Reyhan1981
28-05-2025 om 22:20
Schoolreis
Vandaag toch iets heel vreemds gehoord over de schoolreis. Ik meld me vanmorgen bij de juf aan omdat mijn dochtertje al weken lang aan mij vraagt of ik mee ga, waarop ik tegen haar zeg; Zodra mama kan aanmelden en mama mag mee ga ik mee. Vandaag toch maar eens wezen vragen aan haar juf, bleek ineens dat er al ouders meegaan. Heel vreemd dit want vorig jaar werd er netjes een mail gestuurd met dat je je kon aanmelden en werd er geloot. Dit keer dus helemaal niks erover gehoord wat ik gewoonweg helemaal niet eerlijk vindt. Mijn dochtertje kan er al niet tegen dat ik niet mee ben en nu het helemaal op een oneerlijke manier gaat zonder er ook maar iets over te horen vindt ik kwalijk. Zeer kwalijk. Ik stond er helemaal verbaasd van te kijken dat er, zonder dat er ook maar een mailtje is verstuurd door haar juf, al ouders meegaan. Geeft het andere ouders ook nooit de kans om mee te kunnen. Stuur dan op zn minst een mailtje zodat ik het ook weet.

Decembermamma
30-05-2025 om 20:38
AnnaNiem schreef op 30-05-2025 om 15:16:
Toen ze een paar jaar later voor het eerst mee op een kamp ging voor 2 nachten, was dat best een ding. Logeren bij opa en oma ging nét goed voor 1 nachtje. De leiding wist dat ze heimwee zou kunnen krijgen en zou bellen als het nodig was. Ik had bij de dagactiviteiten kunnen komen helpen, daar waren extra ouders voor nodig. Maar heb pas op de laatste dag mijn neus laten zien met opruimen. Ik was als de dood dat als ze me eerder zou zien, ze mee naar huis zou willen. Op deze manier kon ik toch helpen en was voor haar de 2e nacht wel te overzien want ik kwam al na het ontbijt. Losgelaten en gegroeid. Je kind heeft het nodig!
Bijzonder! Hier ook een kamp en dat was echt gelijk de eerste keer dat hij buiten de deur logeerde, simpelweg omdat zelfs bij oma logeren nooit gelukt is. En totaal geen probleem dat kamp.

Anoniemvoornu
30-05-2025 om 21:02
Poezenmeisje schreef op 30-05-2025 om 19:41:
FAS lijkt me heel zwaar, zowel voor diegene zelf als de familie.
Op het werk werd er eens een lezing over gehouden en je zag een aantal jonge vrouwen verschieten toen uitgelegd werd wanneer de schade al ontstaat.
Ik ben een soort roeptoeter als het daarom gaat geworden, het is een taboe in onze samenleving. En lang niet altijd gaat het om verslaafde moeders! Vrouwen die ongepland zwanger raken en gewoon af en toe een feestje vierden enz.

Poezenmeisje
30-05-2025 om 21:45
Ons werd verteld dat vooral zwangere vrouwen die hun zwangerschap nog niet bekend wilden maken risico's liepen op de vrijdagmiddagborrel omdat ze 'keurig' één wijntje dronken.
Geen alcohol meer drinken kon namelijk opvallen en roddels opleveren. Je zag een aantal dertigers echt schrikken.
Gelukkig kon ik op het werk al jaren heel gezellig worden van een glaasje cola.

Decembermamma
30-05-2025 om 21:53
Mijn zus was zwanger op jaar bruiloft en dronk de hele avond druivensap.

Due-scimmie
31-05-2025 om 20:32
Poezenmeisje schreef op 30-05-2025 om 21:45:
Ons werd verteld dat vooral zwangere vrouwen die hun zwangerschap nog niet bekend wilden maken risico's liepen op de vrijdagmiddagborrel omdat ze 'keurig' één wijntje dronken.
Geen alcohol meer drinken kon namelijk opvallen en roddels opleveren. Je zag een aantal dertigers echt schrikken.
En sommige mensen zijn gewoon naïef. Mijn nichtje dronk dan een bodempje wijn toen ze zwanger was, gewoon omdat ze dat lekker vond.
Iceteagreen is goede vervanger voor witte wijn leerde ik van mijn schoonzus

Nick90
31-05-2025 om 21:29
Poezenmeisje schreef op 30-05-2025 om 21:45:
Ligt eraan in welke kringen je jezelf bevindt. Als geen alcohol drinken ivm mogelijk zwanger of bij proberen al een probleem oplevert. Sowieso raar dat anderen er iets van vinden of je alcohol drinkt of niet.

Peaches
31-05-2025 om 21:40
Nick90 schreef op 31-05-2025 om 21:29:
[..]
Ligt eraan in welke kringen je jezelf bevindt. Als geen alcohol drinken ivm mogelijk zwanger of bij proberen al een probleem oplevert. Sowieso raar dat anderen er iets van vinden of je alcohol drinkt of niet.
Nee, dat vindt ongeveer niemand een probleem. Het probleem is dat sommige mensen direct denken dat je zwanger bent, als je geen alcohol drinkt.

Nick90
31-05-2025 om 22:02
Peaches schreef op 31-05-2025 om 21:40:
[..]
Nee, dat vindt ongeveer niemand een probleem. Het probleem is dat sommige mensen direct denken dat je zwanger bent, als je geen alcohol drinkt.
In de wereld van poezenmeisje was het blijkbaar wel een probleem. En in jouw beleving is het ook een probleem dat je zwanger bent of probeert te worden

Decembermamma
31-05-2025 om 22:14
Nick90 schreef op 31-05-2025 om 22:02:
[..]
In de wereld van poezenmeisje was het blijkbaar wel een probleem. En in jouw beleving is het ook een probleem dat je zwanger bent of probeert te worden
Ik vertelde gewoon gelijk dat ik zwanger was. Ook geen gedoe met alcohol dan.

Poezenmeisje
31-05-2025 om 22:47
Ik adviseer mensen om pas met 7 maanden bij de baas te melden dat je zwanger bent. Dat is de uiterste termijn, naar het schijnt.
En ja, het heeft me een flinke stap in mijn carrière gekost dat ik zwanger werd.
Rijksoverheid.
We zullen het nog maar niet over kolven op het werk hebben...

Due-scimmie
31-05-2025 om 23:02
Poezenmeisje schreef op 31-05-2025 om 22:47:
Ik adviseer mensen om pas met 7 maanden bij de baas te melden dat je zwanger bent. Dat is de uiterste termijn, naar het schijnt.
En ja, het heeft me een flinke stap in mijn carrière gekost dat ik zwanger werd.
Rijksoverheid.
We zullen het nog maar niet over kolven op het werk hebben...
Ach voor die 7 maanden is het allang duidelijk dus uitstellen lijkt me onzinnig.
Niet ieder bedrijf is gelukkig zo.

Peaches
31-05-2025 om 23:05
Nick90 schreef op 31-05-2025 om 22:02:
[..]
Ik heb het over geen alcohol drinken als je (mogelijk) zwanger bent. Want dat is wat je zegt. Dat vindt echt bijna niemand een probleem. Het zwanger zijn op zich, ja, dat vinden mensen wel eens een probleem ja.

Peaches
31-05-2025 om 23:07
Peaches schreef op 31-05-2025 om 23:05:
[..]
Ik heb het over geen alcohol drinken als je (mogelijk) zwanger bent. Want dat is wat je zegt. Dat vindt echt bijna niemand een probleem. Het zwanger zijn op zich, ja, dat vinden mensen wel eens een probleem ja.
Of juist een kans, in de strijd om een promotie..

Lotus_
01-06-2025 om 00:41
Heh? Dit ging toch over een schoolreisje waarbij deze moeder niet mee mag? Ik heb totaal de link gemist met alcohol drinken en zwanger zijn/worden.