Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anne

Anne

06-07-2012 om 21:22

Materialen aanschaffen voor brugklas?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjolein

Marjolein

08-07-2012 om 20:07

Wassen eastpak?

Er gaat weer een wereld voor mij open... Nog nooit verzonnen, ik doe hooguit een vochtig doekje erlangs.
Maar wellicht wel een goed idee?!

Proberen

Wel een idee om dat te proberen
Dan moet ik dus eerst een gepinde betaling zien te vinden van zo'n 4 jaar geleden.
De betaling van mijn eastpak was nog in guldens en ik weet niet eens meer hoe ik die betaald heb.
Maar wel een goed idee.

Henriette123

Henriette123

08-07-2012 om 20:41

Sinds chocomel

Sinds andermans pakje chocomel over de eastpack van onze dochter was gegaan, worden de eastpacks een enkele keer gewassen, gaat prima.

Mama 5

Mama 5

08-07-2012 om 22:02

Email adres

Anne J, bij ons was de rits kapot gegaan door een stomme actie van dochter. Het werd helemaal vergoed. Bij de derde vraag van onder staat een emailadres waar je contact op kunt nemen.

http://www.eastpak.com/nl-nl/frequently_asked_questions/

Mama5

O dank je wel!
Dat ga ik doen.

Annet

Annet

08-07-2012 om 22:25

Hier gaat de eastpack elke vakantie in de wasmachine

gelijk met de kleine rugzak en de rugzak van jongste.
Dit keer gingen ook alle etuis mee van beide kinderen. Met het idee: als ze er niet meer uitzien, gooi ik ze weg. Ze bleken er allemaal tegen te kunnen (vier stuks)

Jesse_1

Jesse_1

09-07-2012 om 07:49

Eastpak vraag (half o.t.)

Wat voor volume heeft de Eastpak van jullie v.o.-kind?
En is die ook een beetje waterdicht?

Vooral niet de grote

want, zo zegt zoon, dan ziet iedereen dat je in de brugklas zit en dat is zo not done natuurlijk.

Oudste gaat het vierde jaar in met deze: http://www.travelbags.nl/eastpak/padded-pak-r/eastpak-padded-pak-r-rugzak-black.html

En middelste heeft voor volgend jaar dezelfde besteld.

De rits van het kleine vakje ging vorig jaar kapot. Ik had hem via internet besteld en kon de bon niet vinden. Ik ben naar de winkel bij ons op 't dorp gegaan die ze verkocht en die maakten er geen enkel probleem van. 30 jaar garantie op de ritsen is 30 jaar garantie op de ritsen, ook zonder bon zeiden ze daar. Sterker nog: hij keek even naar de grote rits, trok er even aan en zei dat die ook binnen een jaar kapot zou gaan, hij heeft hem dus gewoon kapot getrokken. Binnen 2 weken waren de ritsen vervangen. Topservice dus.

Anne

Anne

09-07-2012 om 16:20

Ruitjesschriften - groot of kleine ruit?

Bedankt voor alle reakties, heel handig.

Even over de ruitjesschriften: A4 dus, maar met grote of met kleine ruitjes?

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2012 om 17:25

Anne

Grote ruitjes.

serv

serv

09-07-2012 om 18:28

Ruitje

Yep, grote. Wat is dat, 1 bij 1 cm of zoiets

Anne

Anne

09-07-2012 om 22:29

Nog even: kaftpapier of rekbare kaften

Goh, wist niet dat er rekbare kaften bestonden. Best handig. Maar.... ik twijfel. Is het niet goed/leuk dat ze tenminste één keer (dus voor de brugklas) een keer alle boeken ouderwets met papier kaften.

Gewoon om dat een keer te doen (ervaring), mooie tijdsbesteding als wij die week werken en zij zich anders (mogelijk) maar voor de tv verveelt . Vermoedelijk toch wel een stuk goedkoper dan die rekbare kaften (we kunnen het ons wel veroorloven, maar meer dat ik denk: zo'n gemakzuchtige/dure oplossing, te gemakkelijk voor die kinderen)?
En eigenlijk ook een beetje nostalgie-idee van mij...

Twijfel twijfel, wie heeft hier nog goede argumenten/overwegingen zodat ik weet waar we voor moeten gaan? (NB Als ik haar de keus laat, kiest ze vast voor het gemak)

cqcq

cqcq

10-07-2012 om 08:23

Niet duurder

Rekbare kaften zijn per saldo niet duurder volgens mij, aangezien je ze jaar op jaar kunt gebruiken. (ik gooi ze aan het eind van het jaar gewoon in de was, en dan gaan ze daarna weer om de boeken).

Wat ik een groot nadeel vind van rekbare kaften is dat ze eigenlijk alleen goed om boeken met harde kaften gaan. Dus veel boeken worden hier toch nog gewoon gekaft.

Puck

Puck

10-07-2012 om 11:37

Cqcq

Die boeken met zachte kaften zijn volgens mij wel goed te doen met rekbare kaften als je als versteviging een stuk karton van dezelfde grootte als het boek erbij insteekt aan de buitenkanten van het boek.
En Anne: ik snap werkelijk niet in waarom mijn kind zou moeten leren kaften, dus ja, ik denk dat het een nostalgiedingetje van jou is. Dus in dat geval: jij lekker die boeken kaften voor je kind.

Wilma

Wilma

10-07-2012 om 12:15

Hm, kaften ...

Dit jaar zag zoon die rekbare kaften ook, maar vond ze ook wel duur (toen ik hem op de prijs wees). Ik vind kaften ook leuk, doet zoon weer wat anders voor mij in die tijd.

Deze rekbare waren bij VenD en waren per stuk 4,95. Iemand die ze goedkoper koopt?

cqcq

cqcq

10-07-2012 om 12:52

Ken de karton tip

Maar als ik karton moet regelen, die op maat moet knippen en dan pas de rekbare kaften kan gebruiken, dan kunnen de boeken net zo goed gewoon gekaft worden.

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2012 om 13:10

Cqcq

Of het voordeliger is hangt van je kind af..) Ik heb er een die alles kwijt raakt....

kaatje43

kaatje43

10-07-2012 om 20:46

Annej

Je kunt ook de tas rechtstreeks naar Eastpack sturen. Hoef je volgens mij alleen de verzendkosten te betalen als je geen bon meer hebt. Ze zien aan de print/kleur uit welk jaar die is.
Wel inderdaad wassen, want vieze tassen nemen ze niet in behandeling.

Kaatje

Ja dat kan ik ook doen.
Zoon heeft vandaag zijn kapotte tas meegenomen, die lag nog in de kluis op school. Dus na te wassen ga ik eerst met beide tassen maar eens naar de winkel waar ik die van zoon gekocht heeft. Scheelt mogelijk ook transportkosten.
En dan op tijd weer terug voor volgend schooljaar hopelijk.

Wilma

Wilma

13-07-2012 om 22:17

P, dankjewel

Ga ik even bij de hema kijken, dat scheelt nogal. Dankje!

Ise

Ise

15-07-2012 om 10:38

Dresz

Op marktplaats worden dresz kaften nieuw aangeboden, 5 voor €10. Zoon gebruikte ze afgelopen jaar ook. Heel handig. De werkboeken, met slappe kaft, hebben we gewoon met plakplastic gedaan. Die zijn toch zijn eigendom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.