Relaties Relaties

Relaties

Altijd gesprekken over de overheid, politiek etc.


Stampertjebloempje

Stampertjebloempje

31-05-2020 om 18:12 Topicstarter

Zonne

Zonne, misschien zie ik het verkeerd, maar krijg de indruk dat je de pik op mij hebt?
Hoezo heb ik geen zin om met hem spelletjes te spelen? Dat doe ik juist heel graag, alleen stiefzoon zelf die kiest sneller voor de computer.
Ik stel vaak genoeg voor aan hem om wat te gaan doen, maar als hij daar geen zin in heeft dan ga ik hem niet dwingen (tenzij het echt iets is wat moet natuurlijk).
Enn ja ik uit hier (in jou ogen) ergernissen. Daarbij ging DIT topic over altijd politieke gesprekken voeren en daar speelt stiefzoon ook een rol in toevallig. Er zijn ook genoeg leuke dingen die hier gebeuren, maar zoals eerder gezegd, ga ik daar geen topics over openen, omdat ik daar geen advies voor nodig heb. Ik geniet van de dagen dat hij hier is, maar ook van de dagen dat hij niet hier is, want dan geniet ik van de rust. Voor de rest wil ik vanaf nu gewoon terug gaan naar waar dit onderwerp over gaat.

OokStief

OokStief

31-05-2020 om 23:10

Jezelf (en hen) minder serieus nemen

Als ik lees dat jij je te horen zal krijgen dat je niet om de toekomst geeft en dat het huis te klein is als jij je terugtrekt ontstaat bij mij het beeld dat jullie jezelf en je jullie gezin veel te serieus nemen. Alles wordt zwaar en belangrijk gemaakt. Misschien ook wel omdat als stiefzoon er is jullie willen dat het goed loopt? Mijn ervaring is dat bij fulltime kinderen je (ik) veel makkelijker denkt ‘nah jah, past niet in t plaatje maar laat maar, volgende keer beter’ dan bij parttime kinderen. In t laatste geval zijn we (ik) toch vaak bewuster bezig met hoe ‘het zou moeten zijn’. Misschien bij jou niet hoor maar zo lees ik het

Mijn advies daarom; introduceer het korreltje zout door uitspraken als ‘vanavond diner ik met mezelf en mijn favoriete serie’ of ‘aaaarch mijn gebrekkige discussie vaardigheden spelen op, ik log uit, have fun’ Nou ja zoiets dus. Jij mag je eigenaardigheden hebben, net als zij. Let it be. De toekomst wordt echt niet naarder omdat jij er minder over wil discuzeuren. Trek het je minder aan als je commentaar krijgt op jouw voorkeuren, sterker nog cultivereer ze; ‘ja joh, jullie discussies zijn super maar jullie ding, ik ga nu even mijn ding doen, is beter voor de wereldvrede’ of verzin vooral jij eigen zin. Echt, een flinke dosis zelfspot doet wonderen

Enne; op dit forum zwerven wat mensen rond die aanslaan op stiefmoeders. Ik vermoed dat ze daar zo hun redenen voor hebben. Vast terecht vanuit hun ervaringen maar zegt niks over jou

Tessa

Tessa

01-06-2020 om 05:23

ElenaH

Ik promoot helemaal niks. Ik zeg alleen dat in dit specifieke geval zo'n koptelefoon een idee zou kunnen zijn.

Stampertjebloempje

Stampertjebloempje

03-06-2020 om 08:38 Topicstarter

Advies

Bedankt voor je advies Ookstief, maar wat je voorstelt zit niet echt in mij en kan ook verkeerd overkomen naar anderen (te bitchy bijvoorbeeld).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.