Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Waarom geen warm eten op school?

Mijn nichtjes en neven eten in het buitenland warm op school. Ik zou dat als ouder ideaal vinden, hoe zien jullie dat?


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-09-2022 om 13:15

felija schreef op 06-09-2022 om 13:12:

[..]

Hoe vind je het dan voor de kinderen in het buitenland die wel 's middags warm eten?

Dat dat vooral in het voordeel van de ouders is.

felija schreef op 06-09-2022 om 13:12:

[..]

Hoe vind je het dan voor de kinderen in het buitenland die wel 's middags warm eten?

Dat moeten zij weten, maar er zit alsnog geen voordeel aan.

felija schreef op 06-09-2022 om 12:42:

[..]

Dat is toch wat anders dan geen zin hebben? Je mag als ouder niet ontlast worden?

Ik heb het geluk dat ik 's avonds de tijd, ruimte en energie heb om nog te koken, maar kan me heel goed voorstellen dat dat voor andere ouders niet geldt, dan zou het warm eten op school een uitkomst kunnen zijn.

Koken hoeft echt geen uren in beslag te nemen hoor.

Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 13:15:

[..]

Dat dat vooral in het voordeel van de ouders is.

Ik denk dat het ook in het voordeel van de kinderen kan zijn. Ik hoor van diverse ouders dat hun kinderen 's avonds te moe zijn om nog goed te eten.

Ik vind het verder prima als het ook in het voordeel van de ouders is, helemaal met beiden een fulltime baan. 

Miepjecody schreef op 06-09-2022 om 13:17:

[..]

Dat moeten zij weten, maar er zit alsnog geen voordeel aan.

Want?

felija schreef op 06-09-2022 om 13:19:

[..]

Ik denk dat het ook in het voordeel van de kinderen kan zijn. Ik hoor van diverse ouders dat hun kinderen 's avonds te moe zijn om nog goed te eten.

Ik vind het verder prima als het ook in het voordeel van de ouders is, helemaal met beiden een fulltime baan.

Ik heb nog nooit een kind gehoord of gezien die te moe was om te eten.


felija schreef op 06-09-2022 om 13:19:

[..]

Want?

Noem maar een voordeel dan?

Dat ze te moe zijn? Dan moet je zorgen dat hun leven minder vermoeiend wordt.

Miepjecody schreef op 06-09-2022 om 13:22:

[..]

Ik heb nog nooit een kind gehoord of gezien die te moe was om te eten.


En daarom zijn ze er niet? Na een lange dag opvang of school en bso, daarna nog naar huis, koken, sommigen aten pas tegen zevenen. Ja, die waren te moe

felija schreef op 06-09-2022 om 13:24:

[..]

En daarom zijn ze er niet? Na een lange dag opvang of school en bso, daarna nog naar huis, koken, sommigen aten pas tegen zevenen. Ja, die waren te moe

Klinkt gezond,  ouders geen energie om te koken, kinderen te moe om te eten.

Miepjecody schreef op 06-09-2022 om 13:27:

[..]

Klinkt gezond, ouders geen energie om te koken, kinderen te moe om te eten.

Ideaal als ze dan al warm hebben gegeten. 


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-09-2022 om 13:36

felija schreef op 06-09-2022 om 13:29:

[..]

Ideaal als ze dan al warm hebben gegeten.


Nee dat is het probleem verplaatsen, als je kind te moe is om te eten vraag je er gewoon teveel van of maak jij als ouder gewoon te lange dagen. Dat los je dus niet op met op school warm eten. 

felija schreef op 06-09-2022 om 13:29:

[..]

Ideaal als ze dan al warm hebben gegeten.


Echt he, dat je dat dus normaal vindt.

Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 13:36:

[..]

Nee dat is het probleem verplaatsen, als je kind te moe is om te eten vraag je er gewoon teveel van of maak jij als ouder gewoon te lange dagen. Dat los je dus niet op met op school warm eten.

Inderdaad,  wat hebben mensen toch een bord voor hun kop.

Bijtje82 schreef op 06-09-2022 om 13:10:

[..]

Wat heeft hand op houden met eten koken voor je kinderen te maken? Ik ben ook alleenstaande werkende ouder en ik kook zelf.

maar als je dat niet kunt vanwege alle ballen die je in de lucht moet houden en het dan logistiek gezien goed uitkomt dat je kind ook 's middags warm kan eten wil dat niet zeggen dat je je prioriteit verkeerd hebt.

Mijn zoon traint 4x per week rond een uur of 6 's avonds, wij zijn dan pas om 8 uur half 9 thuis. Dat doet hij al vanaf zijn 8e, is inmiddels 17. Dan is bij de lunch warm eten heel erg fijn want met een volle of lege maag trainen is ook niet fijn. 

Zou ik zijn sportcarriere dan moeten stoppen omdat ik dan zijn eten kan koken?

Miepjecody schreef op 06-09-2022 om 13:36:

[..]

Echt he, dat je dat dus normaal vindt.

Dat zeg ik dus niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.