Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Dit voelt niet ok

mijn vrouw en ik zijn ondertussen al 23 jaar samen. We hebben samen 2 Kids. Jongen van 8 & meisje van 6. Jongen heeft ass en adhd wat het vaak wel pittig maakt en veel energie van ons vraagt. Tot over 2  jaar werkte ik vaak werkdagen van 12/13u. Mijn vrouw werkte toen 60%. Dit maakte dat de opvoeding van de Kids en het huishouden grotendeels voor haar rekening was. 
Sinds 2jaar ben ik minder gaan werken. Dit vooral in functie van de zorg van ons zoontje en om mijn vrouw te ontlasten. 

Anderhalf jaar geleden gaf mijn vrouw aan dat haar gevoelens tov mij veranderd waren. Ze vond dat we in relatietherapie moesten. Ikzelf vond ook dat we uitelkaar aan het groeien waren en vond relatietherapie een goed idee. 
De therapie heeft bij ons allebei Tot bepaalde inzichten gebracht mbt de dynamiek tussen ons.
De afgelopen periode zijn we emotioneel en fysiek weer dichter naar elkaar gegroeid. 
Ongeveer een maand geleden is mijn vrouw
 samen met een gemeenschappelijke vriend van ons, die ook op de hoogte is van de problemen tussen ons ,naar een festival geweest. 
Ikzelf ben niet meegeweest omdat dit niet echt mijn ding is. 
Een week later nodigd hij haar terug uit om samen naar een ander festival te gaan. 
Mijn vrouw zegt dit tegen mij en vraagt of ik zin om mee te gaan. Ik besluit om mee te gaan en we bestellen samen onze tickets. 
Enkele dagen nadien krijg ik heel toevallig een berichtje van die vriend aan haar te zien. Hij zegt dat hij haar mist en snel weer wil zien. Ik begin de conversatie verder te lezen en was eigenlijk vrij geschokt van wat ik las. Het waren wederzijdse heel flirtige en dubbelzinnige opmerkingen. Wat mij vooral heeft aangegrepen is dat er 2 maal door hem wordt gevraagd of ik vermoedens heb en of zij iets tegen mij had gezegd. Op dat moment ging er vanalles door mij heen. Ik heb haar dan ook op de vrouw af gevraagd wat dit te betekenen had. Ze gaf aan dat er buiten die chats niets tussen hun is gebeurd, maar dat ze denkt dat hij wel gevoelens voor haar heeft. 
Ik geloof haar dat het alleen bij die berichtjes is gebleven. Ik heb haar wel duidelijk gezegd dat dit naar mijn aanvoelen niet ok is.
Ze zei daarop dat ze dat begreep en er mee ging stoppen. 
Voor mij voelt het heel raar dat we nu met ons drieën naar dat festival zouden gaan.
Ik heb dan ook gezegd dat ik niet meega en het er heel moeilijk mee heb dat zij wel zou gaan. 
Ze zei dat ze begrijpt dat dit moeilijk is voor mij, maar toch gaat gaan. 
Dit voelt voor mij eigenlijk niet ok, en weet niet goed wat ik hiermee moet...
Wat vinden jullie?


MRI

MRI

18-07-2023 om 21:54

Nee dat snap ik, dat het niet okay voelt. Is die vriend ook een vriend van jou? Als dat zo is, zou ik hem op de man af vragen wat hij bedoelt met of jij iets vermoedt. Klinkt niet heel goed moet ik zeggen

Nou... alle alarmbellen op rood. De appjes of jij niet wat vermoed zou ik heel, heel serieus nemen. Dat klopt niet met haar verhaal. Ze liegt. En jij wil het geloven maar je intuitie roept. Hij gek op haar en zij dan? Op pad met een vent die verliefd is op haar en die weet dat jullie het zeaar hebben. Nou daar zou ik eerst eens stevig over in gesprek gaan. Tip doorvragen doorvragen doorvragen. Laat je niet te snel sussen. Dit is totaal niet okay. 

Weet je zeker dat er niet al.wat speelde toen je vrouw kwam met therapie. Vaak blijkt dat ze dan gevoelens voor ander kregen. Of al zijn vreemdgegaan. Bekennen is erg, erg lastig. Zelfs in therapie niet. 

En stel dat haar verhaal klopt en hij haar te leuk vindt, dan is het van je vrouw niet okay dat en hoe ze met hem omgaat. Laat staan alleen met hem op pad wil. Iets met spek en op kat binden?

Nu is mijn man met een vriendin vreemdgegaan en woorden bleken anders dan werkelijkheid. 

Ik zou i.i.g. meegaan ... en die vriendschap in de vriezer zetten. 

Ze klaagt dat jullie uit elkaar zijn gegroeid, wil in therapie, maar is zelf al buiten de deur aan het scharrelen...

Als het een vriend van je is, zou ik aan hem vragen wat er aan de hand is. Als je vrouw sowieso naar dat festival gaat, zou ik wel mee gaan. Je kunt altijd nog naar huis gaan. Het lijkt of ze liegt, maar misschien ook niet. Misschien zit het nog een beetje in het stadium ervoor.

Nog een nabrander, ik geloofde mijn man ook. Maar zet nou nog eens alle dingen op een rijtje en vul dit aan met misschien meer rare dingen van afgelopen 2 jaar? Je schrijft al:

-Jouw vrouw flirt en maakt dubbelzinnige opmerkingen met een andere man.

-Die man schrijft dat hij haar mist. 

-Haar snel wil zien. 

-Hij vraagt haar of jij iets vermoed. Maar liefst twee keer !!! (Wat zei je vrouw overigens daarover?)

-Jouw vrouw wil per se toch met hem naar een festival. 

-Jouw vrouw 'denkt' dat hij gevoelens voor haar heeft. (Als een man zegt ik mis je en wil je snel zien ... ze liegt. Ze weet het.)

- jouw vrouw haar gevoel voor jou is 2  jaar geleden veranderd. Ze houdt van jou en wilde werken aan de relatie. Jij ook. Waarom gaat een vrouw in zo een kwetsbare relatie vol in flirt met een andere man? Er is iets gebeurd met die vriend, dat kan niet anders. Zeker gezien zijn opmerkingen. 

Is het een vriend van jou? Ik zou zsm  langs gaan. En vragen of hij eerlijk wil zijn. Dan vragen wat is er aan de hand. Wat is zijn doel? Als hij net als jouw vrouw zegt niks gebeurd kun je stevig doorvragen op zijn appjes. En JA jij vermoed zeker nu iets. Dus ... jij wil de waarheid horen van man tot man. 

Idee? 

Joseph

Joseph

19-07-2023 om 07:37 Topicstarter

Naar mijn aanvoelen genoot mijn vrouw gewoon van de aandacht die ze kreeg van hem. 
Ik geloof haar ook als ze zegt dat er buiten die berichten niets is tussen hun. 
Hij is trouwens ook totaal haar type niet. 
Dit neemt natuurlijk niet weg dat dit eigenlijk niet ok is.

In eerste instantie zij ze tegen mij dat ze aanvoelde dat hij wel gevoelens voor haar had,
Maar nu is ze daar niet zo zeker meer van. 

Over het feit dat ik vroeg wat het betekende dat hij vraagt of ik vermoedens had zegt ze dat dit ging over hun onderlinge berichten. 

Ik ben sowieso van plan om hem op te zoeken om zijn kant van het verhaal te horen. 

Meegaan naar het festival zou, hoe de zaken nu liggen, geen goed idee zijn denk ik....
De sfeer zou totaal verziekt zijn.
Ik zou mij dan ook precies een soort van waakhond voelen. 

Anderzijds heb ik haar mijn grens aangegeven door te zeggen dat als ze toch alleen zou gaan ze hiermee mijn vertrouwen, respect,... onder druk zet.

Tenzij ze een surprise party voor jou aan het organiseren zijn, is er iets meer gebeurd dan wat je vrouw toe wil geven. Hoezo zou jij anders geen vermoedens ergens van mogen hebben? Het spijt me, maar ik ben niet langer meer naïef. Een buitenechtelijke relatie is moeilijk te accepteren en te geloven. De bedrieger(s) zal altijd proberen jou te laten geloven dat jij spoken ziet. Gezien jullie historie van de laatste jaren is dit de meest logische conclusie. En de pijnlijkste. Sterkte en wijsheid gewenst.

Ik ben het eens wat meerdere mensen hier schrijven. Dit is niet oké.
Deze berichten worden niet voor niets naar elkaar toe gestuurd.
Misschien is er nog niets aan de hand maar dat er iets meer is dat kun je zelf ook wel bedenken. Je voelt het al anders had je die berichten niet gelezen. Haar telefoon niet gecontroleerd.
En tuurlijk wil je niet achterdochtig zijn. Maar dat mensen een grens over kunnen gaan zonder dat ze daar misschien bewust op naar zoek zijn is zo gebeurd. En je wilt het niet geloven van je partner. Je kunt het je niet voorstellen maar echt geloof me. Het gebeurd. Er zijn talloze voorbeelden in het topic ' verder na ontrouw'.
Waar partners dingen verzwijgen, liegen en zeggen dat er niets aan de hand is. Dat je spoken ziet. Vaak gaat er al een periode aan vooraf dat het niet lekker loopt 

Ook ik had moeten ingrijpen en niet zo goedgelovig moeten zijn. Toen het nog berichten waren. Nee er is niets aan de hand. Maar berichten waren wel verwijderd. En ik..zo goedgelovig!!!
Nou..echt wel dat het uit de hand gelopen is. Het is een verslaving. Het geeft je vrouw een goed gevoel.  Klinkt misschien heel hard. Maar hier is iets meer aan de hand.
Het feit alleen al dat er over jou gesproken wordt tussen hen en of je iets vermoed is al een grens te ver.

Joseph schreef op 19-07-2023 om 07:37:

Naar mijn aanvoelen genoot mijn vrouw gewoon van de aandacht die ze kreeg van hem.
Ik geloof haar ook als ze zegt dat er buiten die berichten niets is tussen hun.
Hij is trouwens ook totaal haar type niet.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat dit eigenlijk niet ok is.

In eerste instantie zij ze tegen mij dat ze aanvoelde dat hij wel gevoelens voor haar had,
Maar nu is ze daar niet zo zeker meer van.

Over het feit dat ik vroeg wat het betekende dat hij vraagt of ik vermoedens had zegt ze dat dit ging over hun onderlinge berichten.

Ik ben sowieso van plan om hem op te zoeken om zijn kant van het verhaal te horen.

Meegaan naar het festival zou, hoe de zaken nu liggen, geen goed idee zijn denk ik....
De sfeer zou totaal verziekt zijn.
Ik zou mij dan ook precies een soort van waakhond voelen.

Anderzijds heb ik haar mijn grens aangegeven door te zeggen dat als ze toch alleen zou gaan ze hiermee mijn vertrouwen, respect,... onder druk zet.

Ik dacht overigens ook dat de vriendin waar mijn man mee bleek te punniken  zijn type niet was. En geloofde hem ook hoor. Wij hielden toch van elkaar? Maar je voelt dat het niet klopt. Je geeft een grens aan maar je vrouw wil haar uitje (met verliefde man die vraagt of jij wat vermoed) niet wil opgeven. 

Ik snap nu je twijfel over gaan. Stel hem opzoeken daarom niet uit. Ga vandaag. Het zal je opluchten. Vertel je vrouw niet dat je gaat. Zegt hij exact dezelfde woorden als je vrouw, dan hebben ze het voorbesproken. 

 Je kan ook met je vrouw gaan. En niet gezamenlijk met die 'vriend'. Daar zou jouw vrouw begrip voor moeten tonen. 

Je trekt hier niet voor niets aan de bel. Dit ga je niet meer zo kunnen laten vrees ik. 

Wat zou jou rust geven? Wat is jouw oplossing?

Joseph

Joseph

19-07-2023 om 09:45 Topicstarter

Anna Cara schreef op 19-07-2023 om 09:33:

[..]

Ik dacht overigens ook dat de vriendin waar mijn man mee bleek te punniken zijn type niet was. En geloofde hem ook hoor. Wij hielden toch van elkaar? Maar je voelt dat het niet klopt. Je geeft een grens aan maar je vrouw wil haar uitje (met verliefde man die vraagt of jij wat vermoed) niet wil opgeven.

Ik snap nu je twijfel over gaan. Stel hem opzoeken daarom niet uit. Ga vandaag. Het zal je opluchten. Vertel je vrouw niet dat je gaat. Zegt hij exact dezelfde woorden als je vrouw, dan hebben ze het voorbesproken.

Je kan ook met je vrouw gaan. En niet gezamenlijk met die 'vriend'. Daar zou jouw vrouw begrip voor moeten tonen.

Je trekt hier niet voor niets aan de bel. Dit ga je niet meer zo kunnen laten vrees ik.

Wat zou jou rust geven? Wat is jouw oplossing?

Wat ik eigenlijk wil is denk ik duidelijkheid. Dit voelt voor mij heel verwarrend. Zeker omdat we de laatste tijd terug meer verbinding hadden. Zowel emotioneel als fysiek. 

Wat ik op dit moment nodig heb is eigenlijk dat zij uit zichzelf aanvoelt en aangeeft dat nu samen met hem naar een festival gaan niet ok is en dan ook niet zou gaan. 

Als ik haar vraag om niet te gaan, voelt het voor mij aan dat dit iets is wat ik haar opleg. Terwijl ik eigenlijk vind dat ze dit uit zichzelf moet doen. 

Dat zij wel naar het festival gaat “Waarschijnlijk met hem” geeft al aan hoe belangrijk jij voor haar bent.

Jouw verwachting is voor haar niet duidelijk. Ik vrees dat je niet een harde grens stelde maar soft? Zij denkt dat je gerustgesteld bent want hé, er is niets tussen ons. Dus doe niet zo gek mallerd.en doorrrr. Zij gaat gewoon zegt ze jou al.

Is het een meerdaags festival? Ik zou dat hele festival niet slapen. Boos zijn dat zij wel is gegaan. 

Mijn advies: ga opnieuw het gesprek aan. Metvhaar. Met hem zsm. Het voelt niet goed voor jou. Haar antwoorden zijn (voor mij en velen hier) aanleiding tot zorg. Jouw zorg. Het gaat verder dan het festival. Het gaat om (emotioneel) vreemdgaan. 

Je kan nu eigenlijk niet meer mee vind jij. Vindt zij dat ook? 

Maar bent totaal niet gerust op dat zij wel alleen wil gaan. Zij wel? 

Heeft zij alternatieve oplossing? Jullie gaan samen, die vriend zoekt het maar uit met zijn ik mis je en heeft je man vermoedens-talk. Ga wel en ja wees een waakhond. Ga niet en laat het gebeuren en ik garandeer je enorme boosheid bij jou straks. 

Waar kies jij voor?

Joseph

Joseph

19-07-2023 om 10:40 Topicstarter

Anna Cara schreef op 19-07-2023 om 10:10:

Jouw verwachting is voor haar niet duidelijk. Ik vrees dat je niet een harde grens stelde maar soft? Zij denkt dat je gerustgesteld bent want hé, er is niets tussen ons. Dus doe niet zo gek mallerd.en doorrrr. Zij gaat gewoon zegt ze jou al.

Is het een meerdaags festival? Ik zou dat hele festival niet slapen. Boos zijn dat zij wel is gegaan.

Mijn advies: ga opnieuw het gesprek aan. Metvhaar. Met hem zsm. Het voelt niet goed voor jou. Haar antwoorden zijn (voor mij en velen hier) aanleiding tot zorg. Jouw zorg. Het gaat verder dan het festival. Het gaat om (emotioneel) vreemdgaan.

Je kan nu eigenlijk niet meer mee vind jij. Vindt zij dat ook?

Maar bent totaal niet gerust op dat zij wel alleen wil gaan. Zij wel?

Heeft zij alternatieve oplossing? Jullie gaan samen, die vriend zoekt het maar uit met zijn ik mis je en heeft je man vermoedens-talk. Ga wel en ja wees een waakhond. Ga niet en laat het gebeuren en ik garandeer je enorme boosheid bij jou straks.

Waar kies jij voor?

Ik heb haar letterlijk gezegd dat, als ze besluit om toch samen met hem te gaan, ze hiermee voorbij gaat aan mijn grens. Er gaan trouwens nog 2 vrienden van hem mee. 

Het is een meerdaags festival maar ze gaan maar voor 1 dag.

Ik ga sowieso straks met hem het gesprek aangaan. 

Wat mij in heel deze zaak het meest raakt is niet zo zeer de inhoud van die berichten. Dat kan ik nog ergens een plaats geven. Het is vooral het geniepige eraan. Zo vraag ik me nog steeds af hoever het was doorgegaan als ik het niet ontdekt had. 

En idd, als ze toch beslist van alleen te gaan zou ik mezelf gek piekeren en geen oog dicht doen. 

Ik zou meegaan naar het festival en het gezellig hebben met je vrouw. Thuis gaan zitten pruilen en mokken terwijl zij met hem naar het festival is brengt haar zeker niet terug bij jou.
En waarom zou je niet een beetje moeite doen om haar te laten zien dat je haar belangrijk vindt? Misschien heb je haar wel iets teveel als vanzelfsprekend gezien.
Er is verder niks gebeurd hè, dus je hebt weinig reden om boos te zijn. Maar wel om aan de slag te gaan met laten zien hoe leuk je bent.

Ja, het is ook het stiekeme wat je onzeker maakt. Dat ze dat wil. Kan. Want kan je haar wel vertrouwen vraag jij je nu af. Misschien loog ze al over e.e.a. Je hoofd maakt overuren. 

Overigens- en ik bedoel het echt niet naar - maar jij denkt dat het nu stopt. Mijn ervaring is dat dat niet zo simpel is. Stoppen met flirten of een affaire is lastig. Het geeft zo een fijn gevoel. Zij voelt zich vrouw, gewild, aantrekkelijk. Als een verslaafde trekt dit. Dan gaat ze het stiekem doen, nog meer stofjes komen vrij. En schuldgevoel naar jou. Cirkeltje. Een festival is ook en ultiem zomer gevoel en ga los ding. 

Ik stuur een pb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.