Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Petra

Petra

16-04-2011 om 22:31

Tegemoetkoming ouders of studiefinanciering

Even een vraagje, ik ben aan het surfen op internet maak kan iets niet duidelijk krijgen.
Mijn dochter gaat volgend jaar slagen voor haar Havo diploma, ze is dan 16 jaar en 10 maanden. Als ze haar nieuwe opleiding begint is ze waarschijnlijk net 17 (ze is jarig in augustus) ze wil een HBO opleiding gaan volgen, maar is dus nog geen 18 en heeft geen recht op studiefinanciering. Nu zie ik wel een regeling "tegemoetkoming voor ouders" maar daar hebben ze het over MBO opleidingen.
Hoe zit dat nu voor ons dan? zie ik iets over het hoofd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

16-04-2011 om 22:56

Petra

Pas vanaf 18 is er recht op studiefinanciering en een OV-kaart, tot die tijd heb je voor haar nog kinderbijslag, en evt. recht op een tegemoetkoming voor ouders (afhankelijk van het belastbaar inkomen van de ouders)

Monet

Monet

17-04-2011 om 08:42

ik was net gisteren naar de informatiedag voor aankomende studenten aan de universiteit geweest, daar werd dit besproken Mijn antwoord ging dus alleen over universiteitstudenten, blijkbaar gelden voor HBO-studenten andere regels. Gelukkig maar Petra!

Brianna F

Brianna F

17-04-2011 om 08:45

Tegemoetkoming

kun je krijgen als dochter geen recht meer heeft op kinderbijslag en nog niet naar vervolgopleiding kan.
Hier dochters die 18 werden in april en mei. Ik heb tot augustus tegenmoetkoming gehad.

Leeftijd en stufi

Bijna goed Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/voorwaarden.asp
"Leeftijd

Iedereen die begint met een opleiding aan hogeschool of universiteit en jonger is dan 30 jaar kan studiefinanciering krijgen. Als je op of na 1 juli nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering."
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.