Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Ben ik egoïstisch?


Kimdekim schreef op 23-02-2024 om 12:45:

Nou ik vind het eigenijk ook best raar om de verantwoordelijkheid voor je minderjarige dochter bij vriend te leggen. Ik snap wel dat hij wil drinken en vind dat ook niet egoïstisch. Dat jij niet wil halen is ook niet egoïstisch. Er zijn vast andere oplossingen te bedenken.

Dan nemen ze toch gewoon een taxi? Als je toch al slaapproblemen hebt, snap ik wel dat je niet elk weekend 's nachts taxi wilt gaan spelen.

Panama831 schreef op 24-02-2024 om 23:20:

[..]

Dan nemen ze toch gewoon een taxi? Als je toch al slaapproblemen hebt, snap ik wel dat je niet elk weekend 's nachts taxi wilt gaan spelen.

Daarom er zijn genoeg andere oplossingen.  Ik wil vooral zeggen dat je haar boosheid/ onvrede niet op jezelf moet betrekken.  Zie het als een: " ik weet even geen andere oplossing" en zoek die samen met haar.  

In een ander draadje lees is deze post van TrefleQ, die denk ik hier ook geel goed past:

” 'Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting'

Uit de oudejaaarsconferance van Guido Weijers.

Ik vind het een fijne uitspraak. En hij werkt natuurlijk 2 kanten op.

Hieronder gaat iemand er wat verder op in.

https://www.desteven.nl/persoonlijke-ontwikkeling/communicatie/verwachtingen-uitspreken/verwachting-verplichting#:~:text=Botsing%20van%20waarden&text=En%20dus%20zei%20Annelies%20tegen,gun%20mij%20die%20vrijheid%20ook'. “

Tot zover het citaat. 

En ja, het werkt 2 kanten op: Dochter verwacht dat moeder hen wel midden in de nacht ophaalt. 
En TO verwacht dat haar dochter van 17 wel begrip heeft voor haar situatie en behoefte aan nachtrust.

Interessant trouwens om die link te lezen (even eerst naar boven scrollen) en dan doorklikken op andere links over verwachtingen.

Gingen beide vragen over het ophalen na het feestje over hetzelfde feestje of over 2 verschillende feestjes kort na elkaar? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat dochter vroeg om opgehaald te kunnen worden voor een feestje 2 weken later zodat haar moeder zich erop kon voorbereiden door wat meer te rusten overdag of zoiets. Maar als het om 2 verschillende feestjes ging, had dochter er al rekening mee moeten houden dat TO het niet zag zitten vanwege haar gezondheid. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.