Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

trots

trots

15-07-2019 om 13:56

Dochter geslaagd en geen een kaartje :(


Enna M.

Enna M.

19-07-2019 om 10:00

Alkes, precies

"Ik vier de laatste jaren ook weer mijn verjaardag, gewoon omdat ik erg leuk vind om een keer per jaar mijn vrienden bij elkaar te zien" Dat is voor mij ook de reden, en dat zij elkaar kunnen zien zodat vriendin X weet over wie ik het heb als ik over vriendin Y praat. Gewoon gezellig.

"Gewoon ieder doet het op zijn of haar manier.
Maar ik ben ook opgegroeid met idee dat vriendschappen mooi zijn en dat vrienden verschillend zijn."
Daar zit het verschil inderdaad. Fijn dat je het nog even noemt! Ik ben me bewust dat ik op dit punt wat overgevoelig ben Ik ben opgevoed met het idee 'voor wat hoort wat' en zodra de andere partij niet (direct) over de brug kwam, waren dat profiteurs en geen vrienden. Allemaal uit angst, mijn ouders (vader) zijn altijd bang om opgelicht te worden en heel beschermend naar mij toe. "Pas op dat dat vriendinnetje jou geen stoute dingen laat doen" of: "zie je wel dat dat niet echt een vriendinnetje is, je mag niet eens op haar feestje komen en ze is hier wel geweest." Zo kreeg ik ook nog eens de boodschap mee dat andere kinderen mij niet echt leuk vonden, maar alleen met mij wilden spelen bij gebrek aan beter. Het duurt het tijdje voor je erachter bent dat dat misschien niet helemaal het geval is. En ik maak me altijd een beetje zorgen of mijn kinderen wel gelukkig zijn met hun vrienden

Enna M

Dat is wel naar zeg. Goed dat je daar bewust van bent en dat je weet dat anderen je wel leuk vinden ook al doen ze dingen anders dan jij.
Want dat blijft natuurlijk altijd een beetje punt. Bij iedere nieuwe verliefdheid was het weer wennen dat iemand jou zeker leuk vindt ook al is "rond elf uur bellen" soms half twaalf en heb jij je al 30 minuten bedacht dat hij je toch niks vindt. Of iemand die je juist iedere dag 5 keer appt doet dat echt niet omdat hij wat onzeker of claimerig is, maar gewoon omdat hij je leuk vindt.
(soms zou het best handig zijn als je een soort gebruiksaanwijzing kreeg bij nieuwe vriendschappen/relaties. Mijn huidige partner had beroepsmatig een persoonlijkheidstest gedaan en mij vrij snel in onze relatie het verslag daarvan laten lezen. Dat was echt zo fijn. Dingen waar je normaal aan zou ergeren of onzeker van zou worden kregen nu de betekenis die bij hem hoorde).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.