Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
juf Ank

juf Ank

20-09-2020 om 13:05

leraren moeten uitkomen voor hun homosexualiteit


De app

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/veiligheid-voorop-en-geen-online-gepest-nederland-eerste-met-app-voor-lhbti-jongeren/

Dit vind ik een mooi initiatief. Dan heb je in elk geval een 'veilige' omgeving als puber. En je kunt je ervaringen delen. Ook je ervaringen met het draagvlak in je omgeving.

En het kan je meer zelfvertrouwen geven om toch uit de kast te komen op school en bij vrienden en hoe je dat doet. Hoe je dat beoordeelt.

Dan wordt het gewoner.

Jo Hanna

Jo Hanna

25-09-2020 om 19:17

Luxe positie

Ik snap best dat ik in een luxe positie verkeer Triva. Ik snap ook wel dat je daar niet per se iets aan kunt doen. Op zichzelf is een vraag stellen tijdens een open dag het probleem toch niet? Je vraagt gewoon: zijn er hier openlijk homoseksuele docenten m/v? Een kind kan de was doen. Het probleem ontstaat pas als het antwoord ‘nee’ is. In onze gemeente is er maar 1 school per niveau. Dus wat dan? Ik denk dat dat hier zo zou zijn gegaan: ‘nou ja, om daar nou x kilometer voor te fietsen...’ En dan balen als een stekker als dochter zoekende is of ze misschien op meisjes valt.

Ik begrijp niet zo goed de venijnige toon als het over je zoon gaat? Die werkt dus in een in dit opzicht onveilige omgeving. Heb ik gesuggereerd dat hij de ellende moet opzoeken door zich expliciet uit te spreken? Volgens mij niet. Ik vind ook dat jouw zoon prettig moet kunnen werken. Pick your battles! Maar als moeder (!) lijkt me dat jij hem ook een omgeving zou gunnen waarin hij zich veiliger voelde om zich wel expliciet uit te spreken. Toch? Maar ik snap tegelijkertijd ook best dat hij verder gewoon een superleuke baan kan hebben en dat er op alle niveaus goede, leuke docenten nodig zijn. Ik hoop echt dat hij het overwegend prima naar zijn zin heeft in zijn werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.