Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

De pijnlijkste kerstvakantie


VerlorenVader schreef op 05-01-2023 om 18:04:

[..]

Komt gewoon een beetje over als wanneer iemand bijvoorbeeld zegt: "Ik heb als man een relatie met een andere man en ervaar daar nu problemen in", en dat mensen reageren met "ja maar waarom zou je uberhaupt een relatie beginnen met een man als een andere man zijnde? Ik zou daar zelf nooit aan beginnen, ook al is het tegenwoordig populairder om dat wel te doen." Prima als je dat vindt, maar je helpt iemand er niet echt mee.

Nee hoor, dan zou ik vragen wat er speelt en vragen wat jíj wilt; het is jouw leven.

De vraag waarom is zo gek nog niet om jou in andere richtingen te laten kijken  ongeacht of dat de juiste is. Dat had jij in je 1e stuk tekst al verteld. 

Nog steeds vraag ik me af als je een kleintje hebt, een nieuw huis, een burn out, geen (!!)energie, wat je als vrouw dan bezield om dan juist dáár te willen verkennen met alle energie die liegen kost en als man waarom je dan ja zegt. Maar goed, blijkbaar had ook bij jou de opwinding de overhand alleen liep het verkeerd af.

Als reacties niet helpend zijn, dat kan natuurlijk, naar wat voor soort reacties ben je dan wel op zoek?

wat een heftig verhaal en helaas herkenbaar...
Ik kwam er vorig jaar achter, nou nee niet achter, mijn man biechtte zelfs alles op dat hij aan t vreemdgaan was maar uiteraard had ik al mijn vermoedens... 
Hier leerde man iemand kennen op zijn zakenreis, een vrouw die daar ook voor haar werk was, ik had het totaal niet door tot ik rare dingen begon te zien, zoals een factuur van een hotel in onze stad, ik vroeg hem ernaar, antwoord was dat die factuur van zn broer was maar dat zijn broer zijn kaart had gebruikt... ik bleef t raar vinden en keek in zijn mail, en zag dat hij iemand met een uber had laten ophalen in t land waar hij gaat voor werk en die uber heeft iemand naar t vliegveld daar gebracht en die persoon was de avond hier aangekomen in onze stad en guess what dat weekendje hotel in onze stad was op die data dus weer gevraagd en weer was dat een vriendin van zijn broer... bleef t raar vinden maar ja ik geloofde t wel, je verwacht gwn niet t ergste op dat moment. Zeker niet na 16 jaar huwelijk en 2 kids en we waren gelukkig (dacht ik).
Hij vertrok al snel weer naar dat land voor een paar dagen en zijn telefoon stond gwn uit al die dagen, niks voor hem en ik draaide door! Maar nee niks aan de hand hij was zn lader kwijt... lader kopen? Hij vond er geen... oke weer een lulverhaal maar nog steeds zag ik t noet natuurlijk want je verwacht t niet. Nou opeens ging hij weer op reis en niet naar dat land maar naar een ander land waar hij nooit heen was gegaan, t was voor werk maar iets in me zei nee dit klopt niet, hij vertrok en ik belde zijn hotel want zag de gegevens in zn mail, de man vd receptie deed heel raar, ik zei ik moet mn man dringend spreken, de arme man zei dat hij wel naar zn kamer zou gaan en oke ik wachtte... de man kwam terug aan de lijn en zei dat hij stemmen hoorde maar dat hij niet mocht kloppen omdat het do not disturb sign ding aan de deur hing en hij kon de kamer niet bellen, de hoorn lag er af want hij was konstant in gesprek... die arme man wist heel goed wat er speelde maar kon natuurlijk niets zeggen maar hij gaf me genoeg hints! Ik heb dan geprobeerd een vlucht naar daar te vinden maar helaas er was niks... dan heb ik mijn ouders hem laten bellen want als ik belde nam hij niet aan, dan zijn broer gebelt en gevraagd of hij hem wilde bellen, hij nam ook mn ouders niet aan en ook zn broer niet maar beseftte toen zelf wel dat ik iets wist... dus hij belde me en toen kwam alles eruit. Huilend vertelde hij dat hij aan t vreemdgaan was, hij had haar wijsgemaakt dat wij gescheiden waren maar dat we nog veel samen deden want zij was namelijk wel achter mijn bestaan gekomen blijkbaar... hij zei dit is de laatste keer dat ik haar zie (hij was bij haar thuis) en ik wil jou, ik heb zoveel spijt maar ik was zo boos op je, hij vond dat ik hem niet genoeg aandacht gaf etc. The usual...
Dit was september 2021.
In februari ging hij weer naar dat land voor zn werk , het land dus waar hij haar had leren kennen, ik had haar ondertussen gebelt en ze vertelde me gelukkig wel hetzelfde verhaal en dat ze wel wist dat er iets niet klopte...
Naar hem stuurde ze enkel scheldwoorden natuurlijk, hij had haar ook flink voor de gek gehouden.
Maar goed hij ging dus weer naar daar ook al wilde ik dat niet, ik moest hem maar vertrouwen, wat ik natuurlijk niet kon en had nog super veel verdriet maar had gekozen om hem een 2de kans te geven...
En hij beloofde absoluut niet uit te gaan want ja zo leerde hij haar kennen. Ok dat ging best goed, hij liet ook veel van zich horen enzo dus ik voelde me gehoord.
In juni ging hij weer en weer hetzelfde... maar toen hij thuis kwam kreeg ik een sms van haar, of ik wist dat hij daar was...? Ik zei ja dat wist ik. Ze zei ik ben hier ook weer voor werk en kwam hem tegen in die en die discotheek... we hebben ff gesproken en ruzie gemaakt. Ik vroeg hem ernaar en hij ontkende het, pas de dag erna gaf hij t toe. Hij kon t niet toegeven want dan wist ik dat hij daar was uitgegaan. En nu wist ik het. Hij blijft nog steeds vaak naar daar reizen en laat wel dan veel van zich horen maar natuurlijk weet ik nu wel dat ie daar dus gewoon blijft uitgaan. Je hebt mss niks aan mn verhaal maar ik wil ermee zeggen dat die boosheid die je nu voeld wel zakt maar t word nooit meer hetzelfde, ik ben hier maar geef niks om hem, ik doe alsof, ergens hou ik nog wel van hem maar eerlijk, ik ben hier voor de kids, mss is t een fase, het is een achtbaan, met veel fases, ik had weken dat ik juist enorm mn best deed, weken dat ik enkel huilde, weken dat ik haar wilde vermoorden, weken dat ik weg wilde en nu voel ik ff niets. Volgens mij zit ik nu een jaar later na alles in de fase waar hij toen in zat. Ik ben boos maar uit t niet meer. T liefst loop ik iemand tegen t lijf waar ik smoor op word. Soms wens ik hem dood om er vanaf te zijn. Dus ja het is een lange lijdensweg. Mss kom ik weer in een fase dat ik toch weer gek op hem word en hem vertrouw wie weet maar ja... enkel tijd zal t zeggen. Ik denk in jouw geval dat je t ook tijd moet geven, je kan er niks van zeggen nu. Ik vind jouw misstap toch heel anders dan die van haar, jullie waren nog geen gezin. Hoe kon ze dit doen terwijl jij thuis voor jullie kind zorgde... dat gevoel heb ik ook en dat gaat nooit meer weg.

MRI schreef op 05-01-2023 om 11:28:

Afschuwelijk als je voorgelogen wordt door je partner. Voor mij is de vraag wel: waarom is vreemdgaan met een man zoveel erger dan met een vrouw? Verder wens ik je alle sterkte

Persoonlijk denk ik dat daaruit blijkt dat die man de lesbische relatie niet als serieus uitgangspunt heeft. Alsof dat zijn relatie niet zou kunnen vervangen dus.

MRI

MRI

05-01-2023 om 20:52

Pippeltje schreef op 05-01-2023 om 20:31:

[..]

Persoonlijk denk ik dat daaruit blijkt dat die man de lesbische relatie niet als serieus uitgangspunt heeft. Alsof dat zijn relatie niet zou kunnen vervangen dus.

Ja dat kan het inderdaad zijn, een relatie met een vrouw is voor ts minder serieus te nemen (en wel lekker...). Maar goed, hij mag dat vinden natuurlijk, en daar mag een ander ook weer wat van vinden. 

Intussen is het natuurlijk altijd heel naar om voorgelogen te worden. 

Is dit echt? Of gekopieerd uit een doktersroman?

VerlorenVader

VerlorenVader

06-01-2023 om 13:56 Topicstarter

Pippeltje schreef op 05-01-2023 om 20:31:

[..]

Persoonlijk denk ik dat daaruit blijkt dat die man de lesbische relatie niet als serieus uitgangspunt heeft. Alsof dat zijn relatie niet zou kunnen vervangen dus.

Dat was het inderdaad. Ik kon het niet goed verwoorden, maar m'n vrouw en ik hebben hele gesprekken gehad om vast te stellen wat ze nou zo leuk zou vinden aan een andere vrouw. Zou ze daar een relatie mee kunnen aangaan? Zou ze samen kunnen wonen met een andere vrouw? Samen een kind opvoeden? Zou ze verliefd kunnen worden op een andere vrouw? Want natuurlijk dacht ik meteen "als ik maar niet vervangen ga worden." Maar nee, dat was allemaal niet het geval. Het was puur fysiek, de nieuwsgierigheid naar hoe het zou zijn om met een vrouw het bed te delen. Misschien zou ze het helemaal niks vinden en het bij 1 keer laten. Misschien vind ze het geweldig en gaat ze vaker langs bij haar. Maar er zou geen 'liefde' in het spel komen. Ze vindt vrouwen aantrekkelijk, maar ze voelt er niks voor om een relatie met een vrouw te hebben.

Max88 schreef op 05-01-2023 om 15:26:

Ik begrijp de toestemming ook niet hoor, even dacht ik dat ik pagina's uit de "Mijn Geheim" of een boek zat te lezen zoveel tekst als het was met allemaal hoofdstukken en vond het lastig een samenvattende reactie te geven daar er niet echt een vraag stond.
Ik vraag me af waarom je ja zei als je uit een kwetsbare periode komt/zit. Je kunt dan op je vingers natellen dat het onvrede is en in plaats daarvan voel je opwinding.
Maar pas als het om een man gaat word je boos dat ze liegt. Wat is het verschil?
Het liegen is niet netjes en dat is een understatement, maar ik vind mijn partner in bed met welke ander dan ook veel erger en zou daar nooit toestemming voor geven. Dat is toch vragen om ellende?
En nu zit je op de blaren en heb je een harde les geleerd. Niet goedschiks maar kwaadschiks helaas, maar in mijn ogen niet echt verrassend. Dat krijg je als het brein uitgeschakeld wordt en men overgaat tot opwinding, een recept voor ellende.
Alle ingedienten waren aanwezig: relatie in slecht vaarwater, een man die zich meer in het gezin moet mengen, de ontevreden vrouw, een burn out, afstand van de partners en iedereen ziet het behalve de betrokkenen.
Begrijp me goed, ik vind het rot voor je, maar niet verrassend.

Note: zou fijn zijn als die enorme lappen tekst ingekort worden met bv : "...verder lezen", ik scroll me een ongeluk elke pagina of als er wordt geciteerd.

Ik heb even wat zaken vetgedrukt. Ik ben het namelijk best vaak met jou eens, maar hierin verschillen wij wél in mening 😉

Ik begrijp namelijk heel goed waarom TO wél toestemming gaf in experimenteren (want vreemdgaan was het niet!) met een vrouw en niet met een man.

In mijn vorige relatie kreeg ik nl ook deze toestemming, omdat ik nieuwsgierig was en soms ook behoefte had naar het intiem zijn met een vrouw. Eerlijk en open met partner over gesproken en fijn dat hij mij dit ook gunde. Ik begrijp dat verschil wel, want een andere vrouw was totaal geen bedreiging voor hem en onze relatie, ik wilde dan ook geen andere man, want daarmee zou hij ook nooit akkoord zijn gegaan en dat begreep ik ook. 

Ik heb dan ook geen misbruik gemaakt van zijn vertrouwen en dat is het grote verschil met de situatie van TO. Zij heeft hem, zo zie ik het, dubbel bedrogen. Toestemming én het vertrouwen krijgen om je fantasie met een vrouw te ontdekken, maar hem voorliegen en keihard bedriegen met een man! Ik snap TO’ers boosheid volkomen!

En wat is voor mij een daadwerkelijk verschil met man of vrouw? Als mijn partner mij zou verlaten voor een andere vrouw, zou ik dat ‘erger’ vinden dan als het een man zou betreffen. Waarom? Dat zou voor mij voelen als een oneerlijke strijd, want ik kan, als vrouw, een ander nooit bieden als wat een man dat kan.

Ik snap dat dit echt iets persoonlijks is, maar ik wilde benadrukken dat het verschil man of vrouw voor mij wel begrijpelijk is en waarom je het 1 wel oké vindt en het ander absoluut niet!

Max88 schreef op 05-01-2023 om 15:55:



Tja daar ben ik van gescheiden omdat de ideeën over wat liefde is verschilden. Had mijn partner die vraag gesteld, dan was mijn reactie geweest: wat denk je zelf? Als je wilt onderzoeken moet je dat vooral ná onze relatie gaan doen.

Dacht je echt dat je situatie uniek was en dat niemand mee kan praten?

Zodra je vrouw zei dat ze dat wilde proberen hadden bij mij alle alarmbellen afgegaan. Misschien heb je de verkeerde vragen gesteld.
En nee, ik zie persoonlijk in buiten de deur eten geen verschil of dat met een man of vrouw is, dat kun je vreemd vinden, maar ik vind het vreemd dat je toestemming gaf.

Liefde en lust zie ik zeker als 2 verschillende dingen.


Voor mij is het ook liefde om je partner seks met hetzelfde geslacht te gunnen en in sommige gevallen zelfs van het andere geslacht. Of denk jij dat alle swingers niet voldoende van elkaar houden of minder liefde voelen voor elkaar? 

Begrijp me niet verkeerd, want ik snap het ook als je enkel monogaam naar elkaar bent binnen een relatie. Wil echter niet per definitie zeggen dat je dan MEER van elkaar houdt dan in een relatie die open is.

Lees nu pas de rest van de reacties, misschien beter om voortaan eerst het hele topic te lezen ipv meteen op een post halverwege te reageren 😊

RoodVruchtje schreef op 06-01-2023 om 15:36:

Lees nu pas de rest van de reacties, misschien beter om voortaan eerst het hele topic te lezen ipv meteen op een post halverwege te reageren 😊

😄 Heb ik regelmatig. Oke, even minder zwartwit: Ik snap het best als andere mensen iets willen doen, dat is een zaak tussen hun twee die privé is. Maar als men het deelt, dan krijg je uiteraard meningen, ( voor-) oordelen. Zelf zou ik dat niet willen of kunnen en daar heeft ts idd niets aan behalve om te peilen of meer mensen zo denken. Het liegen had nooit moeten gebeuren en dat heeft zich razendsnel ontwikkelt tot een sneeuwbaleffect van 1 ding uitproberen tot nog meer leugens over ernstige zaken enkel om nog meer uit te proberen. Dat in een huwelijk dat nog maar kort zoveel kwetsbare zaken doorstond vond ik dat geen heel goed idee.  

Als je vrouwen als vrouw zijnde interessant vindt in seksueel opzicht en je gaat het avontuur aan, dan kun je nog zo van te voren bedacht hebben dat je geen échte' relatie met een vrouw wilt, maar de kans dat je echt verliefd wordt, je gevoelens verdiepen en je dus uiteindelijk wel degelijk een relatie met die vrouw wil aangaan, is levensgroot aanwezig. 
En ik spreek uit ervaring...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.