Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Telefoon uit de klas. Goed idee?


Mijn kinderen zitten op het Calandlyceum - een hele grote school met een heel diverse leerlingpopulatie - en daar hebben ze van die telefoonzakken, maar ik sta er niet voor in dat daar strak gehandhaafd wordt. Mijn brugsmurf wist me dus desgevraagd te melden dat bij haar die telefoonzak wel wordt gebruikt, maar mijn zoon heb ik het niet gevraagd en over de rest van die school kan ik uiteraard al helemaal niets zeggen. 

Overigens: laat het bestuur altijd zo de oren hangen naar wat het denkt dat ouders willen? Daar ben je dan mooi lekker mee op het moment dat jij een meningsverschil met een ouder hebt, dan laten ze je zeker ook vallen als een baksteen, of valt dat mee? 

groeten, 

Temet

Snap er niets van, hoe kan er op 4 juli al gereageerd enz zijn terwijl vandaag het forum pas in gebruik is?

SuzyQFive schreef op 08-07-2021 om 18:19:

Snap er niets van, hoe kan er op 4 juli al gereageerd enz zijn terwijl vandaag het forum pas in gebruik is?

Dat overlapt. Alle posts van de kinderpijlers van Ouders lappen nu over met de kinderpijler van Viafora. Om aanlokkelijker te zijn voor nieuwe gebruikers.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Wat is er uit gekomen Ingridt?

IngridT

IngridT

25-07-2021 om 21:20 Topicstarter

nou. We hebben het in een vrij matige toestand achtergelaten voor de vakantie. Dat wil zeggen..het gaat heel spannend worden hoe verder. 90 % van het personeel is voor, maar  de schoolleiding sputtert ( met daarbij de expliciete mededeling dat ze ons niet willen demotiveren of tegenwerken) dat er eerst maar  een uitgebreid gepraat moet worden met het ouderplatform. On te vragen wat die er van vinden. En in plaats van dat ze mij dat laten doen ( had ik expliciet om gevraagd, om de communicatie te mogen doen) hebben  ze nu zelf een heel matig weifelend stukje naar dat ouderplatform gestuurd waarin ze zeggen dat ‘een aantal docenten’ dit wel zou willen omdat ze vermoeden dat dat misschien de concentratie ten goede komt, maar dat ze benieuwd zijn wat de ouders ervan denken ivm juridische shit ( beschadigde of zoekgeraakte telefoons) , gebrekkige bereikbaarheid van hun kinderen,  en het feit dat school dan misschien soort v afhaakt in z’n taak om echte 21 e eeuws wereldburgers voort te brengen die ook digitaal vaardig zijn. Kreun kreun. De mail met deze  info kreeg  ik overigens op de eerste zaterdag in de vakantie. Nadat ik 2 keer had gevraagd om duidelijkheid over een echte ‘go’. En toen ik onze interim rector ( tevens mijn Teamleider) terugmailde met t vriendelijke verzoek hier nog even  over te praten ( ik wist dat ze nog op  school zou zijn) …toen kreeg ik een out of Office reply. Met de vriendelijke groeten. Tot in  augustus. 

Ik was nog amused ( understatement) Maar heb nu maar even losgelaten. Maar  wordt vanzelfsprekend vervolgd.

nou dat kost je inderdaad loze energie. Dan maar zelf met je klassen wat afspreken als t zo moeizaam gaat. Koop ze om,die pubers😋

IngridT

IngridT

25-07-2021 om 21:51 Topicstarter

ik vind het echt erg dat t complete lesgevende personeel iets HEEL graag wil ( eigenlijk al jaren, het is al veel vaker tegengewerkt)  iets wat nota bene geen cent kost, en het rendement van ons onderwijs absoluut gaat verhogen…dat dat op zo’n  nare manier wordt neergesabeld door een schoolleiding die voornamelijk uit ex gymdocenten bestaat ( en dus nooit in een lokaal zaten met 30 pubers) en die los daarvan sowieso al jaren geen les meer geven en ook  zelden een voet  in een klaslokaal zetten…

Hoe durven ze. 
Nou is dit eigenlijk tekenend voor de verhouding tussen personeel en directie…en aangezien er voor de zomer net een enorm turbulente periode is geweest (oa  rector ontslagen wegens fout gedrag) en er daaraan gerelateerd sowieso een soort  van algehele reset van de managementstijl is gevraagd en beloofd…dit is een mooi speerpunt ding om eens even stevig mee aan de slag te gaan. Ik trek de kar wel.

ingrid

PriceyRook54

PriceyRook54

25-07-2021 om 21:57

Op fe school van mijn dochters moet de telefoon normaal gesproken in de kluis. Als ze tijdens de les toch een telefoon hebben moet ie gelijk ingeleverd worden bij de rector, en ze krijgen hem een dag later pas terug. Streng, maar ik vind ‘t prima. 

Ingrid, neem de MR mee in dit gedoe. 

IngridT

IngridT

25-07-2021 om 22:11 Topicstarter

Lemoos schreef op 25-07-2021 om 22:10:

Ingrid, neem de MR mee in dit gedoe.

Al gedaan. Ze staan vierkant achter ons. Wordt interessant  na de vakantie.

IngridT

IngridT

25-07-2021 om 22:14 Topicstarter

Ainne schreef op 25-07-2021 om 21:57:

Op fe school van mijn dochters moet de telefoon normaal gesproken in de kluis. Als ze tijdens de les toch een telefoon hebben moet ie gelijk ingeleverd worden bij de rector, en ze krijgen hem een dag later pas terug. Streng, maar ik vind ‘t prima.

Heerlijk. S middags om 1615 na t allerlaatste uur mag van mij ook. Heb je ook geen last v ouders die niet willen dat een  kind zonder communicatiemiddel naar huis fietst. Hoewel je natuurlijk ( net als met een lege batterij)  prima  kunt hard maken dat dat aan kind ligt. Niet aan school  

IngridT schreef op 25-07-2021 om 21:51:

Nou is dit eigenlijk tekenend voor de verhouding tussen personeel en directie…en aangezien er voor de zomer net een enorm turbulente periode is geweest (oa rector ontslagen wegens fout gedrag) en er daaraan gerelateerd sowieso een soort van algehele reset van de managementstijl is gevraagd en beloofd…dit is een mooi speerpunt ding om eens even stevig mee aan de slag te gaan. Ik trek de kar wel.

ingrid

Interim rector zeg je hè? Ik zou solliciteren als ze een nieuwe, vaste zoeken als ik jou was!

IngridT

IngridT

25-07-2021 om 22:47 Topicstarter

Haha. Dank je! Dat is erg complimenteus. 
Punt is dat ik idd vrij zeker weet dat ik een betere teamleider zou zijn dan de meeste die we nu hebben. Rector durf ik  niet echt te  zeggen. Hoewel.,,de vorige heeft er zo’n puinhoop van gemaakt…niet erg moeilijk om dat beter te doen…

punt is: ik wil gewoon graag lesgeven! Zo’n leidinggevende baan op een school lijkt me echt niks aan. Maar daarom mag ik toch nog steeds wel zeuren/ verwachten dat we een competent management team hebben?? 
( by the  way..de overkoepelende bestuurder heeft in al zijn wijsheid (??) besloten dat een van de huidige teamleiders ( die t nu al amper aankan) de komende 2 JAAR de interim  rector zal zijn…..dus duurt nog even voor die vacature komt ( we hebben trouwens ook nogal wat interim teamleiders gehad de laatste jaren, en zijn nl  al meerdere mensen gesneuveld her en der. En so far is  iedere interim, competent of niet, na een tijdje de ‘ echte’ nieuwe geworden. Heerlijk professioneel) 
 

Rector/directeur van een vo school is ook echt een heel pittige baan, alleen al de dagelijkse gang van zaken in goede banen leiden, laat staan ook nog eens visie en beleid implementeren. Echt heel slecht voor een school om een matige directeur te hebben, dat heeft veel invloed. Dus je mag zeker zeuren over slecht management, dat heeft ook een negatieve impact op jouw taak en wens om gewoon fijn les te willen geven. Ik hoop dat jullie eruit komen met die telefoons.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.