Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-07-2021 om 18:23

Lady-Voldemort schreef op 12-07-2021 om 18:17:

[..]

Nou ja, ik kan me ook wel indenken dat sommige mannen best willen maar niet durven. Voor je het weet word je weggezet als pedo.

Nee hoor, ik heb er gewoon geen zin in. 

Ik vind het wel raar dat sommige scholen ouders verplichten en zelf ergens indelen. 
Daar zou ik heel dwars van worden. Ik help graag maar vraag wel even ipv te verplichten.

LawfulLark45

LawfulLark45

12-07-2021 om 18:25

BlueHeart schreef op 12-07-2021 om 18:23:

[..]

Nee hoor, ik heb er gewoon geen zin in.

Jij bent dus niet sommig. Je hoeft je niet meteen aangesproken te voelen he, ik had het namelijk niet tegen jou.

Dat argument dat het niet leuk is, vind ik zeer zwak. Niet alles is leuk en dat hoeft het niet altijd te zijn. Soms doe je iets voor je kind en omdat je het belangrijk vindt een betrokken ouder te zijn. 

Ik heb er meestal niet veel zin in, maar als ik er ben is het (meestal) prima. Ook ik moet het regelen met mijn werk, dat is natuurlijk niet voorbehouden aan de vaders. 

PinkFlower schreef op 12-07-2021 om 18:23:

Ik vind het wel raar dat sommige scholen ouders verplichten en zelf ergens indelen.
Daar zou ik heel dwars van worden. Ik help graag maar vraag wel even ipv te verplichten.

Ik vind dit erg asociaal van de school, je kunt niet over de tijd van een ander beschikken. Niet iedereen kan zomaar op ieder moment vrij krijgen. Nee is ook een antwoord. 

Maar 1-2x per jaar kan iedereen wel iets doen. Het is onzin om te denken dat je zo onmisbaar bent op je werk dat je niet eens 1x iets kunt doen voor de school en voor je kind. 

En mocht dat echt, echt zo zijn, dan vind ik het vreemd dat je aan kinderen begint. Je weet van tevoren dat je soms iets voor je kind moet doen, dat hoort er echt wel bij. 

Julali schreef op 12-07-2021 om 17:55:

Waarom aan kinderen beginnen als je er toch nooit bent en de verantwoordelijkheid niet aankunt?

Ik denk altijd maar zo, er zitten 25 kinderen in de klas, dus dat zijn 50 ouders. Als iedereen 1-2x per jaar helpt, dan hebben ze al 50-100 taakjes uitbesteed, dat is heel wat.

Ik doe dus 1x, max 2x per jaar iets voor school en ik kies iets uit wat ik leuk vindt en wat mij goed uitkomt met mijn werk. Mijn man doet hetzelfde.

Daardoor is het geen grote belasting en ik weiger meer op me te nemen, alleen maar omdat ik een vagina heb een 50% van de ouders het vertikt iets te doen, omdat er iets anders in hun broek zit

Gelukkig is ieder vrij om naar eigen inzicht de verantwoordelijkheden thuis te verdelen. 

Nogal lullig om te oordelen over de geschiktheid van ouders omdat ze het toevallig op een andere manier aanpakken dan jij zou doen. 

yette schreef op 12-07-2021 om 18:31:

[..]

Gelukkig is ieder vrij om naar eigen inzicht de verantwoordelijkheden thuis te verdelen.

Nogal lullig om te oordelen over de geschiktheid van ouders omdat ze het toevallig op een andere manier aanpakken dan jij zou doen.



Ik lees hier redenen dat het niet kan door werk, zelfs niet 1 keertje een uurtje in het gehele jaar. Daar vind ik iets van, zeker.

Dat de heren het niet 'leuk' vinden, vind ik ook al zo'n vreemd argument. Dat zijn dezelfde vaders die nooit een luier verschonen, want dat vinden ze niet 'leuk'. 

Het is gewoon verwend gedrag. Niks meer en niks minder. 

Julali schreef op 12-07-2021 om 18:37:

[..]



Ik lees hier redenen dat het niet kan door werk, zelfs niet 1 keertje een uurtje in het gehele jaar. Daar vind ik iets van, zeker.

Dat de heren het niet 'leuk' vinden, vind ik ook al zo'n vreemd argument. Dat zijn dezelfde vaders die nooit een luier verschonen, want dat vinden ze niet 'leuk'.

Het is gewoon verwend gedrag. Niks meer en niks minder.

Daar mag jij wat van vinden.

Ik vind er wat van dat jij denkt daardoor te kunnen oordelen over of iemand een geschikte ouder is. 

Je hebt geen idee wat de ouder die niet op school helpt thuis en in vrije tijd allemaal met zijn of haar kinderen doet. 


PinkFlower schreef op 12-07-2021 om 18:42:

[..]

Daar mag jij wat van vinden.

Ik vind er wat van dat jij denkt daardoor te kunnen oordelen over of iemand een geschikte ouder is.

Je hebt geen idee wat de ouder die niet op school helpt thuis en in vrije tijd allemaal met zijn of haar kinderen doet.


Maar dat doet toch iedereen die af en toe op school helpt evengoed? 

Het is een gegeven dat je kind een groot deel van de dag op school is, als er dan hulp wordt gevraagd is het heel vreemd om je altijd te verschuilen achter je werk. Iedereen werkt namelijk gewoon, in 2021 is het dus echt geen reden meer om te verzaken. 

Je hoeft echt geen klassenouder te zijn, of mee op schoolreis als dit je niet ligt, maar het hele jaar niks doen, 0,0 is toch echt wel asociaal gedrag. 

Je verwacht dan dus dat alle andere ouders het wel voor jou en je kind opknappen, terwijl die andere ouders net zo goed werk hebben.

Julali schreef op 12-07-2021 om 18:48:

[..]

Maar dat doet toch iedereen die af en toe op school helpt evengoed?

Het is een gegeven dat je kind een groot deel van de dag op school is, als er dan hulp wordt gevraagd is het heel vreemd om je altijd te verschuilen achter je werk. Iedereen werkt namelijk gewoon, in 2021 is het dus echt geen reden meer om te verzaken.

Je hoeft echt geen klassenouder te zijn, of mee op schoolreis als dit je niet ligt, maar het hele jaar niks doen, 0,0 is toch echt wel asociaal gedrag.

Je verwacht dan dus dat alle andere ouders het wel voor jou en je kind opknappen, terwijl die andere ouders net zo goed werk hebben.

Geen idee wat andere ouders thuis doen. Daar ben ik toch niet bij.

Ik verwacht helemaal niks. Jij blijkbaar. Jij vindt dat iedere ouder moet helpen, je komt net zo dwingend over als de scholen die het verplicht stellen.

Had je het minder erg gevonden als man wel 1x had geholpen en ik 1x ipv man 0 en ik 10 zoals nu.

Dan vind je man maar asociaal hoor, mij een biet.

PinkFlower schreef op 12-07-2021 om 18:56:

[..]

Geen idee wat andere ouders thuis doen. Daar ben ik toch niet bij.

Ik verwacht helemaal niks. Jij blijkbaar. Jij vindt dat iedere ouder moet helpen, je komt net zo dwingend over als de scholen die het verplicht stellen.

Had je het minder erg gevonden als man wel 1x had geholpen en ik 1x ipv man 0 en ik 10 zoals nu.

Dan vind je man maar asociaal hoor, mij een biet.



Allebei 1-2x helpen vind ik inderdaad beter, omdat als van de 25 kinderen alle ouders dat doen, niet steeds dezelfde ouders (lees moeders) op moeten komen draven. 

Ik ben zelfs wel eens aangesproken aan het einde van het jaar, omdat ik 'pas' 2x had geholpen op school. Toen ik de juf vroeg of alle ouders al 2x hadden geholpen werd ze rood en stamelde ze iets vaags over ouders die het druk hadden. Toen heb ik gezegd dat ze eerst iedereen maar eens af moest gaan die nog helemaal niks had gedaan, omdat ik toevallig ook een ft baan heb. 

Geen kinderen hier, maar ik snap sowieso niet waarom ouders maar elke keer moeten opdraven.

Ik zou mijn kinderen net naar school sturen opdat ik zelf kan werken. Dan moet ik dus elke maand maar vrij nemen omdat school de boel niet op de rit heeft en zo'n beetje eist dat er iemand komt helpen.

Kan kind dus in de vakantie ook nog eens extra naar de opvang en kunnen we niet als gezin op reis omdat mijn vakantie-dagen na een tijdje op of gehalveerd zijn.

Zijn er bij jullie op school niet moeders die met alles willen helpen en altijd vooraan staan? Ik heb in de 8 jaar op onze school 1x gereden naar een uitstapje. Het zijn  hier altijd dezelfde thuisblijfmoeders met alle tijd van de wereld die zich direct aanmelden. Ik heb er geen zin in en werk fulltime.

Joelle1980. schreef op 12-07-2021 om 19:05:

Zijn er bij jullie op school niet moeders die met alles willen helpen en altijd vooraan staan? Ik heb in de 8 jaar op onze school 1x gereden naar een uitstapje. Het zijn hier altijd dezelfde thuisblijfmoeders met alle tijd van de wereld die zich direct aanmelden. Ik heb er geen zin in en werk fulltime.

Handig toch  .

Ik herinner me uit mijn jeugd ook dat als er iemand kwam helpen het altijd dezelfde ouders waren.

Mijn moeder (of vader) heb ik nooit op school gezien. Hun winkel sluiten tijdens de schooluren was geen optie.

Joelle1980. schreef op 12-07-2021 om 19:05:

Zijn er bij jullie op school niet moeders die met alles willen helpen en altijd vooraan staan? Ik heb in de 8 jaar op onze school 1x gereden naar een uitstapje. Het zijn hier altijd dezelfde thuisblijfmoeders met alle tijd van de wereld die zich direct aanmelden. Ik heb er geen zin in en werk fulltime.

Bij ons in de wijk bestaan nauwelijks thuisblijfmoeders, dus iedereen helpt gewoon mee. Dat laat wel zien dat het mogelijk is, want de meeste ouders hebben een baan met veel verantwoordelijkheid en toch zijn ze betrokken bij hun kinderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.