Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Affaire, kan dit ooit wat worden


GekkeHenkie100 schreef op 19-02-2024 om 18:40:

[..]

Dat hebben wij ons ook geregeld afgevraagd 😁. Voor ons gold dat er iets nodig was. Maar dat hadden ook heel veel andere dingen kunnen zijn. Een crisis (burn-out, verslaving, ontslag, verliefdheid zonder ontrouw, etc), maar ook een rigoureuze verandering als verhuizing of nieuwe baan. Gevoelsmatig had dat mijn voorkeur gehad.

Wij hebben er verdriet van dat we nu pas echt ontdekken wat hechting is, hoe patronen doorwerken, etc. Ik geloof dat we dat echt zonder crisis hadden kunnen leren. En dan onze eigen behoeften beter kunnen zien, signalen bij de ander kunnen herkennen en weten hoe erop te reageren.


Maar wat niet helpt: dat ons sprookjes worden voorgehouden. Letterlijk via Disney- en Hollywood films, via social media, tijdschriften, fora. Waarin ons wordt voorgehouden dat er die ene ware is, dat liefde altijd spannend en geweldig is, dat het leven genieten is (in ieder geval bij anderen die het beter hebben getroffen dan wij). En: dat je daar zelf niets voor hoeft te doen. En als het vastloopt stop je ermee, zoek je een ander, al dan niet voor erbij. Be my guest, maar ik geloof dat je hier niet gelukkig van wordt als onderliggende issues niet aangepakt worden.

Dank je voor je antwoord. 

Ik persoonlijk denk dat wij dit niveau nooit bereikt zouden hebben zonder dat dit gebeurd zou zijn. En dan kijk met name naar mijn eigen persoonlijke groei. Het beter leren kennen van mezelf en hoe ik in het leven wil staan. Maar dan ook echt de wil om bepaalde issues aan te pakken. Dat had ik me nooit gerealisserd zonder dit trauma. Wat voor impact bepaalde patronen op mijn leven had en hoe ik daar in beperkt werd. En dan zeker ook bepaalde patronen die ik mezelf aangeleerd had vanuit mijn jeugd.

Maar ook de verbinding tussen ons. Herkenning waarneer ik meteen de verbinding uitga..en partner ook. Elkaar daar meteen op aanspreken . Dit zou vroeger nooit mogelijk geweest zijn. Die verbinding zou nooit tot dit niveau gekomen zijn ondanks alle moeilijke momenten , pijn en verdriet. Daarnaast ook veel geluk, liefde.

Maar goed...dit is even off topic en niet gerelateerd aan het onderwerp van TO

Wat mooi dat je dit kunt zeggen! 

Ik herken ook dat deze verdieping zonder crisis niet geweest was. En toch voel ik weerstand om te zeggen ‘het was het waard’. Dat is niet wat jij zegt, maar dat is waarom ik de vraag die je stelde best lastig vond om te beantwoorden. Het is voor mij de winst in het verlies. Wat dus betekent dat ik het verlies voel en tegelijk echt dankbaar ben voor wat er uit is voortgekomen.

GekkeHenkie100 schreef op 26-02-2024 om 12:47:

Wat mooi dat je dit kunt zeggen!

Ik herken ook dat deze verdieping zonder crisis niet geweest was. En toch voel ik weerstand om te zeggen ‘het was het waard’. Dat is niet wat jij zegt, maar dat is waarom ik de vraag die je stelde best lastig vond om te beantwoorden. Het is voor mij de winst in het verlies. Wat dus betekent dat ik het verlies voel en tegelijk echt dankbaar ben voor wat er uit is voortgekomen.

Ik geef eerlijk toe dat het een lastige is maar puur sec gezien is het toch wat het is. Vooral voor je ego wil je dat gewoon niet toegeven. Echt...was dit er nu echt voor nodig..

Dat wij samen verder gingen heb ik wel gezegd dat ik mijn trots niet moest laten spreken. Dat moest echt aan de kant gezet worden anders had het niet gelukt om samen verder te gaan. Daardoor kan ik dit nu ook gewoon erkennen. Ik had een shock nodig om issues aan te pakken. Dat mijn gevoel weer ging spreken en dat ik überhaupt weer ging voelen. Ongeacht of wij wel of niet samen verder gingen.

Forever53 schreef op 27-02-2024 om 09:55:

[..]

Dat wij samen verder gingen heb ik wel gezegd dat ik mijn trots niet moest laten spreken. Dat moest echt aan de kant gezet worden anders had het niet gelukt om samen verder te gaan. Daardoor kan ik dit nu ook gewoon erkennen. Ik had een shock nodig om issues aan te pakken. Dat mijn gevoel weer ging spreken en dat ik überhaupt weer ging voelen. Ongeacht of wij wel of niet samen verder gingen.

Ja, trots aan de kant zetten. Dat heb ik ook gedaan, en dat kostte wel een tijdje. Ik ben met compassie gaan kijken. Naar hem en naar mezelf. 

Daarom is het voor veel mensen ook niet te begrijpen dat je verder kan met iemand die dit doet (in mijn geval heel langdurig). Zelf zou ik het waarschijnlijk ook niet begrepen hebben als ik me er niet zo in verdiept had en zoveel geleerd had over hoe ingewikkeld bedrog soms in elkaar zit en wat de dieper liggende oorzaak is.

En zien dat het weinig met mij te maken had, maar vooral met een probleem dat man had diep in zichzelf. Ben zelf altijd mijn ware zelf geweest ben ik nu achter (of dichtbij mezelf) en dat is best fijn merk ik nu. Nooit geweten. Veel geleerd.

Wij zijn nu ook ergens waar we anders nooit gekomen waren. En dat is heel erg waardevol. 

Hoe gaat het nu Anne?

Anne85

Anne85

20-03-2024 om 10:22 Topicstarter

Enn stuk verder alweer! En veel gebeurd. We hebben het allebei thuis verteld. Willen elkaar graag blijven zien. We gaan nu een open relatie proberen met goedvinden van onze beide partners. 

Wat goed dat jullie het beiden hebben opgebiecht aan jullie partners en ook dat aan beiden kanten die opening bestaat voor een eventuele open relatie. Ben heel benieuwd of dit in de toekomst de juiste oplossing is gebleken voor alle partijen? Zou je hier zo nu en dan eens een update willen geven?

bedankt voor de update Anne! 

Anne85

Anne85

21-03-2024 om 12:21 Topicstarter

zeker! Ik ben namelijk ook erg benieuwd of dit gaat werken op de lange termijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.