Relaties Relaties

Relaties

Andere vrouwen vragen mijn man vaak om hulp

Er zijn veel vrouwen in onze omgeving die mijn man om hulp vragen bij dingen. Opzichzelf overigens helemaal geen vreemde vragen (zoals bijv vragen om een lift, hulp met paarden, hulp in de tuin). De situatie is altijd goed verklaarbaar. Hij zal nooit nee zeggen uit sociaal oogpunt. Hij zwaait ook altijd naar iedereen. Maar toen hij onlangs ook nog in werkkring was gevraagd voor een presentatie (wat wel echt klopt) maar als bedankje een grote bos rode bloemen (lees rozen) kreeg wat opzich natuurlijk ook heel goed kan dat ze toevallig rood waren begin ik mij toch af te vragen in hoeverre dit binnen de normen valt. Ik weet gewoon niet meer wat ik ervan moet denken. Ik wil niet moeilijk doen en alles is zeker heel goed te verklaren maar toch begin ik mij af te vragen of dit allemaal normaal is en bij iedereen gewoon voorkomt zegmaar. Vandaar dat ik het hier even in de groep gooi.
Verder heeft hij ook van die dingen zoals dat hij naar vrienden is geweest en vraag ik of hij nog leuke dingen heb gehoord oid en krijg ik als antwoord ja nee ik had ook eigenlijk vrijwel alleen die en die gesproken (een vrouw in ieder geval). Hij komt mij wel heel sociaal maar wat naïef over in dit opzicht. Of moet ik mij echt zorgen gaan maken? 

1. Welke normen bedoel je?
2. Vraag je je af of hij flirt met anderen of dat anderen proberen te flirten maar hij heeft het niet door?
3. Wat zit je dwars?
gr Angela

Ik lees niets vreemds hoor, maar wij kennen je man natuurlijk niet. Wat maakt dat je alarmbellen nu afgaan ? Ik zou je ‘radar’ oftewel je intuïtie wel serieus nemen. 

Die bos rode rozen vind ik ook een beetje een vreemd cadeau als het een werkgerelateerd bedankje is. Ik vind rode rozen geschikt als romantische attentie of voor een jubileum. Maar misschien is etiquette minder belangrijk of bekend tegenwoordig ? 

Als die vrouwen met een probleem zitten waarvoor ze hulp nodig hebben en je man zegt nooit nee, dan lijkt het me logisch dat hij regelmatig hiervoor gevraagd wordt. Het zijn blijkbaar ook geen vreemde verzoeken want je kunt er wel begrip voor opbrengen dat ze zijn hulp inschakelen. Of vind je het misschien toch vervelend dat er regelmatig een beroep op hem gedaan wordt, dat je liever zelf wat leuks onderneemt met je man of zijn hulp nodig hebt bij iets thuis? 

Zonne2017 schreef op 20-11-2022 om 00:00:

Die bos rode rozen vind ik ook een beetje een vreemd cadeau als het een werkgerelateerd bedankje is. Ik vind rode rozen geschikt als romantische attentie of voor een jubileum. Maar misschien is etiquette minder belangrijk of bekend tegenwoordig ?

Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen. Als ik op mijn werk bloemen voor iemand zou moeten bestellen en ik kijk op de website van de bloemist en ik vind de bos rode rozen mooi, zou ik die kiezen, zonder dat die bijgedachte bij me op zou komen. Dat kan dus gewoon ook gebeurd zijn

Rhonda schreef op 20-11-2022 om 09:42:

[..]

Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen. Als ik op mijn werk bloemen voor iemand zou moeten bestellen en ik kijk op de website van de bloemist en ik vind de bos rode rozen mooi, zou ik die kiezen, zonder dat die bijgedachte bij me op zou komen. Dat kan dus gewoon ook gebeurd zijn

Ja precies. Dat bedoelde ik ook. Ik ben iemand die daar op let, maar ik voel me daar wel erg ouderwets in 😄

Bijtje82

Bijtje82

20-11-2022 om 10:40

Jouw man maakt gewoon graag contact met vrouwen en daar is niets mis mee.
Ik ga liever met mannen om daar voel ik mij prettiger bij. Dat heeft helemaal niets met liefde, seksualiteit, flirten oid te maken. 

De vraag is. Waarom vind jij het een probleem? Ik lees alleen maar onschuldige vragen van verschillende personen. Niet continu dezelfde vrouw die zijn aandacht opeist.

Ik zou er niet te veel achter zoeken. Hoewel ik een bos rode rozen niet snel zou uitzoeken als bedankje voor iemand op het werk. 
Heb je het er al met je man over gehad hoe jij je erbij voelt en of hij er iets achter zoekt?

opzich niets mis mee,mijn man is ook zo en dat is helemaal prima maar rode rozen... nee dat vind ik vreemd... nu ben ik zoiezo snel wantrouwend doordat mijn man een keer is vreemd gegaan maar opzich geen problemen met vrouwen die zijn hulp vragen (buren/klanten) en ik ken de meeste van hen ook dus stel me geen vragen maar ja rozen, toch raar, ik zou allereerst je zorgen bij je man neerleggen, mss is t echt niks. 

Wat die rozen betreft: Maar vraag je niets aan je man of maak je er geen grap over? Want dan kun je veel aan zijn reactie zien toch?

Misschien lees ik het verkeerd (zo in tekst komen dingen zo anders over), maar als je man op werk voor een presentatie is gevraagd en hij krijgt een bos bloemen (ook al is dat een bos rode rozen), dan is dat toch helemaal niet raar? Of is dat in zijn werk niet gebruikelijk, is hij specifiek door één vrouw gevraagd die ook vaker hulp vraagt én kwam het bedankje speciaal van haar?

Maar: of jij je zorgen moet maken, weet alleen jij. Ik zou mij er geen zorgen over maken, maar dat zegt niets over jouw situatie en jouw man.

Altijd een moeilijke discussie. 1 van je pijlers in een relatie is vertrouwen. De vraag is heb je dat of ben je jaloers. 

Het is wel zo dat iemand sneller benaderd wordt als bekend is dat diegene nagenoeg altijd bereid is ( vanuit een groot en goed hart) een ander te helpen. Dat scheelt voor diegene tijd  in het zoeken naar een hulpvaardig iemand.

Nu viel het mij op dat de bloemenafdelingen van winkels ( supermarkt) voor de helft gevuld zijn met rozen. Dat kan het idee geven dat rozen relatief sterk zijn en lang mee gaan. Dan is het niet zo vreemd dat ze hem bedankte met bos rozen. Had ook een appeltaartje kunnen zijn; of was dat ook niet okee geweest aangezien de liefde van de man nu eenmaal door de buik gaat 😉. 

Ik heb ook een man die anderen graag ter wille is; geen behoefte om dat te willen veranderen. En als ik hem achteraf hoor mopperen dat iets hem te veel tijd vergde, mag hij daar een volgende keer bij stil staan.

Grr, buik = maag
Nu zou ik het fijner vinden als iemand mijn man bedankt met een klein appeltaart je dan bos bloemen; hebben we wat lekkers voor bij de koffie..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.