Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Dit voelt niet ok


Ik denk dat jij inderdaad naïef bent. Gezien de inhoud van de berichten zou ik uitgaan van meer. Festival is daar de gelegenheid voor. Beetje dansen, zoenen, voelen en natuurlijk drank wat de grens vervaagt. En natuurlijk zal ze alles ontkennen of afzwakken. Ze wil het niet erger maken en met jou gaat het al jaren niet goed meer. Een nieuwe man geeft nieuwe energie en ziet alleen haar leuke kanten. Jij zult helaas nooit achter de volledige waarheid komen. De vraag moet eigenlijk zijn. Willen jullie nog echt wel verder met elkaar of wil je alleen doorgaan vanwege het gezin? Je vrouw lijkt de afslag al genomen te hebben.

Bijtje82 schreef op 19-07-2023 om 18:41:

[..]

Ik vermoed, gezien het aantal jaar dat ze al samen zijn dat er niet echt meer sprake is van hele jonge kinderen. Dus denk niet dat het een oppas of huishoud kwestie is.

Klinkt meer als een, ik vraag je mee en hoop eigenlijk dat je niet meegaat. Dan kan ik lekker vozen met die ander.

En er zouden nog meer mensen meegaan werd er later gezegd. Mijn achterdochtige brein hoort dan: Ik zeg nu dat er meer mensen mee gaan, maar als hij meegaat en die zogenaamde extra personen zijn er niet, dan zeggen we gewoon dat ze ineens verhinderd waren.. En als hij niet meegaat, dan blijven we volhouden dat die personen er zogenaamd wel bij waren.

Misschien vergezocht, maar als je eenmaal vaak genoeg belazerd bent dan ga je vanzelf zo denken.

En al zijn die mensen er wel. Die gaan dan echt niet de hele tijd babysitten op de partner van topicstarter om te zien of ze niks stouts doet.

Ben het helemaal eens met een aantal mensen hier: als er rook is, dan is er ook ergens vuur. 

Ik raad je aan om het boek van Ester Perel : the state of affairs te lezen. 

Die gaat over het waarom mensen 'vreemdgaan' (wat dat ook mag betekenen voor jullie) 

Het is duidelijk dat je vrouw zich in de situatie bij die man 'levendig' voelt, een gevoel dat ze duidelijk in zichzelf mist - het nieuwe, het avontureuse, de aandacht, het feesten...  heerlijk toch? 

Nu is de vraag dus, wat hebben jullie allebei nodig om jullie levendig en avontuurlijk te voelen, en hoe kunnen jullie dit eventueel binnen de relatie aanwakkeren?   
Er is iets die niet vlot loopt in jullie dynamiek waar zij uit wilt vluchten. 

Ikzelf zou zelf nog niet direct zeggen er is meer gebeurt - ik heb ooit zo een stiekeme 'flirt' verhouding gehad met een man waar er zelfs geen kus laat staan seks was geweest - dat was mijn verlangen niet, mijn verlangen was aandacht... 

Ik wens je veel sterkte toe want dit moet echt slecht voelen, heb ook al aan de ontvangende kant gestaan...

To heeft al 1,5 jaar relatietherapie. Ik mag hopen dat hij intussen weet wat er werkelijk speelt in zijn eigen relatie, wat er ontbreekt en wat zijn partner denkt. Wat heb je anders gedaan in al die tijd??

Daarnaast vraagt die vriend niet zomaar 2x of TO vermoedens heeft. Dan hebben we het niet over elkaars hand vasthouden of een knipoog! Er zijn zaken besproken en gebeurd en grote kans dat deze vriend op de hoogte is van de relatieproblemen (ook niet gek om daarover te praten in vertrouwen). 

Vriend wil duidelijk wel (tja waarom niet), partner is of klaar met To of in voor een verzetje na alle ellende met to en To heeft het nakijken..

Oh ja en natuurlijk zullen ze alles ontkennen en ziet to "spoken".

Joseph, hoe gaat het. Festival achter de rug? En waar staan jullie nu? 

zij kan absoluut niet naar dat festival gaan, ze zou eik meteen al het kontakt met hem moeten eindigen als hij echt gevoelens heeft voor haar. Ik zou enorm gekwetst zijn dat ze er toch zelf voor kiest hiermee door te gaan (been there).... ook al is er nog niets tussen hen het kwetst jou en t zorgt voor meer wantrouwen vanuit jou. Ik zou ook echt eens kontakt met hem opnemen...

oh zie nu dat t geen nieuw topic is 🤕
Ik hoop dat ze niet gegaan is!

Ze liegt. Dus rustig terug opnemen. Doorvragen. Ik wens je veel kracht. 

En relatietherapie is natuurlijk nutteloos als 1 van de twee zit te liegen.

Izza schreef op 29-07-2023 om 17:37:

To heeft al 1,5 jaar relatietherapie. Ik mag hopen dat hij intussen weet wat er werkelijk speelt in zijn eigen relatie, wat er ontbreekt en wat zijn partner denkt. Wat heb je anders gedaan in al die tijd??

Daarnaast vraagt die vriend niet zomaar 2x of TO vermoedens heeft. Dan hebben we het niet over elkaars hand vasthouden of een knipoog! Er zijn zaken besproken en gebeurd en grote kans dat deze vriend op de hoogte is van de relatieproblemen (ook niet gek om daarover te praten in vertrouwen).

Vriend wil duidelijk wel (tja waarom niet), partner is of klaar met To of in voor een verzetje na alle ellende met to en To heeft het nakijken..

Oh ja en natuurlijk zullen ze alles ontkennen en ziet to "spoken".

Komt over alsof TO verantwoordelijk is? Een beetje een goedgelovige onnozelaar? Of vergis ik me? Misschien bedoel je het anders? Hij wilde aan zijn relatie werken. Is ook niet perfect maar wel eerlijk en van goed vertrouwen. Zij zit overduidelijk te liegen. Ja, dan heb je inderdaad het nakijken. Naar mijn gevoel ga je zo niet om met mensen. Alles kan, maar wees eerlijk. Op den duur begin je als bedrogene, die essentiële informatie mist, die ronduit wordt misleid, aan je eigen verstand te twijfelen. Ik vind dat onmenselijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.