Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Iemand

Iemand

12-03-2018 om 17:54

SVPO UTRECHT

Heeft iemand ervaring met het SVPO Utrecht?


Jan

Jan

11-01-2020 om 19:57

Madam lavell staat op de loonlijst van svpo dat kan haast niet anders. Wat betaald dat zo’n baantje als pr medewerker?

Arnon

Arnon

11-01-2020 om 19:58

Weggevallen woord

“En ze verder niet gebruiken” laatste alinea. Gebruiken was weggevallen, excuus voor de dubbele post.

Gaat u voor

Arnon "Wat ik zelf erg storend vond om te lezen was dat docenten zelf onvoldoende keuzevrijheid krijgen aangaande hun didactiek en lesinhoud. "
Kijk, dat vind ik nu juist heel erg prettig. Je kiest een school voor je kinderen. Je kunt bij die keuze niet ook nog eens rekening houden met de private opvatting van een leerkracht. Die staan ook meestal niet in de schoolgids vermeld.
Ik herinner me nog als de dag van gisteren, o gruwel, die leerkracht basisschool op de school van mijn kinderen die geen rekenles wenste te geven. Vond ie maar onzin in de moderne tijd van de rekenmachine.
"Ik snap niet hoe iemand het verplicht moeten stampen of overtypen van vocabulaire nuttig vindt,"
Hier raakt je opvatting aan de algehele onderwijsvernieuwing van de afgelopen decennia waarin het aanleren van feiten, topografie, woorden en zelfs rekentafels in het ongerede geraakt zijn. Dus leren heel veel kinderen niet meer hoe dat moet, stampen.
Maar op het vmbo groen moet je wel een complete lijst van plantennamen in je kop stampen, in het vo krijg je ineens wel woordjes en topo te leren, op het gymnasium gaat men zelfs zo ver dat dat woorden zijn die je nooit gebruikt (Grieks en Latijn) en het eerste papiertje dat je als volwassene wil halen, je rijbewijs, gaat gepaard met het in je koop stampen van 377 verkeersborden en tekens waarvan je meer dan de helft zelden of nooit tegenkomt.
Had je het nu maar vaker gedaan, woordjes leren. Uit het hoofd leren is een techniek die je je door oefening eigen maakt.
"Kijk wat er gebeurt wanneer je iemand in Frankrijk of Engeland zet een maand of 2, en vergeliijk eens of 2 jaar woordjes stampen meer effect heeft."
Zet iemand 2 jaar in Engeland en je hebt geen school nodig om de taal te leren.
Maar we hebben het over schoolonderwijs in Nederland.
Vraag je dan nu af of 3 lesuur in de (school) week taalonderwijs effect kan hebben als je niet ook nog zelfstandig woordjes leert. Dat woordjes leren hoort bovendien gewoon bij de methode Stepping Stones, die niet alleen door deze school gebruikt wordt.
Ik hoop dat je erop rekent dat je dochter op haar vo school ook woordjes zal moeten leren.

Overigens: ik ga natuurlijk niet googelen of ik ergens misschien een iets kan vinden wat lijkt op jouw rommelig verwoorde beweringen.
Wie beweert die bewijst.
Aan jou de eer.

Arnon

Arnon

11-01-2020 om 21:59

Je begrijpt me verkeerd

Niks mis met woordjes moeten leren, maar om ze meerdere keren verplicht in een systeem over te moeten typen, zelfs nadat dit getoetst is en dan ook nog in plaats van stof te mogen doen die wél spoedig getoets wordt is idioot.

Elk kind leert anders en genoeg leren niks van overtypen, maar schrijven ze op, maken kaartjes of wat dan ook. Niks mis met kennis stampen, maar wél iets mis met dictatoriaal eisen dat iedereen het op 1 specifieke manier moet doen, al helemaal als ze de stof al beheersen en toetsing met goede cijfers hebben afgerond (en dát is wat “even anders” vertelt). Dat is dan gewoon een verspilling van de tijd van het kind. Eisen dat ze x en y leren, prima. Maar als de toets aantoont dat dit adequaat wordt beheerst, move on en ga niet een kind straffen door ze nutteloze meters te laten maken. Daag ze liever uit met verdieping als je vindt dat zo’n kind te weinig heeft maar wel goed scoort.

Docenten niet hun lessen niet laten afstemmen op individuele klassen (lees: binnen het curriculum bijvoorbeeld laten kiezen welke opgaven nuttig zijn, op welke manier en vooral welk niveau kinderen met de stof bezig zijn, etc) is idioot en in strijd met de wet (zie onderwijsinspectierapport). Alsof een docent zelf niet in staat is goed onderwijs te faciliteren. Ze adverteren toch met deskundige docenten? Lijkt mij dat die dan weglopen.

Als een klas of leerling net iets meer tijd of een iets lager instapniveau nodig heeft moet dat gefaciliteerd (kunnen) worden. Even goed moeten leerlingen die al veel verder zijn (lees: vwo advies vs. mavo advies) juist bepaalde dingen kunnen overslaan en bijvoorbeeld meer verdieping of verbreding aangeboden krijgen.

Dat is het hele punt van docenten voor de klas hebben, zodat zij het onderwijs afstemmen op de klas of leerling.

Overigens begrepen wij van svpo ouders dat ze wel degelijk oude gekopieerde boeken gebruiken, zoals hier ook al eerder gepost door iemand. Vraag me af of de uitgevers hier wel toestemming voor hebben gegeven.

Mij maakt het verder niet meer uit wat deze lui wel of niet doen, maar ik hoop van harte dat ze hun website corrigeren en duidelijk gaan communiceren over het niveau dat ze bieden. En dan kunnje wel zeggen dat het voor jou duidelijk was, marian, maar ik heb toch echt een stuk tekst geciteerd waar ze letterlijk stellen dst het niveau dat leerlingen hebben elders alleen op TTO wordt gerealiseerd (en dat ze dit alleen anders aanpakken). Nu weten we dat dat in ieder geval feitelijk onjuist is.

Ik heb hier gepost omdat het verhaal rammelde en de signalen op het internet allerlei alarmbellen af lieten gaan en ben inderdaad erg blij dat mijn dochter gaat voor een school die niet bekend staat als zeer zwak. En dan kan dat bestuur de inspectie wel bagataliseren en roepen dat het subjectief is, maar de rechter gaat daar ook niet in mee en dat zegt wat mij betreft ook genoeg.

Geen belang M Lavell

Mijn vraag was puur uit nieuwsgierigheid. Je bent zo nadrukkelijk aanwezig in deze draad dat ik me afvroeg waarom. Maar dat is me nu duidelijk. Je hebt geen relatie met de school, maar wilt gewoon gelijk krijgen.

'Het harde oordeel is volgens de inspectie mede gebaseerd op tekortkomingen in de leskwaliteit, differentiatie bij het aanbieden van de lesstof en de manier waarop de school omgaat met leerlingen die extra begeleiding nodig hebben.'

Dat lijken me duidelijke tekortkomingen.

even anders

even anders

12-01-2020 om 14:18

stampen

Tuurlijk is het uit het hoofd leren van feiten nuttig. Maar dat kon mijn kind ook prima, gezien, nogmaals, de cijfers op de toetsen. Maar dan nog moest het maakwerk in het leersysteem af. Wat voor mijn kind ook meespeelde was dat alles op de computer gebeurde. Ze zat al hele dagen achter de computer op school en was daar niet heel enthousiast over. Dat hielp niet mee met de motivatie om ook thuis in de vakantie nog eens achter de computer aan de slag te gaan met die woordjes.

Ik denk niet dat het hetzelfde is als duolingo. Je had hier per module zo'n 30 zinnen die om hem af te sluiten bijna allemaal goed moesten zijn, anders moest alles opnieuw. En goed is dus "wat het systeem verwacht". "The teacher" is dan bijvoorbeeld "De lera(a)r(es)". Paar keer haakjes verkeerd, weer alle 30 zinnen opnieuw.

De extra lestijd, kleine klassen en het vele overtypen zorgden bij mijn kind ook niet voor een goed niveau van Engels. Op svpo stond ze een 7, op de nieuwe school haalde ze het eerste half jaar alleen maar onvoldoendes daarop.

Er waren inderdaad gescande boeken op internet om thuis de stof nog eens door te nemen. Huiswerk maken kon niet thuis, want dat moest op de computer op school, maar zo kon je wel voor een toets nog even de stof doornemen. Maar op school zelf werden bij mijn kind wel gewone boeken gebruikt, het is niet zo dat ze alles met scans deden.

SvPO ouder

SvPO ouder

13-01-2020 om 16:35

Inspectie baseert dit rapport niet op resultaten!

Misschien is het voor de nuance wel goed om te beseffen dat dit inspectierapport niet gaat om schoolresultaten. Daar bestaat deze schoolvestiging te kort voor, dus dat meet de inspectie nog niet. Het gaat vooral om drukke klassen e.d. De andere vestigingen van SvPO die al langer bestaan en volgens precies dezelfde principes werken, laten uitstekende schoolresultaten zien. De methodiek lijkt me dus wel in orde.

Jan

Jan

13-01-2020 om 18:29

Nee maar wel op

Een heel aantal gesprekken. En de rechter heeft er ook naar gekeken. Dus dat rapport deugt gewoon.

Een schol is meer dan alleen de kille resultaten.

Nou

'De methodiek lijkt me dus wel in orde.'

De lessen zijn slecht, volgens de inspectie. En ispecteurs hebben zeker 21 onaangekondigde lesbezoeken gedaan waarbij alle tien de klassen bezocht zijn door drie verschillende inspecteurs. Dus er is zeker niet alleen gesproken met ontevreden ouders.

Arnon

Arnon

13-01-2020 om 19:28

Svpo ouder

Dat rapport gaat helemaal niet vooral over “drukke klassen”. Dat maakt dat bestuur er misschien van, maar als je het hele rapport leest zie je je dat het curriculum voor een deel al fout is, omdat het niet op leerlingen aansluit. In plaats van dat ze het onderwijs aanpassen aan de klas en het niveau moet de leerling maar aanpassen aan de stramien. En over het feit dat ze in strijd met de wet docenten niet deskundig laten zijn in hun doen en laten door hen niet te laten beslissen over de lesinhoud etc (32e) is ook zeer kwalijk te noemen.

Dat is juist een teken van een gebrek aan zelfreflectie aan de kant van het bestuur en zal, als de andere scholen exact het zelfde werken, ook het zelfde oordeel opleveren. Zo geweldig zijn de resultaten trouwens ook niet. De schoolexamens zijn voor de vestiging in kapelle steeds bijna een hele punt hoger dan het CE.

SvPO ouder

SvPO ouder

13-01-2020 om 20:17

methodiek

Er werd eerder in de discussie veel gepraat over stampen/lesmethodes etc. Dat lijkt me alleen te beoordelen in samenhang met de behaalde resultaten. En dat kan op deze school nog niet, want de school bestaat pas een paar jaar. Op andere SvPO scholen met dezelfde stampmethodes en lesmateriaal zijn wel goede resultaten behaald. Als we het dan toch over effectiviteit van de lesmethodes willen hebben, lijkt me dat dus een goed ijkpunt.

Een school is wel iets meer dan de kille resultaten (hoewel ik wel vind dat resultaten wel het belangrijkste zijn), maar toch wel heel merkwaardig om de school helemaal te veroordelen, zonder naar de resultaten te kijken.

Maar de inspectie heeft het daar allemaal niet over (want kijken bij deze school niet naar de resultaten). Waar zij het volgens mij voornamelijk over hebben is over de inflexibele afstemming van de lesstof op de individuele leerling: allemaal havo/vwo boeken, ook de vmbo leerlingen, om deze ook de kans te geven op te stromen.

Nou

'Waar zij het volgens mij voornamelijk over hebben '

Misschien moet je eerst de rapporten even lezen?

Maria

Maria

13-01-2020 om 20:28

Ongelukkig kind op het SVPO Utrecht

Hierbij onze ervaring met het SVPO Utrecht.
Onze zoon heeft tijdens het maken van de keuze voor de middelbare school heel bewust gekozen voor het SVPO. Op papier is het de ideale school.......
Tijdens de open dag in januari 2019 hebben wij ook nog kort met de schoolleider gesproken. Omdat onze zoon dyslexie heeft was dit voor ons een belangrijk punt om na te vragen, is er voldoende begeleiding? Hier werd bevestigend op gereageerd, er zou begeleiding zijn. Ook in de schoolgids staat genoemd dat er speciale software voor dyslectische leerlingen beschikbaar zou zijn.

Onze zoon is in het nieuwe jaar dan ook gestart op het SVPO. Helaas was het vanaf het allereerste moment al duidelijk dat er voor dyslectische kinderen helemaal niks geregeld is. Het wordt ze juist extra moeilijk gemaakt door alles wat digitaal ingevoerd moet worden en geheel foutloos. In eerste instantie werden wij nog aan het lijntje gehouden en zou er een vinkje aangezet moeten worden zodat bij onze zoon de normering anders zou zijn, en hij hier en daar bij het invoeren van de woordjes ook weleens wat fout mocht doen. De schoolleider heeft een dikke duim,,,,,, want uiteindelijk bleek er geen vinkje te bestaan, die hoorde wij een week of twee later van de mentrix.
Wij hebben een aantal keer contact gehad met de schoolleider, toen werd ook al vrij snel duidelijk dat de speciale software door ons zelf aangeschaft diende te worden. School had hier niks voor beschikbaar.

De sfeer in de klas van onze zoon was allesbehalve prettig. Onze zoon is zijn hele basisschooltijd met erg veel plezier naar school gegaan.
Hier hadden we binnen korte tijd een hoopje ellende thuis wat nog maar weinig at en niet kon slapen. Wel al die tijd naar school blijven gaan omdat hij niet op wilde geven,
Nog tweemaal op school geweest om over de problemen die zicht voor deden te praten, maar de schoolleider is zo star en arrogant dat wij net zo goed tegen een muur hadden kunnen gaan praten.

Een week voor de herfstvakantie is onze zoon op een andere school gestart en wat zijn wij blij met deze keuze. In eerste instantie denk je nog we gaan het tot de kerstvakantie aankijken, maar dat zou te lang geweest zijn.
Onze zoon heeft het op zijn nieuwe school vanaf de eerste dag heel erg naar zijn zin. Er wordt rekening gehouden met zijn dyslexie en er is ruimte is om creatief bezig te zijn.

Ondanks dat hij het op zijn nieuwe school erg naar zijn heeft was het wel een verwerkingsproces. Zo'n start van een nieuwe fase wensen wij niemand toe.

Deze school is niet oprecht. Het feit dat zij ook een vergoeding vragen voor schoolboeken, terwijl deze door elke andere middelbare school beschikbaar gesteld worden en hier helemaal niet voor betaald hoeft te worden. Boeken worden bekostigd door de overheid. Onjuiste informatie zetten in de schoolgids.

Na alles wat ik inmiddels over deze school weet bevestigd nogmaals dat wij de juiste keuze hebben gemaakt.

SvPO ouder

SvPO ouder

13-01-2020 om 20:29

Gelezen

Ja, dat heb ik gedaan hoor, Sydney, Ik heb een kind op die school!

SvPO ouder

SvPO ouder

13-01-2020 om 20:39

Ongelukkig kind

Wat vervelend Maria! Echt naar als je kind niet op de goede plek zit. Fijn dat hij nu wel heeft gevonden wat bij hem past!

Ik heb hetzelfde doorgemaakt met mijn middelste zoon, ook met dyslexie trouwens, die op een andere school, niet SvPO dus, tegen een muur van onbegrip opliep, waardoor we uiteindelijk voor hem voor een andere school hebben gekozen (ook niet SvPO, was er toen nog niet in Utrecht) overigens. Supernaar traject, maar ook hij zit nu goed op zijn plek.

Mijn jongste zoon zit sinds dit schooljaar op het SvPO. Hij zit lekker in zijn vel, heeft het naar zijn zin in de klas, en doet goed zijn best. Overgang naar de middelbare school was voor hem natuurlijk ook best wennen, nieuwe kinderen, nieuwe vakken, maar als ik dit met de brugklastijd van mijn twee oudsten vergelijk, heeft hij een soepele en relaxede overstap naar de middelbare school gemaakt.

Dat voor die boeken betalen, herken ik trouwens niet. Voor de laptop moet je betalen, en dat moet op andere scholen ook. Daar waren we ook nog duurder uit omdat dat perse een iPad moest zijn.

SvPO ouder

Zo zie je maar, wat voor het ene kind goed werkt, hoeft voor het andere niet te werken (en andersom).

Een vergelijkbare discussie speelde ooit ook bij het Iederwijs. Sommige ouders waren enthousiast, maar andere ouders en de onderwijsinspectie niet. Volgens mij is dat systeem er nu niet meer.

Even snel

Ik ben even druk met mijn moeder dus even vlug.
Niet in volgorde:

Jan"Een heel aantal gesprekken. En de rechter heeft er ook naar gekeken. Dus dat rapport deugt gewoon."
Nee. De rechter heeft gekeken of de Inspectie binnen haar bevoegdheden heeft gewerkt. De rechter heeft geen oordeel over de school gegeven.

Arnon " maar als je het hele rapport leest zie je je dat het curriculum voor een deel al fout is, omdat het niet op leerlingen aansluit."
Als je zo'n bewering doet, jij ziet ergens iets staan, dan moet je daar even een citaat of pagina/alinea bij leveren (waar zie jij dat dan en staat dat er dan echt, of is et slechts jouw interpretatie)

Arnon "Niks mis met woordjes moeten leren, maar om ze meerdere keren verplicht in een systeem over te moeten typen"
Dat is niet eigen aan de school maar aan de lesmethode. Nogmaals: als jij als taalwetenschapper vindt dat Nordhoff met deze methode aan ernstige misleiding doet en inherent slecht taalonderwijs voorschotelt, klaag ze dan aan bij de Reclame Code Commissie. Dat is gratis.

SvpO ouder "Maar de inspectie heeft het daar allemaal niet over (want kijken bij deze school niet naar de resultaten). "
Nou kijk en dat is bijzonder want dat doen ze bij alle andere scholen wel en zelfs alleen maar: zolang de resultaten goed zijn komt er helemaal geen Inspectie langs.

Tot zover voor even.
Later misschien meer

Inspectie is juist belangrijk, omdat er nog geen resultaten zijn

"
Nou kijk en dat is bijzonder want dat doen ze bij alle andere scholen wel en zelfs alleen maar: zolang de resultaten goed zijn komt er helemaal geen Inspectie langs.
"

Er zijn nog geen (eindexamen) resultaten. Juist bij nieuwe scholen lijkt het me belangrijk dat de inspectie op tijd langs komt.

Het wordt er niet beter op

Zonnebloem "Er zijn nog geen (eindexamen) resultaten. Juist bij nieuwe scholen lijkt het me belangrijk dat de inspectie op tijd langs komt."
Dat mag je mening zijn, maar zo is het in de WOT en het toezichtskader niet geregeld en dat gebeurt dus ook niet. Scholen krijgen de kans, jaren lang, om zich te vestigen en te laten gelden.

De Inspectie is bewust in dit geval van het beleid afgeweken. Dat mag natuurlijk (zie de uitspraak van de rechter) maar als daarvoor het argument moet gelden wat de rechter toegevoegd heeft, het belang van leerlingen en ouders, dan moeten we nu met zijn allen de Inspectie bestormen om controle te eisen bij al die andere scholen waar het onderwijs slecht is, het klimaat onveilig en, itt het onderwijs wat hier geboden wordt, de resultaten ook nog eens mager.

Als je leest wat de Inspectie van deze school verwacht in het vervolg, dan is dat meer van hetzelfde van wat al die andere scholen al doen.
Dus leerlingen niet beoordelen op louter onderwijskundige gronden - er is een les-achterstand die moet worden ingehaald - maar de psycholoog gaan uithangen en daar gehandicaptenkorting bij uitdelen (daar ben jij te dom voor dus dat hoef je niet te doen), dit alles uitgedrukt in een ontwikkelingsperspectief alsof onderwijs en leren is als lengtegroei: Iets dat je kunt voorspellen maar waar je verder niet zoveel aan kunt doen.

Ik vind dat geen vooruitgang.

Leerling achter? Gewoon minder verwachten.

Het effect van het werken met ontwikkelingsperspectieven (waarvan ik nog dacht dat dat alleen voor het basisonderwijs van toepassing was), is inmiddels duidelijk.

https://www.ad.nl/binnenland/middelbare-scholen-slaan-alarm-niveau-nieuwe-brugklassers-omlaag~a319abef/
Middelbare scholen slaan alarm: niveau nieuwe brugklassers omlaag

Men kan de schuld geven aan het leerkrachtentekort, maar dan is toch de vraag hoe het komt dat VO scholen ontdekken dat die achterstand er is en groeit. Waarom ontdekken de basisscholen dat zelf niet?

De verklaring vind je in het ontwikkelingsperspectief. Als een leerling een achterstand heeft dan krijgt die geen huiswerk mee naar huis (woordjes leren) bijles of voor instructie, maar een aangepast ontwikkelingsperspectief. Zo is de leerling nooit achter, maar altijd precies op het niveau van de verwachtingen.

Dat is niet waar Maria

#166 Maria "Deze school is niet oprecht. Het feit dat zij ook een vergoeding vragen voor schoolboeken, terwijl deze door elke andere middelbare school beschikbaar gesteld worden en hier helemaal niet voor betaald hoeft te worden. "
Dit is niet waar. Je moet ze altijd zelf betalen. zie https://www.oudersonderwijs.nl/nieuws/het-nieuwe-schooljaar-begint-wie-gaat-wat-betalen/
"Anders is het voor de spullen die langer meegaan en een sterk persoonlijk karakter hebben. Zoals bijvoorbeeld gymkleren, een atlas, woordenboeken of een rekenmachine. Deze schoolspullen komen voor rekening van de ouders."

In de schoolgids van SVPO staat:"Verder zijn er de schoolkosten voor pennen, papier en het gebruik van woordenboeken, atlas, grafische rekenmachine, laptop, opladen en laptopkastje."

Zolang er de keus is, je niet hoeft te betalen als je je eigen spullen meebrengt, is het ok. Maar ook als dat niet zo is dan doet de school nog niks geks want er zijn heeeeeel veeeel scholen die ouderbijdrages vragen voor schoolmiddelen (tot en met proefwerkpapier) en die daarin ook geen keuze laten.

De Inspectie heeft tot nog toe geen enkele school ooit zwak genoemd omdat ouders misleid werden over geld. Ook niet die school die door de Reclame Code Commissie wel op de vingers is getikt.

Niempje77

Niempje77

14-01-2020 om 14:43

Onderzoekskader

"Zonnebloem "Er zijn nog geen (eindexamen) resultaten. Juist bij nieuwe scholen lijkt het me belangrijk dat de inspectie op tijd langs komt."
Dat mag je mening zijn, maar zo is het in de WOT en het toezichtskader niet geregeld en dat gebeurt dus ook niet. Scholen krijgen de kans, jaren lang, om zich te vestigen en te laten gelden."

Dit klopt naar mijn idee niet. Inspectie kijkt naar alle scholen, ook als er nog geen resultaten zijn, er is immers een verplichting om iedere vier jaar naar iedere school en tegenwoordig ook ieder bestuur te gaan. Ook in het onderzoekskader staat dit gewoon, bijvoorbeeld op blz 29 inhet onderzoekskader vo:
"Normering bij niet te beoordelen resultaten
De wet (artikel 23a1, derde lid, WVO) bepaalt dat, indien de leerresultaten van de school niet kunnen
worden beoordeeld, het volgende geldt: de kwaliteit van het onderwijs is zeer zwak indien de school
tekortschiet in de naleving van twee of meer bij of krachtens deze wet gegeven voorschriften en de
school dientengevolge tekortschiet in het zorg dragen voor de veiligheid op de school, bedoeld in artikel
3b, of het zodanig inrichten van het onderwijs dat leerlingen een ononderbroken ontwikkelproces
kunnen doorlopen dan wel het afstemmen van het onderwijs op de voortgang in de ontwikkeling van de
leerlingen, bedoeld in artikel 2, tweede lid."

Maria

Maria

14-01-2020 om 16:25

Mevrouw Lavell/PR medewerkster SVPO?

Beste mevrouw Lavell of kan ik beter zeggen PR medewerkster van het SVPO Utrecht?
Ver voor de start van het schooljaar kregen wij een e-mail van het SVPO of wij de ouderbijdrage binnen een week over wilde maken. Dit ging om een groot bedrag. De school wilde dit graag voor de start van het nieuwe schooljaar hebben zodat zij hier de laptops en boeken van aan konden schaffen....

Onze zoon heeft zijn laptop vanaf het begin van het schooljaar moeten delen, terwijl er gezegd werd dat ieder een eigen laptop zou krijgen. De schoolboeken zijn zeer erg verouderd en worden op andere scholen zeker wel betaald. Wat u schrijft is dus onzin.
U probeert letterlijk alles recht te breien wat krom is.

Maria

Maria

14-01-2020 om 16:34

Zie hier....

Mevrouw Lavell, het zal mij niks verbazen als u echte naam mevrouw Pollet is.

https://www.aob.nl/nieuws/een-giftenkas-voor-persoonlijk-onderwijs/

Huh?

'Nou kijk en dat is bijzonder want dat doen ze bij alle andere scholen wel en zelfs alleen maar: zolang de resultaten goed zijn komt er helemaal geen Inspectie langs.'

Onzin. Alle scholen in Nederland worden minimaal eens in de 4 jaar bezocht. En zwakke scholen vaker.

Bosbes

Bosbes

14-01-2020 om 17:39

haha, zeker niet Maria!

Misschien spreek ik voor mijn beurt, maar Miriam Lavell = niet Suzan Polet.
Hier kun je lezen dat die Suzan twee zoons van (een jaar geleden) 18 en 20 heeft.
Volgens mij heeft mw. Lavell in ieder geval een dochter (en ik geloof ook een zoon) en bovendien minimaal één kleinkind. En ze had vroeger een ander beroep.

En de M.L. in dit draadje is dezelfde als anders: dat merk je aan onderwerp, schrijfstijl en ... ja inderdaad wel erg vasthoudend gelijk willen hebben en houden. Soms heel mooi, soms vind ik het te koppig. Maar goed. Ik denk echt dat ze geen écht eigen belang heeft hoor. Ze kan zich gewoon erg in zaken vastbijten.

Miriam, soms denk ik dat je misschien beter advocate of openbaar aanklager had kunnen worden.

Bosbes

Bosbes

14-01-2020 om 17:40

artikel is hier:

Sorry, HIER kun je lezen dat... is hier
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/28/op-wereldreis-met-kinderen-a3651220

even anders

even anders

14-01-2020 om 18:38

verwachtingen

"De verklaring vind je in het ontwikkelingsperspectief. Als een leerling een achterstand heeft dan krijgt die geen huiswerk mee naar huis (woordjes leren) bijles of voor instructie, maar een aangepast ontwikkelingsperspectief. Zo is de leerling nooit achter, maar altijd precies op het niveau van de verwachtingen."

Dat is bij svpo ook zo. Ik heb het idee dat mijn berichten niet goed bij je overkomen, maar mijn kind liep niet achter. Ze had alleen moeite met het intypen van de woordjes op de computer waardoor ze er veel tijd mee kwijt was. Maar de kinderen die wel achterliepen, die kregen ook geen huiswerk mee naar huis (want alles moest op school op de computer gemaakt worden) of bijles. Je kon op je vrije dag naar school komen om wat af te maken, maar dan was er geen uitleg. Tijdens de verplichte maakwerk-uren was er ook geen uitleg. Aan het eind van het jaar werden de klassen opnieuw ingedeeld naar niveau (vwo, havo-vwo, havo, mavo-havo). Sommige kinderen stroomden op, anderen stroomden af. Het was wat dat betreft niet anders dan de middelbare school waar ze daarna heen ging.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.