Relaties Relaties

Relaties

Duivels dilemma

[Forumbeheer heeft iom Roger de oorspronkelijke tekst vervangen]

Hallo,
Enige jaren geleden heb ik tijdens onze bowlingavonden iemand per toeval leren kennen. Hoewel in het begin er gewoon sprake was van een leuke vlotte babbel werd dat uiteindelijk meer, veel meer en spraken we ook af buiten het sporten om. Ik was net gescheiden, zij niet.
Uiteindelijk heeft ze er een punt achter gezet, waarschijnlijk om de situatie thuis te behouden.
Onze sport gaat echter gewoon door, en dus zien we elkaar daar nog regelmatig. Hoewel het " duidelijk" is dat een toekomst haast onmogelijk is, blijft ons contact meer dan goed en zoeken we elkaar ook op daar.
Er blijft een aantrekkingskracht bestaan maar zij geeft er niet aan toe (uiteraard volkomen te respecteren!).
Het blijft sluimeren en flirten. Het geeft me energie, maar bezorgd mij ook twijfels.
Wat kan ik hiermee?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-09-2019 om 23:44

Wat is nu

eigenlijk je duivelse dilemma?

Jullie waren verliefd maar zij heeft anders gekozen. Dat sluit voor jou de keuze voor een leven met haar uit. Jij hebt ook gekozen want je bent gescheiden. Dus die weg is normaal gesproken ook afgesloten.

De enige keuze die je kunt maken is zorgen dat de gedachten aan haar je niet meer verteren. Dat is geen duivels dilemma, dat is in de omstandigheden het verstandigste om te doen. Je verzetten tegen het onvermijdelijke of wat al voor je besloten is, is zinloos en contraproductief. Ga uit die activiteit die jullie samen doen, zorg dat je elkaar niet meer ziet. Je pijnigt jezelf ermee en voedt wat zinloos geworden is. Weten waarom of wat haar gedachten zijn, is niet nodig. Wat je moet weten, weet je al: ze kiest niet voor jou.

Lukt het jezelf niet om haar los te laten, zoek dan hulp.

Maro

Maro

08-09-2019 om 23:44

tja

Natuurlijk blijf je er aan terug denken. Er is niet echt sprake van een verdergaande relatie geweest maar wel fysiek contact.
De natuurlijke weg is volgens mij dat je je wilt verbinden, elkaar verder leren kennen. Met weekendjes weg, vakanties, de halve week bij elkaar zitten en vervolgens samenwonen. Dan ga je ook merken wat er niet leuk is aan de ander: het dopje niet op de tandpasta, de pruilerige stiltes als iemand zijn zin niet krijgt, de egoïstische trekjes op sommige gebieden, ik noem maar wat.
En ook dat kan dan allemaal weer transformeren tot een diepere verbondenheid.
Maar nu is er alleen die initiële aantrekkingskracht en wat rendez-vous geweest. Dat blijft smaken naar meer. En wat erger is (gezien haar keuze voor haar gezin) jullie voeden dat!
Ik weet eigenlijk niet wat je vraag of je dilemma is, maar als jullie beiden echt die keuze van haar respecteren, zou je er goed aan doen niet meer te bowlen of elkaar op een andere manier te zien. Het zal wat maanden moeilijk zijn ja, Maar dan is er wel een gezin 'gered'.

sterkte ermee

Maro

Maro

08-09-2019 om 23:45

aagje

gekruist: we zeggen hetzelfde

Josien

Josien

09-09-2019 om 11:19

niet meer bowlen idd

Net als de rest zeg ik het ook, stoppen met bowlen. Ik ben een tijd stapelverliefd geweest op een man, die ik maar sporadisch zag (bij het ophalen/wegbrengen van mijn dochter, maar dat was alleen bij slecht weer) hij was er dan ook en we kletsen dan heel gezellig (te gezellig) en ik dacht vervolgens weer dagen/weken aan hem. Fysiek ging het niet eens ver, alleen maar kletsen en soms een aanraking.
Ik was zo hotel de botel dat ik dagelijks alle sociale media waar ik hem maar op kon zien, volgde. Was ik op een tentoonstelling waar ik maar enigszins het vermoeden had dat hij er ook was en ik kon alleen maar de hele tijd rondkijken om te zoeken of hij er ook was (zag niets van de tentoonstelling zelf)
Uiteindelijk verwaterde dat wegbrengen en werden de gevoelens minder en minder. Soms zie ik hem nu nog wel eens en kan ik niet begrijpen waarom ik zó gek op hem was, gewoon niet, persoon doet me niets meer, gek toch. Maar aan de andere kant gelukkig maar, mijn relatie is er nog (ik heb nooit een woord hierover gezegd, ook niet tegen vriendinnen, omdat ik wist dat ik dit niet moest doorzetten en er niets mee moest doen)
Dus ja, denk aan de relatie die je nu hebt en ban haar uit je leven, het gaat dan weer over, maar dan moet je haar echt niet meer zien, anders blijf je het aanwakkeren.

Koffiekop

Koffiekop

09-09-2019 om 12:23

She just not that into you

Kom op, je gedraagt je als een verliefde puber. Als je een beetje wat afweet van psychologie, dan weet je dat een mens juist dát wil hebben, wat hij niet kan krijgen. Verboden vruchten smaken nu eenmaal het zoetst. Ik denk dat ze zelf echt wel over jou heen is, en dat je dingen ziet/voelt die er niet zijn. Als ze echt nog dit soort gevoelens voor jou zou hebben maar voor haar huwelijk kiest, dan zou ze zelf allang gestopt zijn met bowlen, want dat is alleen maar zelfkwelling dan en een risico bovendien.

Dus wees verstandig, doe jezelf een plezier, en stop met bowlen. Of wijzig in ieder geval het tijdstip, zodat je haar niet meer ziet. Je zult het nu niet geloven, onder invloed van je hormonen als je bent, maar het gevoel verdwijnt echt na verloop van tijd. Liefde en verliefdheid moet je voeden. Als je dat niet meer doet gaat het echt over. Neem afstand, vergeet haar, zodat je uiteindelijk iemand kunt vinden met wie je wél een echte relatie kunt hebben.

Roger1972

Roger1972

09-09-2019 om 16:32 Topicstarter

Reactie

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Uiteraard heb ik in mijn startpost een zeer beknopte weergave gegeven van de werkelijkheid. Stoppen met de sport is geen optie. Je kan zeggen dat ik acteer als een verliefde puber, echter dat is tekort door de bocht. Mijn leeftijd doet er niet toe, maar ik weet wel inmiddels hoe dat iemand in de tang kan houden.
Waar het mij om gaat is, waarom die ander, hoewel ze samenleeft, toch ook mij blijft opzoeken en bewust fysiek contact aanhaalt.
Dat maakt het voor mij verwarrend

Koffiekop

Koffiekop

09-09-2019 om 16:54

Dan vraag je haar om te stoppen

Ik denk echt dat je er teveel achter zoekt. Dat ze jou gewoon als een flirt ziet. Misschien kickt ze erop? Het is in ieder geval wel goed voor je zelfvertrouwen als er (al dan niet naast je eigen partner) iemand is van wie je weet dat die gevoelens voor je heeft. Misschien gebruikt ze haar gevoelens voor jou als extra 'brandstof' in haar eigen relatie. Het kan allemaal. Maar ik denk dus dat jij minder voor haar betekent dan zij voor jou.

Dus, vraag haar ermee te stoppen en afstand te houden. Ook voor haarzelf en haar relatie. Ze heeft duidelijk aangegeven haar huwelijk niet op het spel te willen zetten, dan mag je best van haar vragen om zich daarnaar te gedragen.

En ik doelde natuurlijk niet op je kalenderleeftijd, maar op je gedrag, aangestuurd door je hormonen. Dat komt puberaal over. Er staat geen uiterste datum op de capaciteit om verliefd te worden, maar je hoopt toch in de loop der jaren wat meer verstand te krijgen, waarmee je die verliefde gevoelens in perspectief kunt plaatsen.

Nogmaals, als je het gevoel niet voedt verdwijnt het echt vanzelf. Gun jezelf dat, zodat je op termijn iemand kunt vinden die wel beschikbaar is.

Roger1972

Eigenlijk hoop je stilletjes dat ze alsnog toch voor jou gaat kiezen en haar gezinnetje in de steek laat. Foei. Wees niet zo egoïstisch en zoek een vrouw dat niet bezet is.

Dat denk je maar

Roger "Waar het mij om gaat is, waarom die ander, hoewel ze samenleeft, toch ook mij blijft opzoeken en bewust fysiek contact aanhaalt."
Dat denk jij. Het beantwoordt aan wat jij voelt.
Maar je weet het niet van haar.

"Stoppen met de sport is geen optie. "
Wonderlijk.
Je bedoelt misschien dat stoppen zoveel verbazing zou wekken in je sociale omgeving dat je dan plots wat uit te leggen zou hebben?
Dat zal voor haar dan ook wel gelden.
Daarom komt ze nog steeds.

Ik snap je dilemma wel: stoppen of niet stoppen.
Ik zou toch een andere hobby gaan zoeken.
Wie weet wie je daar nog tegenkomt.

Rissie

Rissie

10-09-2019 om 09:03

spelletje

Ik weet natuurlijk niet hoe het in werkelijkheid gaat, of jij haar verkeerd interpreteert, dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik krijg het gevoel dat zij een spelletje met je speelt. Een vies spelletje!
Hoe dat ook, op een of andere manier moet je ervoor zorgen dat dit stopt. Liefst door haar niet meer te zien, anders door haar (geflirt) totaal te negeren of haar te zeggen dat ze hiermee moet stoppen!

Mocht ze toch voor jou willen kiezen, dat moet ze eerst maar eens haar huwelijk beëindigen.

Jo Hanna

Jo Hanna

10-09-2019 om 12:44

Vraag je niet af waarom

Maar zie dát ze het doet. Het heeft helemaal geen betekenis voor jou waarom zij dit doet. Ze doet het. Wat is de situatie? Zij vertoont gedrag waar jij door in de war raakt en irrationeel door gaat denken en handelen.

Er zit niks anders op dan je conclusies te trekken als je je geestelijk gezondheid serieus neemt.

Groet,
Jo Hanna

Plien

Plien

10-09-2019 om 13:26

ooit

gaan die gevoelens voorbij, al kun je je daar nu niks bij voorstellen.
Zelf ben ik jaren verliefd geweest op iemand anders maar nu denk ik er zelden meer aan. Stel dat ik dan mijn eigen relatie daarvoor op het spel had gezet? Ik moet er echt niet aan denken terwijl die persoon zelf niet gebonden was.

Maro

Maro

10-09-2019 om 14:25

En anders

vraag je het haar gewoon: "ik heb het gevoel dat je nog steeds met me flirt, waarom doe je dat als je voor je gezin kiest?"

Niet dat haar antwoord heel erg van belang is. Het kan heel goed zijn dat ze het gewoon ziet als spelletje. Kijken of ze nog invloed op je heeft bijvoorbeeld. En dat is wel lekker makkelijk vanuit haar comfortabele gezinspositie. Maar daardoor speelt ze met jouw gevoel. Ik vind het niet integer. Jij zal degene moeten zijn die zichzelf daartegen moeten beschermen.
Door zo'n vraag zal ze of zeggen dat ze nog gevoelens voor je heeft (maar dat dan evengoed weer een spelletje zijn). Dan vraag je opnieuw: maar je kiest voor je man? Wil je dat dan ook beklemtonen in wat je uitstraalt
Of ze heeft door dat het niet zo netjes is en ze houdt er mee op.

Overigens vind ik al dat gissen naar iemands motieven en daar aannames over doen zonder een confrontatie aan te gaan erg middelbare school-achtig. De "oh ze keek naar me" variant. Wees ferm, vraag het, stop met hoop putten uit dubbelzinnig gedrag. Dat maakt je gek

Stampertje

Stampertje

11-09-2019 om 02:05

Bouquetreeks

Met " waar leidt dit heen" en je bouquetreekstaal ( dat is niet eens rot bedoeld, maar je klinkt bijna griezelig lyrisch) geef je aan dat je er niet klaar mee wilt zijn en verwacht dat ze alsnog voor jou kiest.
Ik denk dat als iemand na 4 x al voor haar gezin kiest gewoon niet zo gek op je was.
Daarnaast klinkt de huidige conversatie niet bijster romantisch.
Hoor je misschien wat je horen wilt? Zie je dingen die minder intens zijn dan jij ze waarneemt met een iets te gekleurde bril? Misschien tijd voor een andere locatie voor de hobby?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.