Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-05-2025 om 22:20
Vandaag toch iets heel vreemds gehoord over de schoolreis. Ik meld me vanmorgen bij de juf aan omdat mijn dochtertje al weken lang aan mij vraagt of ik mee ga, waarop ik tegen haar zeg; Zodra mama kan aanmelden en mama mag mee ga ik mee. Vandaag toch maar eens wezen vragen aan haar juf, bleek ineens dat er al ouders meegaan. Heel vreemd dit want vorig jaar werd er netjes een mail gestuurd met dat je je kon aanmelden en werd er geloot. Dit keer dus helemaal niks erover gehoord wat ik gewoonweg helemaal niet eerlijk vindt. Mijn dochtertje kan er al niet tegen dat ik niet mee ben en nu het helemaal op een oneerlijke manier gaat zonder er ook maar iets over te horen vindt ik kwalijk. Zeer kwalijk. Ik stond er helemaal verbaasd van te kijken dat er, zonder dat er ook maar een mailtje is verstuurd door haar juf, al ouders meegaan. Geeft het andere ouders ook nooit de kans om mee te kunnen. Stuur dan op zn minst een mailtje zodat ik het ook weet.
01-06-2025 om 07:55
Je hebt gelijk, sorry voor de off-topic.
Aan de andere kant kan het risico op FAS nooit genoeg benadrukt worden.
02-06-2025 om 09:35
AnnaPollewop schreef op 30-05-2025 om 17:42:
[..]
Ik moest hier wel om lachen, een heel interessante wending geef je het verhaal zo!
Het zou wel niet zo extreem zijn als dat. Maar TO heb jij misschien iets gedaan waar door de juf jou niet meer vertrouwd? Meld je je te vaak af?
02-06-2025 om 09:50
FruitMoeder schreef op 02-06-2025 om 09:35:
[..]
Het zou wel niet zo extreem zijn als dat. Maar TO heb jij misschien iets gedaan waar door de juf jou niet meer vertrouwd? Meld je je te vaak af?
TO heeft teveel weerwoord gehad. die is gevlogen
02-06-2025 om 11:52
Ik zou het ook sneu vinden voor de andere kinderen in het groepje van TO. Klinkt alsof zij tijdens het schoolreisje toch vooral bezig gaat zijn met haar eigen kind. Misschien dat de juf hier ook op gelet heeft bij het uitnodigen van hulpouders?