Relaties Relaties

Relaties

Familie-overleg


Maar die 'zelfstandigheid' kan toch ook betekenen dat je 'zelfstandig' keuzes maakt en niet afhankelijk bent van hen? Dus dan kom je met z'n tweeën: je dochter en jij.
Maar ik zou het zo echt niet doen: eerst alleen met de drie zussen. Eerst het proces zelf doorlopen. Die mannen komen pas om de hoek kijken als duidelijk is welke klussen er gedaan moeten worden.

Tsjor

Ixia.

Ixia.

19-08-2021 om 14:45 Topicstarter

tsjor schreef op 19-08-2021 om 14:32:

Maar die 'zelfstandigheid' kan toch ook betekenen dat je 'zelfstandig' keuzes maakt en niet afhankelijk bent van hen? Dus dan kom je met z'n tweeën: je dochter en jij.
Maar ik zou het zo echt niet doen: eerst alleen met de drie zussen. Eerst het proces zelf doorlopen. Die mannen komen pas om de hoek kijken als duidelijk is welke klussen er gedaan moeten worden.

Tsjor

De mannen krijg ik niet teruggedraaid. Ivm de privacy is het bij mijn oudste zus thuis. Onze tuin was te afluistergevoellig, binnen iets minder ruimte. En haar man was bij het hele verhuisproces betrokken. 

In huis wil nog niet zeggen dat ie ook actief moet deelnemen aan het gesprek. Hij kan prima koffie en thee zetten en zich daarna uit de voeten maken.

Ik zou staan op een eerste gesprek met enkel de zussen.

TS heeft toch al meermalen aangegeven dat de zussen zich niets aan haar gelegen laten. Dus dat TS de mannen er in eerste instantie niet bij wil, is aan dovemans oren gericht.

Wat TS wel kan doen is gewoon haar dochter meenemen. Ze heeft al aangekondigd dat ze dat wil. Zussen vinden dat enerzijds niet nodig, en vinden anderzijds dat TS zelfstandiger moet worden. Waarmee ze natuurlijk bedoelen dat TS in haar eentje moet komen, maar TS kan gewoon grote blauwe ogen opzetten en zeggen: Nou, ik heb zelfstandig besloten dat ik in deze situatie meer dan gerechtigd ben om mijn dochter mee te nemen. En dat dan blijven volhouden. Dochter weg? Dan ook de mannen weg.

zeg op de dag zelf dat je verkouden bent en dat je met zoom of teams meedoet. Dan kan dochter gewoon meedoen.
Gr Angela

Verschrikkelijk, dat zoomen! Je mist enorm veel subtiele aanwijzingen, zoals een steelse blik tussen twee zussen. Dat zou ik dus absoluut niet doen.

Soms zal je zaken gewoon los moeten laten, belangrijkste is dat je moeder nu veilig onder de pannen zit. Willen de zussen het zo en zo, laat hen dan gaan en leg dan ook de regie bij hen.

Hier hebben schoonzus en ik geregeld dat eerst vader en kort daarop moeder in een zorghuis kwamen. Als schoonzus een bankje voor in de verzorgflat kocht, vond ik dat prima. Het was misschien niet mijn keuze geweest, maar het ging erom dat ze er goed op zat. Zo ook met kleding. Nu doet schoonzus ook niet moeilijk met mijn aankopen.
Zolang mijn moeder goed verzorgd wordt, gaan we die discussies niet aan.
Ik vind het fijn in haar dossier te lezen wat het zorgteam waarneemt of doen. Daar gaat het nu om; haar welzijn, waar dan ook.

Als je moeder in Spanje goede zorg ontvangt, hebt daar dan rust bij.

Ixia.

Ixia.

19-08-2021 om 16:45 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 19-08-2021 om 14:59:

In huis wil nog niet zeggen dat ie ook actief moet deelnemen aan het gesprek. Hij kan prima koffie en thee zetten en zich daarna uit de voeten maken.

Ik zou staan op een eerste gesprek met enkel de zussen.

Dat zou oorlog betekenen. Ik heb er wel zin in hoor, maar onder de huidige omstandigheden kies ik daar niet voor. 

Het is wel goed voor mijn gevoel van rechtvaardigheid, dat de meesten het wel eens zijn met dat mijn wens om een kind mee te nemen ipv man, terecht is, vanwege wat hij kan bijdragen. Het is of dat, of met alleen de zussen. De praktijk wordt met de mannen. Ik accepteer dat omdat niemand nu iets aan bonje heeft. Maar o wee als dit een volgende keer opnieuw ter sprake komt, dat zou de derde keer worden. 3 x is scheepsrecht toch? Ik doe dit keer wat ik kan. Of ik dat met dit soort gezeur nog eens doe, hmmm ...

Ixia.

Ixia.

19-08-2021 om 16:56 Topicstarter

Flanagan schreef op 19-08-2021 om 16:10:

Als je moeder in Spanje goede zorg ontvangt, hebt daar dan rust bij.

Dat ze nu in een huis is onder gebracht is een enorme geruststelling. 

Ik vind het teleurstellend dat elke keer weer blijkt dat we niet bepaald op 1 lijn zitten qua samenwerking. Maar ook hoe er dan opeens door één partij gekozen wordt, onaardig gezegd gekropen wordt, terwijl ik voorheen tussen twee vuren in zat met de zussen. Dat kan ik voortaan ook beter maar afdoen met hou mij erbuiten. 

Ixia. schreef op 19-08-2021 om 16:45:

[..]

Dat zou oorlog betekenen. Ik heb er wel zin in hoor, maar onder de huidige omstandigheden kies ik daar niet voor.

Het is wel goed voor mijn gevoel van rechtvaardigheid, dat de meesten het wel eens zijn met dat mijn wens om een kind mee te nemen ipv man, terecht is, vanwege wat hij kan bijdragen. Het is of dat, of met alleen de zussen. De praktijk wordt met de mannen. Ik accepteer dat omdat niemand nu iets aan bonje heeft. Maar o wee als dit een volgende keer opnieuw ter sprake komt, dat zou de derde keer worden. 3 x is scheepsrecht toch? Ik doe dit keer wat ik kan. Of ik dat met dit soort gezeur nog eens doe, hmmm ...

Ik zou zeggen skip het nu al. Je krijgt toch niet wat je wilt...

Gr Angela

Oorlog tussen wie en waarom?

Rond dit soort momenten komen altijd wel weer de 'kinderen' bij elkaar, die al jarenlang niet meer elkaar ontmoeten als 'kinderen', maar als volwassenen met ieder een eigen leven. En dan komen ook oude patronen weer boven tafel, soms ook heftig. Maar mijn ervaring is dat het ook goed kan zijn om daar dan maar een keer doorheen te stoten. Het kan verhelderend zijn voor jezelf, en voor de anderen. Dat red je overigens niet in 1 gespreksbijeenkomst, vandaar dat ik zou denken: ga met de zussen naar Spanje, verblijf een paar dagen in het huis en zorg dat je daar dan alles opgelost hebt.

In 1 gesprek zou je het heel oppervlakkig moeten houden. alleen maar over de vraag: wat moet er geregeld worden, wie doet wat wanneer en waar.

Tsjor

Ixia.

Ixia.

20-08-2021 om 00:35 Topicstarter

tsjor schreef op 19-08-2021 om 19:15:

Oorlog tussen wie en waarom?

Rond dit soort momenten komen altijd wel weer de 'kinderen' bij elkaar, die al jarenlang niet meer elkaar ontmoeten als 'kinderen', maar als volwassenen met ieder een eigen leven. En dan komen ook oude patronen weer boven tafel, soms ook heftig. Maar mijn ervaring is dat het ook goed kan zijn om daar dan maar een keer doorheen te stoten. Het kan verhelderend zijn voor jezelf, en voor de anderen. Dat red je overigens niet in 1 gespreksbijeenkomst, vandaar dat ik zou denken: ga met de zussen naar Spanje, verblijf een paar dagen in het huis en zorg dat je daar dan alles opgelost hebt.

In 1 gesprek zou je het heel oppervlakkig moeten houden. alleen maar over de vraag: wat moet er geregeld worden, wie doet wat wanneer en waar.

Tsjor

Juist door gezamenlijk verblijf in Spanje is eerder al enorm gebleken dat onze verschillen tot irritaties leiden. Daar zijn we dus van genezen. Ik denk dat we elkaar inmiddels genoeg kennen om te weten dat oppervlakkig contact goed gaat, maar zodra het verder gaat, wordt het op eieren lopen. Door de huidige situatie gaat het verder dan oppervlakkig en dan wordt het toch weer ingewikkelder dan in mijn ogen nodig is. 

Er is een agenda opgesteld die de te bespreken punten omvat. 

Ixia.

Ixia.

20-08-2021 om 00:42 Topicstarter

Angela1967 schreef op 19-08-2021 om 18:31:

[..]

Ik zou zeggen skip het nu al. Je krijgt toch niet wat je wilt...

Gr Angela

Nee nu skippen kan niet. Ik ga  ook uit eigenbelang straks daarheen. Voor mijn moeder uiteraard, maar ook om veilig te stellen wat ik wil bewaren. En als ik tijd over heb ga ik doen wat ik doen kan . Of ik later nóg een keer naar het huis ga, hangt af van het overleg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.