Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Esther68

Esther68

17-06-2018 om 16:51

Hoe lang laten jullie vlag en schooltas hangen?

Zie vraag.

Ik vind het een fijn gezicht. Dus laat hem nog even hangen tot dochter bezwaar gaat maken.

Nb Dochter wilde niet haar eigen schooltas eraan hebben, dus hebben we een andere schooltas eraan gehangen.


Triva.

Strijken? Dat doe ik niet. Mijn vlag kreukelt niet, die enkele vouw wappert er wel uit.

Ja, bij onbemande, openbare gebouwen mag de vlag in het donker hangen.
Inderdaad, gekkigheid, zullen we een brief schrijven naar rijksoverheid?
Ik heb de protocollen niet bedacht.

Er zijn wel meer rariteiten en protocollen, ieder land heeft er velen, zolang er geen straf op staat mag jij daar mee omgaan zoals je wilt. Ook als er wel straf op staat overigens.

Half a twin

Half a twin

19-06-2018 om 10:29

Betekenis van strijken

==Strijken? Dat doe ik niet. Mijn vlag kreukelt niet, die enkele vouw wappert er wel uit.==

Ik ga de vlag ook niet te lijf met het strijkijzer, en toch strijk ik bij zonsondergang de vlag. Met andere woorden ik haal hem binnen.
Onderaan de pagina staat hoe dat moet gebeuren, volgens officieel protocol.
http://www.vlaggen-masten.nl/vlagprotocol.htm

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2018 om 11:06

Triva

Sommige dingen vind ik zo vanzelfsprekend dat ik aanneem dat ik dat niet hoef te vertellen. Dus uiteraard snap ik dat bij het strijken van de vlag de grond ook niet geraakt mag worden.

Ik probeerde je tegemoet te komen met de opmerking dat belichting door een lantaarn prima is. Als je dat toch niet correct vind.. tja, dan trek ik mijn gebaar maar weer in. Ik ben tenslotte van de 'vlag moet naar binnen voor zonsondergang'-school.

Een onbemand gebouw met onverlichte vlag vind ik ook wel bijzonder, dus ik hoop dat ergens te vinden. Zou de vlag op Noordeinde stiekem in het donker wapperen als WA daar niet is, maar dat we dat niet zien omdat het licht uit is?

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2018 om 11:07

Je vindT uteraard

...

Wil

Of course wist ik dat , right away.

Kaaskopje

Jij vroeg :Is netjes met de vlag omgaan alleen iets voor Staphorst? Ik heb Staphorst genomen als symbool voor aanstoot nemen aan onschuldige gewoontes van anderen. Ik woon zelf liever op een plek waar "leven en laten leven' en 'wat gij niet wilt dat u geschiedt gelden , dan ergens waar opgelegde fatsoensnormen leidend zijn. Misschien heel onrespectloos, maar ik krijg jeuk van netjes.

Wat versta je onder netjes? Als er voor een ambassade vlaggen van dat land worden vertrapt en verbrand dan is het een daad van agressie die veel verder gaat dan niet "netjes" . Maar als ik het nou gewoon feestelijk vind om die vlag drie weken te laten wapperen bij elk geslaagd kind (volgend jaar mag ik weer) dan doe ik daar in mijn ogen niemand kwaad mee. En dan neem ik die vrijheid, waar onze vlag tenslotte ook het symbool van is. Als een protocolfetisjist dat niet netjes vindt, is dat echt zijn probleem. Dan kijkt ie maar de andere kant op als ie voorbijkomt

Trouwens nu de namen van geslaagden niet meer in de krant mogen, is het wel handig als de vlaggen wat langer dan een dagje hangen. Weet je ook wie je feliciteren kunt en wie (nog) niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2018 om 14:30

Kenfan

De praktijk bij ons is ook 'leven en laten leven', maar ik vind er wel eens iets van.

Dat jij niet van bepaalde regeltjes houdt, betekent toch niet meteen dat iemand die daar meer waarde aan hecht meteen een fetisjist is? Over overdrijving gesproken (Triva vond dat ik dat deed.)

Om heel eerlijk te zijn heb ik ook de neiging om van regeltjes af te wijken in bepaalde situaties. Toch net even een eigen draai ergens aan geven. Ik loop bijvoorbeeld soms liever op de weg dan op de stoep, wat man maar raar vindt. Of ach, waarom over een brug lopen, als het op de fiets ook kan? Officieel is het een looppad. Zolang ik daarmee niemand tot overlast ben tenminste. Dus ik heb echt wel begrip voor tegenzin aan regeltjes en hoe daarmee omgegaan wordt, maar ik vind bepaalde regeltjes in acht nemen soms ook gewoon een kleine moeite. En je mag van mij aannemen dat ik bepaald niet op het niveau van gristelijk Staphorst denk.

Ik heb ons ingeschreven voor een huis in een Knarrenhof. Googel daar maar eens op als je zin hebt. Knarrenhof gaat uit van "noaberschap'. Omzien naar elkaar, elkaar helpen, dat werk. Dat noaberschap omvat voor mij meer dan dit. Dat houdt voor mij ook in dat je enigszins (in het redelijke) rekening houdt met of bepaalde dingen als storend opgevat kunnen worden, maar ook dat je er met elkaar voor zorgt dat de sfeer goed blijft, voor zover je daar invloed op kunt hebben. Ik maak me wel een béétje zorgen over hoe ver dit voor andere belangstellenden mag gaan. Ik heb daar allerlei visioenen over. Als je elke dag uit bed gebeld wordt, omdat je de tuin nog niet hebt aangeharkt, of omdat je corvee hebt in de ontmoetingsruimte, dan ga ik gillen, vrees ik. Maar ook het idee dat je op je vingers getikt kan worden als je de ramen niet wekelijks tot propere spiegeltjes poetst... hóeft het niet?! Ik mis een 'volkse' mentaliteit die je in bepaalde buurten hebt en hoop dus niet dat Knarrenhof daar op lijkt. Mocht ik de stellige indruk krijgen dat het wel zo werkt, strek ik me terug, dan gaan we gewoon naar een kleiner huurhuis dan het huidige, ergens in de stad.

Om terug te keren naar de vlag, staat mijn niet-volkse mentaliteit niet in de weg bij dat ik niemand voor het hoofd wil stoten door wat ik doe. Daarom heb ik er totaal geen bezwaar tegen heb om me toch aan het vlagprotocol te houden, die dus niet voor particulieren opgaat, als ik daarmee voorkom dat iemand zich stoort aan nachtelijk gewapper aan ons huis. Het is nogmaals zo'n kleine moeite...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2018 om 14:35

Oh...

Ik heb van alles gedaan tijdens het schrijven. Ik zie dat je een nieuwe reactie hebt staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2018 om 14:36

Of toch niet

Aaahhh... , ik mis de functie van Facebook dat je reacties kunt bewerken .

Vlaggen en vlaggetjes

Ik stoor mij niet zo aan vlaggen, en hoe ze erbij hangen. Een ieder die een vlag uithangt, is een blij mens. Dat is toch fijn voor diegene.

Ik ben wel blij dat Nederland niet mee doet met het WK. Ik weet nog wat voor herrie en lawaai die oranje vlaggetjes maakten en je uit je slaap hielden wanneer het een beetje waaide.
Die WK periode valt altijd samen met een tijd van stampen voor tentamens en hard leren. Tijdens die weken verlang je echt naar een stoffen vlag.

Het is wel triest als je een vlag binnen moet halen om brandstichting te voorkomen.

Half a twin.

Ik vond mijn strijken leuker

Ik ga je filmpje kijken, want dat naar beneden halen en opvouwen gaat bij mij alsof het een tafellaken is, schande.

Half a twin

Half a twin

19-06-2018 om 16:54

Geen filmpje

Onderaan de pagina staat geschreven tekst hoe de vlag te strijken. Tenminste op mijn device heb ik geen filmpje.

Gelezen!

Over mijn schouder leggen doe ik wel maar dat doe ik wel vaker met grote lappen textiel. Dat opvouwen is nog wel een dingetje. Rood naar binnen, vouwtje zus, vouwtje zo.

vlag

Ik had de vlag hier bij gebrek aan vlaggenstokhouder gewoon uit het raam gehangen. Na de berichten hier heb ik hem fluks binnengehaald. Want netjes is het niet. De geslaagde mag trouwens blij zijn dat ik ondanks mijn weerzin tegen vlaggengewapper nog ergens een driekleur had geleend.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2018 om 23:24

Alkes

Misschien onverwacht uit mijn mond, maar als jij geen stok hebt, maar wel een vlag, is het gewoon leuk om het diploma te vieren met die vlag. Zolang de drie stroken goed te zien zijn, is er niks mis mee.

Wij hadden 2 grote vlaggenstokken van het werk geleend

Die in de grond gegraven waren. Heb zelf geen vlag of stok.
Ik moest er echt niet aan denken om die supergrote vlag elke avond naar binnen halen, heb er ook echt niet aan gedacht. Ze hingen netjes onder de lantarenpaal van de overburen in t licht. Ik heb m naderhand netjes gewassen( mag dat?) gevouwen zoals ik dacht dat t netjes was, vast niet volgens protocol vrees ik.

Nicolette

Nicolette

20-06-2018 om 08:13

gisteren

Gisteren hebben we de Nederlandse vlag met tas weer binnnen gehaald. De vlag van school hangt nog wel aan het balkon. Die gaat in ieder geval voordat de uitslagen van de herexamens weer naar binnen, zodat die geslaagden ook hun moment hebben. Ik heb de vlag niet 's nachts binnengehaald, dan had ik de vlag al eerder niet meer buten gehangen. Bij de andere kinderen heb ik de vlag ook een dag of 5 buiten gehad. Dan weet de buitenwereld het wel en de kinderen vinden het dan ook mooi geweest. Ik ken eigenlijk niemand die de vlag buiten heeft totdat de diploma uitreiking is.

Dora

Dora

20-06-2018 om 14:29

Obsolete

uitgestorven. Maar voor "pick your battles"zou ik niks weten. Je kan er voor het evenwicht ook af en toe wat Frans of Duits doorheen gooien, dan kun je laten zien dat je niet van de straat bent.

Dora

Dora

20-06-2018 om 14:31

Choisissez

vos batailles?????

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.