Relaties Relaties

Relaties

+ Brunette +

+ Brunette +

30-03-2011 om 17:09

Aan degenen die een relatie met een gebonden man hebben of hadden.

Trouwe lezers weten hoe ik denk over de verhouding met mijn minnaar (eind 2009 verbroken) en hoe je hem uit je hoofd kan proberen te zetten. Oh, wat hielden we van elkaar maar niet heus. Ja, zelf werd ik verliefd maar ex-minnaar was hoofdzakelijk op seks belust. Ik ben er gisteren achter gekomen dat hij me op het hoogtepunt van zijn relatie met een ander heeft proberen te bedriegen. Diegene ging er niet op in (heel verstandig van haar), zijn insteek was hetzelfde als bij mij: ingedut huwelijk, slechte seks. Let wel, dat was toen hij zeer regelmatig bij mij langskwam en hij over zijn seksleven niet te klagen had, er was in die tijd zelfs sprake van een opleving van het seksleven met zijn vrouw. Maanden later, in de nadagen van de verhouding, stuurde minnaar een foto van een zogenaamde net opgedoken nieuwe scharrel, waarschijnlijk om me jaloers te maken toen ik de verhouding met hem wilde verbreken. Jezus, wat heeft die man me gemeen zitten manipuleren, constant achter me aanzitten met attenties en aandacht, me me de liefde verklaren, diepe gesprekken over hoe het met ons moest, en dat om zijn seksspeeltje niet kwijt te raken, ik had zijn bedrog echt niet door en de manier waarop hij met me omging gaf er ook geen aanleiding toe want ik had de indruk dat hij elke vrije minuut bij mij was.

Ik ben al lang en breed over hem heen dus ik voelde in eerste instantie geen teleurstelling of woede maar later wel, mijn recente relatie is mede stukgelopen vanwege dik een jaar welles-nietes-discussie over de bedoelingen van die vent: "hij wilde je alleen maar om de seks" versus "nee, echt, er was veel meer tussen ons" (ja, leugens).

Wat ik maar zeggen wilde: wie het moeilijk vindt een (ex)minnaar los te laten moet bedenken dat een kerel die in staat is zijn vrouw te bedriegen tot álles in staat is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

30-03-2011 om 17:34

Mánnen..

Allemachtig ja je hebt gelijk. Dus dan heeft een man een verhouding en zelfs die andere vrouw bedriegt ie. Hoe verzin je het. Wat een droeftoeter zeg. Nou, zegt het voort zegt het voort he. Opdat we er allemaan gewoon niet meer intrappen.

Overigens wel jammer dat je hem zoveel credits hebt gegeven tijdens je latere relatie. Spijtig ook. Is het nog te herstellen? Had je vriend toch gelijk, vind ie vast leuk!

Maxime.M

Maxime.M

30-03-2011 om 18:55

Holiday

wat een grappig woord zeg "droeftoeter" hihi kende 'm niet, maar hij is leuk! Er is hier ergens een draadje met mooie woorden, daar past ie wel bij.

Vic

Vic

30-03-2011 om 20:06

Argument?

Is dit nu een argument voor je om je meest recente ex weer terug te nemen? Die heeft natuurlijk ook zijn minder leuke eigenschappen (om maar even een understatement te gebruiken). Dat je een keer een opmerking maakt over een foute ex van je vriendin is tot daar aan toe, maar een jaar lang strijd voeren, met schreeuwen en kwetsende opmerkingen, om je gelijk te halen getuigt natuurlijk niet van respect en/of liefde.
Ik denk ook niet dat alle vreemdgaande mannen en vrouwen nietsontziende ratten zijn, maar dat is weer een heel andere discussie.

Naar nieuws

Wat een naar nieuws Brunette! Je hebt veel van die man gehouden en dan komt dat bijzonder hard aan. Maar ik ben het niet met je laatste zin eens. Simpelweg omdat ik zelf aan de bedrieg-kant heb gestaan en dat wil niet zeggen dat je dan tot alles in staat bent, dat is geen automatisme. Een goede vriendin van me schildert mijn ex-lief ook zo af als jouw recente relatie en ik verdedig hem ook....

+ Brunette +

+ Brunette +

30-03-2011 om 23:24

We houden nog steeds van elkaar.

Ach, Nonima, natuurlijk is niet elke buitenechtelijke verhouding hetzelfde, maar ik bedoel ermee dat de dingen niet altijd zijn zoals ze lijken. Ik bedoelde het als peptalk voor degenen die vastzitten in een (voormalige) verhouding.

En ja, Vic, we gaan het weer proberen. En passant hebben we een aantal andere telkens terugkerende conflicten uitgepraat, dit keer eindelijk eens als twee volwassen mensen in plaats van kinderen die met modder gooien. Hij gaat snel over de rooie en verzandt dan vaak in akelige scheldwoorden (waar hij later best spijt van heeft) maar ik ben ook niet mals hoor, is koud sarcasme zoveel verheffender dan loos geschreew?

*bella*

*bella*

31-03-2011 om 09:31

Snap het niet zo

Ik zal wel heel erg naief zijn, maar dit soort dingen moet je toch wéten? Een gebonden man is een gebonden man. Ik zal niet zeggen dat het mij nooit zal gaan overkomen, ik zeg nooit nooit. Maar ik hoop dat ik nooit verbaasd zal zijn als een ontrouwe man later ontrouw blijkt te zijn.

Pluk53

Pluk53

31-03-2011 om 10:41

Snap het niet zo2

liefde(?) maakt blind, en de hormonen spelen daarbij een sleutelrol. Maar iemand die vreemdgaat is en blijft een (egoistische) bedrieger. Dus weet je bij voorbaat wat voor vlees je in de kuip hebt.

leuke meid

leuke meid

31-03-2011 om 11:20

Is het liefde die blind maakt?

Als je verliefd bent versmalt je blik zich tot die ene. Je waarnemingsvermogen ten opzichte van die persoon neemt enorme proporties aan. Nauwgezet registreer je zoveel mogelijk van zijn/haar doen en laten.

Wat je met de verkregen informatie doet, hangt af van je persoon en je levenssituatie: hoe nuchter/verstandelijk je omgaat met gevoelens; hoeveel eigenwaarde je hebt en waar je die aan ontleent; de mate waarin je op zoek bent naar een liefdespartner, etc.

Iedereen weet wel dat angst een slechte raadgever is. Maar in de liefde slaat de wanhoop zo gemakkelijk toe!

A

A

31-03-2011 om 14:28

Brunette...

...volgens mij ben je nog steeds zowat dagelijks met die ex in gedachte, ik denk dat je zowat evenveel (of meer) over hem schrijft als over je 'huidige' vriend...
zou je wel echt over hem heen zijn ??

Vic

Vic

31-03-2011 om 15:06

Tja

Nou ja, ik hoop voor je dat het gaat zoals je wilt, ook met de therapie.

+ Brunette +

+ Brunette +

31-03-2011 om 23:27

Nonima

Nee, ik vond het helemaal geen naar nieuws, ik zat toch altijd al met mijn geweten in de knoop over die affaire, alleen mijn visie is veranderd: in plaats van liefde was het dus lust en ik ben erin getuind. Geeft niet, kan gebeuren.

+ Brunette +

+ Brunette +

31-03-2011 om 23:29

Bella

Ik was dan ook inderdaad niet verbaasd dat ik het verhaal hoorde. Verrast, dat wel, maar ik kan hem nu afserveren als klootzak, de mooie herinneringen komen in een ander daglicht te staan maar gelukkig heb ik allang geen relatie meer met die man.

+ Brunette +

+ Brunette +

31-03-2011 om 23:36

Ik was er al bang voor dat iemand dit op een dag zou zeggen, psychologie van de koude grond. Het was een hele rare tijd, die hele verhouding, ik raad het iedereen af om met een gebonden iemand in zee te gaan. Mag dat? Als ik erover schrijf gaat het niet om die kerel op zich maar om de schade die een dergelijke verhouding kan opleveren, ik wil graag anderen helpen die door iets vergelijkbaars heen gaan. Een ex-roker die een boek schrijft over hoe je van het roken afkomt, is die eigenlijk stiekem ook nog nicotineverslaafd? Enfin, ik houd mijn mond voortaan, iedereen moet het zelf ook maar uitoeken.

+ Brunette +

+ Brunette +

31-03-2011 om 23:45

Het laatste dat ik erover zeggen wil.

Als ik over mijn ervaringen met die minnaar vertel is dat niet omdat ik uit wil huilen maar om mijn adviezen geloofwaardiger te laten overkomen (ervaringsdeskundige). Mijn verhaal is voor de Martine´s en Toosjes onder ons. Op allerlei websites en fora is te lezen hoe getrouwde mannen hun minnares manipuleren en wat voor smoesjes ze allemaal ophangen. Net als alle andere minnaressen dacht ook ik altijd: "Ja, maar mijn minnaar is ánders." Ik ben er nu van overtuigd, het gaat zulke kerels puur om de seks. Natuurlijk voel je ook sympathie voor zo´n vrouw en gaat geen felle, confronterende gesprekken met haar aan over welk onderwerp dan ook, want dan zou ze er weleens vandoor kunnen gaan.

Brunette i hear you!

Ik heb een zelfde ervaring. Getrouwde man die mij uitgebreid het hof maakte. Ongelukkig huwelijk, ik was zijn grote liefde etc. etc. O wat was ik gestreeld in mijn ego. Tijdelijk doof en blind voor alle rede ben ik op zijn avances ingegaan. Gelukkig na een week of 3 bemoeide zich een anoniem persoon met onze affaire. Mij waarschuwend en voorspellend hoe onze verhouding zou verlopen en hoe hij dramatisch hij zich zou gaan gedragen. Ook heeft deze persoon zijn vrouw geinformeerd. Ik heb de relatie beeindigd, maar hij liet niet los en bleef bidden, smeken en huilen. Ondertussen had hij ook zijn vrouw gezegd dat hij de liefde van zijn leven had ontmoet. Het werd me allemaal te gortig en ik heb toen zelf contact opgenomen met zijn vrouw. We zijn uiteindelijk zelfs bevriend geraakt.

Vorig jaar heeft mijnheer een nieuwe poging ondernomen, maar die heeft geleid tot een officieel schrijven van mij dat hij me met rust moet laten. Toen heeft hij zijn pijlen gericht op zijn vrouw, en haar gebombardeerd met liefdebetuigingen die hij volgens ons met copy-paste heeft geproduceerd.

De anonieme persoon heeft waarschijnlijk precies hetzelfde meegemaakt. Zijn (aanstaande ex-)vrouw en ik leunen achterover en wachten af wanneer hij een volgend slachtoffer vindt.

Maar dit soort mannen zijn inderdaad heel overtuigend Brunette, en wij trappen er schijnbaar makkelijk in.

Dit is voor mij ook de laatste keer dat ik erover schrijf.

Fély

Pluk53

Pluk53

01-04-2011 om 11:46

Jammer, fély en brunette

ik houd wel van die soaps met voorspelbare afloop ). Ik zie dan direct Carrie van "Sex and the City" voor me die haar vriendin weer capittelt met "I told you so"

Pluk53 (o.t)

Welke aflevering, welke vriendin?

Pluk53

Pluk53

01-04-2011 om 12:30

(ot) frenemies

seizoen 3, aflevering 16 (46ste in totaal). Carrie tegen Miranda.

Aha (weer on topic)

Ik weet niet of ik naar een vriendin had geluisterd. Niemand in mijn omgeving wist er trouwens van. Het was juist die mijnheer of mevrouw "X" die mij wakker schudde met haar of zijn glasheldere voorspellingen. Zoals gezegd ik dacht 3 weken lang echt dat ik de vrouw van zijn leven was. En ik heb dezelfde haarkleur als Brunette.

Pluk53

Pluk53

01-04-2011 om 13:45

Satc

Miranda had ook niet naar Carrie geluisterd. Vandaar het "I told you so".
Vandaar dat dit soort onderwerpen zo'n "geef me de bak met chips eens aan" gehalte hebben. Voor de toeschouwers ontrolt het drama zich volgens een vast stramien.
Ik vind tennis ook altijd een veel makkelijker spelletje als ik naar een wedstrijd kijk ipv dat ik zelf op de baan sta .

Chips

Dat heeft X waarschijnlijk ook gedaan toen hij/zij gadesloeg. Zijn vrouw en ik vermoeden dat het een zij is die er voor mij ook is ingetrapt. (Maar dat is m.i. onmogelijk want ik was toch zijn Grote Liefde

A

A

01-04-2011 om 14:37

Brunette (verslavend)

Yep,daar zeg je zoiets, een verslaafde blijft ook vaak na zijn ontwenning tot in het oneindige doorpraten over zijn 'overwonnen' verslaving, zo is er bvb de AA voor (ex)-alcoholisten, ze blijven zichzelf wel alcoholist noemen, gaan jaren door met vergaderen erover, en er is ook echt meer risico te hervallen wanneer ze niet meer naar vergaderingen gaan en 'denken' het overwonnen te hebben. Maar het is ook wel zo dat zij als ervaringsdeskundigen betere hulpverleners hierin zijn als 'leken'

*bella*

*bella*

02-04-2011 om 00:28

Websites en fora?

Sorry Brunette, ik raak je helemaal kwijt. Je hebt toch geen fora nodig om te weten dat een ontrouwe man DUS niet te vertrouwen is? Dit is niet zozeer kritiek, maar oprechte interesse, (vraag me zoals wel vaker af hoe ik zo wereldvreemd kan zijn) kan er gewoon niet bij, snap het echt niet. Wat ervaren vrouwen als jij dan? Want ik geloof je gelijk dat je niet de enige bent.

*bella*

*bella*

02-04-2011 om 00:33

Niet klaar

Te laat weer dus, was nog helemaal niet klaar.
Maar vraga me dan dus echt af of jullie jezelf zo anders zien als de partner van betreffende man. Ben geen ervaringsdeskundige, dus kan misschien niet goed meepraten, maar kan me niet voorstellen dat ik me niet ook in haar zou verplaatsen. Of denken jullie echt, arme man met zo'n vrouw? (heb weleens zo'n gladde man een vriendin van me zien versieren, gelijk als iemand begint te klagen over zijn partner haak ik gelijk af, persoon is dan voor mij afgeserveerd, maar vriendin van me voelde zich toch best gevleid)

Primavera

Primavera

02-04-2011 om 01:05

Don giovanni en casanova

Je hebt Don Giovanni en Casanova. Beide proberen een psychische leegte in hun bestaan op te vullen door met mooie praatjes en (goed) toneelspel een vrouw te veroveren.
De Don Giovannies proberen alleen zoveel mogelijk vrouwen in bed te krijgen en daar prikken de meeste vrouwen, als ze niet erg naief of onervaren zijn wel doorheen.
De casanovas zijn echter een ander verhaal, dat zijn mannen die het niet kunnen laten om met iedere vrouw die hun interesse wekt een relatie aan te gaan om vervolgens weer af te haken zodra deze meer van hen vraagt.
En natuurlijk maakt liefde blind. Een verliefde vrouw wil gewoon graag geloven in wat hen door hun minnaar verteld wordt. Hun ontrouwe minnaar is niet echt niet te vertrouwen, welnee, hij is alleen maar ontrouw speciaal voor hen, 'de liefde van zijn leven', die hij helaas te laat tegengekomen is en het komt natuurlijk omdat die saaie muts/ feeks / kille ijskoninging ( doorhalen wat niet van toepassing is) thuis hem niet wil geven wat hij verdiend.
Pas als Casanova het hele toneelstuk weer met een andere vrouw overdoet gaan de ogen open dat het toch niet speciaal voor hen was, maar een gewoonte van hem is.

Ik vind het juist simpathiek van Brunette

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

*bella*

*bella*

04-04-2011 om 21:02

Heuh?

Primavera, ik snap je niet. Juist je stukje is toch overbekend? Of *weet* jij dit nu ook pas door ervaring?
Nogmaals, niet vervelend bedoeld maar oprecht nieuwsgierig. Ik vind het niet sympathiek dan wel onsympathiek van Brunette, ben alleen verbaasd.

+ Brunette +

+ Brunette +

08-04-2011 om 23:50

Bella

De mijne was een Casanova, een hele gewiekste. Maar dat zullen de meesten wel zijn, gezien het aantal heus niet al te domme vrouwen dat in dit soort praatjes trapt. Dat is het rare: je weet dat er iets helemaal niet klopt, je hebt alle smoesjes al eens ergens gehoord of gelezen, maar toch denk je dat je eigen situatie een uitzondering is. De leugen waar ik achteraf heel toevallig achter kwam was alleen maar een bevestiging van dat ik er goed aan heb gedaan met hem te kappen. Beetje mosterd na de maaltijd en ook zinloos om het op het forum te gooien want degenen voor wie de posting bedoeld was zitten vast nog in het stadium van "maar mijn getrouwde minnaar is niet zoals al die anderen".

Brunette, je laatste zin

Dus is je posting sowieso zinloos. Want jouw verhaal is treurig, maar degenen met roze zand in de ogen hebben toch een heeeel ander soort getrouwd man

Brunette (o.t.)

Hoe is het met je? En je relatie?

Fély

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 17:52

Fély (o.t.)

Met mij gaat het niet slecht, heb tijdelijk werk (zeker wel gemerkt dat ik opeens een stuk minder op het forum zat). Had geld nodig maar de afleiding doet me ook goed. Relatie zit in de veto-fase: óf in therapie óf ik maak het uit als mijn geduld op is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.