Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
valsenaamerd

valsenaamerd

17-01-2009 om 16:17

Illegaal afwezig zijn vanwege vakantie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hal

hal

22-01-2009 om 16:07

Ik snap

ik snap je nu hoor Valsenaamerd!

Wil

wil:"Maar het is mijn keuze niet, dat mag toch?"
Ja hoor, dat mag.
Groet,
Miriam Lavell

Vergezocht

Chantelle:"Legale alternatieven:

- je gaat buiten vakantie om en laat je kind thuis (er staat niet of je kinderopvang in NL of in buitenland bedoelt)

- je gaat en vraagt geen toestemming maar deelt het gewoon mede en neemt consequenties voor lief (daar is niets illegaals aan)

- je vraagt aan je baas een verklaring dat je niet in schoolvakantie weg kunt en overlegt deze aan schooldirecteur

- je bedenkt dat je ouders 50 jaar getrouwd zijn en viert dat met een wintersport (en neemt je ouders niet mee) "
Van dit hele rijtje is er één legaal, één illegaal en de rest vereist alsnog toestemming van het schoolhoofd. Dus ja, vergezocht. En nee, valsenamerd had niet handiger kunnen zijn.
Over dat andere punt, waar het allemaal mee begon, waren we het al eens: Valsenamerd meent geen recht te hebben op een goedkope skivakantie buiten de schoolvakanties.
Zo, hè hè, tijd voor thee.
Groet,
Miriam Lavell

valsenaamerd

valsenaamerd

22-01-2009 om 16:36

Borrel, miriam

Maak er maar een borreltje van, Miriam! Dan neem ik 'n wijntje.

*proost*

Oke, dan doe ik een portje, met een stukje kaas bovendien.
Benen omhoog... plannen voor de avond maken.
Proost!
Miriam Lavell

We zijn al klaar hoor

Knurf, het op de man met name valsenamerd spelen is nu voorbij. Je kunt in je eentje nog even doorgaan met op mij spelen, maar dat is zo ongezellig.
Het heeft ook zo bar weinig met de discussie te maken.
Groet,
Miriam Lavell

Stel de directeur

Stel je vraagt toestemming aan de directeur van de school of je kind een tijdje buiten schoolvakantie weg kan, en die vindt het goed, mag dit dan? Hoe zit het dan met de leerplicht ambtenaar?

Ja, dat mag

Zolang de directeur niet meer verlof verleent dan 10 dagen per schooljaar (eigenlijk 2 x 10 dagen, er zijn twee verschillende regelingen), dan mag dat.
"Hoe zit het dan met de leerplicht ambtenaar? "
Die heeft er niks mee te maken. Het schoolhoofd is in de wet aangewezen als beslisser. De lpa mag zich er niet mee bemoeien.
Groet,
Miriam Lavell

Tip

Op vakantie tijdens de schoolvakanties en betalen alsof het buiten de schoolvakanties is, dat kan goed in de zogeheten meivakantie: boek bij een reisburo in het buitenland en je krijgt buiten-het-seizoenprijzen. Het buitenland viert geen verjaardag van de koningin en zo.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.