Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mevrouw75 schreef op 14-09-2023 om 21:40:

[..]

Wat is ‘de’ katholieke cultuur?

Die is makkelijk: Carnaval!

Dees! schreef op 16-09-2023 om 08:49:

[..]

Die is makkelijk: Carnaval!

we have a winner!

Tijdens de Franse overheersing kregen religieuze minderheden, waarvan katholieken de grootste groep uitmaakten, burgerrechten. Die hadden ze voorheen niet.

Ik ben benieuwd hoe je atheïsme promoot als je alleen katholieken discrimineert. Zeker als de directie en docenten protestants zijn. 

Echt, je spoort niet. Je hebt geen plank voor je kop maar een blok beton. Ga iets leuks doen met je leven.  

Ik was al afgehaakt na de openingspost. Kom hier niet zo vaak meer.  Hulde dat jullie het al meer dan 300 posts volhouden in te proberen to te overtuigen dat ze het niet allemaal in het juiste perspectief ziet. 

Heksenvervolgingen vonden toch net zo goed ik katholieke landen plaats? Wij hadden hier in elk geval de waag in Oudewater, de enige in Europa.

Daglichtlamp schreef op 16-09-2023 om 09:25:

Heksenvervolgingen vonden toch net zo goed ik katholieke landen plaats? Wij hadden hier in elk geval de waag in Oudewater, de enige in Europa.

Ja, kunnen we even die richting inslaan met dit topic? Richting vrouwenrechten die geschonden zijn uit naam van de religie? Die Eva, die hekserige appeleetster?

Lollypopje schreef op 16-09-2023 om 07:39:

Volgens mij past TO steeds haar verhaal een beetje aan omdat ze wel erg geniet van alle aandacht die ze zo krijgt.
En/of ze lacht zich rot om iedereen die er serieus op in gaat en is benieuwd hoe lang ze dit topic zo kan laten lopen.

Ja dit, Dacht ik ook

MoederSterretje schreef op 16-09-2023 om 06:44:

Wat een interessant (maar erg) gegeven was dat de Joden als eersten zijn aangepakt om de Zwarte Dood te bestrijden. Van een Joodse vriend begreep ik dat in de Koran staat dat Joden tovenaars zijn (dat leek zo voor de Arabieren uit die tijd omdat Joden onderwijs genoten, terwijl Arabieren analfabeten waren). In de Koran staat dat alle tovenaars dood moeten door onthoofding en Ketters door verbranding.

Maar de Joden vervolgen werkte niet en oude vrouwen vervolgen werkte ook niet. Dus kreeg de Katholieke kerk de schuld van de Straf van God en van de hekserij. Alles werd op deze manier uitgelegd, meer dan 500 jaar lang, want de Zwarte Dood kwam steeds terug.

Het nationaal beeld van de Nederlanders is gebaseerd op de goede protestant en de foute katholiek. Tot op heden worden Katholieken als schuldig en slecht bezien. Zelfs op zogenaamd Katholieke scholen. Men neemt niet de moeite om een breder beeld van de geschiedenis te schetsen.

Bron, bron, bron, bron, bron, bron.

MoederSterretje schreef op 16-09-2023 om 06:44:

Wat een interessant (maar erg) gegeven was dat de Joden als eersten zijn aangepakt om de Zwarte Dood te bestrijden. Van een Joodse vriend begreep ik dat in de Koran staat dat Joden tovenaars zijn (dat leek zo voor de Arabieren uit die tijd omdat Joden onderwijs genoten, terwijl Arabieren analfabeten waren). In de Koran staat dat alle tovenaars dood moeten door onthoofding en Ketters door verbranding.

Maar de Joden vervolgen werkte niet en oude vrouwen vervolgen werkte ook niet. Dus kreeg de Katholieke kerk de schuld van de Straf van God en van de hekserij. Alles werd op deze manier uitgelegd, meer dan 500 jaar lang, want de Zwarte Dood kwam steeds terug.

Het nationaal beeld van de Nederlanders is gebaseerd op de goede protestant en de foute katholiek. Tot op heden worden Katholieken als schuldig en slecht bezien. Zelfs op zogenaamd Katholieke scholen. Men neemt niet de moeite om een breder beeld van de geschiedenis te schetsen.

Wat praat je toch poep joh. Op welke websites lees jij de informatie die je hier lukraak en zonder context neerzet?

Er komen geen bronnen, snap dat nou eens! Dit topic voedt desinformatie. Ik geloof niks van die 'bezorgde ouder'.

felija schreef op 16-09-2023 om 11:03:

[..]

Bron, bron, bron, bron, bron, bron.

Chatgpt?  Om de discussies die ongehoord Nederland opgooit, nog eens dik over te doen?  
(waar iemand eerder al op wees; moeder sterretje volgt met haar oproer steeds hun agenda)

EmmaT schreef op 16-09-2023 om 13:06:

Er komen geen bronnen, snap dat nou eens! Dit topic voedt desinformatie. Ik geloof niks van die 'bezorgde ouder'.

precies. Bezorgde ouder? Welnee, iemand die zo maar een onderwerp neemt en kijkt in hoelang de goegemeente aan het lijntje te houden is en reageert

Ik blijf maar lezen  . Het spreekwoord van de klok en klepel zou ook van toepassing kunnen zijn 

EmmaT schreef op 16-09-2023 om 13:06:

Er komen geen bronnen, snap dat nou eens! Dit topic voedt desinformatie. Ik geloof niks van die 'bezorgde ouder'.

Idd. Het kind zit op de lagere school (zie OP). Dat is bijzonder, want die bestaat niet meer sinds 1985.

S.ndra schreef op 16-09-2023 om 16:25:

[..]

Idd. Het kind zit op de lagere school (zie OP). Dat is bijzonder, want die bestaat niet meer sinds 1985.

Dit is ook geen echte bezorgde ouder, dat was eigenlijk al duidelijk na de vorige zeer extreme voorbeelden in haar andere topics. Althans dat hoop ik, anders vind ik het echt zorgelijk voor het kind in kwestie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.