Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Loslaten jongens/meisjes kleedkamer


Ik denk dat Ginevra precies het juiste punt maakt: het gaat hier niet om de leerlingen, maar om het "imago" van de school: kijk-ons-eens-lekker-open-minded bezig zijn.
Het is vreemd dat een klacht van een paar ouders onmiddellijk tot een verandering in beleid leidt. Dit zou toch moeten worden goedgekeurd door de MR en de leerlingenraad lijkt mij? Of is dat al gebeurd?
Hoe dan ook, ik zou als ouder protest aanrekenen. Het is volgens mij wat minder gedoe om de klagende transgenders en homoseksuelen (althans hun ouders) een oplossing op maat te bieden dan om het hele kleerkamer-beleid om te gooien. Belachelijk.

Ik zie nog steeds geen antwoord van TS op de vraag of het om een basisschool of middelbare school gaat. Ik zie helemaal geen reactie meer van TS

Sas-OO schreef op 24-11-2021 om 15:18:

Ik zie nog steeds geen antwoord van TS op de vraag of het om een basisschool of middelbare school gaat. Ik zie helemaal geen reactie meer van TS

Het sowieso een raar verhaal. Welke school doet dat nou?

Transvisie geeft dit als advies. Maar transvisie is heel erg gericht op alleen de transgenders. Ik ben met lhbti-beleid bezig voor onze school en heb dus met verschillende partijen contact hierover. 
Het COC zegt hierover: bied een mogelijkheid om je om te kleden waar je wil maar de meeste mensen voelen zich nog altijd jongen of meisje en dus is de beste optie een meisjeskleedkamer, een jongenskleedkamer en een gemengde kleedkamer. 
Bij ons was er vroeger tussen beide kleedkamers een scheidsrechtershokje. Daar kon je je omkleden als je ‘iets had’.

Hier op school (1100 leerlingen) ongeveer zes transgenders en acht non-binaire leerlingen. Zij kunnen het scheidsrechtershokje gebruiken bij buitengym, of het invalidentoilet bij binnen gymmen.

SuzyQFive schreef op 24-11-2021 om 16:59:

Transvisie geeft dit als advies. Maar transvisie is heel erg gericht op alleen de transgenders.

Interessant. Het komt dus waarschijnlijk ook bij de school van Malins dochter uit zo'n soort advies voort.

Wat me vooral een beetje benauwt is het idee dat een school zo eenzijdig het advies van één belangenclub lijkt over te nemen. Alsof ze zelf geen afweging doen tussen verschillende belangen.

En dat kinderen vervolgens "zelf verantwoordelijk" worden gemaakt voor hun keuzes en de gevolgen daarvan, komt nogal gemakzuchtig over. Of op zijn minst onrealistisch idealistisch.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 20:58

Wat gebeurt er toch een hoop op de school van jouw kind, TO. En dat in nog geen week tijd.

niet_rechts schreef op 24-11-2021 om 20:58:

Wat gebeurt er toch een hoop op de school van jouw kind, TO. En dat in nog geen week tijd.

Ik denk dat het een uitlokdraadje is. Even wat meningen peilen voor een artikeltje of even kijken hoe mensen happen op dit soort dingen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-11-2021 om 08:04

niet_rechts schreef op 24-11-2021 om 20:58:

Wat gebeurt er toch een hoop op de school van jouw kind, TO. En dat in nog geen week tijd.

Even loepen is inderdaad handig zie ik.

Dit klinkt als een storm in een glas water. Als die kinderen naar “de verkeerde kleedkamer” lopen worden ze eruitgeschreeuwd of zo hard uitgelachen dat ze vanzelf weggaan. Tenzij er een norse docent bijzit maar meestal is er geen toezicht in zo’n gymkleedkamer. 

Wat een onzin. In de sportschool ga je toch ook niet naar de “verkeerde” kleedkamer? Waarom moeten die kinderen het dan wel mogen? 

Coreopsis schreef op 25-11-2021 om 08:04:

[..]

Even loepen is inderdaad handig zie ik.

Even gekeken. Als dit echt is zijn het kinderen die oud genoeg zijn om de Whatsappen en waar ouders elkaar aantikken. Dus eind basisschool???

Twee verschillende kleedkamers voor jongens en meisjes heeft volgens mij een heel simpele rede: het voorkomen van sexuele narigheid. Mensen met vagina's zijn daar helaas bijna altijd de slachtoffers van. En mensen met piemels helaas bijna altijd de dader. Het is een puur biologisch onderscheid en gaat puur over veiligheid. Niet over hoe je je voelt of wat je graag zou willen zijn. 

De indeling jongen/meisje van de kleedkamer komt waarschijnlijk uit de tijd dat homo's en lesbiennes nog niet bestonden. Toch zou ik het niet fijn vinden als ik als kind de kleedkamer met jongens moest gaan delen. Iets met dat jongetjes vanaf een bepaalde leeftijd vruchtbaar worden en de meisjes dat meestal dan al een tijdje zijn.

kipp1998 schreef op 29-01-2022 om 22:09:

De indeling jongen/meisje van de kleedkamer komt waarschijnlijk uit de tijd dat homo's en lesbiennes nog niet bestonden. Toch zou ik het niet fijn vinden als ik als kind de kleedkamer met jongens moest gaan delen. Iets met dat jongetjes vanaf een bepaalde leeftijd vruchtbaar worden en de meisjes dat meestal dan al een tijdje zijn.

Lesbiennes en homo’s waren er al heel lang hoor, al voor er scholen met kleedkamers waren. Ik zou me iets meer in het onderwerp verdiepen voordat je dingen schrijft over een onderwerp waar je blijkbaar weinig over weet. 
en wat gebeurt er dan als kinderen vruchtbaar zijn? Worden de meisjes dan zwanger door zich in dezelfde ruimte om te kleden? Vliegen de zaadcellen door de lucht als de jongetjes hun spijkerbroek uitdoen en hun sportbroekje aantrekken? En moet een meisje dan net toevallig ook in haar onderbroek staan te hannesen met haar sportbroekje? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.