Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Is 'uitdaging'' nodig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jujube

Jujube

18-11-2011 om 13:11

Engeltje

Hee Engeltje,
Als jij nog steeds in dezelfde plaats woont als waar ik ben opgegroeid, hebben jullie wel het gymnasium novum in de buurt (alleen atheneum en gymnasium).
Groet,
Jujube

Hee, jujube!

Ja, geboren en getogen in de ene, en nu woonachtig in de andere plaats. Ben jij hier geboren? Wist ik niet. Je woont nu toch ergens in het midden van het land? Ja, Novum staat inderdaad hoog op ons lijstje, prachtig gebouw en goede plannen. We hebben daar inmiddels een gesprek gehad met de brugklascoordinator, en hadden daar een goed gevoel bij. Ze kwam zelf met allerlei dingen die ze voor brugklassers en kinderen met etiketten regelen. Denken daar dus fijn mee. Maar ik heb wel het gevoel dat de lat daar heel erg hoog wordt gelegd, en of zoon daar in mee kan komen is natuurlijk maar de vraag. Heel anders was het Veurs, waar we ook zijn geweest maar waar de brugklascoordinator niet op kwam dagen en we het gesprek met alleen de zorgcoordinator moesten doen. Die wij een hoop nieuwe dingen konden vertellen, dus daar werden we niet direct enthousiast van. Zandvliet staat ook op de lijst, wel verder weg maar we horen er hele goede berichten over. Daar hebben we morgen een gesprek. We zijn zelf ook heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden .
Groeten uit L, Engeltje

Jujube

Jujube

21-11-2011 om 14:24

Engeltje

Nou, ik ben er niet geboren, maar wel grotendeels opgegroeid. En woon nu idd in het midden des lands. Het Veurs was toen al geen goede school; heb er gezeten tot de derde, en ben toen overgestapt naar 't Loo (vanuit 't Loo en 't Huygens is Novum ontstaan, maar dat weet je vast wel). op 't Veurs kon destijds minstens de helft van 't docentencorps geen orde houden. Was gezellig, maar ik wilde toch ook wel een diploma halen. Zandvliet ken ik niet, is dat een nieuwere school? En is 't Dalton niks? En het St. Maartens College?
Succes iig met de keuze!
Groet,
Jujube

Jujube (sorry, wordt wel erg 1-2tje zo...)

Zandvliet is een Havo/VWO aan de Bezuidenhoutseweg in Den Haag. Prettig gesprek gehad daar, zeker een kanshebber. Veurs viel tegen. Maartens is te groot en werd ons ontraden door kinderarts. Dalton lijkt me niet geschikt voor onze ADD-er, dat is vragen om frustratie. Novum staat nog steeds hoog op de lijst, want lekker dichtbij en volgens de berichten goede school, maar de lat ligt daar wel heel hoog heb ik het idee.
Nou ja, we hebben nog even. Dus we piekeren vrolijk voort .
Engeltje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.