Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Paasontbijt

Naar aanleiding van het bovenstaande draadje: Waarom vinden zoveel ouders het toch zo vervelend om een paasontbijt te maken? Bij mijn oudste kinderen wordt dit al jaren gedaan. Het is net als bij Sinterklaas ze trekken lootjes en maken iets voor een ander kind. Dat vinden ze spannend en leuk. Is de jaarlijkste Sinterklaas surprise ook een probleem of ligt dat anders?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

31-03-2010 om 18:15

Pelle, je hebt natuurlijk gelijk

maar het is verdeeld per klas en niet voor de gehele school. En ik heb drie schoolgaande kinderen dus voor elke klas een eigen bestelling. Gelukkig hoef ik het niet in een mooi versierde doos te doen met paasservetjes en papierenbordjes. Nee hoor, ik heb de boel kant en klaar gekocht en ik lever het zo af. De druiven nog in de verpakking. De gehaktballetjes ook. Het zijn er 12 maar dat is vast geen probleem. Alleen de croissantjes doe ik morgen in een folietje. De ouderraad zorgt voor bordjes, paasversiering, servetjes en aankleding van de klaslokalen. En naar voor de slechte moeder hierboven. Ik ben ook niet zo'n versier/knutselmoeder. Wij hebben net aan viltstiften in huis. Schoenendozen hebben wij niet op voorraad en ik zou ook geen schoenen gaan kopen om een doos te hebben voor het paasontbijt.

kien

kien

31-03-2010 om 20:19

Echt waar

Mijn kinderen hebben echt nog nooit iets gezegd over een ander die een veel mooier, leuker, uitgebreider of wat dan ook ontbijt had. Ze vinden het altijd leuk. Maar misschien heb ik gewoon hele tevreden kinderen

Kien

Asa Torell

Asa Torell

31-03-2010 om 21:01

Paasmoeder

hij is leuk!

Makkelikjk

ik maakte me al zorgen toen dit draadje begon, omdat ik vreesde dat ook onze crea-juffen met iets zouden komen. Maar nee! Wij hebben vandaag borden en bestek meegegeven en per kind 1 rauw ei (!?)waarmee iets leuks gedaan gaat worden morgen. Hmm, wij vermoeden een 1 april grap, want wat willen ze nou gaan doen met 200 eieren?

De rest wordt dus door school geregeld en dat vind ik wel zo prettig!

Jons

amk

amk

31-03-2010 om 22:21

En hier

hebben ze naast de hulpouders waar ik het eerder in het draadje over had, helemaal geen wensen.
Het menu staat inmiddels op de website van de school. De ouders van 'bijzondere' kinderen: lees allergie kids, zijn hiermee gewaarschuwd en kunnen zelf iets aanpassen indien nodig.

Morgen kind met een half ontbijtje in pyjama naar school. En dan gaan ze na de ochtendgymnastiek aan het ontbijt. Enige nadeel school is pas een kwartier later open als anders en ik heb haast.... Het zal eens niet zo zijn.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-04-2010 om 07:38

Geproefd

Ik heb de kantenklare AH eieren even geproefd: smaken prima. Niks zieligs aan

ayla

ayla

01-04-2010 om 08:30

Vanochtend hier

Tien ik dochter hier vanochtend naard e VSO bracht stonden er al verschillende door de kinderen gemaakte paasontbijtjes klaar. waaronder 1 hele luxe, hij sprong er echt uit. Een rieten mand helemaal gevuld met veertjes wat stro, nep eites en nepkuikentjes, luxe broodje, bloemetjes, drinken, chocola. Ik wist niet wat ik zag. Overdrijven is ook een kunst

Bijna vergeten

dat kind 2 en 3 op school gingen ontbijten vanochtend. Geen werk aan trouwens, net zoals bij Jons, bordje beker en bestek mee. School van kind 2 heeft ontbijt gewonnen bij plaatselijke supermarkt met één of andere actie. School van kind 3 gaan gewoon bolletjes eten in de klas en daarna paasviering. Taferelen zoals hierboven nog nooit meegemaakt trouwens.

Overigens Lidwientje: leuke titeltekst!!!

'neutje schieten'

tralala. Hier gewoon thuis een suf crackertje /bakje yoghurt gegeten, en de kinderen allebei een halve set jeu be boules-ballen meegegeven. Straks gaan ze onder de bezielende leiding van een aantal geinspireerde opa's, oma's en buurtbejaarden oud-hollands neutje schiet'n. nada ouderinvolvement. Alleen maar hopen dat het weer ene beetje OK blijft...

Ingrid

Vera*

Vera*

01-04-2010 om 10:11

Hier

Vandaag heeft dochter lentefeest. Dit jaar maken ze hun eigen brunch. Na de pauze gaan alle kinderen in groepjes zelf al het lekkers klaarmaken.
Ik heb wel een bord, beker en bestek moeten meegeven.

amk

amk

01-04-2010 om 11:26

Ontaarde moeder ben ik

ik heb haar meegegeven aan de moeder van een vriendinnetje die ik bij school tegen kwam. Ben dus niet mee naar binnen gegaan.
Er was een paashaas bij de ingang, en de tafels waren mooi gedekt. (Ik heb wel even door het raam gegeluurd natuurlijk)
Vanmiddag hoor ik wel hoe het geweest is.

Hillary

Hillary

01-04-2010 om 13:31

Ontgroeien

Ach het gaat vanzelf over dat je je zo druk maakt of je kind niet onderdoet. Zoals Bastet zegt je ontgroeit het. Mijn kinderen zitten in groep 7 en 8 en echt waar geloof het of niet, ik ben vergeten maandag de traktatie voor zoons verjaardag langs te brengen (was iets warms). Wat voelde ik me rot zeg, tot zoon vrolijk thuis kwam, ze waren opgedeeld, meester was ziek. Poeh dat was door het oog van de naald, niemand heeft mijn nalatigheid opgemerkt. Hier vanochtend paasontbijt, maar iedereen nam gewoon iets mee, pak melk voor zoon, paar gekookte eieren voor dochter. Ok ik was een dag te laat met bordje en bestek mee geven, maar verder is het gelukt. Goh als je ik 7 jaar geleden van zo'n ontaarde moeder als ik had gehoord zou ik oprecht geschokt zijn geweest en bijna het amk hebben gebeld geloof ik. Haha zat echt uren te knutselen voor een mooi aangekleede tractatie en begon al tijden vantevoren na te denken wat er getrakteerd moest worden. Nu rijd ik langs de Vietnamees die ik eerst heb gebeld, haal mijn warme loempia's af en drop ze bij school, hooguit kwartiertje werk en dan doe ik het nog te laat ook, geen leuke servetten erbij, geen mooi opgemaakte mand met ballonnen en slingers etc.
Dus dames echt over een paar jaar kijk je er heel anders tegen aan. Trouwens als ze een keer in groep 8 zitten dan zien ze die mooi versierde spullen niet eens, hebben ze het te druk met 1 april grappen en etenswaren door de klas gooien.

Pippin

Pippin

01-04-2010 om 13:52

Hillary (compleet ot)

Wat een leuk idee, om loempiaatjes te trakteren! Dank je!

Het is zo simpel eigenlijk

Ik weet niet precies wat de vraag is, "bovenstaand draadje" is al verdwenen en in deze draad gaat het over van alles en nog wat.
Bij mij op school hangt er op de klassendeuren van groep 4 t/m 8 een lijst waarop je kunt intekenen wat je mee wilt nemen voor de paaslunch in de klas. Dus je kiest als ouder zelf of je intekent voor wat plakjes ham, tig eieren, zak krentebollen, suikerbroodje, fles appelsap, noem maar op, je mag het gewoon zelf bedenken en als je niks wilt doen dan teken je niks in.
Ik vind dat zoooo'n makkelijke, heldere manier, het laat ouders vrij te doen wat ze willen doen. Zo simpel is het toch gewoon!!!

amk

amk

01-04-2010 om 14:04

En daarom (ot)

ben ik zo blij met oo. Ik ben dan wel gewoon ontaard, maar schuldig voel ik me er niet over.
Heb hier al zoveel slimme tips gehad om te zorgen dat ik mijn timemanagement steeds beter onder controle krijg.

Bastet

Bastet

01-04-2010 om 18:58

Inderdaad emma

Ik hoefde ook niks,dochter kreeg een matze en paasbrood op school.Gelukkig maar,moest nog vaseline vd wcbril poetsen...1 april....
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.