valsenaamerd
17-01-2009 om 16:17
Illegaal afwezig zijn vanwege vakantie?
Vanwege mogelijke herkenbaarheid even onder de boeiende nicknaam "Valsenaamerd"...
Geïnspireerd door een draadje in vakantietijd ben ik gaan zoeken naar wintersportvakanties mét kinderopvang. Ik vind het namelijk héérlijk zelf ook weer eens een keertje onbekommerd op de ski's te kunnen staan.
Nu heb ik dé ideale vakantie gevonden, en nog voor een reuze schappelijke prijs ook. En je raadt het al: die valt buiten de vakantieperiode zoals de school die heeft aangegeven. Namelijk de week ervóór. De vakantieweek zelf is niet beschikbaar.
Dus nu ben ik serieus aan het overwegen om onze groep-3-leerling deze week ziek te melden. Als hij ná de vakantie vertelt dat hij is gaan skien, is er niemand die bedenkt dat dat wellicht is geweest in de week voorafgaand aan de vakantie. En in die week gebeurt er toch niet zoveel op school, er zijn zeker 2 dagen waarop geen echte les wordt gegeven.
Iemand met tips en/of ervaring?

reina
20-01-2009 om 07:20
Omdat tops
Er is nou eenmaal leerplicht, daar kun je voor of tegen zijn, maar zo is het nu geregeld, waarom zou iemand daaronder uit proberen te komen? Ik roep niet ""Ik mag het niet en daarom mag jij ook niet" , ik roep "jij mag niet" omdat het tegen de regels is en ik ben nou eenmaal erg braaf

M Lavell
20-01-2009 om 09:45
Braaf gedrag meter
reina:"Trouwens, ik bel wel eens op als een leerling een week ziek is, gewoon uit belangstelling, zou in zo'n geval niet gewaardeerd worden, denk ik "
Je wordt onhoorbaar en volautomatisch doorgeschakeld
Altair in de veruit de meeste beschaafde landen bestaat er geen schoolplicht. Zowel leerplichthandhavers als scholen realiseren zich dat goed en zijn dus allang blij dat de ouders er voor kiezen hun kind op school te laten scholen.
Vrij nemen is door het ontbreken van die schoolplicht daarom ook een zaak tussen ouders en school. Er is geen dreiging met boetes. En nee niet zomaar maar dat is nergens zo(dat wordt je in Nederland bij een cursus voor volwassenen ook niet in dank afgenomen). En natuurlijk wordt er rekening gehouden met de lesvorderingen en het lesprogramma (niet tijdens een toestweek).
Bovendien zijn er door het ontbreken van schoolplicht ook allerlei voorzieningen voor afstandonderwijs. Ouders die langer weg willen en het daarover niet eens worden met school, kunnen dus besluiten hun kind uit te schrijven en in te schrijven op afstandsonderwijs (schriftelijk, via de radio of via internet inmiddels).
Op het lesprogramma ziet de nationale onderwijsinspectie toe.
In Nederland kennen we dat soort onderwijs ook (Edufax, Wereldschool), maar kinderen die in Nederland wonen mogen zich er niet inschrijven (overigens is dat een kunstukje intimidatie: de wet verbiedt het niet, de inspectie en leerplichtambtenaren zetten deze aanbieders onder druk zodat ze het niet aanbieden).
Reina:"ik roep "jij mag niet" omdat het tegen de regels is en ik ben nou eenmaal erg braaf "
Het zou zo prettig zijn als die regel enig samenhang heeft met een doel (onderwijs) en niet alleen maar een lakmoesproef voor 'braaf gedrag' zou zijn.
Tops heeft gelijk: In de meeste gevallen maakt dat weekje onderwijs missen niet uit. We hebben al 6-8 weken meer onderwijs dan in de meeste landen. Daar kan best een weekje af.
Tihama heeft dus ook gelijk: Ja, dat kan best met een strippenkaart.
En de vraagsteller met dubbele naam heeft ook gelijk. Rond de mei-vakantie. Bij uitstek ook nog eens een periode waarin er bar weinig gebeurt in de klas.
Tegelijkertijd: Ook zonder schoolplicht en de 'braaf gedrag meter' meen ik dat je de oplossingen eerst bij jezelf moet zoeken. Voor lekker rustig in je eentje skien hoeven je kinderen niet mee.
Greot,
Miriam Lavell

M Lavell
20-01-2009 om 09:57
Prima reden
Knurf:"En die leerplicht is er juist omdat de één een vakantie een prima reden vindt om een week weg te zijn, en de ander zijn/haar kind thuis houdt om op babyzusje te letten en het huishouden te doen."
Dat is ook een prima reden. Als dat bij een week blijft is er niks aan de hand. Er is pas wat aan de hand als dat werkelijk invloed heeft op het ontwikkelingsniveau van het kind. Daar let de Nederlandse leerplichtwet helemaal niet op.
Groet,
Miriam Lavell

M Lavell
20-01-2009 om 10:42
Verschil in benadering
Het verschil is vooral dat in andere landen de opvatting bestaat dat de meeste ouders hun kinderen graag naar school willen doen en een goede opleiding gunnen. Om dat willen nog een handje te helpen, is school niet alleen school maar ook opvang, wordt er ook (warm) gegeten tussen de middag, is er ook sport en spel en bezigheid, is school het centrum van alles wat de gemeenschap kinderen te bieden heeft, bijvoorbeeld ook gezondheidszorg of leuke reisjes naar dit of dat.
Er is geen schoolplicht, er bestaan voorzieningen voor afstandscholen, maar toch gaan veruit de meeste kinderen gewoon naar school.
In Nederland worden ouders en leerlingen benaderd met de opvatting dat er geen wil is en dat er daarom een plicht op straffe van vervolging moet zijn. Dus is er niet meer dan 'regel is regel'. Het is een wat primitieve benadering voor mensen die iets verder nadenken dan hun neus lang is. Beledigend ook trouwens.
Groet,
Miriam Lavell

Maria
20-01-2009 om 11:13
In de praktijk
Wij wonen in Spanje en inderdaad, er wordt hier nooit moeilijk gedaan over een dagje extra vrij, ook niet voor of na een vakantie. Het komt dus wel eens voor dat een kind een dagje of een paar dagen niet op school komt om een - voor Nederland(ers) - niet zwaarwichtige reden (omdat het handig of gewoon leuk is).
Meestal zijn alle kinderen gewoon op school, want de ouders moeten ook gewoon werken of, als ze dat niet doen, willen dat hun kinderen ook gewoon met de klas meedoen. De vrijheid is er dus, maar er wordt echt niet zoveel misbruik van gemaakt als ze in Nederland wel eens denken.
Groet, Maria

Gerry
20-01-2009 om 11:17
Voordeel schoolplicht
Zolang er nog steeds ouders zijn die dochters thuis houden zodra ze ongesteld geworden zijn vanwege culturele gronden vind ik toch wel iets te zeggen voor die schoolplicht. Zeker nu het niet meer gedoogd wordt.

M Lavell
20-01-2009 om 11:24
Probleem
Gerry:"Zolang er nog steeds ouders zijn die dochters thuis houden zodra ze ongesteld geworden zijn vanwege culturele gronden vind ik toch wel iets te zeggen voor die schoolplicht. Zeker nu het niet meer gedoogd wordt."
Hoezo wordt dat niet meer gedoogd? Als de leerplicht ergens ruimte voor laat, dan is het juist wel voor dat soort opvattingen.
Het bizarre is dat vooral ouders die verder denken dan hun neus lang is, hun kinderen wel onderwijs gunnen maar er ook af en toe wel eens tussenuit willen, last hebben van die leerplicht. Het meeste handhaven gaat over luxeverzuim. Juist niet over kinderen die op ideologische gronden worden thuisgehouden, of thuis zitten zonder onderwijs omdat geen school ze wil hebben.
Groet,
Miriam Lavell

Gerry
20-01-2009 om 11:33
Geen probleem
De leerplicht laat weliswaar ruimte voor dat soort opvattingen, maar dan moet er nog steeds een stevige pappieren weg bewandeld worden zeker als een kind eenmaal naar school geweest is. De meeste ouders die hun puberdochter vanuit culturele opvattingen thuis houden doen dat zonder eerst die weg te gaan, en dan komt de leerplichtambtenaar aan huis. Als school tenminste oplet. En dat blijkt toch aardig goed te werken. De papieren weg wordt niet ingeslagen en tienerdochter gaat naar school.

M Lavell
20-01-2009 om 11:40
Nee
Gerry:"De meeste ouders die hun puberdochter vanuit culturele opvattingen thuis houden doen dat zonder eerst die weg te gaan, en dan komt de leerplichtambtenaar aan huis. Als school tenminste oplet. En dat blijkt toch aardig goed te werken. De papieren weg wordt niet ingeslagen en tienerdochter gaat naar school."
Meen je werkelijk dat deze weg de laatste jaren beter werkt dan voorheen? Heb je daar voorbeelden van?
Bovendien legt dat nog niet uit waarom je niet gewoon leerplicht in verband zou brengen met leren. Meisjes die thuis gehouden worden maar daar wel onderwijs krijgen, daar is niks mee mis, toch? Toezicht op dat onderwijs kan overal, dus moet in Nederland ook kunnen.
De irritatie is nu juist dat alle ouders behandeld worden alsof ze hun ejaculerende of menstruerende kinderen thuis zouden houden. Alsof we allemaal niet willen.
Groet,
Miriam Lavell

valsenaamerd
20-01-2009 om 11:51
Braaf
Er is bijna geen bravere ouder te bedenken dan ik volgens mij. Mijn zoon is zelfs nog nooit te laat gekomen! Zit elke avond braaf met hem te lezen, doe cultureel en sportief verantwoorde dingen met hem, informeer regelmatig op school hoe het ervoor staat....
Wat ik altijd vind, is dat er wordt gedaan alsof de enige plek om te leren de school is. Als ik mijn kind bijvoorbeeld wil thuishouden om een specifieke activiteit te doen, bijvoorbeeld 3 dagen naar Parijs en daar naar het Louvre en cultuur snuiven, wordt er net gedaan alsof een kind daar niets van leert. Een week wintersport is natuurlijk geen brainfood, maar bodyfood, maakt natuurlijk wel iets uit.
De leerplicht is hier tegelijkertijd een aanwezigheidsplicht. Maar goed, ik snap ook wel dat het op een school momenteel lastig uitvoerbaar is om les te geven als voortdurend een aantal leerlingen weg is. Dan kunt je zowat geen proefwerk of test meer plannen.
Goh, eindelijk in 1 keer onder mijn goede valse nick gepost, ik leer het nog wel!

M Lavell
20-01-2009 om 12:04
Is ook zo
"Er is bijna geen bravere ouder te bedenken dan ik volgens mij. Mijn zoon is zelfs nog nooit te laat gekomen! "
Kijk aan. De meeste ouders zijn zo braaf. De scholingsmoraal in Nederland is hoog. 4 jarigen gaan bijna allemaal naar school terwijl dat helemaal niet hoeft.
Daarom is het juist zo zuur om behandeld te worden alsof je met je ideetje een enorme bedreiging bent voor de ontwikkeling en scholingsmoraal van je kind. Dat is helemaal niet waar.
Overigens maakt die behandeling de vrees trouwens vanzelf en voor een deel wel waar: dan meld je gewoon ziek. Of je doet iets bureaucratisch handigs, je schrijft voor een week uit uit het GBA. Dat kan prima en dan val je niet meer onder de leerplicht.
Groet,
Miriam Lavell

Toet
20-01-2009 om 14:01
Scholingsmoraal?
Jij schrijft: De scholingsmoraal in Nederland is hoog. 4 jarigen gaan bijna allemaal naar school terwijl dat helemaal niet hoeft.
Heel veel ouders werken allebei. Hier mochten kinderen vanaf 4 jaar niet meer naar het kinderdagverblijf. Ze zijn niet leerplichtig, maar wat dan? Stoppen met werken en proberen een jaar later weer te beginnen? Die keus heeft financieel gezien niet iedereen. Ik denk dus niet dat het aan de moraal in Nederland ligt. Er is simpelweg geen andere oplossing voor werkende ouders. Maar goed, dit was nogal OT.
Buiten de vastgestelde schoolvakanties ga je met een leerplichtig kind niet op vakantie. Dat mag gewoon niet. Voor mijn kind in groep 6 had ik 2 dagen bijzonder verlof gevraagd wegens mijn bevalling (geplande keizersnee, dus ik wist een exacte datum). Daar werd in eerste instantie heel moeilijk over gedaan. Ik vond dat niet eerlijk, hij was nog nooit ziek geweest en had echt nog nooit ook maar één dag verzuimd, zelfs geen uur. Uiteindelijk is er wel toestemming gegeven. Tegelijkertijd met het verlof is een ander kind uit zijn klas 3 weken (ja, drie) op vakantie geweest, waarvan de middelste week in de meivakantie viel. Ik heb het bij die moeder eens nagevraagd hoe dat kon (ik ken haar redelijk goed), ik wilde wel eens weten of er toestemming gevraagd en gegeven was. Wat bleek? Kind heeft oma in Amerika en mocht daarom 2 weken verzuimen van school, oma wilde haar zo graag zien. Dat heet dus meten met twee maten. Kind in kwestie is ook altijd ziek bij toetsen, spreekbeurten, sportdagen, kortom altijd als er iets op school gepland staat wat hij niet leuk vindt. Onbegrijpelijke ouders.

Toet
20-01-2009 om 14:02
Ehm, jij = miriam
In de eerste zin bedoel ik dus Miriam, jij schrijft.......

M Lavell
20-01-2009 om 14:25
Waarom niet?
toet:"Ik denk dus niet dat het aan de moraal in Nederland ligt."
Ik denk het wel. Ook toen de moeders van 4 jarigen meestal niet werkten (dat is niet eens zo lang geleden, full time is bovendien nog steeds een minderheid), was het deelnamepercentage ver boven de 95%. Bovendien is de combinatie school en werk nou niet bepaald een ideale. Je hebt meer aan kinderopvang. Dat mag en dat kan (gastouder, oppas, au-pair) maar het gebeurt nauwelijks, zelfs niet door ouders die zich die zekerheid en dat gemak best kunnen veroorloven. Ze vinden dat hun kind naar school moet.
toet:"Voor mijn kind in groep 6 had ik 2 dagen bijzonder verlof gevraagd wegens mijn bevalling"
Grappig, daar dacht ik ook aan bij het voorbeeld van Knurf. Een bevalling lijkt mij een prima gelegenheid om brusjesverlof toe te kennen: een beetje helpen in de huishouding en de baby verzorgen. Even wennen aan het nieuwe gezin.
Toet:"Wat bleek? Kind heeft oma in Amerika en mocht daarom 2 weken verzuimen van school, oma wilde haar zo graag zien. Dat heet dus meten met twee maten."
Ja, zo komt dat zeker over. De werkelijkheid is nu eenmaal dat die lpw helemaal niet zo rigide is. Er is volop gelegenheid om extra verlof toe te kennen, zelfs voor een goedkope skivakantie. Nergens staat dat dat verboden is. Maar als het schoolhoofd "nee" zegt, dan is het nee. Dat nee heeft geen enkele samenhang met leren. Precies zo kan het gebeuren dat leerlingen die al veel verzuimen, of die al moeite hebben met school, toch weken extra verlof krijgen.
Knurf:"Nee, het bizarre is dat ouders met schoolgaande kinderen menen dat ze RECHT hebben op goedkope vakanties, dus buiten de officele schoolvakanties om."
Bestaan die dan? Hoeveel zijn dat er? Ken jij er één?
Ik denk dat er erg veel momenten zijn waarop ouders geconfronteerd worden met de onredelijkheid van de manier waarop die lpw gehandhaafd wordt. Zie Cobi, Toet en ook de starter van het draadje. De vraag is simpel "als het geen invloed heeft op het leren, waarom mag het dan niet?" en aanvullend "waarom die dan wel?" of "hoe moet ik dat dan regelen met al die verschillende vakanties?"
Knurf:"Kinderen zijn 12 weken per jaar vrij, tijd zat om er af en toe tussenuit te willen dus."
Voor jou kennelijk. Ik denk dat het niet zo heel vreemd is om te bedenken dat het in een schoolloopbaan van 14 jaar ook wel eens niet past. Zeker als je meerdere kinderen hebt. Nu is dat op zich geen excuus, maar als het dan ook nog eens geen enkele bedreiging voor het onderwijs vormt, dan is de vraag 'waarom mag het niet?' legitiem.
Groet,
Miriam Lavell

Martien
20-01-2009 om 15:32
Plezier versus noodzaak
Dat het ooit wellicht eens nodig kan zijn dat er in de schoolloopbaan eens een dagje of meer buiten de schoolvakanties vrij te nemen kan ik aannemen, maar voor een 'pleziertje' 'omdat we eens zin hebben te gaan skiën en het ons niet kunnen veroorloven tijden de vakanties', nee dit vind ik onzin. Een volle week vrij nemen en doodleuk bellen naar school X kan niet naar school hij is ziek???
Hier bij ons (België) is er inderdaad leerplicht en geen schoolplicht, echter eenmaal gekozen, kan je niet zomaar een weekje vrij nemen buiten de schoolvakanties. Ook over 1 dag eerder op reis vertrekken wordt al moeilijk gedaan. Het wordt echter wel massaal gedaan en sommige scholen geven dit door, waarop die ouders zich moeten gaan verantwoorden en dus ook een boete krijgen. Net zoals bij jullie moet de school dit echter wel doorgeven en kunnen ze op de vingers getikt worden indien er op de laatste schooldag opvallend veel afwezigen waren en dit niet gemeld werd bij de inspectie. Verder moet je voor een afwezigheid van 5d een doktersattest voorleggen.
Elke reden, elk akkefietje, elk goetingetje kan aangegrepen worden om een kind van school te houden. Als iedereen dit begint te doen, krijg je chaos (dan zijn de mensen steeds minder bereid zich aan bepaalde regels te houden en gaat het van kwaad tot erger).
Ga dit jaar eens een jaartje niet en kijk volgend seizoen eerder uit naar een formule die je goedkoop uitkomt tijdens de vakanties (met het geld dat je dit jaar bespaard is je budget groter voor volgend jaar).
Ik voel me ook bekocht dat ik het dubbele betaal, dan als ik een week later of 2 weken vroeger zou gaan, maar het is nu eenmaal zo.
Groetjes

M Lavell
20-01-2009 om 16:21
Waar dan?
Knurf, ik heb nergens gelezen dat de starter van dit draadje meent recht te hebben op een goedkope skivakantie.
Groet,
Miriam Lavell

Chantelle
20-01-2009 om 16:37
Miriam
"Knurf, ik heb nergens gelezen dat de starter van dit draadje meent recht te hebben op een goedkope skivakantie."
Ik ben dan heel benieuwd naar jouw interpretatie van het eerste bericht van de starter van dit draadje.

Maria
20-01-2009 om 17:25
Van kwaad tot erger?
Dat argument heb ik wel vaker zien langskomen, maar nogmaals, in de praktijk is dat helemaal niet zo. Wat ik al zei, bij ons (in Spanje) zijn meestal alle leerlingen gewoon op school, alleen af en toe is er iemand afwezig omdat hij/zij een dagje is gaan skieën (o.i.d.).
Ik weet niet waarom er gewoon over mijn posting heen gelezen wordt.... Gebeurt me wel vaker
Maria

M Lavell
20-01-2009 om 17:53
Stout plan
Chantelle:"Ik ben dan heel benieuwd naar jouw interpretatie van het eerste bericht van de starter van dit draadje."
Dat is iemand met een stout plan die dondersgoed weet dat er juist geen recht is op goedkope skivakantie. Gelukkig is stoute plannen hebben niet strafbaar
Groet,
Miriam Lavell

valsenaamerd
20-01-2009 om 20:00
Yep
En zo is het, Miriam! Van jou mag ik tenminste politiek incorrecte gedachten koesteren .
En Chantelle en Knurf, heb je mijn overige berichten dan niet gelezen? Ik ben al lang weer op het rechte pad hoor. Maar dat neemt beslist niet weg dat het stoute plan me nog steeds aanspreekt.

Chantelle
20-01-2009 om 21:42
Valsenaamerd
"Ik ben al lang weer op het rechte pad hoor."
Huh? Dit is het laatste bericht wat ik van je heb gevonden.
"Eerst ga ik boeken, dan ga ik het vertellen! Anders pikt iemand net mijn laatste appartementje weg natuurlijk.
Morgen nog even vrij vragen aan de chef....niet aan de schooldirecteur."
Zoals al eerder gezegd. Ik heb ooit ook anderhalve week aan een tweewekelijkse meivakantie geplakt. Maar... ik ben wel eerlijk geweest. En dat vind ik als voorbeeld voor je kind én in de relatie tot school wel uitermate belangrijk.
Had geluk met een "makkelijke" school. Je hoort mij dus niet zeggen dat je niet mag gaan (dan had ik ook niet mogen gaan; een goedkope vakantie was net zo'n zwak excuus als mijn excuus!).
Was wel benieuwd welke draai Miriam aan haar citaat zou geven. Op basis van jouw bovenstaande citaat waren het niet eens meer boevenplannen.

M Lavell
20-01-2009 om 22:20
Sorry
Chantelle:"Was wel benieuwd welke draai Miriam aan haar citaat zou geven."
Aan welk citaat?
Chantelle:"Op basis van jouw bovenstaande citaat waren het niet eens meer boevenplannen. "
Inderdaad. Het zijn legale plannen geworden. Valsenamerd heeft is dankzij ons op het spoor van een legaal alternatief gekomen.
Welke draai ga jij nu geven aan jouw uitspraken? Of kun je het opbrengen om sorry te zeggen?
Groet,
Miriam Lavell

Chantelle
20-01-2009 om 23:39
Miriam (zucht...)
"Het zijn legale plannen geworden. Valsenamerd heeft is dankzij ons op het spoor van een legaal alternatief gekomen."
Nou, dan heb ik iets volledig gemist...
Nogmaals het maakt mij geen worst uit wat Valsenaamerd doet. Ze vroeg om ervaring en tips. Dat heb ik (als één van de eersten) gegeven. Ik heb ervaring (ik heb ook anderhalve week buiten de vakantieperiode met mijn kinderen op vakantie geweest) en mijn tip was om eerlijk te blijven.
En jouw citaat (kan ik nu niet meer quoten omdat ik dan bovenstaande kwijt ben) over dat er nergens staat dat Valsenaamerd vindt dat ze recht heeft op een lekkere wintersport. Ben gewoon benieuwd naar jouw creatieve draai om dit te verdraaien. Ik vond het deze keer niet zo sterk. Volgende keer beter.
Sorry, waarvoor? Ik ben je even helemaal kwijt.

valsenaamerd
21-01-2009 om 09:40
Kreun, chantelle
Inderdaad, dat was mijn laatste bericht. Want waarom zou ik toestemming vragen aan de schooldirecteur als mijn geplande wintersport tijdens de schoolvakantie valt??? Wil je nu idd eens even gaan lézen in plaats van mij hardnekkig met een stok te blijven slaan?

M Lavell
21-01-2009 om 09:41
Te snel oordelen
Chantelle, je leest slecht, je interpreteert er op los en je kunt het niet opbrengen om sorry te zeggen. Dat weten we dan ook weer.
Knurf:"Dat is fijn. Maar dat neemt niet weg dat ik de argumenten van M. Lavell nog steeds oneigenlijk vind, dus daar reageerde ik nog op."
Daar had je het niet over (welke trouwens?), je beweert dat er ouders zijn die menen recht te hebben op een goedkope skivakantie. Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt.
Ik vrees dat ook jij te snel oordeelt.
Groet,
Miriam Lavell

valsenaamerd
21-01-2009 om 09:43
Knurf
Nee, het wordt Frankrijk, laatste week van het seizoen daar. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit met de kinderopvang...
Zal wel papsneeuw zijn maar goed, dat kan je op elk moment hebben.

Chantelle
21-01-2009 om 10:10
Valsenaamerd, kreun
Nou, verklaar mij maar voor gek. Ook goed. Je bent een legaal alternatief tegengekomen. Tja, dat kan zo veel zijn. Vrij vragen buiten de vakantie om en toestemming krijgen is gewoon legaal. Zo heb ik het ook gedaan (anderen hebben daar moeite mee).
Je schrijft dat je niet aan de schooldirecteur toestemming vraagt. Nee, inderdaad want je wilde je kind ziek melden. Ik ben niet helderziend genoeg om te kunnen zien dat je je ineens hebt bedacht om toch in de schoolvakantie te gaan (want dat staat nergens!).
Wil je mij even aanwijzen waar ik je met een stok sla? Van mij mag je gaan, dat maakt mij toch geen bal uit. Je vroeg om ervaring en tips. Die heb ik je gegeven. Ook heb ik je aangegeven dat skikinderopvang overal is te regelen. En dat dat niet eens zo gek duur is.

valsenaamerd
21-01-2009 om 10:31
Kreun 2
Chantelle, heb jij je kind ooit ziekgemeld in de schoolvakantie?
Je slaat mij met een stok door maar te blijven beweren dat ik illegaal afwezig ga zijn, met ziekmelding. Nu zeg je het zelfs alweer! Nogmaals: ik vraag de directeur niet om toestemming, omdat WE IN DE VAKANTIEPERIODE gaan.

M Lavell
21-01-2009 om 10:42
Vijandig
Chantelle:"Ik ben niet helderziend genoeg om te kunnen zien dat je je ineens hebt bedacht om toch in de schoolvakantie te gaan (want dat staat nergens!)."
Grappig, je leest voortdurend van alles wat er niet staat, maar de werkelijke implicatie van wat er wel staat, mis je.
Chantelle:"Wil je mij even aanwijzen waar ik je met een stok sla?"
Niet alleen haar, maar ook mij, terwijl jij het bent die draait en slecht leest. Die een vijandige houding heeft ook. Precies die vijandigheid is er trouwens de oorzaak van dat er zo moeilijk gedaan wordt over dagjes vrij buiten de schoolvakanties.
Je staat niet alleen in je vijandigheid. Knurf heeft er ook last van. Het blijft onduidelijk waarom dat toch is.
Groet,
Miriam Lavelll

Maria
21-01-2009 om 11:18
Tops, veel dank
Dank je wel, Tops... Ik kreeg al het gevoel dat ik me maar verbeeld dat ik in dit draadje heb gepost... dat het niet in het straatje van sommige posters past, begrijp ik....
Groet, Maria