Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-10-2011 om 17:27
In de klas van dochter heeft iedereen een 7 gekregen voor zijn boekbespreking Nederlands. Wat vinden jullie daar nu van?
Ik vind het zelf een beetje jammer. Nederlands is haar beste vak, en zo'n 7 haalt je gemiddelde toch naar beneden. Het is leuk voor de mensen die lopen te worstelen met hun werkwoordsvervoegingen
10-10-2011 om 22:20
Huiswerk brugklas
Het is ook gewoon veel wat ze thuis moeten doen. En tussendoor projectje hier, boekverslagje daar, toetsweek zus en verder moet je sociaal ook goed kunnen samenwerken.
Vroeger begon je rustig op het VO en tegen de kerst begreep je zo`n beetje hoe alles werkte. Hier werd verwacht dat zoon binnen 4 weken strak in het gareel zat. Een keer een onvoldoende leek mij ook niet zo`n drama. Is het ook niet, alleen hebben ze best grote gevolgen.
Het brugjaar bepaald wel je niveau op een scholengemeenschap. En afstromen is makkelijkerder dan opstromen.
11-10-2011 om 22:04
Hier heel anders
Hier werd op de informatie-avond door de mentor gezegd dat we de kinderen vooral de kans moesten geven om het zelf uit te zoeken. Voor alle vakken krijgen ze een overzichtje met het huiswerk per week, en wat ze moeten leren of maken. Tijdens het mentoruur wordt uitgelegd hoe ze het best kunnen plannen en leren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf graag meer bovenop zou zitten, maar mijn dochter heeft niet zoveel zin in bemoeienis. En ze is best wel geschrokken van de 5 voor Frans, dus ik verwacht dat het volgende cijfer hoger is. Volgens mij hoeven ze hier niet af te stromen als ze voor alles een 6 staan, dus dat lijkt me zeker haalbaar.
12-10-2011 om 19:32
Hear, hear!
In het smoelenboekje wat ik vandaag kreeg het praatje van de directeur: : "Het succes van de schoolloopbaan van uw kind hangt niet alleen af van de kwaliteit van hetgeen wij in de klas bieden. Dit succes staat of valt met de mate waarin u als thuisfront erin slaagt om begeleiding te blijven verzorgen".
12-10-2011 om 21:23
Dus
als het goed gaat ligt het aan de school en als het slecht gaat aan de ouders. Van de school uit gezien briljante tactiek natuurlijk.
Mijk
15-10-2011 om 00:45
Hahaha
"Over een jaar of wat ben je een nalatige ouder als je geen fijnorthomotorische rammelaar met hakenplakgeluidjes in de wieg legt als voorbereiding op de peuterschool".
Ik moest lachen