Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


mijn voorspelling;

zodra jouw dochter het huis uit kan zal ze dat doen en zullen jullie heeeeel lang niets meer van haar horen

Andere reële mogelijk, ze zal weglopen en bij die vriendin gaan wonen  

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-11-2021 om 19:28

Het klinkt allemaal heel aannemelijk. Maar niet heus. 

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 19:09:

Met het gezin in quarantaine is helemaal geen probleem. Mijn ouders kunnen gewoon via de achterdeur komen. Boodschappen laten we bezorgen. De kinderen kunnen prima alleen in de tuin spelen. Dit geeft zoveel meer rust dan mijn dochter maar te zien afglijden bij die rare vriendin van haar. Ik hoop alleen dat dochter zich wat beter gaat gedragen als ze minder contact heeft met die vriendin. De tv die ze kapot heeft gemaakt, moet ze zelf aan ons terugbetalen. Dit soort gedrag accepteer ik niet van mijn kinderen.

Sure.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-11-2021 om 19:36

Tot Kerst je kinderen thuis houden. Inc je 15jarige dochter. Ik wens je succes.  Op deze manier verbeter je vast je relatie met je kinderen, werkgever en collega's. NOT. 

Ik hoop dat dit een verzonnen verhaal is, maar ik vrees het ergste. Lekker sociaal ook richting je collega's en werkgever.  

Vervelend als je kinderen Corona oplopen, maar naar wat ik begrepen heb worden kinderen over het algemeen niet ziek. Misschien krijg je zelf Corona, maar je bent zelf toch gevaccineerd? Dan loop je ook weinig risico om in het ziekenhuis te belandden. 
Ik vrees dat Corona niet weggaat en dat we er mee zullen moeten leren leven.  Ga je je kinderen dan van school houden?
Je kan ze niet voor alles beschermen. helaas

En je dochter is 15? En die laat zich ophokken door jou? Ik moet het nog zien. 

Nou succes he? 

Mogelijkheid 1: dit is nep.
Mogelijkheid 2: TO is volledig van het padje en niet voor rede vatbaar. 
In beide gevallen heeft het weinig zin om nog te reageren. 

😂😂😂 dat er nog iemand serieus reageert, werkelijk

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 17:02:

Mijn kinderen blijven inderdaad thuis tot kerst. Dan zien we wel weer verder. De leerplichtambtenaar is geen probleem. We zeggen gewoon dat we in quarantaine zitten. Dat zeg ik ook tegen mijn werkgever. Mijn werk is toch niet zo belangrijk en/of leuk. Ik heb het hele jaar al voor collega's ingevallen en extra gewerkt. Nu is het dus mijn beurt om mijn kinderen te beschermen. Ik wil gewoon niet dat ze corona krijgen. Opa en oma wonen hier om de hoek. Geen contact meer is dus geen optie. Zij leven voor de kleinkinderen. En ik vind dat contact belangrijker dan een paar weken school. Dan kan ik mijn dochter ook mooi weggehouden bij die wappievriendin.

Mijn ouders wonen ook om de hoek maar die snappen heel goed dat dit ander soort situaties zijn. Het zijn maar drie weken hè. Contact kan ook op andere manieren. Bellen/videobellen/even buiten langslopen en zwaaien. Ze gaan echt niet dood als ze drie weken even niet kunnen ganzenborden. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 27-11-2021 om 15:32:

[..]

Oké, en daarom niet naar school laten gaan bedoel je?


Ja. Enneh voor de duidelijkheid, niet mijn woorden.

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 19:09:

Met het gezin in quarantaine is helemaal geen probleem. Mijn ouders kunnen gewoon via de achterdeur komen. Boodschappen laten we bezorgen. De kinderen kunnen prima alleen in de tuin spelen. Dit geeft zoveel meer rust dan mijn dochter maar te zien afglijden bij die rare vriendin van haar. Ik hoop alleen dat dochter zich wat beter gaat gedragen als ze minder contact heeft met die vriendin. De tv die ze kapot heeft gemaakt, moet ze zelf aan ons terugbetalen. Dit soort gedrag accepteer ik niet van mijn kinderen.

Je hoort überhaupt geen bezoek te hebben als je in quarantaine zit. Als je zo nodig thuis wil blijven wees dan een grote meid en neem onbetaald verlof of ontslag maar ga niet op kosten van een ander lekker thuis zitten. 

Je dochter zal juist meer en meer gaan denken dat die vriendin gelijk heeft. En in de tuin spelen? Je puber is 15, die speelt niet meer in de tuin. En wat dacht je van schoolwerk? Ook in quarantaine moet dat gewoon gemaakt worden. Ik hoop dat je dochter tegen haar school gaat zeggen dat je alles aan elkaar liegt. Jullie hebben hulp nodig. Zowel jullie als jullie dochter slaan beiden door.

Heb je al aan je jongste kinderen gevraagd wat ze liever doen. Naar school en opa en oma niet zien. Of weken thuis zitten en opa en oma wel zien. Jij vindt het contact met je ouders belangrijk, maar denken je kinderen er net zo over? 

Je denkt het onheil buiten te sluiten, maar je haalt het juist binnen. Een paar doemscenario’s?

School van dochter trapt niet in je quarantaine verhaal. Leerplichtambtenaar stuurt mail. Ga je ook niet heen want risico. Gunstigste scenario; boete. Slechtste scenario; VT op je dak. En ik ben niet overtuigd dat je dan een goed verhaal hebt
Dochter loopt weg. In je vorige topic had ik het met jou te doen, nu met haar. Als je dochter wegloopt kan het zijn dat ze daar blijft wonen en je haar alleen maar kwijt bent. Alternatief is dat (daar zijn ze weer) Veilig Thuis erbij betrokken wordt en ze ook kritisch naar de andere kinderen kijken. 
Opa en oma lopen toch Corona op. Maar die mag je niet bezoeken want je was in quarantaine. Je kunt niets voor ze doen, want zodra je dat wel doet breek je met je eigen regels 
Je raakt je baan kwijt door je valse ziekmelding. Geen Ww want verwijtbaar. Geen inkomsten, hoe ga je dit dan betalen. En hoe regelt de vader van die vijf kinderen dit

Beter is het als je de regels gaat volgen. Vermijd opa en oma, werk zoveel mogelijk thuis, denk aan handen wassen en mondkapjes en laat je testen bij klachten. Maar de belangrijkste; zoek hulp. Ik wist niet dat het bestond, maar je bent zoals je hier schrijft het extremistische spiegelbeeld van een wappie, een eipaw(*).
(*) EIpaw is een net zelf bedacht woord voor iemand zich buiten de maatschappij plaatst door een extreme behoefte aan Corona veiligheid. Een die daarmee koren op de molen van wappies is én haar gezin schade toebrengt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.