Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


dan

dan

28-11-2021 om 08:48

Biebel schreef op 28-11-2021 om 07:49:

Je denkt het onheil buiten te sluiten, maar je haalt het juist binnen. Een paar doemscenario’s?

School van dochter trapt niet in je quarantaine verhaal. Leerplichtambtenaar stuurt mail. Ga je ook niet heen want risico. Gunstigste scenario; boete. Slechtste scenario; VT op je dak. En ik ben niet overtuigd dat je dan een goed verhaal hebt

Ik denk dat de kans groot is dat het uitkomt dat jullie verhaal over de quarantaine verzonnen is. De dochter zal dat heus wel laten weten aan haar vriendin en wie weet gaat het verhaal dan ook snel rond op school. Verder kan ik me echt niet voorstellen dat de dochter braaf thuis zal zitten tot de kerstvakantie. 

dan

dan

28-11-2021 om 08:52

Ik heb zelf geen thuiswonende kinderen (meer) maar ik zou ze nooit thuishouden zolang de scholen open zijn. Je kunt niet alles buitensluiten, lijkt me. Als je je aan de basisregels houdt en drukte vermijdt, dan kom je vast al een eind. Je kan inderdaad erg ziek worden van corona maar veel kans dat het wel meevalt, dat het bij lichte klachten blijft. 

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

28-11-2021 om 09:42

Bij vermoeden van een nepbericht is negeren ook een optie. Als het écht is merk je dat vervolgens wel. Trolhinten is niet de bedoeling. Je kunt volstaan met het woord: negeren.

Esther-Forumbeheer schreef op 28-11-2021 om 09:42:

Bij vermoeden van een nepbericht is negeren ook een optie. Als het écht is merk je dat vervolgens wel. Trolhinten is niet de bedoeling. Je kunt volstaan met het woord: negeren.

Waarop reageer je? Ik zie volgens mij geen mensen die echt trolhinten maar zich vooral verbazen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 10:37

SuzyQFive schreef op 28-11-2021 om 09:47:

[..]

Waarop reageer je? Ik zie volgens mij geen mensen die echt trolhinten maar zich vooral verbazen.

Op bladzijde 6 en 7 staan verkapte trollhints, als "Dit is nep toch", "Dat mensen hier nog op reageren", "Sure", etc. Ik begrijp van de moderator dat het bij zulke vermoedens de bedoeling is dat we zo iemand negeren of dat we dat ene woordje tikken.

Ik vind het verhaal van Lisabette ook moeilijk te geloven, aan de andere kant..... ik ken iemand die de tienerkinderen na een van de vorige golven nog thuishield, terwijl de scholen alweer open waren. Dit vanwege een van de ouders met een aandoening, maar moeder was al gevaccineerd en nog mochten de kinderen nergens naartoe. Vond ik heel ver gaan, maar ja. Net als familie die hun (net meerderjarige en op kamers wonende kinderen) een half jaar niet hebben gezien want ja, lockdown hè. Ik kan me daar zó weinig bij voorstellen!

 Angst doet gekke dingen met mensen, het zijn rare tijden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-11-2021 om 14:22

troelahoep schreef op 28-11-2021 om 13:41:

Ik vind het verhaal van Lisabette ook moeilijk te geloven, aan de andere kant..... ik ken iemand die de tienerkinderen na een van de vorige golven nog thuishield, terwijl de scholen alweer open waren. Dit vanwege een van de ouders met een aandoening, maar moeder was al gevaccineerd en nog mochten de kinderen nergens naartoe. Vond ik heel ver gaan, maar ja. Net als familie die hun (net meerderjarige en op kamers wonende kinderen) een half jaar niet hebben gezien want ja, lockdown hè. Ik kan me daar zó weinig bij voorstellen!

Angst doet gekke dingen met mensen, het zijn rare tijden.

Het komt op mij over alsof het alleen de angst is dat haar ouders niet meer over de vloer kunnen komen. Maar iemand die zich ziek gaat melden om kinderen thuis te kunnen houden heeft ze m.i. niet alle 24 in het kratje.

Je hebt geen schijn van kans om dit te laten slagen. Je dochter van 15 gaat mensen vertellen hoe het echt zit bij jullie thuis.

Tickel schreef op 28-11-2021 om 14:22:

[..]

Het komt op mij over alsof het alleen de angst is dat haar ouders niet meer over de vloer kunnen komen. Maar iemand die zich ziek gaat melden om kinderen thuis te kunnen houden heeft ze m.i. niet alle 24 in het kratje.

Hihi, wat een leuke uitdrukking zo 😬🍺

Tickel schreef op 28-11-2021 om 14:22:

[..]

Het komt op mij over alsof het alleen de angst is dat haar ouders niet meer over de vloer kunnen komen. Maar iemand die zich ziek gaat melden om kinderen thuis te kunnen houden heeft ze m.i. niet alle 24 in het kratje.

Fantastische uitdrukking

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Ziekgemeld op je werk om voor je kinderen te zorgen die gewoon naar school kunnen? Wat denk je van verlof opnemen of desnoods onbetaald verlof?

Echt... als werkgever zou ik hier diep ongelukkig van worden. Alsof het geld vanzelf binnenkomt. Wat een kansloze actie! 

Eens met bovenstaand... niet allemaal in een kratje 

Als jouw kinderen het coronavirus kunnen overdragen op je ouders, dan komen je ouders gewoon niet langs. Precies zoals Mark Rutte vrijdag vroeg. “Kinderen ga alsjeblieft even niet naar oma en opa.”
Weet je nog vorig voorjaar toen mensen op bezoek gingen bij grootouders en voor het raam zwaaiden? 
Waar werk je eigenlijk? Als je dat even doorgeeft, kan ik je werkgever inlichten dat je fraude pleegt. 

Als mijn ouders zouden weten dat ik mijn kind thuis hield van school zodat ze wel bij hun op bezoek kon gaan en andersom zouden ze zelf de keuze maken om voorlopig niet te komen. Omdat ze school belangrijk vinden, voor ons vroeger en voor hun kleinkinderen nu. Opa en oma gaan niet dood van een paar weken de kleinkinderen niet zien. Als je een paar weken op vakantie bent, zien ze ze ook een paar weken niet. En als opa en oma psychisch zo afhankelijk zijn van fysiek contact met hun kleinkinderen, dan zit daar ook wat niet goed.
Je liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar en maakt misbruik van de situatie om je zin door te drijven. Je overdrijft het gevaar van corona voor je kinderen, je liegt tegen school, je liegt tegen je werkgever en je licht hem ook nog eens op en je liegt tegen leerplicht en arbo indien nodig. 

Er zijn inderdaad kwetsbare mensen die al bijna twee jaar binnen zitten en amper iemand zien en ook hun kinderen minstens een jaar binnen hebben gehouden. Maar die gingen dan ook niet naar opa en oma. En zelfs daarbij vraag ik me af of ruim een jaar geen sociaal contact met leeftijdsgenootjes niet disproportioneel schadelijk is geweest voor die kinderen. Ja tuurlijk, je kunt videobellen om te kletsen maar dat is geen samen spelen. Corona gaat niet meer weg. Hoe lang gaan die mensen en hoe lang ga jij je kinderen nog binnen houden? Het leven heeft risico's en daar zullen we mee moeten leren leven. 

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Ik hoop dat je per direct naar de BA wordt geroepen

MamaE schreef op 29-11-2021 om 09:35:

Als mijn ouders zouden weten dat ik mijn kind thuis hield van school zodat ze wel bij hun op bezoek kon gaan en andersom zouden ze zelf de keuze maken om voorlopig niet te komen. Omdat ze school belangrijk vinden, voor ons vroeger en voor hun kleinkinderen nu. Opa en oma gaan niet dood van een paar weken de kleinkinderen niet zien. Als je een paar weken op vakantie bent, zien ze ze ook een paar weken niet. En als opa en oma psychisch zo afhankelijk zijn van fysiek contact met hun kleinkinderen, dan zit daar ook wat niet goed.
Je liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar en maakt misbruik van de situatie om je zin door te drijven. Je overdrijft het gevaar van corona voor je kinderen, je liegt tegen school, je liegt tegen je werkgever en je licht hem ook nog eens op en je liegt tegen leerplicht en arbo indien nodig.

Er zijn inderdaad kwetsbare mensen die al bijna twee jaar binnen zitten en amper iemand zien en ook hun kinderen minstens een jaar binnen hebben gehouden. Maar die gingen dan ook niet naar opa en oma. En zelfs daarbij vraag ik me af of ruim een jaar geen sociaal contact met leeftijdsgenootjes niet disproportioneel schadelijk is geweest voor die kinderen. Ja tuurlijk, je kunt videobellen om te kletsen maar dat is geen samen spelen. Corona gaat niet meer weg. Hoe lang gaan die mensen en hoe lang ga jij je kinderen nog binnen houden? Het leven heeft risico's en daar zullen we mee moeten leren leven.

Maar daarbij wél nichtje laten logeren thuis Onbegrijpelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.