Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:49

Aanpassingen Ouders Online


Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2019 om 16:24

En die bak Lego wel Alkes?

Ik snap de keuze voor een header met mensen erop wel. Dat verbindt meer.
Wat diversiteit zou dan wel grappig zijn, dat geef ik graag als tip mee.

Ik werk altijd vanuit Recente Inhoud en zie eigenlijk alleen maar een soort roze-rood als kleur. Inderdaad minder contrast, maar daardoor ‘s avonds ook fijner voor mijn ogen.

Verder als ik zie hoe de huisstijl van mij eigen werkgever veranderd is, vermoed ik dat dit soort kleuren de nieuwe stijl zijn. En als “fris” omschreven wordt.

Tja, iets met smaak en twisten... en misschien wenr het nog.

Het baby-roze ga ik eens opzoeken. Wel treffend gekozen vermoed ik....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2019 om 16:28

Niet trouwens

Bij mij zijn die rubrieken een soort van oranje-beige...
Jongvolwassene groen
En peutertijd licht blauw

Iris

Iris

28-06-2019 om 16:54

Suffe foto

Een beetje onrealistische foto. Ik moet het eerste gezin nog tegenkomen dat een jochie van een jaar of 3, 4 heeft en een hagelwitte bank.

Ava

Ava

28-06-2019 om 16:59

Erg druk

en fel voor het oog. En dat leest niet prettig.
Ik snap dat sommige (web)designers heel specifieke meningen hebben over hun product. Dat levert vaak iets op dat niet flexibel is, zoals bijvoorbeeld het dicteren van het font waarin gelezen moet worden. Dat is heel jammer. Het geheel danst voor mijn ogen.

@Emma

@Emma

29-06-2019 om 09:32

Iris

"Een beetje onrealistische foto. Ik moet het eerste gezin nog tegenkomen dat een jochie van een jaar of 3, 4 heeft en een hagelwitte bank."

Er zijn serieus ouders hier op het forum die er een hoop drukte over maken hoor, een huis vol kinderen en een wit vloerkleed/witte bank 😂😂

Ik vind het ook een verschrikkelijke foto. Dan liever die lego, of iets anders met spullen. Een gezin op een foto is al gauw opgelegd standaard, of te divers, nooit neutraal.
De kleuren en letters vind ik erg leuk. Het rood iets te roze, dat dan weer wel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-06-2019 om 10:45

Iris

Komt niet veel voor, klopt. Maar ik ken ze toch wel.
Maar heel eerlijk, die zitten dan niet zo relaxt te stoeien op dit smetteloze bank.

mirreke

mirreke

29-06-2019 om 14:29

Maar gaan we nou serieus

beredeneren of deze foto zou 'kunnen' omdat er best wel mensen zijn met een witte bank? (zelfs al is het voor de grap...?)

Mensen, deze foto kán echt niet. Dit is zo wit, exclusief en gepriviligeerd, dit heeft niets meer te maken met een ouderforum voor alle ouders.

Als je een ouderforum maakt alleen voor 'ons soort' mensen dan zet je zo'n foto in de bovenrand van de website.

Leest de nieuwe eigenaar/redactie/vormgever van hier wel mee eigenlijk?

mail

Ik heb mijn commentaar gemaild naar het aangegeven adres en netjes antwoord gekregen. Niet dat er wat veranderd.

mijk

mijk

29-06-2019 om 14:43

Geen kleurtjes

Alles die roze rode kleur ( niet mooi). Laae rubrieken weer eens doorgeklikt maar geen kleurverschil (mobiel/android)

Erica

Erica

29-06-2019 om 14:54

@mijk

je moet echt draadjes aanklikken. Bijv dat over de derde keer bevallen of 'wanhoop'.

Ik vind de rozerode kleur ook lelijk, net als de knoppen onderaan. De foto vind ik te zoet en de andere kleuren ook vreselijk.

Gelukkig heb ik pubers.

Caesar

Caesar

29-06-2019 om 16:16

Geel!

Nu zie ik opeens weer geel!
Witte letters op een gele achtergrond. Dat is echt niet fijn voor mijn ogen.
Wie zit hier aan de knoppen te draaien? Graag ophouden en overlaten aan iemand met verstand van grafisch ontwerp.

Emmawee

Emmawee

29-06-2019 om 16:41

Ouders van Nu

Was er niet ooit een rel met Ouders van Nu? Het ziet er nu uit alsof Ouders van Nu alsnog gewonnen heeft.

mijk

mijk

29-06-2019 om 20:33

Had ik gedaan

En zag geen kleurtjes. Nu lukt het wel. Mijn hemel.
Dit is echt voorbij smaken verschillen. Onpraktisch onlogisch en erg 1998...

Mijk

Beertje37

Beertje37

29-06-2019 om 22:15

Begint op Viva te lijken

Hoe denkt ouders.nl zich nog te onderscheiden?
Enne: die foto kan echt niet!

Pirata

Pirata

29-06-2019 om 22:49

Geel

Oh gruwel, dat geel doet echt pijn aan de ogen.

wimb

wimb

29-06-2019 om 23:28

Afgrijselijk

De vorige versie was een van de best leesbare sites die ik kende, nu is het een van de slechtste.
Geel op wit lijkt wel een probeersel van een beginner. Ik kan het in elk geval niet lezen. Kleurenblind, bril met -7 en de leeftijd heeft ook al een verkeerde invloed.
Heel erg jammer, doodzonde enzovoort.

En dat plaatje, dat is zo allemachtig stom, lijkt iets uit een ver verleden, stijl 1930 of zoiets.Zo afgrijselijk zoetsappig. Het vorig plaatje was machtig interessant, met alle rommel en die stopcontacten zo dicht bij de vloer.

Afwachten dus. Als het zo blijft kan ik altijd nog met Stylish een beter leesbare versie maken.

wimb

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2019 om 01:12

De foto

De eerste foto die we tegenkomen is van een witte moeder met kind. Was het ook een foute foto met een gekleurde man met kind met beperkingen geweest? We moeten, vind ik, niet meteen op tilt slaan als niet het hele kleurenpalet van de bevolking op een 'omslag'/'cover', van een website staat afgebeeld. Wie weet wordt eens in de zoveel tijd gewisseld, ik weet het niet, maar het zou toch kunnen? Het was misschien wel een beter idee geweest om per rubriek dan ook maar de foto aan te passen en zo dat hele palet mogelijk te maken. Als de kleuren mogen wisselen, waarom de foto dan niet, tenslotte.

mijk

mijk

30-06-2019 om 05:10

Ouders

Als zoekopdracht bij de stockbureaus geeft al een realisitscher beeld van ouderschap
https://www.istockphoto.com/nl/foto/kinderen-uit-de-hand-gm803940992-130447823

Veer

Veer

30-06-2019 om 07:51

Ja Mijk

Dat is het! Haha, alle fotos die ik zag zijn raak!

Niks witte banken en schattig samen kroelen in witte kleertjes....

Rommel in huis, lichte chaos, hard werken, uitputtingsslag, dat is het ouderschap😃 en dat hoe daar mee om te gaan, dat vind je bij ouders online!

Ely

Ely

30-06-2019 om 08:05

Kaaskopje

Zoals eerder gezegd, het gaat niet zozeer om wit alsin blanke huidskleur maar alsin ‘smetteloos en alles-onder-controle’

Lol

'Het was misschien wel een beter idee geweest om per rubriek dan ook maar de foto aan te passen'

Ik heb wel wat ideeen voor de rubriek 'echtscheiding' 😈😈

Ik denk de hele tijd........

Zouden Henk en Justine nog meekijken af en toe? Dat moet toch vreselijk zijn om aan te zien? Die weeïge nietszeggende artikelen die echt nergens over gaan, semi stiekem gesponsord zijn, en vaak ook nog eens bol staan van de stijl- en spelfouten, nu die ultiem foute foto, en dat amateuristische geklooi met kleurtjes die niet leesbaar zijn...

Misschien wil ze wel een nieuw publiek, de nieuwe eigenaar, maar volgens mij is dat dan niet het publiek dat er momenteel echt ‘tussen past’....

Ideetje......een gezellig hoekje ’rode’ site aanhouden voor de ‘oude hap’ en andere liefhebbers, en daarnaast een nieuwe pastelversie van OOL opzetten voor de bezoekers waar de nieuwe eigenaar klaarblijkelijk naar op zoek is?

Ik weet t ook niet anders.....

Ingrid

Saar

Saar

30-06-2019 om 09:01

Ja IngridT

Je zegt helemaal precies wat ik ook steeds denk.

( en zie ik zonet, nadat ik mijn berichtje schreef....)

Onmiddellijk rechts een advertentie verschijnen voor ‘ afscheidskadoos’’...........zou dat een hint zijn? Misschien wil ze ons wel kwijt. Wij zijn de ‘grumpy old women’ (sorry Ad, Caesar) die simpelweg niet in t nieuw, frisse, vlekkeloze marketingconcept passen....

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2019 om 09:52

Ely

Het leek voor mij anders ☺️

Niki73

Niki73

30-06-2019 om 09:53

mailen

Ik vind het ook raar dat Forumbeheer hier niet reageert. Ik heb mijn reactie ook gemaild. Eens afwachten of er antwoord komt.

Verandering roept weerstand op

Los van de verschillende kleurtjes en de suikerzoete foto, gaat het natuurlijk om de inhoud van het forum. En die bevalt me nog steeds. Aan dat vaag rood/roze wen ik wel weer hoor.

Zeetakje

Zeetakje

30-06-2019 om 10:34

Knurf

"Aan dat vaag rood/roze wen ik wel weer hoor."

Ik ook, maar dat geel, beige en appeltjesgroen vind ik echt bijna niet te lezen.

Verder ben ik het erg eens met de stukjes van IngridT. (#83 en #85)

Toekomstige draadjes over kunstgebitten, haat en nijd in verzorgingshuizen, hoortoestellen, ontsporende kleinkinderen en een uitzakkend lichaam kunnen trouwens ook heel interessant zijn.

Desnoods inderdaad in een aparte rubriek voor de oude(re) forummer. Of misschien een andere website. Ouder Online? Met kleuren die bij onze leeftijd passen (grijs of zo?) Een foto van een rollator, een kunstgebit en een paar geraniums erbij en klaar is Kees.

(Die advertentie over afscheidskadoos. 😂) Ik ben 'm nog niet tegengekomen.

Hahahahaha zeetakje.....

Ouder online. Die vind ik echt hilarisch.

Ingrid

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2019 om 11:14

Die nieuwe kleurtjes

Heb ik op zich nog niet zo’n problemen mee.
Alleen zijn de witte teksten in de balken echt niet te lezen bij geel en beige.
Dat zou m.i. beter in zwart uitgevoerd kunnen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.