Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Mijn kind zit op vmbo

Peiling

Op welk niveau moet ik mijn zoon plaatsen?
54 stemmen
72%
4%
24%

troelahoep schreef op 24-06-2023 om 12:40:

Zucht.... ik denk dat ik dit forum maar een tijdje verlaat. Als er zoveel gereageerd wordt op een trol die een topic start en Forumbeheer dit laat staan, daalt het niveau wel erg.

Zoals dit voorbeeld dus…..

troelahoep schreef op 24-06-2023 om 12:40:

Zucht.... ik denk dat ik dit forum maar een tijdje verlaat. Als er zoveel gereageerd wordt op een trol die een topic start en Forumbeheer dit laat staan, daalt het niveau wel erg.

Je hoeft dit topic niet te lezen hè. En wat wil je eigenlijk, hiermee anderen meekrijgen zodat de mods dit topic wel moeten verwijderen omdat zogenaamd niemand meer op dit forum komt? Echt niet ok, dergelijk intimiderend gedrag. Gelukkig kunnen veel forummers wel de lol inzien van een dergelijk draadje.

Kersje schreef op 24-06-2023 om 17:34:

[..]

Hier ben ik het best wel mee eens eerlijk gezegd. Zo’n trolltopic laten staan vind ik nogal een belediging/trap na naar/aan ouders van vmbo-kinderen.

Mwah, wat valt er te beledigen? Het is wat het is en voor iedereen fijn om op het juiste schooltype te komen. Ik heb er weinig van. Niet iedereen is even slim, handig, zangtalent, sportief, sociaal etc, alleen wordt aan intelligentie bovengemiddeld veel waarde gehangen.

Poezie schreef op 24-06-2023 om 19:06:

[..]

Je hoeft dit topic niet te lezen hè. En wat wil je eigenlijk, hiermee anderen meekrijgen zodat de mods dit topic wel moeten verwijderen omdat zogenaamd niemand meer op dit forum komt? Echt niet ok, dergelijk intimiderend gedrag. Gelukkig kunnen veel forummers wel de lol inzien van een dergelijk draadje.

Serieus, noem je mijn berichtje intimiderend?? 

Wat ik vervelend vind aan een openingspost als dit is dat de onzin er aan alle kanten afdruipt (ik geloof het in elk geval voor geen meter), mensen reageren er stuk voor stuk sarcastisch op en het blijft desondanks staan. Als ik dit soort dingen wil lezen kan ik ook naar geenstijl gaan, hier hoop ik serieuze berichten aan te treffen, zodat ik zelf ook met serieuze vragen terecht kan. 

troelahoep schreef op 24-06-2023 om 19:17:

[..]

Serieus, noem je mijn berichtje intimiderend??

Wat ik vervelend vind aan een openingspost als dit is dat de onzin er aan alle kanten afdruipt (ik geloof het in elk geval voor geen meter), mensen reageren er stuk voor stuk sarcastisch op en het blijft desondanks staan. Als ik dit soort dingen wil lezen kan ik ook naar geenstijl gaan, hier hoop ik serieuze berichten aan te treffen, zodat ik zelf ook met serieuze vragen terecht kan.

Dit forum draait niet om jou, dat jij een grapje niet kunt waarderen is jammer maar geen reden om gelijk dit topic te sluiten. 

Als moeder van een hb'er kan ik me echt niet druk maken over een eventueel troltopic. Ik heb met school al genoeg om me druk over te maken.

Het enige dat wij als ouders onszelf kwalijk nemen is dat we accoord gingen met de standaard kleuterverlenging voor kindertjes vanaf oktober. 

Laat maar lekker kleuteren, leren moet nog lang genoeg, vonden we.
We waren allang blij dat hij net voor zijn vierde toch nog zindelijk werd en in volzinnen ging spreken. 
HB is dan wel het laatste waaraan een mens denkt en elke vierjarige kan toch plus- en minsommen tot 100 maken?

Poezie schreef op 24-06-2023 om 19:29:

[..]

Dit forum draait niet om jou, dat jij een grapje niet kunt waarderen is jammer maar geen reden om gelijk dit topic te sluiten.

Klopt. Maar.een rel topic gaat natuurlijk nergens over. Er zijn veel.ouders die.met serieuze schoolniveau ellende zitten. Dus eerlijk.gezrgd begrijp ik  niet waarom.dit topic niet.gesloten wordt. Maar.mss is de.redactie met.vakantie.... Kan.ook.

bieb1963 schreef op 24-06-2023 om 20:28:

[..]

Klopt. Maar.een rel topic gaat natuurlijk nergens over. Er zijn veel.ouders die.met serieuze schoolniveau ellende zitten. Dus eerlijk.gezrgd begrijp ik niet waarom.dit topic niet.gesloten wordt. Maar.mss is de.redactie met.vakantie.... Kan.ook.

Och ik vond het wel grappig, juist omdat het er zo dik bovenop lag.

bieb1963 schreef op 24-06-2023 om 20:28:

[..]

Klopt. Maar.een rel topic gaat natuurlijk nergens over. Er zijn veel.ouders die.met serieuze schoolniveau ellende zitten. Dus eerlijk.gezrgd begrijp ik niet waarom.dit topic niet.gesloten wordt. Maar.mss is de.redactie met.vakantie.... Kan.ook.

Serieuze schoolniveau ellende kan prima in andere topics besproken worden. Daar hoef je dit topic niet voor te sluiten. 

bieb1963 schreef op 24-06-2023 om 20:28:

[..]

Klopt. Maar.een rel topic gaat natuurlijk nergens over. Er zijn veel.ouders die.met serieuze schoolniveau ellende zitten. Dus eerlijk.gezrgd begrijp ik niet waarom.dit topic niet.gesloten wordt. Maar.mss is de.redactie met.vakantie.... Kan.ook.

Er is heel veel ellende op de wereld. Laten we zo nu en dan aub nog een grapje mogen maken zeg, anders wordt het wel treurig allemaal.

Ook ik vond de openingspost grappig, juist omdat het er zo dik bovenop lag. Zoals MMcGonagall ook al zei. 

Smaken verschillen, maar gelijk elk topic sluiten omdat het niet in je straatje past? Dan sla je het lekker over. Niemand verplicht je te lezen.

SuzyQFive schreef op 24-06-2023 om 17:36:

[..]

Ik ben ook HB, net als 2 van mijn 5 kinderen. Toch vind ik dit wel grappig. Het gaat namelijk niet om HB zijn maar om ouders die hun kind al snel als HB zien.

Hoe wist je dat je kinderen HB zijn?

troelahoep schreef op 24-06-2023 om 19:17:

[..]

Serieus, noem je mijn berichtje intimiderend??

Wat ik vervelend vind aan een openingspost als dit is dat de onzin er aan alle kanten afdruipt (ik geloof het in elk geval voor geen meter), mensen reageren er stuk voor stuk sarcastisch op en het blijft desondanks staan. Als ik dit soort dingen wil lezen kan ik ook naar geenstijl gaan, hier hoop ik serieuze berichten aan te treffen, zodat ik zelf ook met serieuze vragen terecht kan.

Op dit forum krijg je vaak een koekje van eigen deeg: als je een serieuze vraag stelt, krijg je in de meeste gevallen overwegend serieuze en weloverwogen antwoorden. Als je een sarcastische vraag stelt, gaan mensen er met veel plezier op los. Dus als jij met serieuze vragen terecht wil kunnen, zit er maar één ding op: ze stellen. En dan komt het meestal goed met de meerderheid van de antwoorden. 

Poezel_en_Wip schreef op 24-06-2023 om 20:46:

[..]

Er is heel veel ellende op de wereld. Laten we zo nu en dan aub nog een grapje mogen maken zeg, anders wordt het wel treurig allemaal.

Ook ik vond de openingspost grappig, juist omdat het er zo dik bovenop lag. Zoals MMcGonagall ook al zei

Smaken verschillen, maar gelijk elk topic sluiten omdat het niet in je straatje past? Dan sla je het lekker over. Niemand verplicht je te lezen.

Maar daar gaat het toch niet om? Er zijn zat onderwerpen waar ik geen interesse in heb. Geen probleem, sla ik over. Of iets wat grappig moet zijn. Daarin verschillen smaken. Maar dit is een troll en daar zijn andere regels voor. En terecht.
  

Ik vind dit topic een beetje flauw. 

Grappen over dingen waar iemand mee kan zitten, kunnen best leuk zijn. Wat dat betreft vind ik dat er (bijna) geen grenzen zijn qua onderwerp. Maar als jijzelf niet degene bent waar het over gaat, is het al snel makkelijk scoren door anderen belachelijk te maken. En daar zit voor mij wel ergens een grens. 

Het kan énig zijn hoor, overdreven homo-gebaren maken als je over collega Jan praat of parkinson nadoen als je het over Rob de Nijs hebt Lekker lachen om anderen. Maar het zegt mij ook meteen iets over degene die dergelijke grappen maakt. Zo iemand kan ik beter niet teveel vertellen over mijn eigen sores. Lekker duidelijk wel. 

Bovendien kan je mbt gevoelige zaken als buitenstaander vaak niet tippen aan de leuke (en harde!) humor van ervaringsdeskundigen. Ik zou die grappen dus fijn aan hun overlaten en als je van dergelijk sarcasme houdt een repertoire opbouwen over je eigen problemen. 

Ik grap me suf over mijn eigen problemen. Geloof me, genoeg om mezelf over in de zeik te nemen. En anderen mogen dat ook zeker.
Ergens ben ik het wel eens met dat het geen zin heeft dit topic te laten staan, omdat het duidelijk alleen was om te provoceren. Maar er ontstaat toch ook weer een 'discussie' die ik dan wel weer de moeite vind. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.