Relaties Relaties

Relaties

Houtplankje

Houtplankje

20-04-2019 om 09:26

Doorgaan of stoppen


Ad Hombre

Ad Hombre

30-04-2019 om 12:16

Emmawee

"Ik bedoelde dat het advies werd gegeven vrijwel zonder oog voor de nadelige financiële gevolgen van LAT-ten. En die zijn er wel degelijk. "

Het lijkt mij een zeer dure hobby. Misschien is het een optie om op zoek te gaan naar een huis dat wat meer opties geeft om naast elkaar te leven. Dan heb je ook nog wat flexibiliteit voor de toekomst.

En de toekomst die hoeft niet mee te vallen. Hopelijk ben je nu nog zelfstandig en gezond, maar dat kan zomaar omslaan. En misschien - hopelijk - komen jullie (Houtplankje) dan tot de conclusie dat je elkaar wel degelijk nodig hebt.

eenmoeder

eenmoeder

30-04-2019 om 13:31

Ik zou gaan

Als ik je verhaal zo lees zou ik gaan. Je hebt geen zin meer in issues. Misschien trek je die ook niet meer. Heb je geniet gehad. Je hebt laten zien dat je heftige tijden goed doorstaat (goede relatie met ex en zelfs met diens vrouw) en je studeert zelfs. Als je dit allemaal kunt snap ik dat je geen zin meer hebt in problemen waar jij geen regie over hebt. Ik zou mooi vertrekken, blijkbaar kan dat financieel en zit je niet vast.
Geniet van deze jaren en wees trots op wat je blijkbaar gewoon kan!
Ps. Snap het
Ps. 2 Misschien niet het beste advies

Plens

Plens

30-04-2019 om 13:48

Duur

Ik snap het dure niet zo eigenlijk.
In de relatie heeft hij bijna niet/niet gewerkt, dat was pas duur denk ik?
Nu is er voor beiden werk, kunnen ze voor beiden huren en het zelfstandig opbrengen. Op inventaris na, hoe is dat duurder dan nu behalve dat het nu financieel ruimer is?

Emmawee

Emmawee

30-04-2019 om 14:09

Huh?

Ik snap niet dat je het niet snapt, Plens. Vooral niet als je in de laatste zin zegt "...behalve dat het nu financieel ruimer is?" Dan weet je toch al dat het andere duurder is?
De inventaris is echt wel de minste uitgave, want eenmalig, hoewel je ook dubbel moet onderhouden en dubbel risico loopt op kosten voor reparatie of vervanging.
Twee huurwoningen zijn duurder dan één, twee keer vastrecht van gas, licht, water, maar je verbruikt ook meer. Twee keer internetaansluiting, twee keer gemeentelijke belastingen, ik noem maar wat zaken.

Zoals ik al zei, het kost evenveel als uit elkaar gaan, maar zolang je een relatie hebt, is dat toch meer een gezamenlijk probleem.

Touwtjes

Nu hoeven twee mensen het in een relatie niet altijd met elkaar op één lijn te zitten. Er moet ruimte zijn voor beiden. Maar dat kan wel eens scheef gaan als iemand gewend is de touwtjes in handen te nemen, puur uit automatisme om eventuele problemen voor te zijn. Dat behoud van ‘stabiliteit’ kan je verblinden en of doof maken voor de mening van de ander. Het automatisme gaat tegen je keren want oogkleppen zorgen ervoor dat je binnen je eigen baan blijft.

Latten lijkt mij heel bevrijdend als geld geen rol speelt. Je hebt dan veel ruimte om je eigen koers te varen. Maar een relatie vraagt om samenwerking. De touwen in handen nemen is geen samenwerking.
Mocht Houtplankje zich hierin herkennen, durf de touwen dan ook bij de ander neer te leggen. Dat vraagt vertrouwen hebben in het oplossend vermogen van een ander. Dat kan lastig zijn als dit tegen iemands leefstijl is.
(( herkenbaar voor mij, als spil in het gezin))

PS. De rust en het beter slapen gekomen zijn door de hormonen. Maar het van je afschrijven op OO, kan ook stressverlagend doorwerken; opgekropte emoties van je af gooien en je hart luchten.

Plens

Plens

30-04-2019 om 15:18

Emmawee

"Ik snap niet dat je het niet snapt, Plens. Vooral niet als je in de laatste zin zegt "...behalve dat het nu financieel ruimer is?" Dan weet je toch al dat het andere duurder is?"

Eerst had hij geen inkomen en leefden ze samen. Best krap.
Nu is er wel geld, hij heeft werk.
Ze kunnen nu zelfstandig beiden in hun levensonderhoud voorzien. Hij eerst niet en zij kon hem er daarmee ook niet "uitzetten", want je zet iemand niet op straat. Hij kon voorheen zijn kinderen nauwelijks opvangen.
Nu dus in mijn ogen de luxe positie van allebei werk, eigen inkomen en evt. een eigen huis kunnen huren.

Het/iets is pas duur als je het niet kunt betalen, zoals de situatie eerst was. Extra uitgaves kreeg Houtplankje nl. ook toen hij bij haar introk.
Dat is wat ik bedoel, snap je?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-04-2019 om 15:57

Twee inkomens

zeggen nog niet veel over hoeveel dat dan is. Als je vanuit het niets een huis moet huren, zit je automatisch in de vrije sector. Dus meer dan 710 euro, plus alle andere vaste lasten, je zit zo op de 1000 euro minimaal, eerder richting 1200 euro en meer. Als je een baan hebt met het minimumloon hou je weinig over. (geen idee hoeveel vriend verdient).

Emmawee

Emmawee

30-04-2019 om 17:08

Aha

Dan hebben wij een ander idee over de betekenis van duur. Ik kijk daarbij alleen naar de kostenkant. Van één naar twee woningen is een enorme extra maandelijkse kostenpost. Misschien wel op te brengen nu ze beiden een inkomen hebben (en dat is nog maar de vraag, zie Kaaskopje) maar wel duur.
En dat geld kan dan niet worden gespaard voor als het nog eens minder gaat en je kunt er ook geen leuke dingen van doen.

Heel eerlijk gezegd

als iemand voor de zoveelste keer zegt dat ze de relatie wil stoppen,en het volgende moment weer in de gloria is, dan neem ik die vraag op een gegeven moment niet zo serieus meer.
Ik denk dat dit soort uitroepen voor HP een manier om stoom af te blazen zonder dat ze een breuk op het oog heeft, Daarom komen ook al de verstandige adviezen om te gaan latten of te kappen niet aan, Kwestie van karakter/temperament/volksaard, weet ik veel. De verstandige en goedbedoelde adviezen om te gaan latten hebben niet zoveel zin, want HP staat er niet voor open, Jammer, want ik gun haar beter, Maar de een zoekt geborgenheid en geborgenheid, voor een ander is dat te voorspelbaar en die zoekt het in onrust in spanning. Dat laatste had ik na mijn 20e wel bekeken, het ljkt me dodelijk vermoeiend, maar ik heb daar verder geen oordeel over. Zorg wel alleen HP dat je wat geld opzij zet zodat jij/jullie alsnog niet in een aftandse stacaravan eindigen ipv je gedroomde huisje in je geboorteland. En dan op naar het volgende hoofdstuk, want die hond gaat er komen, blijkt volkomen onhandelbaar, want niet opgevoed door de heksex. En die master komt er ook, want uiteindeljk rooit HP het wel ondanks/dankzij alle toppen en dalen.

Houtplankje

Houtplankje

01-05-2019 om 13:36

Kenfan

In de gloria? Ik? Neuh. Ik voel me duidelijk beter door de hormonen maar de vraagteken blijven bestaan. Alleen: door wat ik bespreek met vriendinnen/hier op OO en met de therapeut kom ik langzaam (misschien te langzaam, naar je smaak) tot andere inzichten. Ik vind dat je best harde standpunten neemt ten opzichte van wat ik moet doen. Latten blijft een optie, net zoals niet bij elkaar blijven, net zoals bij elkaar blijven overigens. Het is geen makkelijke relatie maar vriend en ik zijn allebei geen “makkelijke” mensen. Dus keihard zeggen zoals je nu doet, dat ik naar de goedbedoelde adviezen niet luister is te makkelijk, want ik doe er werkelijk iets mee. Het is alleen niet op OO zichtbaar.
Houtplankje

Nee, in de gloria is natuurlijk te sterk uitgedrukt. Ik chargeer nu eenmaal te graag en subtiliteit is niet mijn sterkste kant. Maar net als sommige anderen constateer ik ook dat je je steeds hier weer meldt in crisis en dat vervolgens weer bagatelliseert/afzwakt. Die relatie is niet iets dat je is overkomen, je kiest ervoor.

Dat is geen verwijt, maar het kan ook zijn dat dit iets is waar je voor kiest, die spanning. Voor een moeilijke man die jouw moeilijke kanten versterkt inplaats van afzwakt of aanvult, Dat kan een keuze zijn - never a dull moment - en dat is ook niet erg , want er zijn in dit geval geen jonge kinderen meer bij betrokken. De vraag of je jezelf daarmee tekort doet is aan jou om te beantwoorden.

Wat vind je van mijn advies om deze zomer eens alleen weg te gaan en de zaak op een rijtje te zetten. Misschien zelfs met alles wat je hier over je relatie geschreven hebt uitgeprint in een snelhecher met twee kleuren highlighters, voor de positieve kanten

dopje

dopje

01-05-2019 om 17:03

juist samen even weg

Ik zou juist samen iets leuks gaan doen, als is het maar een weekendje er op uit of even wandelen (met de honden , de kroeg in, iets wat jullie beide leuk vinden. Volgens mij hebben jullie best een zware tijd achter de rug en zo te horen is jullie leven behoorlijk druk. Misschien ben je nu alleen maar dingen aan het regelen, ik weet het niet.
Even met z'n tweeën los van de wereld elkaar even weer zien, dat zou ik doen.

Houtplankje

Houtplankje

01-05-2019 om 19:28

Alleen weg

Is orecies wat er gaat gebeuren. Ik heb een gite gehuurd in mijn geliefde Auvergne, in the middle of nowhere aan de rivier Desges bij een oude abdij, voor 5 weken. Vriend komt er (zonder zonen, die hebben allebei een baan) voor 8 dagen, mijn eigen zoon js nog onzeker hoelabg hij komt (ik verwacht max een week dagen want hij wil ook een baan vinden) maar van hem heb ik geen “last”, het is juist een prettige combo omdat hij ook de dingen leuk vind dat ik leuk vind (lang aan de rivier hangen en vissen, boeken lezen, de meeste obscure kasteeltjes bezichtigen).
Dus die wijze raad is opgevolgd
Houtplankje

mirreke

mirreke

02-05-2019 om 08:55

Heerlijk houtplankje

Dat klinkt goed, die gite.

Mooi, HP, dat is een goede periode om eens echt alles van de afgelopen jaren te laten bezinken en uit te vogelen wat je diep in je hart echt wilt: of meer rust, en dan zijn de praktische bezwaren tegen latten te overwinnen, of dat een turbulente relatie met pieken en dalen je scherp houdt.

Enne..omdat je in de talen zit, lees deze zin nog eens over, met het rode pennetje in de aanslag
"het is juist een prettige combo omdat hij ook de dingen leuk vind dat ik leuk vind"

Hp

Hp

02-05-2019 om 20:03

Vindt....

Dus

Pennestreek

Pennestreek

02-05-2019 om 23:02

Ehhh, iets meer dan dat 🤪

Combo? Die maken muziek. En hoe zat het ook alweer met die/dat??

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2019 om 09:50

In de talen zitten

Waarschijnlijk maakt ze die schrijffouten niet in haar eigen taal . Maar een combo maakt muziek. De muzikanten van de combo maken muziek.

fouten

Kan ook gezien worden als een expressie van de onrust bij de schrijver; de gedachten liggen ergens anders waardoor gemakkelijker over schrijffouten heen gelezen worden.
Niets menselijkers dan dat.

Een hoorbare

Ik ben ook weer niet zo'n taalnazi dat ik over dt-fouten val, die hoor je toch niet en werkwoordvervoegingen zijn voor half Nederland onderhand hogere wiskunde. Hooguit over gedrochten in de categorie als hij leesd, of ze heefd. Bovendien gaan mijn gedachten vaak zo snel dat het toetsenbord ze niet bijhoudt en merk ik achteraf dat ik halve zinsdelen weggelaten heb.

Nope, het is het betrekkelijk voornaamwoord of te wel ..google,google.. le pronom relatif. Zowel geslacht als getal kloppen niet.

En natuurlijk weet ik dat HP die fouten in haar eigen taal niet maakt. Als mijn Frans maar een kwart zo goed was als HP's Nederlands was ik een gelukkig mens.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2019 om 01:27

Flanagan

Wat jij beschrijft heb ik heel vaak. Mijn gedachten gaan sneller dan mijn ogen of vingers op het toetsenbord en dan krijg je dus dat ik stukken tekst compleet mis, of zelf woorden of letters vergeet te schrijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.