Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

20-03-2020 om 10:21

Hoe gaat het met jullie eindexamenleerlingen?


Laetitia

Laetitia

24-03-2020 om 16:03

Dendy

Dat zou inderdaad balen zijn omdat je die niet in redelijkheid kunt inwisselen. Wel goed om na te kijken of Lyceo die mag doen.

Ik zou trouwens meteen reclameren en zeggen dat je niet akkoord gaat met deze regeling omdat je volgend jaar geen kind hebt dat een training bij hen nodig heeft en dat je dus het geld terug verwacht.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-03-2020 om 16:21

Laetitia

Ik heb nog niks van hun persoonlijk gehoord. Het staat op de website
Maar ik ga zeker niet zomaar akkoord.

examentraining

Nu de overheid de examens heeft geschrapt vraag ik me af of het risico bij Lyceo ligt. Ze kunnen jouw kind nog steeds een training aanbieden, alleen zal kind dat niet gaan doen want er is geen examen meer.
Als ze moeilijk doen zou ik die voucher accepteren maar wel zeggen dat hij niet op naam mag staan. Dan bied je hem volgend jaar voor 25 euro onder kostprijs aan op MP en dan heb je nog je geld

mijk

mijk

24-03-2020 om 17:25

Is ook wel zo

Alison en als school hier een beslissing genomen heeft dan is het vast ook makkelijker. Zij zaten gisteren echt op de lijn met deze landelijke maatregelen doen wij geen examen en er wordt nu nagedacht. Als ik vanochtend meteen helder had gehad dat dat SE nog moest maar we dachten echt even dat het er al op zat.

Zoon heeft dat inflexibele natuurlijk van geen vreemde. Er gebeuren juist nu natuurlijk zo veel ergere dingen maar juist dat er zo veel ellende is waar je geen controle over hebt maakt het op de een of andere reden lastig om dezekerheid van dat normale examen los te laten. Komt wel goed maar het kost ons even tijd. Dat is de aard van het beestje..

Mijk

mijk

mijk

24-03-2020 om 17:26

Of je geeft dat voucher volgend

Jaar aan stichting leergeld. Die weten vast wel iemand die er baat bij heeft. Beter dan dat ie in de kast ligt.

Mijk

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-03-2020 om 18:36

Mijk

Dat zou ik met liefde doen, echt waar. Maar het moet door iemand in het gezin worden gebruikt.
Ik vind de voorwaarden gewoon stom.

Vriendin van dochter gaat voor 350 euro het schip in. Ook zij overleven het wel. Was toch al betaald.
Maar je kunt er gewoon helemaal niks mee.

mijk

mijk

24-03-2020 om 20:37

dat vind ik inderdaad wel het aanvechten waard.

dat is een absurde voorwaarde.

mijk

Dendy

Verkoop volgend jaar de voucher aan iemand met een eindexamen leerlinge voor 150 euro of zo.
Sini

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-03-2020 om 08:47

Inmiddels

Lyceo heeft de voorwaarden veranderd. Inmiddels kan er nu ook wat online mee. En mogen ook anderen gebruik maken ervan

Sini, het probleem was dat dat niet mocht volgens de vorige voorwaarden.

Zus

Zus

27-03-2020 om 12:10

hier ook het schip in

Kind zat voor een taalreis in het buitenland. Uiteraard terug gehaald, want die school ging ook dicht. Op het nippertje gelukt, maar ze geven geen geld terug maar voucher om nog 5 weken naar het buitenland te gaan. Maar nu komt het: moet voor oktober gebruikt zijn. Eh, hoe dan?? Gaat om 2000,- waar het kind lang voor heeft moeten werken.😔

Zus

Ik ga er even vanuit dat die datum nog wel verlengd zal worden als het tegen die tijd nog steeds niet mogelijk is om te gaan.

Zus

Zus

27-03-2020 om 16:16

AlisonH

Ja, dat hoop ik dan maar. Zou wel logisch zijn in ieder geval.

Esther

Esther

27-03-2020 om 16:27

hier gelukkkig gekozen voor Leiden

Die examentrainingen staan hier in de regio veel beter bekend dan Lyceo (en zijn ook veel duurder overigens). Het bedrag staat al weer op mijn rekening. Daar heb ik niet eens om hoeven vragen.

Tabitha

Tabitha

27-03-2020 om 18:33

Zus

Ik begreep vandaag van iemand van een reisorganisatie (bij omroep Max) volgens mij. Dat er op een gegeven moment die vouchers wel ingewisseld kunnen worden voor geld. Maar nu kunnen ze niet iedereen terugbetalen en ze hopen natuurlijk mensen die vouchers gaan gebruiken. Anders gaan ze alsnog failliet.

Zus

Zus

27-03-2020 om 19:09

Tabitha

Dat is hoopgevend. Het is een enorme organisatie waar kind die taalreis bij deed, het reizen is niet het belangrijkste onderdeel, zeg maar. Maar als mijn kind een voucher accepteert die op dit moment geldig is tot oktober, kan dat dan wel teruggedraaid worden? Dat is waar ik over twijfel, maar ja, kan niemand nog definitief antwoord op geven. Als ze failliet gaan, kan kind helemaal fluiten naar het geld (alhoewel dat niet aan de orde is).

Bij dochter in V6....

Is de laatste toetsweek die eerst een week geleden zou beginnen eerst met een week uitgesteld, met startdag vandaag...dat is afgelopen dinsdag wederom van de agenda gehaald, En net vandaag gehoord dat ze gaan nadenken, maar dat de laatste serie toetsen pas na de meivakantie zal worden afgenomen....

Vanaf volgende week online lessen. ( tot nu toe heeft ze helemaal niks gehad, qua les)

Wat een verschil met mijn eigen school (waar deze en volgende week alle toetsen ‘thuis’ worden afgenomen) of de school van (eveneens v6) neef die elders in nl woont, en de laatste toetsen netjes had afgerond in de week VOOR de scholen dichtgingen....

Lijkt me een hele uitdaging voor t ministerie v onderwijs om daar een faire/ rechtvaardige slaag/zakregeling voor te bedenken....

Ingrid

Hier

Bericht gekregen van school dat ze wachten op de informatie over de zak-/slaagregrling en zo. Die wordt dinsdag verwacht, dus voor woensdag verwacht ik geen bericht over de laatste toetsweek.

Eerf

Eerf

28-03-2020 om 08:02

IngridT

Hoe hebben ze die toetsen nou ‘thuis’ afgenomen?

Dat vraag ik me nou af.

Met beeld erbij dus te controleren of iedereen het helemaal zelf doet?

Eerf

Idd, met beeld erbij. Maar Dat is zeker zeker niet fraude- proof

Lol

'Idd, met beeld erbij. Maar Dat is zeker zeker niet fraude- proof'

Mijn creatieve eindexamenleerling was al aan het brainstormen over manieren om in het boek te kunnen kijken zonder dat haar ogen haar verraden 😀

Zus

Zus

28-03-2020 om 10:55

Sydney

Leerlingen kunnen heel creatief zijn in slimme dingen bedenken! Dan moet je als docent maar kunnen bijbenen. Bij zo’n toetsafname zou ik de leerlingen vragen eerst even laten zien hoe hun toetsplek eruit ziet voor de camera tijdens de eerste minuten van de toets . Slimme gast die dan nog snel zonder op te vallen een boek erbij kan pakken

Mijn zesde klasser is een beetje depri vandaag

Hij heeft van ellende aangeboden om de ramen te zemen en zonder morren 1,5 uur met de hond gewandeld. Ik wist niet wat me overkwam, hij helpt natuurlijk als ik het vraag maar zo spontaan...?
Voor hem en een groot gedeelte van d\zijn klasgenoten is het klaar: ze hadden vorige week allemaal de laatste SE's. Ze weten dus al vaak of ze wel of iet geslaagd zijn. En zoon zuchtte weer vanochtend dat hij geen idee heeft wat hij tot september moet.
In de grote schaal van de wereldproblematiek gaat het nergens over. Op mijn schaal (mijn zoon) is het heel erg sneu.
Sini

40er

40er

28-03-2020 om 18:45

Pff

Mailtje van school. Klasgenoot die al depressief was heeft geprobeerd zelfmoord te plegen. Gelukkig niet gelukt, maar jeetje zeg. Dan kom je over zulke dingen aan het denken. Structuur kwijt, therapie weg en dan probeer je zoiets.

Jullie kunnen er ook niks mee, maar hij kwam even flink binnen hier.

mijk

mijk

28-03-2020 om 18:51

hier

zouden de examens maandag beginnen. Nu bericht van school dat ze erover nadenken. appje van mentor dat het vermoedelijk volgende week wordt.Maaar ook is nog niet helemaal duidelijk hoe wat en of dezelfde stof verandert wordt.

Mail van school met allemaal superbetrokken vragen zogenaamd. Hoe gaat het met u en lukt het te begeleidden. Van een no replymailadres. en een heel verhaal over hoe fantastisch het allemaal gaat. Nou er is niets. Wat op magister gekwakt huiswerk en dreigen met blijven zitten als je het niet inlevert. Zoon hoest weer heel erg dus hij heeft er nog een extra onzekerheid bij.

Twee uur verderop gaan studeren, voelt ook ineens veel enger.
In de mail van school: we adviseren leerlingen hun zorgen even te parkeren dan gaat het leren veel beter. Ja, hallo! Hoe dan? Hij parkeert ze het best als ie achter de playstation zit voor de rest heeft ie het concentratievermogen van een garnaal. Ik heb er zo ongelooflijk de balen van. Hij is slim genoeg dus het zal allemaal wel lukken maar iets meer inlevingsvermogen zou school niet dood aan gaan. Izou wellicht ook een opluchting zijn als wij gewoon kunnen zeggen. Het gaat allemaal heel moeizaam kunnen zij gewoon zeggen onze ict is ruk en we krijgen die online lessen niet voor elkaar.

Mijk

mijk

mijk

28-03-2020 om 18:58

och 40er

Wat een enorme elllende. die angst zit er heir ook wel. Wij hebben dus nog een kind met angststoornis en depressieklachten en ondanks schools ongelooflijke druk op huiswerk en alle lessen volgen (die er niet zijn!) is onze hoofdtaak te zorgen dat ze het allemaal overleeft. School staat daarbij niet op de eerste plek en niet op de tweede en derde ook. Structuur kan ook met dingen die haar voedden...

Mijk

P.S. Mentor dreigt dat ze het zorgteam inschakelen als mensen te weinig huiswerk inleveren. Dat lijkt ons wel wat we wachtten als sinds januari tot ze ons terugbellen.

40er

Oh, wat erg voor die klasgenoot. Hopelijk krijgt hij/zij snel goede hulp, ondanks de corona-maatregelen.

Ach zo naar 40er

Ja als de structuur weg valt is het dan super moeilijk. Veel sterkte, voor de klasgenoten ook een schok.
Sini

Misdreavus

Misdreavus

08-04-2020 om 17:11

opluchting hier

Zoon heeft daarstraks telefoon gehad van zijn mentor.
Die mocht officieel niks zeggen, maar hij moest maar een taart gaan kopen.

40er

40er

08-04-2020 om 17:23

Hier

Worden de komende weken de laatste toetsen gemaakt. Hij heeft er wel zin in! Altijd fijn.

Slob: 4 juni landelijke dag voor geslaagde scholieren, spelregels definitief - https://nos.nl/l/2329805

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.