Marietjepietje
07-08-2025 om 08:32
Spijt van scholenwissel?
Laat ik eens gebruik maken van de optie een peiling te doen. Ik overweeg mijn dochter van school te laten wisselen vanwege een pestklimaat op huidige school en ben op zoek naar ervaringen van andere ouders.
Peiling
Ik heb spijt dat ik mijn kind van school heb laten wisselen (bovenbouw basisschool)

Marietjepietje
11-08-2025 om 13:06
kenfan schreef op 08-08-2025 om 17:00:
Je hebt die beslissing jaren voor je uitgeschoven: en nu wil je op de valreep in groep 8 - of eigenlijk daarover, want het nieuwe schooljaar begint alweer bijna - nog wisselen, terwijl je kind al even ambivalent is als jij. En dan start je hier twee topics over hetzelfde onderwerp, wat je particuliere ervaringen oplevert van anderen, waar je in de meeste gevallen weinig mee kan, want hun situatie is de jouwe niet.
Echt, zoveel weifelmoedigheid en onzekerheid doet geen enkel kind goed.
De realiteit is dat op veel scholen tegenwoordig kinderen zitten met ernstige gedragsproblemen,waarbij zelfs goede docenten handelingsverlegen zijn en geen pestprotocol is tegen opgewassen.
Ja dus? Wat wil je hiermee zeggen Kenfan? Het ouderschap is moeilijk en ik zoek raad bij mede-ouders, neem je het me kwalijk dat ik twijfel en onzeker ben omdat ik het beste wil voor mijn dochter? Of suggereer je nu ook dat ik mijn dochter hiermee kwaad doe? En op veel scholen zitten kinderen met gedragsproblemen dus je moet dat maar accepteren? Als je andere mensen (anoniem) wilt afzeiken lijkt dit forum mij daarvoor niet het juiste kanaal.

kenfan
11-08-2025 om 17:34
Marietjepietje schreef op 11-08-2025 om 13:06:
[..]
Ja dus? Wat wil je hiermee zeggen Kenfan? Het ouderschap is moeilijk en ik zoek raad bij mede-ouders, neem je het me kwalijk dat ik twijfel en onzeker ben omdat ik het beste wil voor mijn dochter? Of suggereer je nu ook dat ik mijn dochter hiermee kwaad doe? En op veel scholen zitten kinderen met gedragsproblemen dus je moet dat maar accepteren? Als je andere mensen (anoniem) wilt afzeiken lijkt dit forum mij daarvoor niet het juiste kanaal.
Nou,nou. Je hebt er zin an. Over afzeiken gesproken. Op een forum krijg je nu eenmaal met meningen te maken die je niet aanstaan. Het is hartstikkke rot als je kind het slecht getroffen heeft met school. Als het zo'n doffe ellende is , had je die knoop veel eerder moeten doorhakken. Ja,in mijn ogen doe je meer kwaad dan goed, als je maar blijft talmen en zelf onzekerheid blijft uitstralen. Dat slaat over op je kind. Wisselen aan de vooravond dat groep 8 begint, is in de meeste gevallen niet meer mogelijk. En nee,pestgedrag moet je zeker niet accepteren. Maar ik denk dat er nu weinig meer rest om er het laatste jaartje maar het beste van te maken en je energie te storten op een goede keuze voor het vo.