Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum


Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 10:36

Nieuwe

Na wat stoeien vind ik het toch wel handig, ik heb wel eerst ALLE draadjes die nieuw waren even snel geopend, kostte 5 sec werk zodat ik geen NIEUWE meer heb staan van een maand geleden.

Op de overzichtspagina van alle rubrieken staat NIEUW als er een nieuw draadje is in een bepaalde rubriek. Helaas staat er op de overzichtspagina niet dat er nieuwe reacties zijn in een bepaalde rubriek. Je ziet wel het aantal reacties maar niet NIEUW. Helaas moet je dan dus alle rubrieken aanklikken om te zien of er nieuwe REACTIES zijn in een al lopende draad.

Dat vind ik echt jammer, ik dacht juist dat het nu zo handig is dat je geen rubriek hoeft te openen omdat je al op de overzichtspagina ziet dat er geen nieuwe reacties zijn.

Draadjes op volgorde van binnenkomst laten staan is echt heel onhandig want dan moet je dus telkens alle vragen doorscrollen. Nu zie je meteen of er nieuwe reacties zijn als je een rubriek opent. Dat is wellicht even wennen maar toch echt wel prettiger. Ik zou het wel fijn vinden als je inderdaad in het overzicht per rubriek wel ziet wie een draadje opent. Niet omdat dat bepaalt of ik dat draadje wel of niet ga lezen maar het werkt gewoon lekker in mijn hersenen.

1234 volgende laatste moet ZEKER boven aan elk draadje staan, dat mis ik echt. Je opent een onderwerp/draadje en je wilt meteen naar pagina 3 en dan moet je helemaal naar beneden scrollen!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-09-2013 om 10:43

Dalarna

Zoals Christel het beschrijft begrijp ik het ook. Verder wil ik juist wel de nieuwe berichten bovenaan, ik wil weten of er een nieuwe discussie is waar ik mijn eigenwijze neus in kan steken en niet of een populaire discussie alwéér reacties heeft. Wil je een bepaalde discussie volgen, dan zet je hem in je bibliotheek, dat is nou net zo handig.
Bovendien, als het op volgorde van reacties gaat staan nieuwe berichten dus én verder naar onder -want geen reacties, en je zoekt je ongans, eerst alle populaire discussies doorworstelen voordat je bij of het nieuwe of het draadje komt dat je zoekt.
Van mij mag de naam van het draadje wel iets vetter of groter, dat leest makkelijker.

Christel en Kari

Rosa- heeft ook een testje gedaan op mijn verzoek waarbij ze de naam in haar *profiel* had veranderd naar Merel en daarna in het profiel ook terug naar Rosa-. Beide berichten, hierboven in de draad staan nog onder de naam waarmee gepost is, namelijk Merel en Rosa. Conclusie: als je je nick verandert in je profiel, blijven de oude berichten die je had gepost ook onder de oude nick staan. Ik ga dus binnenkort met een gerust gevoel naar een andere nick.

Wat Justine bedoelt, is dat na een nickwissel in je profiel al je *volgende* berichten onder die nieuwe nick verschijnen, tenzij incidenteel veranderd.

Berber

Berber

08-09-2013 om 11:50

Over nicks gesproken

Ik zou ook heel graag weer gewoon meteen willen zien van wie de berichten zijn. Er zijn inderdaad forummers die ik vaak lees en forummers die ik vaak oversla (om verschillende redenen). Nu moet ik echt eerst alles openen en dan overal langs. Dat duurt me te lang. Even snel een kwartiertje forummen is er zo niet meer bij.

On the bright side: ik vind het er mooi uitzien. Ik mis dat oranje vlak totaal niet.

Forumbeheer OO

Forumbeheer OO

08-09-2013 om 11:58

Rustig rustig

Ik snap de commotie maar al te goed maar weet en ben er zeker van dat de redactie van Ouders Online al jullie op- en aanmerkingen mee zal nemen in een gezamelijk overleg met de ontwikkelaars! Dat zal deze week zijn. Ook wij als forumbeerheerders verzamelen jullie input en leggen die neer bij de juiste mensen dus mensen; geef het heel even de tijd! Dit nieuwe forum staat er welgeteld 3 dagen en het is weekend dus vanaf maandag zal er weer gekeken worden naar wat wel en niet kan. Geloof me als ik zeg dat de redactie van Ouders Online jullie suggesties etc zeer serieus neemt!

Forumbeheer Ouders Online

Kari1

Kari1

08-09-2013 om 12:04

net als berber

Ok, de nickwissel tijdelijk of in profiel snap ik. Maar Genista, waarom ga je van nick veranderen? Laten we dat nou niet gaan doen, iets ouds en vertrouwds mag toch wel blijven??
De vraag over wat het nut is van het profiel staat nog.
Berber, ik ben het helemaal met je eens. Even snel what's new en van wie dan, dat is lastiger geworden. In lange draadjes moet je verplicht naar onderaan de laatste blz. scrollen voor de laatste reactie(s), en onee het is zo hard gegaan dat ik toch nog 1 blz terug moet, of was ik daar nou toch al geweest? Ik zie niet meer snel waar ik gebleven was zeg maar. En de berichten van forummers die de gewoonte hebben om 6 x achter elkaar in 1 draad een reactie te schrijven moet ik nu ook állemaal langs. Ik zou erg blij worden van een inklap-uitklap functie per draad! Dat zou de overzichtelijkheid en hoe en wat je wilt lezen erg ten goede komen.
Kari

Kari1

Kari1

08-09-2013 om 12:20

Dalarna, nieuwe, help?

Dalarna, jij schrijft: "Na wat stoeien vind ik het toch wel handig, ik heb wel eerst ALLE draadjes die nieuw waren even snel geopend, kostte 5 sec werk zodat ik geen NIEUWE meer heb staan van een maand geleden."
Ik wil ook af van al dat ouds dat nu ineens weer nieuw heet. Maar daar kom ik zo te zien alleen af als ik in álle rubrieken álle draadjes een keer open?? Dat zijn er hon-der-den!! Honderden keer 5 seconden, dan zit je wel even... is dat echt wat jij hebt gedaan? Het is ook zo zinloos zonde van mijn tijd want het meeste is idd oud nieuws. Kan dat niet anders?
Kari

kari

Ik heb echt een goede reden om van nick te wisselen. Maar ik blijf gewoon herkenbaar aan stijl en stokpaardjes, net als bijvoorbeeld Dalarna.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 13:33

kari

Ja het zijn er veel maar echt, als je ingelogd ben heb je het daarna zoveel makkelijker.

Verder hoef je niet door een draad te scrollen op zoek naar nieuwe berichten want je kunt gewoon klikken op NIEUW en huppekee je gaat naar het oudste nieuwste bericht wat je nog niet gezien hebt.

Dus altijd inloggen voor je naar het forum komt en 1x even alle NIEUW draadjes aanklikken.

Ik wil nog wel dat je op de algemene forumpagina ook ziet of er nieuwe berichten zijn (er staat een kolom met getallen) en niet alleen of er in een rubriek nieuwe DISCUSSIES zijn. Als dat er is gaat het echt super werken omdat je dus op deze pagina: http://www.ouders.nl/forum meteen ziet of er nieuwe draadjes (discussies) zijn in een rubriek of alleen nieuwe berichten (reacties) en hoef je niet meer alle rubrieken die jou interesseren aan te klikken om te zien of er in een al bestaande discussie/draadje een nieuwe reactie/bericht is.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 13:36

Rosa

"Zoals Christel het beschrijft begrijp ik het ook."

Dat is dus fout, zie Genista, het is al getest en zo werkt het dus niet.

" Verder wil ik juist wel de nieuwe berichten bovenaan, ik wil weten of er een nieuwe discussie is waar ik mijn eigenwijze neus in kan steken en niet of een populaire discussie alwéér reacties heeft. Bovendien, als het op volgorde van reacties gaat staan nieuwe berichten dus én verder naar onder -want geen reacties, en je zoekt je ongans, eerst alle populaire discussies doorworstelen voordat je bij of het nieuwe of het draadje komt dat je zoekt.
"

Als je 1x ALLE nieuwe draadjes hebt aangeklikt is dat probleem er echt niet meer want het is niet zo dat er tientallen draadjes per dag geopend worden. Bij mij werkt het nu heel fijn (helemaal als dat andere probleem van hierboven opgelost is) omdat er maar een paar draadjes zijn met nieuwe reacties. Ik ben echt enthousiast!

nick hopper

nick hopper

08-09-2013 om 13:46

'nieuw' draadjes

Ik heb alle nieuwe draadjes (die eigenlijk oud zijn) weggewerkt, door er met de linkermuisknop op te klikken en ze te openen in een nieuw tabblad. Je krijgt dan een hele rij tabbladen en kan die achter elkaar sluiten. Zo gebeurd.

mix

mix

08-09-2013 om 13:49

nou

ik vind er nog steeds niet veel handigs of overzichtelijks aan. Ik volgde een paar langlopende draadjes en die wil ik bést in een bibliotheek zetten, maar ik kan ze niet meer vinden.
Ik heb geen idee van de titel, de datum en de naam van de topicstarter daar kan ik dus ook niet op zoeken en ik heb geen zin om alle draadjes langs te gaan, veel te veel werk. Van het scrollen word ik ook niet vrolijk.
Wennen is het probleem niet en wil best wachten op verbeteringen, maar ik vond het vorige forum het meest overzichtelijke van alle fora-vormen die ik ken.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 13:49

kan ook

Ik ga dus eerst naar de rubriek, klik op de bovenste nieuwe en ga meteen met het pijltje terug in je browser naar de lijst en naar het volgende draadje. Heen en weer dus.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-09-2013 om 13:51

Dalarna

Ik heb even een half uurtje gezeten en van een paar rubrieken de nieuwe open geklikt. Klik, open, terug, volgende. Op de startpagina blijft echter soms staan dat er nieuwe berichten zijn, terwijl dit niet zo is. Vernieuwen helpt niet.
Ik wil ook niet weten of er nieuwe reacties in zijn algemeenheid zijn. Als ik bijvoorbeeld achter Puberteit 18 zie staan, weet ik nog steeds niet of dat van een draadje is wat ik volg.
Als het openklikken zou werken (wat imo flauwekul is, begin gewoon bij start nieuwe forum op 0) dan ben ik best bereid om alles open te klikken. Maar het voelt zó 1.0 om het op deze manier te moeten doen.
Ik vind het ook lekker als de berichten in volgorde van openen blijven staan omdat ik ongeveer weet waar het staat. Nu raak ik het overzicht kwijt in de brij van berichten. Het leuke van de app vond ik dat je makkelijk naar de goede categorie kon gaan, het bericht kon aanklikken wat ik wilde lezen en als ik terug wilde lezen kon ik omhoog scrollen. Dat werkte echt veel sneller dan dit.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 13:52

mix

Je bent gewoon ingelogd? Als je de rubriek nog weet en er is gepost in de afgelopen twee weken zou het gewoon op de eerste pagina in die rubriek moeten staan, maar blijkbaar is er niet meer in gereageerd de afgelopen dagen.

Zoek als voorbeeld bijvoorbeeld het afvaldraadje in Off Topic op. Dat heet Genante lijven en staat bij mij als negentiende.

Je moet helaas dus 1x alle NIEUWE wegklikken en dan zie je voortaan automatisch of er een nieuwe reactie is sinds jouw vorige keer.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 13:57

rosa

"Ik heb even een half uurtje gezeten en van een paar rubrieken de nieuwe open geklikt. Klik, open, terug, volgende. Op de startpagina blijft echter soms staan dat er nieuwe berichten zijn, terwijl dit niet zo is. Vernieuwen helpt niet."

Dat zijn vaak de discussies/draadjes waar nog geen reacties in zijn geweest. Klik op dat NIEUW op de startpagina en zoek bij de namen van de draadjes naar NIEUW in het lichtgrijs. Of zoek naar draadjes met 0 reacties. Helaas werkt dat zo, het kostte mij ook even tijd.

"Ik wil ook niet weten of er nieuwe reacties in zijn algemeenheid zijn. Als ik bijvoorbeeld achter Puberteit 18 zie staan, weet ik nog steeds niet of dat van een draadje is wat ik volg."

Ja maar als er op de startpagina geen NIEUW zou staan bij reacties weet je helemaal niet of er nieuwe reacties zijn. Als dat verandert is hoef je niet eens meer op de rubriek puberteit te klikken. Als het verandert is en je ziet op de startpagina of er nieuwe discussies zijn en/of nieuwe berichten dan ga je even kijken. Nu moet je altijd kijken en dat is helaas nogal ergerlijk.

"Als het openklikken zou werken (wat imo flauwekul is, begin gewoon bij start nieuwe forum op 0) dan ben ik best bereid om alles open te klikken. Maar het voelt zó 1.0 om het op deze manier te moeten doen."

Ja dat is de fout van de start van het forum, je kunt daar blijven hangen of je er voor 1x doorheen zetten (en dat loonde wel bij mij).

"Ik vind het ook lekker als de berichten in volgorde van openen blijven staan omdat ik ongeveer weet waar het staat. Nu raak ik het overzicht kwijt in de brij van berichten."

Dat komt omdat het nu nog veel berichten LIJKEN. Als je eenmaal alle NIEUWE hebt weggewerkt zie je meteen of er in het draadje wat je interessant vond een nieuw bericht is. Zoals ik al zei, als er elke dag tientallen nieuwe draadjes gestart worden heb je een punt maar dat is natuurlijk niet zo.

mix

mix

08-09-2013 om 14:48

dalarna

ja gewoon ingelogd, ik ben tot maart teruggegaan en kan het niet vinden. Er is vlak voor de verhuizing van het forum nog gepost dus dat kan het helaas niet zijn. De rubriek weet ik wel, maar dat is dan ook alles. Het kan nl. zijn dat het een zogeheten gekaapt draadje is dus ik heb werkelijk geen flauw idee meer. Nouja, gevalletje "jammer", geen halszaak uiteraard, enkel vervelend als een zoemende mug rond je hoofd

Ik vind het ook niet prettig dat al die draadjes weer zichtbaar zijn. Discussie klaar is discussie gesloten wat mij betreft. Ik raak in de war, begin een onderwerp te lezen en denk verrek, dat is al van lang geleden. Zonde van mn tijd.

Wat mij betreft toch richting "het was leuk en tot ziens", maar ik zal nog even afwachten.

lou

lou

08-09-2013 om 15:03

ctrl indrukken

En als je alles snel op 0 wilt hebben houd je ctrl ingedrukt en kun je alle draadjes in 1 rubriek achter elkaar aan klikken

lou

lou

08-09-2013 om 15:09

nog even

Ter aanvulling± je moet dus (ook) de draadjes aanklikken waar die streepjes boven staan(nieuwe berichten), anders komt je niet helemaal op 0 te staan. Ik begin nu blanco en dat is gemakkelijk, dan zie ik meteen of er reacties zijn op welke draad dan ook

Rosa-

Rosa-

08-09-2013 om 15:11

Vertel hoe?

Ctrl ingedrukt houden wanneer??? Vertel dat zou echt heel veel schelen, deel je geheim met ons!!

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 15:28

ctrl

Met ctrl opent het draadje zich in een nieuw tabblad bij mij maar ik zie het voordeel niet. Open gewoon het draadje in het huidige tabblad en zodra die opent kun je op 'pijltje naar links' klikken en het volgende openen.

Rafelkap

Rafelkap

08-09-2013 om 15:29

niet teveel nickwissels graag

niet teveel nickwissels graag. Ik ben daar zeer slecht in. Dalarna; ik heb echt geen flauw idee!
Mij kan het me niet schelen als mijn buurvrouw me herkent

Christel

Christel

08-09-2013 om 15:41

wat misschien ook zou schelen

is als er alleen de discussienaam zou zonder al die andere info zoals wanneer de draad gestart is, de starttijd en hoeveel pagina's er zijn (pagina 1,2,3,... laatste). Het leest heel onrustig.

Misschien zou dan nieuwste reactie veranderd moet worden in "vandaag", "1 dag geleden" enz. Ik vind die datum zo onhandig, ik weet niet eens welke datum het vandaag is.

Rosa-

Rosa-

08-09-2013 om 16:00

Helaas pindakaas

Ik krijg de rubrieken niet op 0. Ook niet met openen en dan pijltje links.

Rosa-

Christel

Christel

08-09-2013 om 16:32

Rosa-

Ik heb daar ook mee zitten tobben, maar volgens mij heb ik 'm door. Je opent bijvoorbeeld algemeen, dan zie je in het rood staan dat er 3 nieuwe reacties zijn. Dat open je, dan kom je bij een nieuw bericht en dan scroll je naar boven en daar zie je dan home -> forum -> algemeen ouderschap -> draadnaam. Je klikt dan op algemeen ouderschap en voila, je hebt geen nieuwe reactie meer onder die bewuste draad. Het is wel even een werk hoor, die 5 seconden waar Dalarna het geloof ik over had moet je met heel veel vermenigvuldigen. Maar dan zijn ze wel weg.

Je moet niet vergeten ook nieuwe discussies aan te klikken, die nog 0 reacties hebben dus.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 16:42

Christel

Je gaat fout met het scrollen, dat hoeft helemaal niet. Klik op de discussie en ga met het pijltje naar links weer terug naar de lijst. Volgens mij kan ik het al in drie seconden. Je klikt dus alleen daar waar NIEUW staat in de rubriek algemeen, dus onder de kolom berichten.

Maylise

Maylise

08-09-2013 om 16:44

Nieuwe forum

Op zich vind ik het allemaal wel prima werken. Ik vind het wel fijn dat je meerdere reacties kan zijn als je reageert en dat niet meer elke reactie apart hoeft te selecteren maar gewoon een hele rij achter elkaar kan zien.
Wat ik wel wat jammer vindt is dat er geen echte functionele verbeteringen lijken te zijn. Zoals bijvoorbeeld een edit mogelijkheid (heel graag), de mogelijkheid om in italics te schrijven en om berichten waar je op reageert direct te quoten. Ik had het persoonlijk ook wel handig gevonden als je afbeeldingen kon plakken maar ik weet dat veel andere schrijvers daar helemaal niet op zitten te wachten. Dat vind ik verder ook niet zo relevant. Maar een edit mogelijkheid en de gelegenheid om te quoten had ik wel fijn gevonden.
Wel goed dat je nog steeds makkelijk bij elk bericht je nick kan wijzigen en je dus niet een tweede account hoeft aan te maken als je even onder een andere naam wil reageren.

Kari1

Kari1

08-09-2013 om 16:49

ja, dank je lou!

Dat scheelt veel tijd, je hoeft dan niet telkens met de backspacepijl terug naar het overzicht van de rubriek en dan naar het volgende draadje.
Bij mij gaat het zo: open een rubriek, b.v. huis/tuin/keuken. Houdt de ctrl-knop ingedrukt en klik met de muis een voor een de draadjes aan waar "x nieuwe" bij staat. Gewoon klik-klik-klik. Ze worden dan paars en dan ben je de die nieuw-berichten kwijt.
Kari

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 17:54

Kari (snelste manier om nieuwe draadjes weg te werken)

Bij jou openen ze dan niet in een ander tabblad? Op zich is dat natuurlijk wel een goed punt omdat je in 1 keer alle tabbladen kan sluiten door je venster te sluiten. Dan is het inderdaad sneller!

Dus de snelste manier om nieuwe draadjes te 'verouderen' is de ctrl knop ingedrukt houden en heel snel op alle NIEUW te klikken en draadjes te openen. Daarna hele venster uit zetten

Merel

Merel

08-09-2013 om 18:04

jammer

Ik vind het tot nu toe helemaal niets dit nieuwe forum. Ben al een paar keer wezen kijken om binnen 5 minuten sjacherijnig af te sluiten. Jammer, ik ben denk ik niet zo flexibel als ik dacht, dus ik stop hiermee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.