Relaties

Manda Rijn
29-05-2009 om 20:47
De buren hebben hun huis te koop gezet
YEAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!
Jeetje, niet te geloven, ze gaan weg, pfff hopelijk komt er een leuk gezin wonen ipv deze ontzettend onaangepaste onaardige aso's !

emmonis
29-05-2009 om 20:54
Manda
Je hebt ze toch niet weggejaagd? Wat heerlijk voor jullie. Het kan alleen maar beter worden.

Manda Rijn
29-05-2009 om 21:16
Hoera
misschien mede door ons gaan ze idd wel weg, wij hebben doorgezet met de advocaat en waren desnoods door gegaan naar de rechter.
Zij hadden een schutting op onze grond gezet en waren niet van plan die te verwijderen ook al gaven ze zelf toe dat het onze grond was "nou en dat dat jouw grond is, ik heb lak aan jou" en waren dus uitermate onaangenaam. Het is niet leuk als je net een huis gekocht hebt en je buren zo doen, maar nu gaan ze dus weg !!
Ik hoop wel dat de mensen die dit huis gaan kopen weten dat er op de andere kant ook nog wat terug gezet moet worden, want ook daar hebben ze zonder toestemming gebouwd, erg toch ! Maar dat zijn oudere mensen en die durven niet die juridische strijd aan te gaan zoals wij wel hebben gedaan.
Jeetje, de vraagprijs is wel ver boven de 5 ton dus heel snel zal het wel niet verkocht worden, maar ik heb nog wel geduld

Pennetje
30-05-2009 om 00:07
Jihaaaaa
Oooooooh, wat ben ik blij voor jullie!!!!! Ik geniet zelf nog elke dag van het opgehoepeld zijn van mijn oude buren. Als je het niet hebt meegemaakt kun je je haast niet voorstellen wat een impact nare buren hebben op je leven.
Laat die oudere mensen aan de andere kant even een kadastertekeningetje naar de verkopende makelaar sturen met verzoek hiervan goede nota te nemen. Dan is later een terloops dreigementje de makelaar aansprakelijk te stellen vaak genoeg om ineens vanalles te laten gebeuren.
Geweldig zeg, wat zul jij blij zijn!

Rembrand
30-05-2009 om 00:34
Manda.
Als we nu met de hele Ouders Online gemeenschap geld bij elkaar leggen dan gaan we van jouw buurhuis een onvervalst OO-huis maken !
Wat denk je ervan ?
M.

Manda Rijn
30-05-2009 om 09:37
Haha
ja Stoepkrijt, kan mij zo goed voorstellen hoe fijn het is dat die ellendige buren van jou vertrokken zijn ! Ik zal die buren van de andere kant even zeggen dat ze nu iets moeten laten weten aan de makelaar.
een oo huis als buurhuis ? Dat moet een gekakel worden !

Manda Rijn
30-05-2009 om 09:43
Ja sini
wat een bedrag he, ik zie opeens wel dollartekens voor mij, ons huis is nog niet af (zolder) maar net zo groot qua woonopp en ons perceel is zelfs groter. Het huis aan de overkant van vraagprijs 525 is binnen een maand verkocht voor net onder de 5 en dat heeft een veel kleinere woonkamer dan dit huis.
Dus ik weet het niet, het is heel groot met uitbouw etc dus misschien gaat deze ook zo weg, dat hoop ik !

Manda Rijn
30-05-2009 om 09:46
Sini kom langs!
met of zonder kids, kan je de nieuwe woonkamer en keuken zien, kopje thee erbij en lekker breien

Tirza G.
30-05-2009 om 11:44
Zullen we
omstebeurt een bod uitbrengen van drie ton ofzo? Dan zakken ze misschien wel wat in prijs en wordt het eerder verkocht Of heeeeel vaak op de website kijken, dat ze denken dat er goed belangstelling voor is maar er biedt verder niemand, gut, misschien moeten we toch maar zakken......
Hoe lager de prijs, hoe leuker de buren die je er voor terugkrijgt Een gewoon gezin ofzo.
Tirza

Vic
30-05-2009 om 11:59
Beeldvorming
Gek genoeg ziet het huis er helemaal niet uit alsof het door aso's bewoond wordt. Alleen de jacuzzi op zolder doet iets vermoeden, maar verder ziet het er best netjes uit. Ik hoop voor je dat je snel leuke buren krijgt.

Yta Chalne
30-05-2009 om 14:00
Rotterdams
Vind ik juist wel, Vic. Het huis is volledig ontdaan van welk origineel element dan ook, is geheel gerestyled en ziet eruit alsof het in een willekeurig vinex dorp staat. Meubels (allemaal net iets te groot) ook allemaal nieuw gekocht bij de restyling, in de stijl van VT wonen 2006. Ik vind het Rotterdamse sjiek van de bovenste plank (wat uiteraard geen enkel probleem zou zijn als het gaat om aardige mensen!!!) Ben benieuwd wat voor mensen dat gaan kopen (ik hoop héle leuke hoor Manda , misschien een stel, zwanger van de eerste, met geld teveel?

Manda Rijn
30-05-2009 om 14:26
Dat huis
het enige originele detail is de gestucte voorgevel, de achterkant is als een flat. Het is architectonisch verkracht en alle proporties zijn nu mank, van binnen een wirwar aan restanten van de dragende delen. Echt zonde.
Het interieur vind ik verder een voor de hand liggende brij zonder enige echte betekenis. Ze hebben er nu een jaar of 3 ingewoond geloof ik, ze trekken er de tonnen overwaarde eruit en kopen ergens anders in de buurt weer een bouwvalletje en hij gaat dan dan weer met zijn 'maten' verbouwen zonder vergunning want zo doet hij het altijd. Pas als de buren en de gemeente gaan zeuren gaat hij iets aanvragen.
Ik moet er niet aan denken om elke 3 a 4 jaar te verhuizen.

Vic
30-05-2009 om 14:43
Tja
Ik vind de voorgevel wel heel erg leuk. De inrichting is inderdaad erg Vinex, maar je mag toch hopen dat ze die meenemen. Ik geloof nooit dat ze 5,5 ton voor dat huis krijgen. Jaren '20/30 is erg populair, maar de meeste mensen willen toch authentieke stijlkenmerken.

Manda Rijn
30-05-2009 om 16:32
Rodebeuk
ja ze hebben verschillende boeddha's maar zen zijn ze totaal niet.... Vraagprijs 545. sinds 2 dagen te koop.

Manda Rijn
30-05-2009 om 16:47
Tinus
nee, die met de gele achtergevel dat zijn de oude mensen die terug kwamen van vakantie en hun dakrand kwijt waren en met een overstekende dak van een uitbouw zonder vergunning opgezadeld werden.
ik woon in het linker rode bakstenen huis met erker, er zit een poort met 2 witte deuren tussen de 2 huizen (zie bovenste/1e foto).

Millenia
30-05-2009 om 17:45
Manda
Allereerst gefeliciteerd! Maar die uitbouw zonder vergunning, kan een volgende eigenaar daar geen last mee krijgen? Stel dat de gemeente langs komt en erachter komt dat er nooit een vergunning werd afgegeven, moeten ze het dan afbreken? En die schutting die nog op die grond van die mensen staat (herinner ik me), als je de kadastrale gegevens opvraagt, dan zie je dat toch? De makelaar schermt op Funda dat het professioneel verbouwd is. Dat is dan niet erg waar in mijn ogen, als er zelfs geen vergunning is. Kortom....duistere buren, inderdaad. Het huis is mooi, maar de inrichting nogal protserig in mijn ogen. Die keuken bijvoorbeeld, wel mooi licht, maar hij is het net niet, met die opzichtige handgrepen. En inderdaad 5 ton is een bak geld.
Enne...mooi huis heb jij, zo van de buitenkant te zien.

Manda Rijn
30-05-2009 om 18:35
Precies weet ik het niet
maar die opbouw is gekomen voordat er vergunning was, die vergunning loopt nog of is nu rond, ik heb geen idee hoe zoiets gaat. De zij en achtergevel moeten overigens nog compleet gestuct worden dat is niet te zien op de foto's, ook moet de overhellende dakrand nog verwijderd worden. Maar dat is dus iets tussen hen en die andere buren.
Volgens onze makelaar (die ooit ook een keer hun makelaar was) hebben ze eerder een huis verkocht waar de bouwvergunning nog niet van rond is. Het kan dus blijkbaar.
Die schutting dat was op onze grond en die zaak is onlangs afgerond, heeft ons geld en stress gekost maar ik ben blij dat we hebben doorgezet. Onbegrijpelijk dat ze daar zich zo tegen verzet hebben omdat ze overduidelijk fout waren.
Ach sommige mensen zijn gewoon zo koppig en onaangepast. Maar ik ben blij, ik hoop dat ze snel verkopen aan een aardig stel mensen !

neteret mut
30-05-2009 om 19:34
Waar zoek ik
om ook even te kunnen rondneuzen? Want nieuwsgierig word ik nu wel

Manda Rijn
30-05-2009 om 20:02
Svp geen aanwijzingen geven
over de straatnaam etc want dat zou ik onprettig vinden !!

Yta Chalne
30-05-2009 om 21:03
Izar
Kijk om het gevoel te krijgen voor de aardigheid eens op de site van dé Rotterdamse sjiek woonwinkel: http://www.aml-meubelen.nl De enige plek in Nl waar dit soort meubelen nog echt goed loopt is grappig genoeg Rotterdam. Echt een stad met veel gezichten

Jesse_1
30-05-2009 om 21:27
Eh... manda
Ik denk dat de straatnaam niet nodig is, omdat iedereen nu zó kan zien waar je woont. Als je gesteld bent op je privacy, zou ik het forumbeheer vragen om dit draadje te verwijderen.
Jesse

neteret mut
30-05-2009 om 21:33
Klopt
want ook al wist ik de plaatsnaam niet eens ik heb het inmiddels wel gevonden

rodebeuk
30-05-2009 om 22:03
Vanwege de herkenbaarheid
had ik me dan ook beperkt tot die boeddha.
Het interieur is zonder meer monsterlijk te noemen. Met alle armslagen die Manda zelf ook al noemt over dat aardige mensen mogelijk ook een wansmaak kunnen hebben.

Manda Rijn
30-05-2009 om 22:24
Ja klopt ot
dat het nu te vinden is als je op let via funda etc. ZOlang het maar niet met naam en toenaam etc hier neer gezet wordt is er niets aan de hand. Ik wil niet in het archief terug te vinden zijn straks met adres en alles erbij.

Nasha 1st
30-05-2009 om 22:26
Ook gevonden...
en het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind er niet zoveel mis mee eerlijk gezegd, het ziet er erg groot uit en de concurrentie in die prijs is dan een stuk slechter om aan te zien....behalve dat vijvertje met die boedha, vind ik de tuin ook wel lekker....

liat
30-05-2009 om 22:54
Oerlelijk inderdaad
Echt een huis van mensen zonder eigen smaak maar die aan alle laatste trends mee doen.

Tirza G.
30-05-2009 om 23:26
Ik vind
het kleed voor de open haard wel mooi.
Tirza (vooruit, voor dat bedrag wil ik wel iets aardigs zeggen)

Tirza G.
30-05-2009 om 23:28
Rotterdamse sjiek
Ach, u kent het type wel. Iéts te dik, íets te blond, íets te veel goud, gewoon net ietsje te.
De vrouw van Lee Towers. Theo Sijthoff in zijn glitter uitspattingen. Dat werk.
Tirza (geboren in.......juist)

Kaaskopje
30-05-2009 om 23:52
Kon het ook niet laten
Ook even gekeken. Leuke straat lijkt het mij, met leuke huizen. Hopelijk komen er straks mensen in het huis van je buren waarmee het beter klikt. Ik merk in onze wijk wel dat huizen die voorheen niet eens normaal in de verkoop kwamen, zo populair, nu al weken tot maanden in de verkoop staan. Ik zou er dus wel rekening mee houden dat ze voorlopig nog niet weg zijn.