Vijfkids
22-04-2026 om 21:24
Examens 2026
De eindexamens staan weer voor de deur. Zijn er hier meer ouders van examenkandidaten? Praat gezellig mee!
Kaassoufflee
11-06-2026 om 08:39
Voor zover ik het begrepen heb, betekent een N term van hoger dan 1 dat de behaalde score in een hoger cijfer resulteert omdat het examen moeilijker was/slechter is gemaakt dan verwacht. Klopt dat? In dat geval is er meer hoop voor mijn oudste, zijn vakken met een 5 hebben een hogere N term namelijk.
Vandaag heb ik ze nog niet gezien, maar gistermiddag begon het hier toch wat uitgelatener te worden (drukker gedrag, veel gekte), ook bij mij. Ik heb niet zo goed geslapen…ik ben dus ook best wel wat nerveus.
Ysenda
11-06-2026 om 08:42
Kaassoufflee schreef op 11-06-2026 om 08:39:
Voor zover ik het begrepen heb, betekent een N term van hoger dan 1 dat de behaalde score in een hoger cijfer resulteert omdat het examen moeilijker was/slechter is gemaakt dan verwacht. Klopt dat?
Ja, dat klopt.
Hier wordt het goed uitgelegd
https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term
Kaassoufflee
11-06-2026 om 08:48
Ysenda schreef op 11-06-2026 om 08:42:
[..]
Ja, dat klopt.
Hier wordt het goed uitgelegd
https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term
🙂 daar had ik mijn info ook vandaan 🙂
Willempje73
11-06-2026 om 08:57
Mmmm, de n-term voor wiskunde vmbo tl/gl valt tegen. Is 1,0, ze had gehoopt op 1,2. Afwachten maar...
Tijgeroog
11-06-2026 om 09:20
Ysenda schreef op 11-06-2026 om 08:36:
sterkte met wachten vandaag.
Ik doe een beetje mee, half-sibling van zoon doet ook examen.
Ik zag dat de n-term natuurkunde vwo zelfs 2,2 is. (Standaard maximum is 2), aan de andere kant heeft vwo ook de laagste n-term: 0,0 voor Turks
Natuurkunde was ook heel moeilijk, daar waren extreem veel klachten over. Dochter dacht dat ze een 3,5 had (op gevoel, ze heeft niets nagekeken), maar dat zou met deze n-term een 4,7 worden. Dat is fijn
Ze is zo bang om te zakken. Gisteren nog een flinke huilbui. En nu blijft ze zo lang mogelijk slapen dan gaat de tijd snel voorbij. Gisternacht zat ze nog in de nachttrein naar gids, dus ze is moe genoeg.
Mugs
11-06-2026 om 09:54
Hier duurt het wachten nog wat langer (voor dochter die staatsexamen vwo bio en scheikunde heeft gedaan.
De uitslag van een staatsexamen komt per post (niet per mail nee, per post) en dat is naar verwachting rond 17 juni. En dan moet in juli nog mondeling het SE deel worden gedaan. De uitnodiging daarvoor komt ook per post ongeveer 10 dagen van tevoren.
Sterkte met nagelbijten allemaal. Hopelijk verschijnen hier in dit draadje in de loop van de dag veel mooie berichten!
Magnoliatakje
11-06-2026 om 13:25
Hier hebben we de vlag uit, geslaagd. Straks lekker taart eten.
Succes voor degenen die nog aan her wachten zijn.
Ysenda
11-06-2026 om 16:30
Willempje73 schreef op 11-06-2026 om 08:57:
Mmmm, de n-term voor wiskunde vmbo tl/gl valt tegen. Is 1,0, ze had gehoopt op 1,2. Afwachten maar...
en? Is het gelukt?


