Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:49

Aanpassingen Ouders Online


Caesar

Caesar

27-06-2019 om 22:24

Onduidelijk

Die teksten in die zachtroze kleur zijn niet duidelijk te elzen. Graag wat meer contrast.

Maar goed, deze veranderingen passen wel erg bij de het nieuwe bewind van ouders online. Ook inhoudelijk zie ik diverse veranderingen waar ik niet erg enthousiast over ben. Dat kan en mag natuurlijk. Maar ik vraag me steeds vaker af wat ik hier nog te zoeken heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2019 om 01:30

Kan het zijn dat er al dingen veranderd zijn?

Ik kom vandaag (dan heb ik het over donderdag) voor het eerst hier online en ik lees dat het roze niet lekker leest. Welk roze?

Het lettertype is op zich wel prettig leesbaar, maar in de titel vind ik het juist niet prettig. Veel te dikke 'lompe' letters. Ook ik ben slechtziend en op de een of andere manier lezen de titels heel onrustig.

Als we dan toch eerlijk zijn, vind ik het balkje en knoppen van de volgende bladzijde en nummering lelijk en onrustig. De rode (roze?) kleur hoeft daar helemaal niet.

Dat de 'stip' waarin Ouders Online staat dezelfde kleur heeft als de balkjes op het hele forum, vind ik té veel rood. Het doet zeer aan mijn ogen. Met een andere kleur, of simpelweg zwart met witte letters erin, zou het veel frisser staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2019 om 01:31

Roze

Ooohhh, ik heb het roze ontdekt. Hmmm... nee, geen succes!

mijk

mijk

28-06-2019 om 04:29

Lettertype wel lekker

Maar titels niet te lezen te veel afstand tussenletters waardoor lezen heel vermoeiend is. Nu op zoek naar roze

mijk

mijk

28-06-2019 om 04:36

Ik zie niet echt verschil

Te kleurenblind. Maar mijn hemel dat logo en die foto kan echt niet. Maar voor mij wle duidelijke aanwijzing weer dat niwuwe eigenaar een koers gaat varen die niets.te maken heeft met wat OOL was. Wordt gewoon nog een overbodige pagina waarin een beetje over babies gebabbeld wordt zodat er advertenties verkocht kunnen worden.

foto

Eens met al het commentaar dat al gemaakt is op de enorm zoetsappige en stereotype foto bovenaan. Zou ik dit forum niet kennen dan zou deze foto me weerhouden verder te lezen. Zeker in combinatie met de roze letters.

Tine Winkel

Tine Winkel

28-06-2019 om 08:47

wow, sommige lichtrose is

wel HEEL lichtrose. Bij het kopje over zwanger/pas bevallen - dat contrast is echt veel te klein. Tenzij het natuurlijk zo bedoeld is dat je dat als 40+ er niet meer mag lezen...? Ik merk dat ik vroeger moeiteloos dingen las met weinig contrast (gele letters op witte achtergrond, geen probleem), maar dat wordt ondertussen (52 nu) toch anders. Zeker voor mensen met een suboptimale visus lijkt t me lastig leesbaar.
Over de foto en grote cirkel met letters bovenin vind ik dan weer niets, want die zie ik nooit, ik ga altijd gelijk naar 'recente inhoud'.

Ely

Ely

28-06-2019 om 08:48

Hmmm

Dat over die letters en kleuren heb ik niet zoveel moeite mee. Ik denk dat het voor de meesten onder ons vooral een kwestie van wennen zal zijn. Als letters leesbaar zijn kan ik me niet voorstellen dat voor de meeste ogen het vermoeiender is als het lettertype wat ronder of wijder is. Oogafwijkingen daargelaten natuurlijk

Maar dat ik niet verder had gekeken als ik voor het eerst was gekomen en op die foto van gestuit onderschrijf ik wel ook. Dit beeld associeer ik absoluut niet met wat voor mij de kracht van OOL is, sterker nog, staat er haaks op

Dat we volgens deze openingspost onze feedback moeten mailen en de redactie hier ook niet reageert valt mij ook op. Ik snap heel goed dat je met dit soort veranderingen nooit iedereen kan pleasen maar wmb hoort het bij een forum dat je als redactie dan zelf ook via het forum communiceert 😊

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2019 om 08:48

Foto

Dat je de foto wat stereotype kunt vinden.. ja, dat kan, maar het is toch een forum voor óuders, dus dat er een moeder met kind staat is niet héél erg fout. Wat wil je (algemeen bedoeld) dan als omslagfoto?

Tine Winkel

Tine Winkel

28-06-2019 om 09:16

@Ely

uit jouw bijdrage begrijp ik dat dit commentaar, wat wij nu gezamenlijk bij elkaar brengen, niet meegenomen zou worden bij de beoordeling van het nieuwe ontwerp? Dat we daarvoor alleen via een mail kunnen reageren.. OK, dat vind ik dan weer net te veel moeite geloof ik. Juist het gezamenlijk, op elkaar kunnen reagerend, bespreken van zaken brengt mij verder.

Overigens kreeg ik 'jeuk' bij het kopje 'kleertjes sale' in de rechterbovenhoek. Kleertjes? Maar goed, mogelijk staat dat er al jaren, maar t viel me nu op, nu ik de hele pagina eens wat beter ging bekijken.

Kaaskopje

Als ik hier voor eerst zou komen met een vraag over mijn bloedsacherijnige puber die stiekem aan het roken was zou de foto mij niet aanmoedigen verder te gaan. Had ik nog een baby dan zou ik denken "alles wit, hoe is het mogelijk, hoe doet zo'n moeder dat".

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2019 om 10:36

Reageren

Dat de redactie en beheer niet reageren, zegt niet dat ze het niet lezen toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2019 om 10:38

Kleur wissel

Oh help, opeens werd net alles geel. Ik vind deze verandering echt niet handig voor mensen die kleurenblind zijn of door slechtziendheid zo hun kijkproblemen hebben.

Ely

Ely

28-06-2019 om 10:53

@tine

Zo interpreteer ik de zin:

‘Heb je opmerkingen of vragen of suggesties? Mail ze dan naar [email protected]

en het feit dat de redactie hier niet reageert of iig nog niet gereageerd heeft.

Maar misschien zit ik er helemaal naast, het is mijn interpretatie, geen idee verder

Iemand vroeg over de foto; ik zie een beeld van een smetteloos wit happy happy joy joy mammie en kind, dat komt niet overeen met de onderwerpen die we naar mijn beleving hier met elkaar bespreken.

Iris

Iris

28-06-2019 om 10:54

Rubriek belangrijk

Ik snap best dat er rubrieken moeten zijn, maar ik kijk altijd via recente inhoud en soms open ik wel eens iets wat bij peuters of zo hoort. Dat maakt mij niet uit (al ben ik al lang uit de peuters), je kan maar net een goede tip hebben op een vraag, fijn toch?

Wat is dan de meerwaarde van een andere kleur per rubriek? Moet ik dan denken ooooh, peuters wegwezen!

Ad Hombre

Ad Hombre

28-06-2019 om 10:57

Weg met de mensen!

"ik zie een beeld van een smetteloos wit happy happy joy joy mammie en kind, dat komt niet overeen met de onderwerpen die we naar mijn beleving hier met elkaar bespreken."

Ik begon er zelf over maar als je even doordenkt kom je op zo'n duizelingwekkende combi van mogelijkheden en bevolkingsgroepen die zich benadeeld kunnen voelen dat je begrijpt waarom de vorige redactie de kopfoto maar zonder mensen had gekozen.

De nieuwe redactie moet dat nog even leren...

Pirata

Pirata

28-06-2019 om 11:01

Dan

Dan stel ik voor: een foto van een wanhopige vader die een preek afsteekt tegen een ontsporende puber? Uiteraard met bruin haar.

Saar

Saar

28-06-2019 om 11:04

Al die kleurtjes

Ik vind het irritant, veel te druk, pijnlijk voor mijn ogen, het leidt enorm af van de inhoud.

Zeetakje

Zeetakje

28-06-2019 om 12:02

Geel

Kon me tot nu toe aardig redden met de kleuren, maar dat geel...niet te lezen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-06-2019 om 12:07

Al die lichte kleuren

vind ik vervelend. Zat net in een rubriek met iets als lichtgeel en ik kan ee een boel niet van lezen.
Die kleuren onder aan de pagina bij het vooruit of achteruit gaan, vind ik er ook raar uitzien.
Nieuw lettertype kan ik wel waarderen.

Die kleuren van rubrieken dragen in mijn ogen inhoudelijk ook niets bij. Ontnemen mij alleen leesgemak.

Die foto vind ik net als velen ook niet aantrekkelijk: te zoet en te stereotiep.

Kortom, voor mij geen verbetering deze update. Al met al ziet het er minder aantrekkelijk uit dan het was.

bieb63

bieb63

28-06-2019 om 12:19

vind het niks

De kleur roze begrijp ik niet. Is sowieso onduidelijker, maar daarbij ook nog eens overkomend als babymeisjes kleur. Waarom? Doe gewoon een frisse kleur, heldere en duidelijke kleur. Rood was prima, groen of blauw (en dan niet babyjongetjes blauw...) is ook goed.
De buttons naar 'eerste' 'laatste' is ronduit lelijk. Dat begrijp ik al helemaal niet. Gewoon lelijk en komt amateuristisch over.
De foto vind ik ook te 'mama-achtig'.

Pooh bear

Pooh bear

28-06-2019 om 12:29

Kleuren?

Waar zien jullie verschillende kleuren? Ik zie hier overal de zelfde kleur. Het rood lijkt iets lichter maar is niet echt roze bij mij.
En het geel waar kaaskopje het over heeft heb ik helemaal nog niet gevonden.
Of zou ik eerst mijn cookies moeten verwijderen? Dat had ik een x bij een andere website die veranderd was.
Maar die foto zie ik dan weer wel.

Saar

Saar

28-06-2019 om 12:38

Oei

Dat geel had ik nog niet eens gezien.
Nee, voor mij is dit niks, krijg hoofdpijn van die kleurtjes en het kost ook mij meer inspanning met lezen. Vind het ook erg truttig allemaal.
Zoals het was, dat was voor mij helemaal prima.
(en de foto spreekt me ook niet aan)

Flavia

Flavia

28-06-2019 om 12:40

Pooh Bear

Ga boven in eens op de verschillende rubrieken klikken.

Doe ik ook nooit, ik kom niet verder dan het forum en dan zie je alleen dat roze/rode.

Ik vind het er niet beter op geworden.

Saar

Saar

28-06-2019 om 12:45

Ook forum

Ook bij verschillende rubrieken van forum krijg je verschillende kleurtjes. Ik weet niet precies hoe want lees alleen via recente inhoud. En schrik dan iedere x van opvallende kleurtjes.

Iris

Iris

28-06-2019 om 14:33

Via recente inhoud

Moet je eens klikken op "welk advies zouden jullie geven?"

Je schrikt je een ongeluk.

Zeetakje

Zeetakje

28-06-2019 om 15:17

Maar...

die gele teksten moet de redactie zelf toch ook niet kunnen lezen? Snap er niks van, dat zie je toch (niet)?

Niki73

Niki73

28-06-2019 om 15:30

Hou je aan de toegankelijkheidsnormen ajb!

Ik vind het bepaald geen verbetering, sorry. Inderdaad, de koppen zijn moeilijk te lezen. Het nieuwe lettertype stoort mij niet. De foto bovenaan wel!!! Jakkes. De suggestie van Ad vind ik heel goed: roulerende foto's van verschillende ouders met kinderen, in verschillende samenstellingen.

Ik kwam net in een draadje waar de kleur geel was! Niet te lezen en het doet letterlijk pijn aan mijn ogen.

Dat brengt mij op het belangrijskte punt: Nooit van WCAG/W3C gehoord? Ik vrees het niet en in dat geval: ga je schamen en je er NU in verdiepen. > https://www.w3.org/Translations/WCAG20-nl/
Elke zichzelf serieus nemende websitebouwer en websitebeheerder moet dit kennen en toepassen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-06-2019 om 16:11

lavendelblauw

Hee net zag ik 'puberteit' in een soort lavendelblauw, en nu ineens weer roze. Hoe zit dat met die kleurtjes?

Lieve veranderaarster, graag geen roze en ook niet zo'n onrealistische happy-de-peppy moeder met kind. Dat kleurt niet bij hoe we hier van alles met elkaar delen.

Ely

Ely

28-06-2019 om 16:17

En dan bedoelde ik met wit

Niet eens zozeer alleen de huidskleur maar ook de kleren en de achtergrond, tis allemaal zo miep-kraak imo

Ik had bij de vorige foto juist zo’n heerlijk huishouden-van-Jan-steen gevoel 😎

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.