Relaties Relaties

Relaties

Lissa

Lissa

19-01-2019 om 19:17

De nieuwe vriendin van schoonbroer

Onze zoon wordt bijna 8 jaar .
Hij doet die dag eerst mee aan een optreden op school en nadien bij ons natuurlijk taart eten.
Nu stuurde mijn schoonmoeder dat ze met 5 personen kwamen. Dus 1 persoon te veel 😛 . Blijkt dat mijn schoonbroer iemand heeft leren kennen. Dus die vriendin komt mee naar schooloptreden en naar ons thuis. Tuurlijk doe ik niet moeilijk over is ook de bedoeling niet . Maar is dat niet een tikkeltje raar om elkaar zo te leren kennen ? Vooral dat ze zo ineens mee naar de school van mijn kinderen gaat voelt achteraf een tikkeltje raar . Ken der tenslotte totaal niet . Of gaat het overal ineens zo snel? Heb geen pakken ervaring met van die dingen want ben zelf enig kind . Vroeg me dit alleen maar af .

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-01-2019 om 20:06

Ach.....

Het mag/moet zo snel gaan als degenen die de nieuwbakken relatie hebben oké vinden. En wij zijn nogal van ‘hoe meer zielen, hoe meer vreugd’ dus ik zou er geen probleem mee hebben.
En dat er een schoolvoorstelling bij zit, daar zou ik ook niet mee zitten. Dat maakt het begin mss net even wat minder formeel dan wanneer je samen rond de tafel zitten met koffie en taart.

Aagje

Gezellige meid

Je kent haar nog niet; misschien is het wel een heel gezellige jongedame!

Ely

Ely

19-01-2019 om 20:43

Niet raar

Ik zou er geen moeite mee hebben. Tis de nieuwe vriendin van je zwager begrijp ik? Daar hoeft toch geen ceremonieel bij? Die voegt op een gegeven moment in, gezellig 😊

Lissa

Lissa

19-01-2019 om 20:57

Oké

Ho ja hoor dat geloof ik zelfs best . Vroeg me enkel af of de plaats niet een beetje gek was. Gelijk een schoolfeest en verjaardag . Ik herinner mijn ontmoetingen toch niet op deze manier . Ik mocht bij een ex zelf de eerste weken echt nog niet bij familie aangelegenheden zijn . Laat staat op scholen van broers en zussen hun kinderen . Wat ik trouwens niet erg vond 🙈 . Maar blijkbaar is het dus wel iets dat wel iets dat geregeld voor komt dan. Wist ik dus niet .

Leuk toch

Interesse in de activiteiten van je kind, goede binnenkomer toch?

skik

Lissa

Lissa

19-01-2019 om 22:51

We zien het wel

Intressen in de school van kinderen die ze nog nooit heeft gezien. Zo ver zou ik toch ook nog niet vooruit denken 😛 Maar we zullen het dan wel zien allemaal . Hopelijk vindt ze het allemaal wat leuk.

vlinder72

vlinder72

19-01-2019 om 23:04

Interesse

Ze heeft interesse in jullie. Niet in de school waarschijnlijk. Ik vind h et een goed teken.

Als de school het goed vindt dat er zoveel mensen naar een voorstelling komen kijken dan is dat toch prima zo. Heb je gelijk wat gespreksstof daarna.

Elizabeth

Elizabeth

20-01-2019 om 10:05

Partner

Waarom mag jij je partner wel meenemen en je schoonbroer niet? Waar is die vriendin "te veel"?

Ely

Ely

20-01-2019 om 10:52

Speelt er iets anders mee? Hoe je erover schrijft klinkt niet heel ontspannen?

Milcham

Milcham

20-01-2019 om 10:56

Ik snap het wel

Voor een eerste ontmoeting vind ik het ook wat veel en intens. Sommige families doen alles met elkaar en anderen niet.
Als je het niet gewend bent, kan het heel benauwend overkomen. Ik vind aanschuiven na het schoolgebeuren al meer dan prima.

Yanea

Yanea

20-01-2019 om 10:58

Leuk juist

Leuk dat die vriendin meekomt. Informeel wat familie leren kennen.

Lissa

Lissa

20-01-2019 om 11:29

Dit dus

Ik ben dit niet gewend .

Lissa

Lissa

20-01-2019 om 11:37

Tja

Ik maak er voor alle duidelijkheid ook geen drama over en ik ben ook niet overspannen door zoiets 😄 . Ik vroeg mij alleen maar af of het overal inees zo snel gaat en je elkaar voor het eerst ziet op de school van je kinderen . Vondt dit een beetje apart . Vaak zullen we ze zien niet want we lopen aan die kant van de familie de deur niet plat . En daar zal helaas ook weinig verandering in komen .

Pirata

Pirata

20-01-2019 om 15:21

apart ja

Ik vind het ook apart. Maar ja, het lijkt me ook niet schadelijk verder.

Sis

Sis

20-01-2019 om 15:34

Ja hoor

Zou bij ons heel normaal gevonden worden. (Schoon)broer heeft nieuwe vriendin, hij is gevraagd op een feestje, natuurlijk komt ze gezellig mee(wanneer dan wel, na de 3e verjaardag vanaf ontmoeting?)Dat het een voorstelling vooraf is maakt het alleen maar leuker, ongedwongen.

Maar aan je laatste toevoegingen valt te lezen dat jullie waarschijnlijk al niet gezellig omgaan net deze (schoon)broer, daar zal de schoen dan ook wat wringen.

Watervrouw

Watervrouw

20-01-2019 om 15:36

Jullie feestje

Nou ja, ik begrijp je wel en vind het ook wat te..., ja te vroeg of te voorbarig kan het juiste woord niet vinden. Eerst kennismaken en dan mee naar activiteiten en feestjes zou ik denken. Maar ach ik zou me er niet druk over maken. Er zijn geen regels voor en iedereen doet het op zijn eigen manier.
Wat ik wel wat vreemd vind is dat het gaat over een optreden op school van jullie kind en dat niet jullie mensen uitnodigen daarvoor maar jouw schoonmoeder of dat ze zichzelf uitnodigen.

Kan zomaar

Ik denk dat het komt omdat gemeenschappen tegenwoordig ook veel vloeiender zijn, waar vroeger gezin, school, vereniging, huwelijksleven, veel statischer waren, en je elkaar bovendien vaak toch al voorheen kende of meer formele omgangsvormen had.
Mogelijk.

Hier zou het ook zomaar kunnen gebeuren. Vergeet niet dat JIJ deze nieuwe aanwinst nog niet kent, maar je schoonmoeder en je schoonbroer zijn al aan haar gewend voor wie weet hoe lang. En besluiten om dit nu openbaar te maken.
Niet met een verloving, maar netjes: kennisgeven dat ze meegaat op het eerstvolgende familieuitje.

Het zal ook te maken hebben met gewoontes. In mijn familie, bij mij thuis, bij mijn ouders, deed ook altijd iedereen mee en was iedereen welkom.

Toen mijn moeder overleed had mijn zoon net verkering maar die ging toch ook mee naar de begrafenis en stond op de wimpel op de krans. Je leeft samen een stukje op en dan hoor je er bij. Dat hoeft toch geen eeuwigheidswaarde te hebben.

Harma

Harma

20-01-2019 om 18:36

Oh hier wel

Een week voor m'n bruiloft kreeg mijn zwager een relatie: of ze mee mocht als dag gast.
Op een korte financiële twijfel na: ja natuurlijk, dan heeft ze meteen iedereen ontmoet.
Zij zijn nog samen, ik niet😁 Om kort te gaan zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Leuk juist dat ze wil.

is dit niet gewoon een logistiek iets?

Ik begrijp dat men na de voorstelling direct doorgaat naar jullie huis voor de taart. Is het niet gewoon zo dat dit de eerste gelegenheid is dat nieuwe vriendin meekomt, en dat het nou eenmaal het handigste is dat ze ook met vriend meekomt naar de school, in plaats van later pas voor de taart aan te haken?

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat zwager bij die schoolvoorstelling doet, maar kennelijk vindt iedereen dat prima, dit keer komt nieuwe vriendin toevallig mee. Ik vind het ook wat apart, maar ik denk dus dat het puur toeval is - was het niet toevallig de verjaardag geweest, dan was vriendin niet meegekomen.

Mijn partner is trouwens in de familie geïntroduceerd bij de uitvaart van mijn oma. Ook een beetje apart, maar ja, dat was toevallig de eerste familiegelegenheid die langskwam (we vieren de verjaardagen niet met tantes en ooms, dus die waren ongemerkt gepasseerd). Mijn ouders kenden hem wel al trouwens

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.