Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum


Rosa-

Rosa-

07-09-2013 om 22:32

Ik ga het wel even proberen

In deze draad of in een andere? Of beiden?

Rosa-

Probeer

Probeer

07-09-2013 om 22:33

Bij deze

In deze draad geprobeerd

Rosa-

Rosa-

Rosa-

07-09-2013 om 22:34

Gelukt qua nickwissel in deze draad nu even ander rubriekje

Euh in gezondheid?

Genista de Antiquiteit

Genista de Antiquiteit

07-09-2013 om 22:36

Rosa

Maar waar heb je die nick nu precies aangepast? In je profiel of in je reactieveld? Want het gaat alleen maar om die definitieve, via je profiel dus. Als dan boven al je oude berichten ook die nieuwe nick verschijnt, schiet je je doel voorbij. Incidenteel, zoals vroeger, kan gewoon nog.

Tink

Tink

07-09-2013 om 22:36

Rosa

Genista bedoelt: wat gebeurt er als je je naam verandert in je PROFIEL. Dus niet hier in het reactieveld.

Rosa-

Rosa-

07-09-2013 om 22:37

Gelukt

In gezondheid heb ik een nieuwe draad opgestart met de nick probeersel en voila, gewoon dus je nick veranderen in het vakje waar je naam staat.

Tink

Tink

07-09-2013 om 22:37

oh sorry

Tegelijk zitten tikken met Genista

ah...

Je nick is nu kennelik ook aan een maximaal aantal karakts gebonden is. Hierboven luidde mijn nick voluit Genista de Antiquiteit

nee Rosa, dat bedoel ik niet

Ik bedoel echt definitief van nick veranderen, niet één draad opstarten of onder gelegenheidsnick reageren.

Rosa-

Rosa-

07-09-2013 om 22:39

Ga ik ook gelijk proberen hier (wat genista zegt)

Tot zo

Merel

Merel

07-09-2013 om 22:42

Zoooo

Ik heb mn naam nu veranderd in mn profiel, was dat je vraag?

Rosa-

Rosa-

Rosa-

07-09-2013 om 22:47

En weer terug naar mijn eigen ik

daar ben ik weer

dat was mijn vraag inderdaad

Kennelijk gaat het goed. Dank voor je test!

Rosa-

Rosa-

07-09-2013 om 23:02

Graag gedaan, mijn naam bleef in O&S gewoon staan toen ik in mn profiel een andere nick aanmaakte

Forumredactie OO

Forumredactie OO

07-09-2013 om 23:46

nick veranderen

Als iemand in een specifiek bericht de nick veranderd heeft, dan blijft die daar altijd staan. Maar als je gewoon post en je nick gebruikt die in je profiel staat, dan wijzigt je nick in al die berichten mee als je in je profiel je nick verandert.

Is dat zo duidelijk?

Justine

nick hopper

nick hopper

08-09-2013 om 00:02

profiel leeglaten

Ik wissel vaak van nicks. Omdat ik me daar vroeger altijd vaak mee vergiste, heb ik op aanraden van ene P, het vakje in mijn profiel, leeg gemaakt. Als ik nu wil posten, zie ik bij reactie toevoegen een leeg vakje en daar schrijf ik dan de nick die ik op dat moment wens te gebruiken.
Het gaat alleen nog weleens mis, met de regel dat je maar een nick per draadje mag gebruiken. Daar heb ik me weleens mee vergist, maar dat went ook weer.

Justine

Dat bedoelde ik niet, maar gelukkig heeft Rosa intussen de vraag beantwoord. Toch dank voor de reactie.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-09-2013 om 00:20

Forumredactie, snaphet nog steeds niet.

Is het zo dat als je je nick van je profiel verandert ook in de oude berichten je nick verandert? Dus net als bij Facebook je profielfoto?
Eigenlijk ben ik blondt .

Daantje50+

Daantje50+

08-09-2013 om 00:22

Verzoek aan OO Forum Redactie

Kunnen de knoppen eerste vorige met de paginanummers naar boven geplaatst worden? In mijn browser (Chrome) zie ik bar weinig knoppen waarmee ik de berichten handig kan sorteren. Dit zou al erg helpen.

Rosa van der Zanden

Je naamgenoot Rosa- heeft het antwoord hierboven gegeven: nee, dat verandert niet mee. Ze heeft in haar profiel de naam Merel ingevoerd, daarmee een bericht geplaatst en vervolgens haar nick weer naar Rosa- veranderd. Beide staat er zoals het er staat. Waar je ooit mee postte, blijft zo. Ik ben in dit opzicht gerustgesteld.

Kari1

Kari1

08-09-2013 om 08:51

nickwissel, ik snap het nog niet

"Maar als je gewoon post en je nick gebruikt die in je profiel staat, dan wijzigt je nick in al die berichten mee als je in je profiel je nick verandert."
Ik begrijp het niet. Je hebt een nick in je profiel. Als je die verandert, dan wijzigt je nick in al DIE (?) berichten mee? Wat zijn al die berichten? Als er met "die" bedoeld wordt alle berichten die je ná je profiel-nickwijziging maakt, dan ben ik gerustgesteld.

En wat is nu precies het doel van het profiel, wie doet er wat met de info hoeveel kinderen iemand heeft?
Kari

Berber

Berber

08-09-2013 om 09:01

Niet erg overzichtelijk

Ik ben al een paar dagen aan het stoeien maar mijn conclusie is dat ik het nieuwe forum traag en onoverzichtelijk vind. Ik wil gewoon even snel alle nieuwe berichten van een dag scannen en daar snel uitfilteren wat ik wil lezen en wat niet. Snel dus. Dat lukt niet. Het is dikke brij geworden. Geen vooruitgang. Jammer. Ik vermoed dat ik hier veel minder vaak zal komen/reageren dan op het oude forum.

Akelei

Akelei

08-09-2013 om 09:16

draadjes op volgorde van binnenkomst

Zou ook hééél graag zien dat draadjes op volgorde van binnenkomst blijven staan. Ben nogal visueel ingesteld geloof ik, en onthoud wel dat dat éne interessante draadje over (noem maar wat) "sokken in de was" ongeveer ergens tussen het draadje over "laatjes" en dat over "de cake Herman" stond, zonder dat ik de exacte titels onthoud. Nu staan bijna-verlaten-draadjes waar toevallig één nieuwe reactie op kwam opeens helemaal bovenaan en verstoren m'n overzicht...

Lekker leesbaar lettertype trouwens, ben gek op schreefloos! Layout gaat ook prima samen met inzoomen. Achtergrond zou wat mij betreft een kleurtje mogen hebben, vind het niet zo prettig om tegen een "witte lamp" (=wit beeldscherm) in te moeten kijken.

Biene M.

Biene M.

08-09-2013 om 09:31

Niet op volgorde van binnenkomst

Aangezien je nu niet meer kunt instellen of je alleen de berichten van de laatste paar dagen wilt zien, is het niet handig om de berichten op volgorde van binnenkomst weer te geven. Dan moet je langs allerlei inactieve onderwerpen scrollen om een nieuwer of ouder bericht te zien waar wel op gereageerd wordt.

Biene M.

Biene M.

08-09-2013 om 09:32

Dit is een test

Even kijken of er minder wit onder mijn bericht komt als ik het vakje kleiner maak.

Biene M.

Biene M.

08-09-2013 om 09:32

Niet dus

Sorry van het wit

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-09-2013 om 09:46

Genista

Mijn naamgenoot heeft volgens mij een tijdelijke nickwissel gedaan. Dan blijft je oude nick bij je oude berichten staan. Maar als je nu een nieuwe nick wil, wat dan?

Christel

Christel

08-09-2013 om 10:11

Als ik het goed begrijp

heet ik nu Christel in mijn profiel. Bij allle berichten die ik post heet ik zo. Als ik in mijn profiel de naam Christel nu verander in broodplank dan worden alle oude Christels vervangen door broodplank.

Als dat inderdaad zo is dan gaat toch niemand zijn/haar profiel aanpassen. Ik ben recent van nick veranderd, de jongste ging naar school en binnen no-time kwam er een moeder naar me toe die me vroeg of ik OOL kende. Wat bleek, ik had iets grappigs verteld over mijn kersverse kleuter, maar ook op OOL gezet, de link was snel gelegd. Nu waarschijnlijk weer, haha, moet ik toch weer wisselen.

dc

dc

08-09-2013 om 10:14

andersom

Ik zou willen dat de eerste reactie die je ziet de laatst geplaatste is, en je naar de laatste pagina moet om de eerste te lezen. Voor mij voelt het nu verkeerd om.

Dalarna

Dalarna

08-09-2013 om 10:32

Christel

Nee, wat jij zegt is echt niet zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.