valsenaamerd
17-01-2009 om 16:17
Illegaal afwezig zijn vanwege vakantie?
Vanwege mogelijke herkenbaarheid even onder de boeiende nicknaam "Valsenaamerd"...
Geïnspireerd door een draadje in vakantietijd ben ik gaan zoeken naar wintersportvakanties mét kinderopvang. Ik vind het namelijk héérlijk zelf ook weer eens een keertje onbekommerd op de ski's te kunnen staan.
Nu heb ik dé ideale vakantie gevonden, en nog voor een reuze schappelijke prijs ook. En je raadt het al: die valt buiten de vakantieperiode zoals de school die heeft aangegeven. Namelijk de week ervóór. De vakantieweek zelf is niet beschikbaar.
Dus nu ben ik serieus aan het overwegen om onze groep-3-leerling deze week ziek te melden. Als hij ná de vakantie vertelt dat hij is gaan skien, is er niemand die bedenkt dat dat wellicht is geweest in de week voorafgaand aan de vakantie. En in die week gebeurt er toch niet zoveel op school, er zijn zeker 2 dagen waarop geen echte les wordt gegeven.
Iemand met tips en/of ervaring?

M Lavell
21-01-2009 om 11:18
Gram
Oke, je probeert je gram te halen op mij.
Hm, dat lijkt me niet handig, zeker niet als je dat doet over de rug van anderen (ouders in het algemeen en valsenamerd in het bijzonder).
Nog een keer en terug naar de discussie:
Knurf:"Nee, het bizarre is dat ouders met schoolgaande kinderen menen dat ze RECHT hebben op goedkope vakanties, dus buiten de officele schoolvakanties om."
Ik:"Bestaan die dan? Hoeveel zijn dat er? Ken jij er één?"
Ik vind dat interessant om te weten, want jouw woorden zijn letterlijk terug te vinden in beleidsteksten over het handhaven bij luxeverzuim.
Ik ben zo benieuwd waar die veronderstelling vandaan komt. Ik kan me eigenlijk maar één groep bedenken die meent recht te hebben op vakantie buiten de schoolvakanties, en dat zijn mensen die uit een westers buitenland komen. Daar wordt doorgaans niet zo moeilijk gedaan namelijk. Daar komt het verzoek je in ieder geval niet te staan op een behandeling alsof je je kinderen het recht op onderwijs wilt ontzeggen.
Groet,
Miriam Lavell
Ps Knurf:"Wat ik me nou (oprecht!) afvraag, is of jij ooit wel eens terug te horen krijgt dat je mensen daadwerkelijk hebt overtuigd met jouw manier van communiceren."
Ja. Legio. Ook mensen die mij helemaal niet aardig vinden.

Chantelle
21-01-2009 om 11:29
Laatste poging
Je eerste posting:
"Dus nu ben ik serieus aan het overwegen om onze groep-3-leerling deze week ziek te melden."
Blijkbaar heb ik ergens gemist (en ik blijf erbij, het staat nergens echt duidelijk) dat je nu wél in een vakantieperiode op vakantie gaat.
Je eerste posting gaat toch over ziekmelden om op wintersport te kunnen. Dáár heb ik op gereageerd. Ik heb weinig zin om nu drie dagen te blijven discussieren of jij wel of niet TIJDENS de schoolvakantie op wintersport kunt. Ik heb wel wat beters te doen (en wees niet bang, dat ga ik ook doen)
En nogmaals, naar aanleiding van je eerste posting: het maakt mij geen donder uit wat je doet. Of je je kind wel of niet ziek meldt, wel of niet buiten de vakantie om op vakantie gaat, of wintersport een luxe is of niet, etc. Ik heb ook nergens de woorden illegaal of legaal in de mond genomen.
Je vroeg om advies nav eerste posting. Ik heb je meegegeven dat onterecht ziek melden consequenties kan hebben voor de relatie met school en dat het niet een goed voorbeeld is voor je zoon. Gewoon iets om over na te denken. Over alle andere argumenten die anderen aandragen heb ik het niet eens. Bovendien geef ik aan dat eerlijk zijn niet altijd leidt tot geen toestemming. Het maakt mij geen donder uit wat je met mijn advies doet.
"Je slaat mij met een stok door maar te blijven beweren dat ik illegaal afwezig ga zijn, met ziekmelding."
Nogmaals ik sla nergens. Je valt blijkbaar over "Je schrijft dat je niet aan de schooldirecteur toestemming vraagt. Nee, inderdaad want je wilde je kind ziek melden."
Je wilt op wintersport, je overweegt om je kind ziek te melden (eerste posting). Als je je kind ziek meldt, dan vraag je geen toestemming aan de directeur. Je vraagt geen toestemming aan de directeur, want je meldt je kind ziek. Ja, zo heb ik dat gelezen. Verklaar mij maar voor gek!
Allerlaatste keer. Ik vind het prima dat je kind afwezig is buiten schoolvakantie. Jij wilde tips hoe dan aan te pakken. Jouw eerste insteek was om je kind ziek te melden. Het enige wat ik heb gezegd is dat je kind ziek melden misschien niet zo handig is. Niet qua legaliteitskwesties maar qua andere consequenties. Daarmee zeg ik toch niet dat je niet mag gaan? Of dat je je kind niet mag ziekmelden? Het maakt mij echt geen bal uit wat je doet.
En nogmaals; ik ben ooit anderhalve week buiten de schoolperiode op vakantie geweest omdat ik niet in het hoogseizoen wilde gaan (drukte, klimaat). Zou ik jou met een stok slaan omdat jij hetzelfde wilt?
Veel plezier op wintersport!

M Lavell
21-01-2009 om 11:53
Nog een keer
Chantelle, waar haal jij vandaan dat valsenamerd meent recht te hebben op een goedkope skivakantie? Waar staat dat echt duidelijk?
Groet,
Miriam Lavell

Chantelle
21-01-2009 om 12:26
Miriam
Ik reageer niet op jou, misschien is het ook een idee om niet meer op mij te reageren?

M Lavell
21-01-2009 om 12:41
Te laat
Chantelle, je reageerde op mij en zei daarmee iets over valsenamerd. Misschien reageerde je wel vooral op mij om iets over mij te kunnen zeggen, maar ondertussen was het vooral een verwijt aan valsenamerd.
Het wordt nu ingewikkeld: Je verwijt mij valsenamerd niet te verwijten wat jij en Knurf haar verwijten en verwacht bovendien dat ik zal draaien en keren om jullie verwijt aan valsenamerd niet over te hoeven nemen.
De vraag is waar je het verwijt dat je valsenamerd maakt vandaan haalt. Nog een keer:"waar haal jij vandaan dat valsenamerd meent recht te hebben op een goedkope skivakantie? Waar staat dat echt duidelijk?"
Je kunt ook sorry zeggen en dat mag je wat mij betreft beperken tot een sorry aan valsenamerd.
Groet,
Miriam Lavell

valsenaamerd
21-01-2009 om 13:05
Dames...
Dames dames, waarom moet er nu weer op de persoon gespeeld worden en niet op de inhoud? Ik ben het zelden zo eens geweest met Miriam als deze keer in elk geval. Zij was één van de mensen die precies begrepen wat ik bedoelde.
En Miriam, die zin van jou heb ik wel even 2 keer moeten lezen. "Je verwijt mij valsenamerd niet te verwijten wat jij en Knurf haar verwijten en verwacht bovendien dat ik zal draaien en keren om jullie verwijt aan valsenamerd niet over te hoeven nemen". Wat mij betreft de grappigste zin van deze dag!
En ik zal Chantelle even helpen: ik meen helemaal geen _recht_ te hebben op een goedkope skivakantie, maar ik kan beslist niet ontkennen dat het wel heel prettig zou zijn! Zoals ik al eerder aangaf, het is puur een luxevraag, en dat besef ik zelf maar al te goed!
En nu....einde discussie wat mij betreft, want anders gaat het alleen nog maar over het wegen van woordjes op een goudschaaltje, en het linksaf of rechtsaf interpreteren van zinnen

Chantelle
21-01-2009 om 14:15
Miriam
Ik volg je niet... ligt vast aan mij.
Jij: "Nog een keer:"waar haal jij vandaan dat valsenamerd meent recht te hebben op een goedkope skivakantie? Waar staat dat echt duidelijk?"
Ik zeg nergens dat Valsenamerd meent recht te hebben op een goedkope skivakantie. Ik ben alleen benieuwd hoe jij de wintersportwens van Valsenamerd wel interpreteert. Gewoon omdat je sterk bent in creatieve interpretaties. Was benieuwd met welke creatieve uitspatting je deze keer op de proppen komt.
Voor mij en voor Valsenamerd is het volgens mij simpel zat. Op vakantie buiten het seizoen is heerlijk: goedkoper, rustiger, vaak gunstiger weercondities. We weten allemaal donders goed dat er geen recht op vakantie buiten de vakanties om bestaat (anders zou ze hier niet hoeven te posten).

Brianna F
21-01-2009 om 14:51
Even terug naar draadje
Iemand met tips en/of ervaring?
Ja, ervaring. Wij willen altijd toch wel vakanties anders dan anders en de reisorganisaties gaan er bij voorbaat al vanuit dat daar geen kinderen bij horen, zodat de vertrekdata's altijd buiten de vakantietijd vallen. Ik heb zelfs wel eens gebeld met zo'n organisatie of ze zo'n reis ook in een schoolvakantie konden aanbieden. Dat was niet mogelijk.
Dus: wij nemen wel de kinderen mee, meestal moet er een dag of 2 bij hun vakantie geplakt worden waar ze nog geacht worden op school te zitten. We vragen gewoon toestemming, de school had tot nu toe niet geweigerd, maar ik had wel het idee dat ik de volgende keer een betere reden moest verzinnen. Zodoende heb ik nu gezegd dat opa en oma zoveel jaar getrouwd waren (is waar) en dat we ter ere daarvan op vakantie gingen. (ook waar, alleen gaan ze niet mee)
met de belofte dat ze de gemiste lessen zouden inhalen kregen we toestemming.

Jerseygirl
21-01-2009 om 15:54
Hoe het hier gaat
Hier (N-A)kan je je kind thuis houden wanneer je wilt. Je deelt het mee aan de leerkracht: mijn kind is er dan en dan niet. In de wat hogere groepen krijgen ze wat werk mee, maar dat is mimimaal hoor. (het is wat mij betreft toch maar minimaal wat ze op school aan werk doen, er worden zoveel' andere' dingen gedaan). Als je kind gewoon mee kan is dat geen probleem. Het is zelfs zo dat leerkrachten van mening zijn dat je van een reis OOK veel dingen leert. Family-time, andere cultuur (als je op reis gaat)en zo is het ook! Wat mij betreft is school vaak overgewardeerd hoor! Men vergeet vaak hoeveel je in het gewone dagelijkse leven aan je kind mee kan geven.

Jerseygirl
21-01-2009 om 15:57
Correctie
gewaardeerd....mijn Nederlands is niet meer wat het geweest is...

Maylise
21-01-2009 om 17:29
Wel gaan maar niet ziekmelden
Ik ben de afgelopen 20 jaar dat ik kinderen op school heb meerdere keren onder school tijd weggegaan. Ik heb altijd aan de school verteld waar we heen zouden en gaan en waarom. Meestal vond de school de reden goed. Een of twee keer was de school het niet eens met de reis. We zijn toen alsnog gegaan maar hebben kind niet ziek gemeld en gewoon gezegd dat we alsnog zouden gaan. De school is er niet meer op terug gekomen. Als ze dat wel hadden gedaan of een leerplicht ambtenaar hadden ingeschakeld dan hadden we dan wel verder gezien wat we er mee zouden doen (gewoon boete betalen of bezwaar maken)
Een kind ziekmelden die eigenlijk niet ziek is zou ik uit principe niet doen. Ik zou echter wel op reis gaan als de reden voor de reis op zou wegen tegen school.
Maylise

wil40
21-01-2009 om 22:18
Miriam
Posting Valsenamerd :"Nu heb ik dè ideale vakantie gevonden en nog voor een reuze schappelijke prijs ook. En je raadt het al, die valt buiten de vakantieperiode".
Schappelijke prijzen vallen altijd buiten de vakantieperiode. Dus de prijs telt wel degelijk mee.

wil40
21-01-2009 om 22:21
Miriam
Posting valsenamerd: "Daarbij, of het eerlijk is of niet kan me eigenlijk weinig schelen...ik vind het ook niet eerlijk dat ik me in 300 km. file mag aansluiten om onbetaalbaar duur in de rij te staan bij de skiliften."
Valsenamerd vindt skivakanties in de schoolvakanties dus onbetaalbaar.

wil40
21-01-2009 om 22:26
Miriam
Posting valsenamerd: " eerlijk duurt het langst...maar het is ook het duurst." "Als ik in de krokus ga, komt het bedrag dat ik kan EXTRA kan neertellen neer op echt 2 van mijn netto maandsalarissen."
Weer tellen de euro`s zeker mee bij het afwegen van illegaal verzuim.

wil40
21-01-2009 om 22:40
Valsenamerd
Je reageert heel boos op postings over het feit dat we niet begrepen dat je geen illegaal verzuim meer overweegt.
Moet dat blijken uit deze zinnen?"Eerst ga ik boeken, dan ga ik het vertellen!".... "Morgen nog even vrij vragen aan de chef...niet aan de schooldirecteur."
Je ziet dat niemand reageert op deze zin, is dus niet begrepen. Ik las hem dan ook verkeerd. Meer in de trant van: Ik moet wel vrij vragen aan de baas, maar niet aan de schooldirecteur, we gaan gewoon."
Communicatiestoornis dus.

Chantelle
21-01-2009 om 23:25
Pelle
Fijn, dat je alle postings op een rijtje hebt gezet (mij lukt dat niet, want ik kan niet tussen berichten heen en weer pendelen zonder de boel kwijt te raken). Zelfs als ik het nu lees, lees ik niet dat ze nu plotseling wel in de vakantie gaat. Tja, zal vast aan mij liggen. En aan Wil40 en aan misschien nog veel meer mensen.
Het moet hem dus zitten in "legaal alternatief". Tja, dat kan zoveel zijn. Bijvoorbeeld: toestemming vragen aan de directeur en dat krijgen. Bovendien, wat is legaal en wat niet. Gewoon zeggen dat je gaat en de boete afwachten, is gewoon legaal. Kortom; ik haal hier niet uit dat ze in de schoolvakantie gaat.
"Eerst ga ik boeken, dan ga ik het vertellen! Anders pikt iemand net mijn laatste appartementje weg natuurlijk."
Wijs me even aan waar staat dat het gaat om een appartementje tijdens de schoolvakantie.
"Morgen nog even vrij vragen aan de chef....niet aan de schooldirecteur."
Ook hier staat nergens dat ze nu wel gaat in de schoolvakantie. In de eerste posting wil ze buiten de vakantie (dus vrij vragen aan de chef). Ze wil de kinderen ziek melden (dan vraag je dus geen toestemming aan de directeur).
Interpreteer ik de boel nu verkeerd of geeft Valsenaamerd de boel niet zo duidelijk weer? Zeg het maar.

wil40
21-01-2009 om 23:46
Chantelle
In eerste instantie wil Valsenaamerd illegaal buiten de schoolvakantie op skivakantie. En ze vraagt wat OOlers daarvan vinden. Klaar. Dus ik blijf bij mijn eerste reactie. Ik vind het niet kunnen. Van mij mogen er snipperdagen voor scholieren komen, maar die hebben we niet. Dus ouders met schoolgaande kinderen hebben zich aan de vaste vrije dagen te houden. ( Als een ouder een legale reden heeft die vaststaat als geoorloofd in de schoolregelementen is het een ander verhaal.)
Dat ze later alsnog besluit toch in de vakantie te gaan is verder niet belangrijk. Daar begon het draadje niet mee en daar ging het niet over. Daarom heb ik na mijn eerste posting niet meer gereageerd. Er werden allerlei dingen naar elkaar geroepen die er niets mee te maken hadden. Dus het ligt niet aan jou.

M Lavell
22-01-2009 om 09:53
Zo mag je niet denken?
Chantelle:"We weten allemaal donders goed dat er geen recht op vakantie buiten de vakanties om bestaat (anders zou ze hier niet hoeven te posten)."
Zo is dat.
Chantelle:"Het moet hem dus zitten in "legaal alternatief". Tja, dat kan zoveel zijn. Bijvoorbeeld: toestemming vragen aan de directeur en dat krijgen."
Als dat zo zou zijn dan is er toch niks laakbaars aan de hand?
Chantelle:"Wijs me even aan waar staat dat het gaat om een appartementje tijdens de schoolvakantie."
De zin "Eerst ga ik boeken, dan ga ik het vertellen!" in combinatie met legaal alternatief, impliceert dat. Anders zou ze het eerst aan het schoolhoofd vragen en dan pas boeken.
Chantelle:"Interpreteer ik de boel nu verkeerd of geeft Valsenaamerd de boel niet zo duidelijk weer? Zeg het maar."
Dat eerste. Bovendien blijft volstrekt onduidelijk waar je je zo druk om maakt.
Wil:"In eerste instantie wil Valsenaamerd illegaal buiten de schoolvakantie op skivakantie. En ze vraagt wat OOlers daarvan vinden. Klaar. Dus ik blijf bij mijn eerste reactie. Ik vind het niet kunnen."
Wat vind je niet kunnen? In het algemeen vakanties buitend de schoolvakanties, of dat valsenamerd hier haar stoute plannen vrij geeft in haar denkproces?
Wil:"Dat ze later alsnog besluit toch in de vakantie te gaan is verder niet belangrijk."
Dat is heel belangrijk. Daar is dit forum voor. Om je gedachten en ideeën aan te scherpen. Voor het antwoord op de vraag 'wat zal ik doen?'.
Ik weet niet zo goed naar welke aanscherping jij op zoek bent. Het lijkt wel alsof je vindt dat we massaal over valsenamerd heen moeten vallen omdat ze de brutaliteit heeft om een stout plan ter beoordeling voor te leggen.
wil:"Daarom heb ik na mijn eerste posting niet meer gereageerd. Er werden allerlei dingen naar elkaar geroepen die er niets mee te maken hadden."
Die dingen hebben er allemaal wel mee te maken. Het laat wel aardig zien hoe je op het idee kunt komen buiten de schoolvakanties te willen. Zo'n raar idee is dat niet. Of meen je dat dat ook strafbaar moet zijn?
Groet,
Miriam Lavell

hal
22-01-2009 om 10:17
Tja
Toen ik dit las: "ik zou dan dus als reden moeten opgeven, dat dit de enige wintersportvakantie is die ik me met kinderopvang en al kan veroorloven" toen wou ik tegen je zeggen, joh speel het eerlijk en zeg dit er gewoon bij. Dat het vanwege de financien niet anders kan.
Tot ik me bedacht dat als je gaat skiën dat je dan niet echt een vet financieel probleem hebt. Skivakanties zijn namelijk ook buiten de vakanties, altijd duur. Zolang je dat nog kan betalen....
Ik zou altijd eerlijk zijn. Als je dan niet mag gaan, kun je altijd nog besluiten toch te gaan en de boete voor lief te nemen. Maar liegen op die manier, nee ik kan me daar niets bij voorstellen.
Hal

hal
22-01-2009 om 10:23
Oh sorry, ik vond de draad veel te lang om helemaal te lezen dus las de vraag in de eerste posting. Nu ik toch verder lees blijkt dat Valsenaamerd toch in de vakantie gaat. Nou, draad gesloten dan lijkt me. Mooi opgelost Valsenaamnerd!
Hal

Chantelle
22-01-2009 om 11:44
Miriam
"De zin "Eerst ga ik boeken, dan ga ik het vertellen!" in combinatie met legaal alternatief, impliceert dat. Anders zou ze het eerst aan het schoolhoofd vragen en dan pas boeken."
Nogmaalsik ben niet helderziend. Ik lees hier nog steeds niet dat iemand in de schoolvakantie weg wil (zeker niet tegen de achtergrond dat de persoon eerst meerdere keren verschillende redenen heeft aangegeven om waarom tijdens de schoolvakantie weg willen geen optie was).

M Lavell
22-01-2009 om 11:48
Wat is je grief?
Chantelle:"Ik lees hier nog steeds niet dat iemand in de schoolvakantie weg wil"
Ik vind het best. Maar waarom moet dat zo zwart op wit ergens staan dat jij het wel begrijpt? Is met de gedachte spelen om buiten de schoolvakanties weg te gaan al laakbaar gedrag?
Groet,
Miriam Lavell

M Lavell
22-01-2009 om 12:32
Mening dan
Knurf:"Blijkbaar is voor valsenaamerd het met de gedachte spelen om buiten de schoolvakanties weg te gaan wel al genoeg reden om bij het forum van OOL de meningen te polsen. "
Ja. Daar is dit forum voor. Of verschillen we op dat punt juist van mening en meen jij dat mensen dit soort gedachten niet op het forum mogen plaatsen?
Groet,
Miriam Lavell

Chantelle
22-01-2009 om 13:07
Miriam
Je trekt nu een citaat uit zijn context. Het enige wat ik in mijn laatste posting zeg is dat het er niet duidelijk staat dat Valsenaamerd plotseling wel in vakantieperiode weg wil én dat ik niet helderziend ben.
Waarom ik dat wil benadrukken? Omdat jij nu doet of ik haar aanval op het feit dat ze weg wil buiten de vakantie om. En als je mijn postings zou lezen, dan staat er wel tig keer dat mij dat geen bal uitmaakt of ze dat wel of niet in de vakantieperiode gaat, dat ik het zelf ook heb gedaan en dat ik haar veel plezier wens.
Ik snap niet wat jij er aan hebt om de indruk te wekken dat ik het laakbaar vindt dat Valsenaamerd met de gedachte spelen om buiten de schoolvakanties weg te gaan terwijl je al diverse keren hebt gelezen dat ik dat helemaal niet laakbaar vindt. Mijn enige conclusie is: Je probeert me nu neer te sabelen. Ook goed, we zijn het van je gewend!

valsenaamerd
22-01-2009 om 13:28
Ooh
Oooh, was dat niet duidelijk dan? Ik dacht dat het er vanaf droop dat het dus IN de schoolvakantie was. Want legaal. Hoe zou ik het anders legaal kunnen doen zonder toestemming van de directeur, vraag ik me af?
En dames, relax! Ik verdenk jullie van woordwegerijen...

hal
22-01-2009 om 13:35
Hey Chantelle laat je niet stangen, Miriam doet idd zoals we van haar gewend zijn. Eigenlijk wel saai. Maar anders zouden we ons maar zorgen gaan maken, niet?
En oeps Valsenaamerd nu snap ik even niet meer - zorry - dat je toestemming wil vragen om IN de vakantie weg te willen.... gezien je laatste posting?

valsenaamerd
22-01-2009 om 13:56
Ooh 2
Hmm, ja, 't staat er weer lekker. Nog één poging dan: Het is legaal, want in de vakantie en dus hoef ik geen toestemming te vragen.
En toen wilde ik weten: zijn er dan nog andere manieren (dan in de vakantie gaan) om het legaal te doen, buiten de schoolvakantie en zónder toestemming van de directeur? Ik kan er geeneen verzinnen.
Hmm, 't wordt nu een woordenbrij geloof ik.

wil40
22-01-2009 om 14:43
Valsenaamerd
Nee, niet zonder toestemming van de directeur en/of leerplichtambenaar.Inderdaad, een woordenbrij....

wil40
22-01-2009 om 14:53
Miriam
Nee hoor, valsenaamerd hoeft niet op het schavot omdat ze met de gedachte speelde buiten de schoolvakantie om zònder toestemming van de schooldirecteur en/of leerplichtambtenaar op de lange latten te gaan.
Ik vind het niet kunnen, dat is een mening. Wat niet? Nou, zonder toestemming je kinderen van school houden.
Wat ze uiteindelijk besluit interesseert me niet. Waar ze heen gaat, met of zonder kids, met of zonder opvang en wat het kost. Allemaal niet boeiend. Dat was haar vraag niet. Al vertrekt ze met kids illegaal een jaar voor een wereldreis. Fijne vakantie!
Maar het is mijn keuze niet, dat mag toch? Geen grieven, geen jaloersigheid, geen slapeloze nachten heb ik ervan.

Chantelle
22-01-2009 om 15:50
Valsenaamerd
Inderdaad, je begrijpt mij! Een grote woordenbrij!!!
Er zijn inderdaad handiger manieren om te vertellen dat je plotseling wel in de schoolvakantie weg gaat dan:
bericht 1: "Maar ik ben (dankzij jullie ) op het spoor van een legaal alternatief gekomen. Moet alleen de kinderopvang nog precies uitzoeken, want ik wil wel vakantie hebben he!"
bericht 2: "Eerst ga ik boeken, dan ga ik het vertellen! Anders pikt iemand net mijn laatste appartementje weg natuurlijk. Morgen nog even vrij vragen aan de chef....niet aan de schooldirecteur."
Legale alternatieven:
- je gaat buiten vakantie om en laat je kind thuis (er staat niet of je kinderopvang in NL of in buitenland bedoelt)
- je gaat en vraagt geen toestemming maar deelt het gewoon mede en neemt consequenties voor lief (daar is niets illegaals aan)
- je vraagt aan je baas een verklaring dat je niet in schoolvakantie weg kunt en overlegt deze aan schooldirecteur
- je bedenkt dat je ouders 50 jaar getrouwd zijn en viert dat met een wintersport (en neemt je ouders niet mee)
Jij vindt deze redenen misschien vergezocht (vanuit jouw perceptie dat je wel in schoolvakantie gaat). Ik dacht eerder aan deze mogelijkheden dan aan het feit dat je plotseling wél in de schoolvakantie gaat (waarschijnlijk vanuit de perceptie dat je tig redenen en de wens had genoemd om buiten de schoolvakantie te gaan).