Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

25-01-2020 om 16:05

Date tweede kans vragen


Miranda

Miranda

27-01-2020 om 12:27

Angela

Amen.

TO, er zijn al veel opmerkingen gemaakt in dezelfde richting als wat Angela nu schrijft.

Uit alles wat je schrijft kan afgeleid worden dat je niet lekker in je vel zit, dat je niet gelukkig bent.

Werk daaraan!

Zorg eerst dat je gelukkig bent in je eentje, zonder partner.
Als je dat bereikt, dan wordt een partner een aanvulling op jouw al prima leven, en is het niet zo dat je partner jou gelukkig moet maken of jou ‘moet redden’.

Dat is nogal zwaar voor een partner en dan stoot je keer op keer je neus (pijnlijk) omdat ze na een of keer keren weg rennen omdat ze daar geen zin in hebben.

Je bent dan ook kwetsbaar om tegen foute mannen aan te lopen, die eeret geweldig zijn en vervolgens enorm misbruik (mentaal, fysiek en/of seksueel) van je gaan maken. Omdat je zo desperate bent. Echt, dat wil je niet.

Goed om van datingsites af te gaan, je bent er echt nog niet aan toe.

Ga maar aan jezelf werken, eerst steviger in je schoenen komen te staan. Sterkte en knuffel.

mijn 2 centen

Stoop voorlopig met daten, het haalt teveel overhoop bij je.
En zoek professionele hulp voor je onzekerheid en je emoties m.b.t. het afwijzen en hoe je door je ex aan de kant bent gezet. Ik hoop zo dat je eens kan ervaren dat het echt niet altijd aan jou persoonlijk hoeft te liggen én dat er ook een heel leuk leven als single kan bestaan!

Sterkte met alles!

vlinder72

vlinder72

27-01-2020 om 12:35

Eens met rosie

Ik denk ook dat jij hulp nodig hebt. Je verwacht veel te veel van iemand die je nog maar 2 keer gezien hebt.

Jij wou hem ruimte geven. Hij houdt geen rekening met jouw gevoelens. Je wou er voor hem zijn. Hij overdrijft over zijn vader en verzint smoesjes. Dat gaat veel te ver.

Zolang je niet inziet dat iemand waar je twee keer mee uitgegaan bent niet gelijk je nieuwe beste vriend is zou ik voorlopig maar niet gaan daten.

Eerst jezelf weer leuk vinden. Zelf dingen ondernemen. Je hebt niet een vriend nodig om leuk te zijn.

Brink

Brink

27-01-2020 om 12:38

Dankjulliewel

Lief bericht hoor Angela dankjewel. En Rosie ik was ook best happy single maar ben te snel gewend geraakt aan zijn aandacht. Het voelt nu weer zo leeg maar zorg gewoon dat ik weer snel happy ben met mezelf en blijf lekker weer even een tijd alleen.

Angela67

Angela67

27-01-2020 om 13:02

mooie observatie Brink

"ik was ook best happy single maar ben te snel gewend geraakt aan zijn aandacht. Het voelt nu weer zo leeg "

als er 1 ding is waar dit 'daten' goed voor is geweest is het wel hiervoor! Het is een mooie observatie en de kunst is dus te bedenken hoe je die leegte voor een groter deel zelf kunt gaan vullen. Want natuurlijk heeft het samen zijn met een partner allerlei aspecten die je juist niet hebt als je alleen bent - maar de basiscs moeten toch echt uit jezelf komen. En uit bijvoorbeeld vriendschappen met mensen. Ik denk zelf niet dat een partner bijvoorbeeld vriendschappen met anderen moet vervangen. Dus misschien kun je eerder daarin investeren, in bestaande vriendschappen of nieuwe vriendschappen, met als doel een happier single te worden.

gr Angela

Mijntje

Mijntje

27-01-2020 om 13:33

huisarts

Ik denk dat je beter even naar de huisarts kan gaan. Je hebt teveel oud zeer dat je belemmert.

Jullie hadden twee dates. Dat is nog geen relatie. Dat is de onderzoekende fase en daarin kan het zijn dat het niet verder gaat, dat iemand jou of jij hem bij nader inzien toch niet zo leuk vindt.

Miss

Miss

27-01-2020 om 17:36

Brink

Ach meid, ik kan me helemaal inleven. Je hebt enorme liefdesverdriet. Dat mag je zeker serieus nemen.
Ik heb van mezelf de af gelopen jaren ook ontdekt dat ik me enorm snel aan iemand "hecht".
Ik krijg bij jou die indruk ook, je wil zo graag geliefd worden en zag al zijn gezellige lieve kanten.

Maar Ik kan je vertellen brink, niets is wat het lijkt. Als Ik je posts lees denk ik brrr, hij heeft helemaal geen echte interesse in je. Op dit moment heeft hij heel veel spanningen, en veel aan zijn hoofd. Als hij een leuke afleiding als tussendoortje had gewild had hij je " gehouden "
En zo iemand wil je toch helemaal niet zijn?

Je wil ook vast een warme liefdevolle relatie opbouwen, en die kan hij jou ( nu of nooit) niet geven. Laat het daarom rusten.
Volg het advies van Angela op. Dat heb ik ook gedaan, ondanks dat is al heel lang samen ben met mijn partner weet ik sinds een x aantal maanden dat mijn geluk echt niet in een ander zit of mijn man. Maar puur en alleen in mezelf.

Je voelt je eenzaam en afgewezen en ik denk dat daar jou kern in zit. En je daar iets mee kunt gaan doen. Heb ik het goed? Want volgens mij missen we daar de afslag. Je diep gewortelde verlatenheid van het gemis van je ouders en misschien nog wel meer dierbare.
Heb je meerdere relaties gehad en hoe verliepen die? Ik las dat je andere partner je verlaten heeft. Daar zit ook een pijnpunt.
Dus je date staat denk ik los van heel je gevoel momenteel maar vooral het diepe eenzame verlaten gevoel wat op speelt word getriggerd. Ik denk dat het goed voor je is om je daar in te verdiepen, en je focus eens puur en alleen op jezelf gaat leggen. Woon je alleen?

Zoek lieve vriendinnen op, koop een mooi boek voor jezelf met een lekker stuk chocolade. Dat heb je wel verdiend.

Ik begrijp overigens goed dat je hier post. Verdere fijne forums kan ik ook niet vinden, door veel advies hier op te volgen ben ik mede gekomen met waar ik wil zijn en ben ik achter het een en ander binnen mijn huwelijk gekomen toen ik een zoektocht starten.

Miss

Miss

27-01-2020 om 17:43

Ik had pagina twee over het hoofd gezien. Ik zie dat hun een soort gelijk advies gaven.

Ken je het boek " als hij maar gelukkig is" Brink?
Een aanrader voor je.
Daar heb ik heel erg veel uit gehaald. Ondanks dat onze situaties compleet anders zijn herken ik je posts omdat ik dit ook ooit zo gevoeld heb en hulp bij gezocht heb. Dat heeft mij veel goeds gedaan.

Zorg dat je inzicht krijgt in je systeem, zodat je straks een fijne waardevolle relatie kunt opbouwen. Liefs

Brink

Brink

27-01-2020 om 18:51

Miss

Dankjewel voor de ontzettende lieve begripvolle woorden Miss. Ja ik woon alleen en nee ken het boek "als hij maar gelukkig is" niet. Ik heb vanmiddag even verse roosjes bij mijn moeder neergezet en gezegd hoe rot ik me voelde( verklaar me voor gek praat nooit bij haar plekje maar moest dit gewoon even kwijt daar) en daarna thuis even uit gehuild en ook mede door jullie lieve woorden voel ik me echt opeens een stuk beter.Ik denk nu echt laat het gaan en blijf lekker even alleen en wie weet wat de toekomst brengt.Nogmaals super bedankt voor al het begrip. Het is beter zo dit was nooit wat geworden.

Miss

Miss

28-01-2020 om 08:49

Graag gedaan

Veel liefs

Watervrouw

Watervrouw

28-01-2020 om 14:15

Brink

Beste Brink, ga goed voor jezelf zorgen en koop ook roosjes voor jezelf! Ik hoop dat je inziet dat wat je nu doet (analyseren, het groter maken dan het is, hopen op contact) niet goed voor je is, en als je dat nog niet inziet neem het van ons aan. Het is inderdaad zo zoals hier boven beschreven wordt, als mannen echt voor je gaan lopen ze wel harder.

rode krullenbol

rode krullenbol

28-01-2020 om 15:10

Aan de andere kant ...

Met mannen die meteen te hard van stapel lopen is het ook oppassen geblazen!

Wat mij betreft is hoe een romance idealiter verloopt in het geval van een nieuwe liefde terwijl oud zeer tot de bagage/levenservaring behoort, verwoord in het nummer 'Kiss from a rose' van singer-songwriter Seal:


https://youtu.be/3-Yh6rnOchs

Het geeft ook goed de stemming weer waarin de persoon in kwestie zich dan bevindt.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

28-01-2020 om 16:20

Hmm ...

Laat ik mijn vorige bijdrage 'genderneutraliseren' door te beamen dat ook vrouwen maar beter niet al te hard van stapel kunnen lopen bij het aangaan van een relatie van romantische aard. Tenzij je als een avontuurlijke brokkenpiooot door het leven wilt gaan, uiteraard.

Rode krullenbol

Brink

Brink

28-01-2020 om 17:13

Dankje watervrouw

Dat is waar watervrouw dankjewel. Doet me goed al deze lieve reacties. Kan mezelf nog wel eens omlaag halen maar ik ben de moeite waard voor die mensen die om mij geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.