Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Papillon

Papillon

27-06-2015 om 21:13

Straf op schoolkamp


Anno2

Anno2

29-06-2015 om 22:09

Geen slaap

Is natuurlijk onzin.

Ik draai al jaaaaaren scouting kampen, inclusief drie weken op kamp in buitenland met pubers, en geen slaap is geen optie. Dus bij de kleintjes maar ook bij de pubers erbij zitten tot ze slapen, kost een half uur, slapen ze allemaal.

Kan je daarna zelf naar bed.

Ik wordt vooral moe omdat we nadat de kinderen slapen nog wel een paar uurtjes bij het kampvuur zitten en dan inderdaad wel als eerste weer opstaan, maar dat heb je zelf in de hand.

Overigens op kamp gaan, kan niet iederee, er komt veel bij kijken om met een groep weg te gaan en is niet te vergelijken met een gezin. Helaas zie ik het op scholen vaker misgaan met kampen, op scouting volgen bijna alle leiding een training van een lang weekend om te leren wat er allemaal komt kijken bij het organiseren en draaien van een kamp.

Barvaux

Barvaux

29-06-2015 om 22:25

Hevig bloedende wond en niet slapen

Nogmaals: er wáren te weinig begeleiders, lijkt mij een heel belangrijk punt maar als er dan zo weinig begeleiders zijn en er is een kind met een hevig bloedende wond wat in paniek raakt dan maak je dat kind eerst gewoon kalm en als dat niet lukt bel je alsnog een ambulance. Het gaat wel om andermans kinderen en dan nemen ze bij 112 echt geen risico (maar nogmaals: academische discussie, er waren te weinig mensen maar nog vind ik niet dat je bij een kind van 11/12 iemand extra mee moet hebben bij een bloeding).

Over dat niet slapen, ik denk dat het grootste probleem zit in het altijd weer vroeg op moeten. Daar zou ik eens goed over nadenken. Laat ze een uurtje uitslapen ipv elke keer zo vroeg op.

Papillon

Papillon

30-06-2015 om 21:47

duidelijk

Het voorval is besproken en het blijkt dat mijn zoon inderdaad ten onrechte bestraft is. Er is een mail gestuurd naar alle ouders met excuses voor de te hoge straffen. Bovendien zal de betreffende leraar morgen aan mijn zoon zijn excuses aanbieden (hij was vandaag niet aanwezig). Ik hoop maar dat dit een les voor ze is voor de volgende keer.

evenzo

evenzo

30-06-2015 om 21:54

slapen

Ook ik draai al jaren schoolkampen. En er wordt zeker geslapen. Maar het zijn vaak ouders die vergoeilijken als kinderen niet willen slapen. Ach dat deden wij vroeger ook niet is dan het verweer. Onzin. Slapen hoort er gewoon bij.
En langer laten liggen? Graag. Maar er zijn maar weinig kinderen die na 7 uur nog slapen.
Ik hoor ze nu aan het eind van het jaar weer wekelijks langs komen. De " slaapfeestjes"
Is het echt normaal dat er niet geslapen wordt?
Nogmaals, wat hier is gebeurd is gewoon fout. Wij zouden kinderen gescheiden hebben.

Barvaux

Barvaux

01-07-2015 om 20:07

evenzo

Het zijn kinderen van 11/12 en als die na twaalven nog met z'n allen keten worden die heus niet allemaal netjes voor 7 uur wakker maar toch moeten ze op een behoorlijk vroeg tijdstip hun bed weer uit en dat begrijp ik niet. Zolang de vroegevogels de rest niet wakker maken is er niets aan de hand.

evenzo

evenzo

09-07-2015 om 14:55

uitslapen

Wat fijn dat de school in feite toegeeft dat dit buiten proporties was. Daar waren we het gelukkig over eens.
Voor iedereen die denkt dat uitslapen een optie is zounik nogmaals willen aanraden. Ga eens mee of organiseer een slaapfeest voor zo`n 30 kinderen. Net zo min als er `s avonds geslapen wordt, wordt dat `s ochtends. Ze houden / maken elkaar wakker.

Cat

Cat

09-07-2015 om 16:30

uitslapen

Nou, anders net een slaapfeestje gehad, groep 8. Was me net aan het bedenken dat ik de eindtijd vh feestje fors zou verlengen, een ev volgende keer. Nu werd er wel degelijk uitgeslapen, zelfs zo dat het nog best een gehaast was om alles op te ruimen en te ontbijten voor iedereen gehaald werd. (En voor mezelf was langer uitslapen ook fijn geweest)

Cat

Cat

09-07-2015 om 16:31

en nee

ik had er geen 30 nee, maar een kleinere groep lijkt me toch wel iets zeggen.

Barvaux

Barvaux

09-07-2015 om 16:53

evenzo

Tja maar toch worden er altijd weer kinderen wakker gemaakt en vaak toch wel al om 7 uur. Ik zou niet weten waarom, dan schrap je maar wat in het programma. Het is echt niet zo dat elk kind vroeg wakker is.

Pardoel!

Pardoel!

05-11-2015 om 00:21

Kamp doe je niet zomaar

Als ze inderdaad een kind van 1:00 tot 3:00 op een stoel hebben laten zitten is dit meer dan verwerpelijk. Ik ben tot de geboorte van mijn tweede (in 2005) leidster bij scouting geweest en daar werden we apart getraind voor kampen en dan leer je dat het niet zomaar een slaapfeestje is. Er komen voor leerkrachten ineens hele andere dingen bij kijken. Bij het groep 8 kamp van mijn zoon waren er minder kinderen (zo`n 25) en sliepen ze met maximaal 4 kinderen in een tentje, dus het stonden zo`n 7 a 8 tentjes op een rij. De leerkrachten zorgde ook voor een vol programma, zodat de jongens en meiden blij zijn als ze hun bedje zagen. Er was weinig te `keten`.

Hier wat do`s and dont`s als iemand ooit een keer wordt geïnformeerd over een groep 8 of schoolkamp.

- Let goed op de begintijd van het kamp. Mijn zoon en zijn klas gingen de eerste dag fietsen naar de camping, tenten opbouwen, zwemmen, midgetgolfen en een flinke avondwandeling. Rond een uur of 23:00 / 00:00 lag iedereen plat. Het is dan voor de leerkrachten makkelijker te beheersen dan wanneer je grotere groepjes krijgt van 8 of meer. Begint het kamp eind van de middag en worden alle leerlingen er met de auto heengebracht en is het programma alleen slaapspullen neerzetten en een `slappe` avond-activiteit dan kunnen ze hun klok erop gelijk zeggen dat er gedoe komt, omdat de kinderen hun energie totaal niet kwijt zijn en door de enthousiasme over het kamp elkaar lekker wakker houden.
- Stel de vraag vooraf hoe ze omgaan met de wakkerhouders. Hebben ze een aparte slaapplek voor de keters? Bij mijn zoon was daaraan gedacht doordat de leerkrachten in een tent sliepen met twee delen, een deel waar een aantal leerkrachten sliepen en een deel wat als magazijn werd gebruikt waar ze ook een leerling neer konden leggen.
- Vraag of iedereen, of een deel van de leerkrachten al vaker op kamp zijn geweest.

kom net van een kamp. 7 kinderen op 7 begeiders. En ze kregen het nog niet rustig
 En om kwart voor 8 was iedereen wakker. Dus dat gaat moeilijk 

Ik ga volgende week op kamp met de brugklassen. Zo'n straf zou niet in me opkomen...niet in de laatste plaats omdat ik ook geen zin zou hebben om 2 uur wakker te blijven om op te letten of ze wel blijven zitten. Vind het toch een raar verhaal; de straf is natuurlijk belachelijk en daarnaast het gebrek aan begeleiding. Kun je niet meer mensen krijgen dan kun je dus gewoon niet op kamp. Zo simpel is dat.

Het draadje is uit de grijze oudheid… Misschien beter een nieuw draadje starten….

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.