Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


RosanSe schreef op 26-01-2021 om 19:15:

Hoekhuis: kan het zijn dat er een spraakverwarring is? Dat forumbeheer denkt dat het aan je beeldscherm ligt, maar dat dat niet het geval is?

Vaak ligt dit wel aan het eigen beeldscherm of de eigen instellingen. 

Wat ik me afvraag is of er iemand zijn gezinssamenstelling heeft ingevuld bij je profiel? Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet. Ik vraag me ook af wat het nut ervan is op een forum waarop (bijna) niemand zijn echte naam gebruikt.

Het ligt niet aan mijn beeldscherm of aan mijn instellingen. Het ligt aan een lettertype. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige met dit probleem. Dan houdt het voor mij dus helaas op.

Ik heb inderdaad helemaal geen last van zwevende letters, niet met grijs en niet met zwart. Op mijn grote beeldscherm niet en ook niet op mijn mobiel. Wel naar dat je dat hebt. Ik heb geen oogprobleem maar ben wel kippig, moet dus alles wel lezen met een leesbril. Voldoende licht is niet nodig want dat komt wel uit mijn mobiel/beelscherm.

En voor Schemerlamp, nee ik heb niets ingevuld bij gezinssamenstelling, alleen mijn voor en achternaam staan er (maar dat is niet mijn werkelijke naam)

Hoekhuis schreef op 27-01-2021 om 09:45:

Het ligt niet aan mijn beeldscherm of aan mijn instellingen. Het ligt aan een lettertype. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige met dit probleem. Dan houdt het voor mij dus helaas op.

maar ligt het dan dus aan je ogen?

gr Angela

Angela1967 schreef op 27-01-2021 om 11:30:
Hoekhuis schreef op 27-01-2021 om 09:45:

Het ligt niet aan mijn beeldscherm of aan mijn instellingen. Het ligt aan een lettertype. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige met dit probleem. Dan houdt het voor mij dus helaas op.

maar ligt het dan dus aan je ogen?

gr Angela

Nee, aan de dyslexie. Mijn dochter heeft daar ook last van. 

Hoekhuis

Zomaar uit interesse hoor, welk lettertype gaat bijv. wel goed? Dit is trebuchet geloof ik (ook het standaard lettertype wat op mijn werk gebruikt wordt)

Hoekhuis schreef op 26-01-2021 om 15:53:

@Forumbeheer, ik begrijp niet goed waar de informatie die jullie vragen voor nodig is. Het is het lettertype dat het 'zwemmen' veroorzaakt.

Zulke problemen kunnen door verscheidene dingen veroorzaakt worden, en dat maakt het af en toe moeilijk voor ons om de oorzaak te vinden. Daarom vragen wij (soms) bijvoorbeeld browser informatie te delen zodat we in ieder geval weten in welke browser en op welk apparaat wij moeten testen.

Maar ik heb nu een mogelijke oplossing aangezet op jouw account (dus je moet wel ingelogd zijn), zou je eens kunnen kijken of dit een verschil maakt?

@Forumbeheer, nee ik zie geen verschil.

Mooi, nieuwe knop: " ga naar laatste reactie"!

gr Angela

Even een vraag naar aanleiding van een ander topic. Is of komt er in het forum nog een mogelijk om iemand een persoonlijk bericht te sturen? Zou dat best fijn vinden eigenlijk.

Knutselkei schreef op 22-01-2021 om 18:22:

Wat ik lastig vind is dat de letters zo licht zijn. Voor mijleest dit erg vermoeiend. Hierboven is een stuk tekst geplaatst met een donkerdere tekst en dat leest rustiger.

Weet niet of anderen hier al op hebben gereageerd, maar een tip die mij hielp:

Bij 'Instellingen' (klik op poppetje rechtsboven) kun je 'Gebruik website in hoog contrast modus' aanvinken. Dat maakt de letters zwart, en veel beter leesbaar.

Ik vind het nieuwe forum veel logger en trager in het gebruik en ik vind het heel onhandig dat je berichten geen titel meer mee kan geven. Behalve een openingsbericht dan.

Dank voor de tip van hoog contrast, dat maakt lezen minder vermoeiend. Het roept wel de vraag op waarom het niet gewoon de standaardinstelling is.

Ik zie nu minder pop ups, en het is fijn dat je dingen cursief en vet kan zetten. Maar liever had ik het oude forum terug

Groeten,

Temet

Ik merk dat ik nu al de quote-mogelijkheid beu ben. Lange reacties worden gequote en nog een keer.  De leesbaarheid wordt zo een stuk minder. 

Ik zou het wel fijn vinden als je elkaar privéberichten kunt sturen. 

_Arianna_ schreef op 29-01-2021 om 16:07:

Ik merk dat ik nu al de quote-mogelijkheid beu ben. Lange reacties worden gequote en nog een keer. De leesbaarheid wordt zo een stuk minder.

Ik zou het wel fijn vinden als je elkaar privéberichten kunt sturen.

ja 1 laag quoten is genoeg, je moet eigenlijk niet een quote nog een keer kunnen quoten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.