Relaties Relaties

Relaties

Band met je broer/zus


Fortuona schreef op 13-08-2022 om 10:45:

och, die afgunst die herken ik hoor. Als een vriendin met kerst naar haar zus en zwager gaat en daar heerlijk op de bank kan ploffen. Of een andere vriendin vertelt over hoe haar ouders met haar meeleven.
Ik heb het zelfs bij films op tv, ik kan gewoon volschieten als ik iets van warme relaties bespeur tussen familieleden.
Het is heel pijnlijk en verdrietig. Dat ik accepteer (althans probeer) betekent niet dat het niet nog steeds pijn kan doen.

Sterkte meid. Het kan soms echt eenzaam voelen.

Heb ik ook weleens! Gelukkig goed contact met de schoonfamilie maar het doet pijn dat als je kind tegen zijn oma (mijn moeder) verteld dat hij het moeilijk heeft op school omdat hij gepest wordt en zij reageert met "o dan pest je toch terug! En weet je wat oma heeft, een steun voor om mijn zere pols"....en zo walst ze over zijn gevoelens heen en draait alles weer om haar. Dat is zo'n deja Vu.

Decembermamma schreef op 15-08-2022 om 17:46:

[..]

Heb ik ook weleens! Gelukkig goed contact met de schoonfamilie maar het doet pijn dat als je kind tegen zijn oma (mijn moeder) verteld dat hij het moeilijk heeft op school omdat hij gepest wordt en zij reageert met "o dan pest je toch terug! En weet je wat oma heeft, een steun voor om mijn zere pols"....en zo walst ze over zijn gevoelens heen en draait alles weer om haar. Dat is zo'n deja Vu.

Oh, zo maak ik het exact hetzelfde mee. De kinderen zijn ondertussen al afgehaakt, opa en oma geen interesse, dan wij ook niet. Daar krijg ik dan wel weer kritiek op, want dat is niet zoals het hoort.

MMcGonagall schreef op 15-08-2022 om 19:34:

[..]

Oh, zo maak ik het exact hetzelfde mee. De kinderen zijn ondertussen al afgehaakt, opa en oma geen interesse, dan wij ook niet. Daar krijg ik dan wel weer kritiek op, want dat is niet zoals het hoort.

O ja maar ik was op zich al afgehaakt hé en kind nu ook wel maar heeft toch steeds weer een soort van hoop en dat is iets wat hij van mij heeft want soms lijkt erop alsof er wel empathie naar ons is. Dat is het lastige 

Hier 2 zussen, eentje 2 jaar ouder en de andere 4 jaar jonger. Met de oudere zus heb ik een verschrikkelijk slechte band. We doen wel normaal op verjaardagen en ik durf wel te stellen dat ik best een leuke oom voor mijn nichtjes en neefje ben, maar zij staat als persoon zover af van alle normen en waarden die ons door onze ouders bijgebracht zijn en is een heel erg egoïstisch persoon. Als zus het niet leuk vindt, dan mag niemand het leuk hebben zeg maar.

Kleinere zusje is de band wel wat mee verslechterd de afgelopen jaren i.v.m. een ruzie tussen haar vriend en mijn vrouw. Maar in essentie is dat altijd een warme leuke band geweest.  

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 15:03 Topicstarter

Elpisto schreef op 02-09-2022 om 14:50:

Hier 2 zussen, eentje 2 jaar ouder en de andere 4 jaar jonger. Met de oudere zus heb ik een verschrikkelijk slechte band. We doen wel normaal op verjaardagen en ik durf wel te stellen dat ik best een leuke oom voor mijn nichtjes en neefje ben, maar zij staat als persoon zover af van alle normen en waarden die ons door onze ouders bijgebracht zijn en is een heel erg egoïstisch persoon. Als zus het niet leuk vindt, dan mag niemand het leuk hebben zeg maar.

Kleinere zusje is de band wel wat mee verslechterd de afgelopen jaren i.v.m. een ruzie tussen haar vriend en mijn vrouw. Maar in essentie is dat altijd een warme leuke band geweest.

Dat klinkt erg vervelend. Denk je dat het weer goed gaat komen? Je weet wel waarom de band zo slecht is. Dat is al heel wat. Denk je dat je jouw trots wil inslikken om een excuses te maken om zo de band te herstellen? Ik weet niet of ik dat zou kunnen zeker als het niet mijn schuld is.  

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 15:03:

[..]

Dat klinkt erg vervelend. Denk je dat het weer goed gaat komen? Je weet wel waarom de band zo slecht is. Dat is al heel wat. Denk je dat je jouw trots wil inslikken om een excuses te maken om zo de band te herstellen? Ik weet niet of ik dat zou kunnen zeker als het niet mijn schuld is.

Je bedoelt met kleinere zusje of de grote zus? Met grote zus heb ik daar niet zoveel behoefte aan nee. Dat heeft gewoon te maken met de persoon die ze is. Dat staat zo haaks op waar ik voor sta, dat ik me al begin te ergeren als ze haar mond open trekt. Een bloedband heb je of heb je niet, maar als dit een willekeurig persoon zou zijn geweest, dan was het iemand waar ik met een grote boog omheen zou lopen.

Mijn zusje is een iets ander verhaal. Hoewel we wellicht nooit een hele intieme band gehad hebben en het contact zowiezo altijd minimaal geweest is door, wellicht wat overdreven, het leven wat in de weg komt, is dat contact wel altijd goed geweest. De ruzie die er ontstaan is is inmiddels wel uitgepraat, maar je merkt toch dat zoiets wat op de achtergrond blijft hangen. 

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 15:54 Topicstarter

Elpisto schreef op 02-09-2022 om 15:32:

[..]

Je bedoelt met kleinere zusje of de grote zus? Met grote zus heb ik daar niet zoveel behoefte aan nee. Dat heeft gewoon te maken met de persoon die ze is. Dat staat zo haaks op waar ik voor sta, dat ik me al begin te ergeren als ze haar mond open trekt. Een bloedband heb je of heb je niet, maar als dit een willekeurig persoon zou zijn geweest, dan was het iemand waar ik met een grote boog omheen zou lopen.

Mijn zusje is een iets ander verhaal. Hoewel we wellicht nooit een hele intieme band gehad hebben en het contact zowiezo altijd minimaal geweest is door, wellicht wat overdreven, het leven wat in de weg komt, is dat contact wel altijd goed geweest. De ruzie die er ontstaan is is inmiddels wel uitgepraat, maar je merkt toch dat zoiets wat op de achtergrond blijft hangen.

Ja ik bedoelde je jongere zusje. Als het één incident is geweest wat niet ging over leven of dood dan is het het waard om die band te onderhouden. Als het gaat over de persoonlijkheid die niet match dan is er niet veel aan te doen. 

Ik heb een broer die 2 jaar ouder is, ik heb mijn jeugd gedeeld met hem.
Maar tegenwoordig spreek ik hem ongeveer 2x per jaar. 
We hebben geen enkele band, ik heb daar overigens geen moeite mee

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 17:07 Topicstarter

Markdracho schreef op 02-09-2022 om 16:26:

Ik heb een broer die 2 jaar ouder is, ik heb mijn jeugd gedeeld met hem.
Maar tegenwoordig spreek ik hem ongeveer 2x per jaar.
We hebben geen enkele band, ik heb daar overigens geen moeite mee

Komt dat door een ruzie of gewoon omdat het leven verder gaat en jullie het allebei druk hebben? Bij mij is vooral het tweede aan de hand.

geen band, zus was gehandicapt, is op haar 4e in een instelling gaan wonen. Toen was ik 5. Dat maakt dat je geen band kunt opbouwen. Ruim 10 jaar geleden is ze onverwacht overleden.

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 18:03 Topicstarter

Ysenda schreef op 02-09-2022 om 17:56:

geen band, zus was gehandicapt, is op haar 4e in een instelling gaan wonen. Toen was ik 5. Dat maakt dat je geen band kunt opbouwen. Ruim 10 jaar geleden is ze onverwacht overleden.

Wat erg allemaal. Heb je haar nog wel opgezicht door de jaren heen of  niet? Kan mij niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Sterkte met alles. 

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 18:03:

[..]

Wat erg allemaal. Heb je haar nog wel opgezicht door de jaren heen of niet? Kan mij niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Sterkte met alles.

Ze kwam elk weekend thuis, ging ook mee op vakantie maar het is wel alles bepalend voor je jeugd.

Het is niet zwaar want je weet niet beter, ik was 15 maanden toen ze geboren werd. Zij ontwikkelde niet verder dan een kind van 1,5. Niet zindelijk, niet praten,  wel het lichaam van een volwassene. 

Ook mijn vrienden wisten niet anders dan dat

Je weet wel dat het anders is maar het is niet anders dan dat je vrienden met 6 kinderen zijn of een ander enig kind is. 

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 20:12 Topicstarter

Ysenda schreef op 02-09-2022 om 18:57:

[..]

Ze kwam elk weekend thuis, ging ook mee op vakantie maar het is wel alles bepalend voor je jeugd.

Het is niet zwaar want je weet niet beter, ik was 15 maanden toen ze geboren werd. Zij ontwikkelde niet verder dan een kind van 1,5. Niet zindelijk, niet praten, wel het lichaam van een volwassene.

Ook mijn vrienden wisten niet anders dan dat

Je weet wel dat het anders is maar het is niet anders dan dat je vrienden met 6 kinderen zijn of een ander enig kind is.

Ja dat snap ik. Moet wel zwaar voor je zijn.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 20:12:

[..]

Ja dat snap ik. Moet wel zwaar voor je zijn.

Waarom zwaar? 

Anders dan gemiddeld ja, maar zwaar? 

Mona-xxx

Mona-xxx

02-09-2022 om 21:32 Topicstarter

Ysenda schreef op 02-09-2022 om 21:12:

[..]

Waarom zwaar?

Anders dan gemiddeld ja, maar zwaar?

Weet ik niet. Het lijkt mij zwaar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.