Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Loslaten jongens/meisjes kleedkamer

Bij mijn dochter op school geldt sinds deze week dat het onderscheid jongen/meisje losgelaten wordt en kinderen zelf moeten bepalen in welke kleedkamer ze willen omkleden. Omdat er ouders van transseksuele en homoseksuele kinderen hebben geklaagd. (Blijkbaar niet van non-binaire die geen eigen kamer krijgen) Ik ben het er niet mee eens, omdat ik verwacht dat er misbruik wordt gemaakt en de kinderen dan gaan omkleden in de kamer die ze het meest spannend vinden. De school is niet gevoelig voor argumenten. De kinderen moeten zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuzes. 
Is er iemand hier waar dit ook op de school van de kinderen geldt en die kan vertellen hoe het daar in de praktijk gaat? 


Bizar…zeker bij kinderen in de puberteit als hun lichaam gaat veranderen. En dat is hier bij dochter in groep 6 al een beetje. Ik vond het al ongemakkelijk toen ik met alleen meiden stond. Laat staan als daar ook jongens bij waren! En ik snap je helemaal, jongens die naar de meiden willen kijken en dus die kleedkamer nemen. Meiden die de jongenskleedkamer nemen, zodat ze die jongens daar in hun onderbroek kunnen zien. Wat school moet doen is een meiden/jongens/genderneutrale kleedkamer maken, dus 3 soorten. Dan heb je pas echt eigen keus! Heb je een groepsapp met andere ouders? Hoe staan die er in? Ik zou geneigd zijn om kind niet meer te laten omkleden nu. Dan maar geen gymles en als ze daar een probleem mee hebben komt school maar naar mij! Misschien dat je zoiets kan doen samen met andere ouders. Als ze halve groep weigert om te kleden, veranderd er misschien wel iets en zien ze het probleem.

ik vind eigenlijk precies wat irregular choice zegt

ooh daar waren mijn kinderen niet blij mee geweest. Net als voor transgender of homoseksualiteit moet er ook oog zijn voor het kind dat een jongen of meisje is. We moeten met iedereen rekening houden, maar we houden geen rekening met de kinderen die blij zijn met het geslacht jongen of meisje zoals ze zijn geboren.  Lijkt wel of dat niet meer mag...

Gaat het hier om de basisschool? En geldt het voor alle klassen? 

Beetje apart, je kunt ook doorslaan.

Blij dat ik geen kind/tiener ben in deze tijd... Wat een onzin weer. Dit is de manier om allerlei aanranding en zo te krijgen. 

Suish schreef op 24-11-2021 om 10:53:

Blij dat ik geen kind/tiener ben in deze tijd... Wat een onzin weer. Dit is de manier om allerlei aanranding en zo te krijgen.

Pfff nou, inderdaad!

Voor dat je het weet staat zo'n jongenskleedkamer vol met meiden die die jongens wel even lekker willen pakken!

Ik kan bijna niet geloven dat dit waar is. En als het wel waar is, zou mijn kind zich niet te hoeven omkleden / niet mee te hoeven doen met gym. Omkleden tussen kinderen van hetzelfde geslacht kan al moeilijk zijn, laat staan dit. 

Ik moest vroeger op de basisschool tot en met groep 7 gemengd omkleden. Geen idee waarom precies. Vanaf dat ik borstgroei begon te krijgen stond ik altijd met mijn voorkant naar de muur gericht en ik was pro in supersnel omkleden.
Ik vind het overigens heel apart dat er zo geluisterd wordt naar een kleine groep. Wat betreft homoseksuelen: die zijn gewoon man of vrouw en kunnen prima bij hun eigen gender omkleden. Wat betreft transgenders: als je besluit als het andere geslacht door het leven te gaan, ga je vanaf dat moment bij het wensgeslacht omkleden. Je hoeft niet steeds te wisselen. 

als de school echt niet luisteren wil je verenigen met de ouders en de krant opbellen

laatste minder activistische optie zeg tegen je kind dat zij zich lekker in de wc omkleedt. 

Suish schreef op 24-11-2021 om 10:53:

Blij dat ik geen kind/tiener ben in deze tijd... Wat een onzin weer. Dit is de manier om allerlei aanranding en zo te krijgen.

Ik krijg hier toch het gevoel bij...als je maar lang genoeg gewoon blijft wordt je vanzelf bijzonder. 

En nee dit bedoel ik niet verkeerd met gewoon...iedereen moet blij zijn met wie hij of zij of het is. Maakt allemaal niet uit maar heb ook respect voor de groep die niet bij de lhbtiq gemeenschap hoort.

raar is een homoseksuele iemand kan gewoon bij zij eigen gender omkleden
En transgender gewoon bij de sekse die de persoon zich voelt 

Aviendha schreef op 24-11-2021 om 10:25:

ik vind eigenlijk precies wat irregular choice zegt

Ik ook. Ik vind echt dat we compleet losgeslagen zijn wat betreft de genderneutraliteit. 

Ik ben absoluut niet tegen transgenders, maar hoeveel zijn er nou eigenlijk? Niet genoeg om dan maar alles genderneutraal te maken denk ik.. ik ken ze in ieder geval niet. Meisjes gewoon bij meisjes, jongens gewoon bij jongens, ook homoseksuelen/lesbiennes kunnen gewoon bij hun eigen geslacht. Die enkele transgender kan best bij het geslacht zoals hij/zij zich voelt.

Alles open gooien kan zorgen voor problemen. Wat als de jongens lekker spannend bij de meisjes gaan en stiekem gaan filmen met hun telefoontje? Ik zou een klacht indienen, peilen wat andere ouders ervan vinden, kind zeggen dat het best in de wc mag omkleden als het zich niet prettig voelt bij de regels en wellicht de lokale media inschakelen. Het wordt steeds gekker.. eerst een jongen die geschorst is, omdat hij zei dat er maar twee geslachten zijn en nu dit. Waar het heen met de wereld?

Maar 1% van de bevolking is toch trans? Grote kans dat er geen enkele trans op die hele school zit. En van homo’s en lesbiennes… Meestal kom je pas in je puberteit of erna pas achter wat je geaardheid is. 

Als die school het goed wil doen hadden ze beter losse kleedhokjes kunnen bouwen

TanteTheelepel schreef op 24-11-2021 om 11:34:

Het wordt steeds gekker.. eerst een jongen die geschorst is, omdat hij zei dat er maar twee geslachten zijn en nu dit. Waar het heen met de wereld?

Huh. Dat is biologisch gezien toch ook zo? Ik wil het wel lezen. 


En die jongen moet ook ooit leren beargumenteren dus ook als het niet zo is mag ie het zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.