Relaties Relaties

Relaties

Dilemma [excuus en anders niet welkom]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2009 om 21:41

Eens met koentje

Mijn zus heeft op diezelfde leeftijd bij de politie gevraagd of ze haar terug zouden halen als ze wegliep. Het antwoord: daar kunnen we niet aan beginnen. Dat is ongeveer 35 jaar geleden. Ik zou overigens wel terughoudend zijn door zelf als opvangadres te gaan fungeren. Nu is het je zoons' vriendin, dan is het opeens ook een 'zus', die zich aan jouw regels moet houden. Dat lijkt me een verwarrende situatie.

rolo

rolo

23-08-2009 om 17:14 Topicstarter

Wat ik al verwachtte

Onze zoon heeft een berichtje teruggekregen dat hij veel te ver was gegaan en dat hij maar naar de ouders van zijn vriendin toe moest komen om zijn excuses aan te beiden. Hij weet nog niet wat hij hiermee moet. Aan de ene kant wil hij wel maar aan de andere kant weet hij dat hij dan de wind van voren krijgt met en lange preek en dat hij zelf niet aan het woord komt.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat mensen zo kunnen doen. Wij kennen dit totaal niet en ik kan er ook niet zo goed mee omgaan. Zou graag met hun willen praten maar andere kant wil ik mij er eigenlijk niet mee bemoeien. Maar het gaat wel om onze zoon, en dat raakt mij vreselijk. Vind niet dat ze hem zo mogen behandelen. Ook is het zo dat als hij zijn excuses aanbiedt en hijzelf niet de gelegenheid krijgt om iets te zeggen ik niet (meer) met hen door een deur kan. Ik kan niet dan bijvoorbeeld op de verjaardag van mijn schoondochter maar leuk en gezellig doen en doen of er niets aan de hand is. Ook vind ik dan dat als onze zoon jarig is (hij woont nog thuis) ik hen hier niet over de vloer wil hebben. Ken deze mensen eigenlijk niet zo heel goed (wel veel van horen zeggen: ook door andere mensen die hen kennen en ondertussen geen contact meer hebben) maar mijn gevoelns voor hen worden steeds hatelijker. Bah!!!! Dit wil ik helemaal niet!

Balletmama76

Balletmama76

23-08-2009 om 18:36

Hoeft ook niet...

"Ook vind ik dan dat als onze zoon jarig is (hij woont nog thuis) ik hen hier niet over de vloer wil hebben."

Want inplaats van thuis te vieren, kan je hem gewoon een etentje met schoondochter in een sjiek restaurant kado geven...

Of een avondje uit naar een disco, of een kanoetocht voor hun 2, wees creatief...

Rafelkap

Rafelkap

23-08-2009 om 18:36

als jullie meegaan? (al dan niet aangekondigd) Als je zoon dat tenminste wil. Dan kan je er beter voor zorgen dat hij wel z'n zegje kan doen.

rolo

rolo

27-08-2009 om 10:30 Topicstarter

Excuses

Gisterenavond heeft onze zoon zijn excuses aangeboden. Gewoon omdat hij van het gedoe af wilde zijn en voornamelijk voor zijn vriendin. Haar ouders reageerden nauwelijks. Het was goed zeiden ze, hij is nu weer welkom. Nou ja, snap er echt helemaal niets van.
Onze zoon en zijn vriendin voelen zich er nu goed bij en dar is wat mij betreft het allerbelangrijkste.
Zal alleen nooit vrienden met ze worden. Maar dat hoeft gelukkig ook niet. Hoop voor onze zoon en zijn vriendin dat ze gelukkig worden. Ze wil nog wel steeds z.s.m. het huis uit. We zullen zien hoe een en ander in de toekomst gaat verlopen.

Christientje

Christientje

28-08-2009 om 23:38

Hier was ik al bang voor...

Hoi, ik heb het draadje gevolgd, maar tot nog toe niet gereageerd. Ik heb ook zulke ouders gehad. Zij hadden altijd gelijk en ik was altijd fout. Had ik een eigen mening waar ik voor uitkwam, was ik niet meer welkom tot ik mijn excuses had gemaakt. Dit gold ook voor mijn man overigens.
En het ging er niet om dat ik (of mijn man) sorry zei zodat het uitgepraat kon worden. Gepraat werd er zowieso nooit. Nee, het ging erom dat zij de macht en de controle in handen bleven houden.
Dit gaat (voor mijn gevoel) ook op voor de mensen waar je over verteld. Zij eisen excuses (en het maakt niet uit waarvoor of waarom), maar zolang zij het eisen zullen ze 'boos' blijven tot ze hun zin hebben. Zodra je dan 'sorry' zegt is het goed, en hebben ze hun gevoel van macht weer voor dat moment.
En hou je vast, er zal heel snel weer een moment komen waarop je zoon en zijn vriendin voor de keuze worden gesteld 'hierin meegaan of een eigen mening hebben, maar het moeten bekopen met het moeten maken van excuses.' dit zal altijd en altijd blijven doorgaan.
oke, misschien draaf ik door, maar dit is mijn ervaring helaas...
Dus waak ervoor, laat hem niet te vaak en voor alles sorry zeggen, het zal nooit genoeg zijn.
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.