Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Initiatiefwetsvoorstel ouderbijdrage


Ad Hombre

Ad Hombre

06-11-2019 om 08:37

Lavell

"Burgers zijn geen marktpartij.
Consumenten zijn dat wel."

Ik had je toch beter ingeschat dan dat...

Dus niet

Oh, dus je begrijpt het verschil echt niet.
tja.

Misschien nog wat zinnen zoeken op het wereld wijde web?
Hm.. wacht even, misschien helpt deze vergelijking: vind jij een pasgeboren baby een burger, of een consument?
Of eh... als je slaapt, ben je dan consument of burger?
Of als je staakt?

Snap je het al? Consument ben je niet altijd, burger wel.
Als consument heb je helemaal geen individuele rechten (zie de leveringsvoorwaarden), als burger wel (zie de grondwet).

Lukt het al?

Ad Hombre

Ad Hombre

06-11-2019 om 10:06

Donna

"Je kunt toch moeilijk beweren dat het liberalisme een bedreiging was (of is) voor de vrijheid. Sterker nog, we hebben een hoop vrijheid juist aan aanhangers van deze ideologie te danken..."

Absolute vrijheid bestaat natuurlijk in de praktijk niet, al was het maar omdat de een z'n vrijheid om herrie te maken de ander z'n vrijheid om geen overlast te ervaren bedreigt.

Dus alle menselijke organisatievormen zullen de individuele vrijheid beperken. Liberalisme is ook zo'n vorm, maar dan een die probeert de vrijheidsbeperking zo beperkt mogelijk te houden wat mij een loofwaardig streven lijkt. Er zijn idealismen die daar minder aan hechten.

anoniem

anoniem

11-11-2019 om 12:16

wanneer is de stemming?

Volgens mij zou er vorige of deze week over deze wet gestemd worden, ik kan het alleen nergens terugvinden. (ook nietop de site van de tweede kamer).
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik ben namelijk wel benieuwd wat er uiteindeljik besloten zal worden.

skik

skik

11-11-2019 om 18:29 Topicstarter

Duurt nog wel even

Hier de stand van zaken:

https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/35063_initiatiefvoorstel_kwint_en

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.