Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

20-03-2020 om 10:21

Hoe gaat het met jullie eindexamenleerlingen?


Laetitia

Laetitia

08-04-2020 om 17:28

Misdreavus

Wat fijn voor je zoon. Gefeliciteerd!!!!

Pluk

Pluk

08-04-2020 om 17:30

Fijn!

Gefeliciteerd! Hier nog twee toetsen te gaan. Fijn dat nu duidelijk is wat daar nog voor moet gebeuren.

Laetitia

Laetitia

08-04-2020 om 17:38

Regeling

De slaag-/zakregeling is dus binnen en ook de regeling met betrekking tot de laatste toetsweek. Voor zoon is met name de slaag-zakregeling wel een opluchting. Als hij geen hele rare dingen doet in de laatste so’s kan er niet veel misgaan. Dat is mooi en best een beetje geruststellend. Gelukkig is ook gedacht aan het feit dat er leerlingen zijn die vorig jaar al vakken met so’s en se afgerond en blijven zijn se-cijfers van vorig jaar gewoon staan.

Hij had wel pech deze weken: zijn huisdier, echt zijn troostdier in deze periode (ook al vorig jaar tijdens zijn examenperiode) werd ziek en moest na een week vol goede zorgen en medicatie toch worden afgemaakt. Intens verdrietig was hij. Gelukkig herpakt hij zichzelf en heeft hij ondertussen een nieuw dier om voor te zorgen. Neemt wat van het acute van de situatie weg. Hij kan de laatste periode toch wel goed ingaan, denk ik.

40er

40er

08-04-2020 om 18:12

Misdreavus

Gefeliciteerd! Al een lekkere taart uitgezocht?

40er

40er

08-04-2020 om 18:14

Laetitia

Och, dat zijn dan weer lastige dingen om erbij te hebben. Het had hier (basisschool) toen best wat impact op kind. Fijn dat er weer een nieuw dier is om voor te zorgen!

Fijn dat de regeling er nu is,

Maar laatste toetsweek v dochter begint pas op 6 mei. En voor de helft van haar vakken is ueberhaupt nog niet duidelijk of het pta wordt aangepast ( leestoetsen ipv literatuur etc...)

Niet leuk vind ik...

Ingrid

Belgje

Belgje

08-04-2020 om 18:30

Wij weten niets

Hier in België weten we nog helemaal niets over de examens van de laatstejaars. Kind vindt het zenuwslopend,. Andere ouders zeggen unaniem: geen zorgen, er wordt wel iets geregeld. Maar wat dan?

Misdreavus

Misdreavus

08-04-2020 om 19:03

40er

Nee, nog geen taart uitgezocht, mijn zoon vindt het namelijk niet verantwoord om voor taart naar de supermarkt te gaan.
Je krijgt het niet verzonnen, hè?
Hij vertelde ons ook pas uren nadat zijn mentor had gebeld over het telefoontje.

Nou gaat mijn man zo toch naar de supermarkt en dan neemt hij wel wat mee.
Misschien rijden we nog even een rondje langs de grootouders en peettante om een stukje taart voor de deur te zetten.

Misdreavus

Misdreavus

08-04-2020 om 19:10

Laetitia

Ach wat naar, hier een paar weken geleden de hamster, dat hakte er behoorlijk in bij de jongste.
Succes met de laatste loodjes

Misdreavus

Misdreavus

08-04-2020 om 19:17

en voor alle anderen

Heel veel succes, het zal niet voor allemaal makkelijk zijn om gemotiveerd te blijven van huis uit.
Ik gun jullie allemaal taart.

Voor degenen die nog niet weten hoe de dingen gaat lopen, ook heel veel sterkte, het zal vast geregeld worden, maar die onzekerheid is niet fijn.

Misdreavus

Gefeliciteerd

Hier

Zit de oudste midden in de laatste SE-periode. Ze heeft er 3 gehad, en moet er dus nog 5. Volgende week vrijdag is de laatste toets.

mijk

mijk

08-04-2020 om 20:23

eindelijk

vorige week een voorlopig toetsrooster en morgen definitief. Stof lijkt bekend en met deze slaag/zak regeling kan het eigenlijk niet meer gaan en als typisch faalangstig kind is hij omdat het niet echt nodig is nu blijmoedig aan de slag gegaan. Zo grappig om te zien hoe dat werkt bij hem. Hij heeft dus ook echt contactlessen nodig (vrijwel geen online les). hij heeft genoteerd dat hij op de universiteiten dus studeerafspraken met anderen moet maken als er zelfstudie gevraagd wordt

Mijk

Tamar

Tamar

09-04-2020 om 12:41

hier

Volgende week nog toetsen, dan is het klaar, tenminste als ze niets hoeft te herkansen. daar doet ze nu, voor het eerst in 6 jaar, helemaal uit zichzelf haar best voor. Ik vind ook wel dat 1 week een beetje je best doen wel zou moeten lukken. @#$%&*!

Cijfers?

Wanneer krijgen jullie eindexamenleerlingen hun cijfers van de laatste toetsweek? Ik hoorde dat dat pas 4 juni zou zijn. Vind ik wel erg laat, aangezien de SE's een maand eerder klaar zijn dan de CE's zouden zijn.

Pooh Bear

Pooh Bear

09-04-2020 om 12:51

Dochter op mbo

Weet ook nog niks. Examens op school zijn klaar maar ze moet nog een deel van haar stage examens.
Eerst was er opluchting want ze mag nog gewoon naar stage alleen wel een andere afdeling.
De afgelopen week heeft ze voorbereidingen gedaan voor haar stage examens. Ze moest er nog 2. 1 zou ze afgelopen donderdag doen maar toen Is er ineens besloten dat er op stage geen examens meer mogen worden afgesloten. Ze heeft hem vorige week nog wel gedaan maar nu is hij niet beoordeeld.
Dus flinke stress stage stopt ook in mei en ze heeft geen Idee hoe het nu verder moet.

Laetitia

Laetitia

09-04-2020 om 13:18

Sydney

De cijfers komen hier nadat de laatste se’s van alle leerlingen zijn geweest. Dan is er nog tijd voor de herkansing. Op 4 juni is dan duidelijk of er nog resultaatverbeteringstoetsen gedaan moeten worden.

Als je dus geen herkansing meer hoeft te doen, weet je ruim voor 4 juni of je bent geslaagd. Maar de datum daarvan verschilt per school omdat die bepalen wanneer de se’s zijn en dus ook wanneer die zijn afgelopen en de cijfers bekend worden.

Pluk

Pluk

09-04-2020 om 13:55

4 juni

Dat is het vlagmoment en het is de bedoeling dat alle leerlingen uiterlijk dan weten of ze geslaagd zijn of nog een her moeten doen.

Laetitia

Laetitia

09-04-2020 om 14:25

Vraag

Zouden jullie dan wachten met vlaggen tot 4 juni als je al eerder weet dat je kind geslaagd is? Of doen jullie de vlag uit als je het weet? Ik neig naar beide (gesteld dat zoon inderdaad geen se meer over hoeft te doen)

Laetitia

'Zouden jullie dan wachten met vlaggen tot 4 juni als je al eerder weet dat je kind geslaagd is? Of doen jullie de vlag uit als je het weet? Ik neig naar beide'

Ik ook. Sterker nog, van mij mag de vlag vanaf vrijdag 17 april tot 5 juni blijven wapperen!

40er

40er

09-04-2020 om 15:12

Beide

Natuurlijk! En wat mij betreft ook 2x gebak 😋

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-04-2020 om 15:14

Hier

Dochter moet volgende week nog 1 toets en dan is ze klaar. Zij zit op een grote school en de toets wordt per kind in 1 lokaal afgenomen. Daarna moet ze direct de school weer verlaten.
Op 18 mei horen ze de cijfers, dan nog tijd om te herkansen en 4 juni hopen we dan de vlag uit te hangen. Eerder doen we het gewoon niet.
Dochter heeft inmiddels een extra krantenwijk genomen. En verder wordt het dan een hele lange vakantie, aangezien het voorgenomen vakantieprogramma niet door kan gaan.
Dat vind ik jammer voor haar. 3 weken interailen door Europa had hartstikke leuk geweest. Ze zou dit doen met haar beste vriendin. Aangezien ze beiden in september aan een nieuw leven in verschillende steden beginnen is de kans groot dat dit volgend jaar niet alsnog gaat gebeuren.

Maar zoals ik ze steeds maar voor blijf houden; we zijn gezond, geen nare dingen in onze directe omgeving, baanzekerheid, toch nog een redelijke bewegingsvrijheid.....het kan veeeeel erger!

Pfff.

Hier last school v dochter vandaag weten dat de laatste toetsweek ( die pas 6 mei zou starten) nu msch toch deels voor de meivakantie gaat plaatsvinden. ‘ in de loop v volgende week horen we meer’

Hoe durven ze!

( voor 5 vd 9 vakken die dochter heeft Hebben docenten aangegeven niet te weten of de toetsstof wordt aangepast...bv leestoetsen ipv literatuur of tekst. Dus daarvoor weet ze ueberhaupt niet wat en of ze moet leren..even los van de onduidelijkheid over wanneer de toetsen zijn’

( oh, en of t digitaal of op school wordt is ook nog een vraagteken)

Wat een puinhoop.

Laetitia

Laetitia

09-04-2020 om 17:39

Oei IngridT

Dat is wel heel ernstig zeg. Wat een manier om met eindexamenleerlingen om te gaan. Ik denk dat ik als ouder mijn ongenoegen hierover zou laten merken.

Ik heb vanmiddag naar school gemaild

( bandje antwoord apparaat bij bellen met daar het verzoek te mailen naar een algemeen mailadres voor )noodgevallen’)

Gelukkig had ik het mailadres van de (interim) rector ( ja, t loopt daar niet zo lekker) en heb ik haarvaten berichtje gestuurd waarin ik ( zonder details te geven overigens) vrij dwingend heb gevraagd om een telefoongesprek. Ze belde me binnen t uur terug.

Ik denk dat ze erg geschrokken is van wat ik vertelde. De helft niet wist. Al was ze professioneel genoeg dat niet al te overduidelijk te laten merken. Al zei ze wel dat ze ‘erg blij’ was met deze heldere input.

Enfin. Ik sleep dochter er vast wel doorheen. Jongste van 3. Ik zal dus extra blij zijn als er we er dus ( hopelijk) helemaal klaar mee zijn straks.

Pfffffff.

En...

( in de geest v Dendy)...we zijn gezond, we vliegen elkaar thuis nog niet in de haren, t is heerlijk in de tuin, en mijn eigen leerlingen zijn echt schatjes....( ik wil een beetje anoniem blijven, dus ik post geen link, Maar wat een lieve alternatieve lsd stunt hebben ze gisteren uitgehaald...ik was echt ontroerd)

Laetitia

Laetitia

09-04-2020 om 17:55

Ingrid

Goede actie. Ik hoop dat het resultaat heeft in die zin dat nu gauw duidelijk wordt voor je dochter wat ze wanneer moet doen.

Evengoed niet oké dat die school steeds verandert in de regelingen.

Scholen

Er wordt wat afgeklungeld, maar het valt nu ook wel extra op allemaal.
Zelf kreeg ik vandaag een mail van de ouder van een mentorleerling, dat haar zoon dacht dat het vakantie was en zich steeds versliep en online lessen miste. Hoe we dat op gingen lossen. Ik heb een mailtje getypt en wijselijk ook weer gewist “Dat kan natuurlijk niet. Ik kom hem voortaan elke ochtend hoogstpersoonlijk wakker maken.”
Je moet maar lef hebben haha.

mutsje

mutsje

10-04-2020 om 11:00

ingridT

Hier ook zo'n puinhoop. Al 2 keer de toetsweek op laatste moment uitgesteld en elke keer andere eisen / lesstof. Al die keren al lang van tevoren begonnen met leren en elke keer voor niks. Ze presteren het om een dag voor begin toetsweek de boel weer af te blazen. Het wordt moeilijk om gemotiveerd te blijven als je voor de derde keer dat boek moet gaan openen.
Nu toch eindelijk begonnen, maar met toetsen online. Dat is nogal wennen en mijn dochter is gewoon heel boos, gefrustreerd en weet niet wat ze met die emoties aan moet. Ze protesteren met de hele jaarlaag bij leraren en mentors maar het helpt geen zier. Ze wil ook niet dat ik me er bij bemoei en nu dan toch de toetsweek is begonnen laat ze het maar zo.

Juline

Juline

10-04-2020 om 22:38

Examenkandidaat

Voor de tweede keer in mavo 4 en weer gaat het er om spannen. Volgende week coronaherkansingen, ivm aangepast pta. Na de meiakantie de uitgestelde toetsweek van periode 3. Dan kunnen daar weer herkansingen voor gemaakt worden en uiteindelijk nog de resultaatverbeteringstoets.
We houden hoop.
School communiceert erg goed en houdt zich aan eigen afspraken. Daar ben ik heel tevreden over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.